Taarten decoreren XV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: Taarten decoreren XV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:21

@lidewijke: gebruik je klopfix? Die help om de slagroom goed op te laten stijven. En ik merk ook verschil afhankelijk van het merk dat ik pak. Die van de Lidl is veel moeilijker goed stijf te krijgen dan bijvoorbeeld Friese Vlag Lang Lekker. Die laatste had ik toen een keer gehaald om iets in huis te hebben als ik spontaan iets wilde maken, maar die wordt zo goed stijf dat ik hem tegenwoordig standaard haal.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:59

Lidewijk, dat komt door de kwaliteit van de slagroom. :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:05

De cupcakes zijn aardig gelukt, nu zo nog versieren enzo....
Dat doe ik oa met marsepein, moeten ze daarna de koelkast in, of juist niet? :o

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:23

Hoeft niet, 't is nu niet meer zo warm. Gewoon in een afsluitbare trommel ofzo.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:24

Ok, ik heb een gebaksdoos van manlief van de super gekregen, dus dat is ook prima,... ben benieuwd of het me gaat lukken :')

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:33

Ik heb ook gewoon een handmixer, zou wel graag eentje op voet willen hebben, maar ja eerst deze stuk he. ;) En hij gaat maar niet stuk, is een hele oude philips van m'n oma zelfs nog geweest.

Leuk die blauwe taart en CC!

Die met de bloemen is ook leuk, zie idd niks van scheuren hoor, mooi!

Wauw die klustaart, super gedaan! alles geboetseerd?

Ik heb vanmiddag en gisteravond ook veel gedaan. Heb 10 CC gemaakt, en een taart met lange tekst erop.
En einde middag nog een paard geboetseerd. Vond t best lastig, ging wel goed allemaal, en je ziet ook dat het een paard is, maar daar heb je het wel mee gehad. ;) Oja, en de fondant scheurde, komt door het drogen denk ik, dat het te lang duurt zeg maar?
Moet die taart zo nog bekleden, paard erop en nog de naam, en klaar. Zal dan ook eens foto's van alles posten.

Ben wel benieuwd wat de je weet wel taarten nu zijn. :D

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:06

Wat een mooie taarten komen er weer voorbij!
MM: nog gefeliciteerf met je kiend :D
En die blauwe cupcakes vind ik echt prachtig! Eigenlijk heel simpel, maar toch heel mooi!
En de klustaart, wow! Die lineaal zal een hoop werk geweest zijn zeg! Hihi, tot hoeveel centimeter kwam je? :)

Vandaag ff naar de stad geweest (in mijn geval is dat Nijmegen). Het viel me wel op dat er veel winkels zijn die taartspul verkopen zeg, dat was eerst nooit! Er zit blijkbaar bij ons ook een Pipoos (DUUR!!), en bij de jamin hadden ze ook veel! Daar nog mooi wat marspein en een doos met vloeibare kleuren gekocht.
Erg handig om niet steeds online te hoeven bestellen!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:25

Allemachtig, ik loop achter, stelletje kletskousen! :)
MM, wat een schattige foto, nog gefeliciteerd!
Lindas, welcome back.
Bies, gefeliciteerd met je vent, taart en cc's zien er goed uit :)
Ingrid en Woldhoeve hebben ook lekker getaart zag ik :D
Ik heb een taart voor het jongste nichtje gemaakt, ze doet morgen communie. Gevuld met zwitserse room en verse aardbeien :9
Afbeelding
Afbeelding

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:59

Prachtige taart Kinke :j Als het mij ooit eens lukt om zoiets moois te maken.......

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:13

tuurlijk wel, waarom niet?!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:04

Wauw die is mooi!!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 00:20

Zo....24 CC's verder.... is me toch goed afgegaan moet ik zeggen.
Moet nu nog douchen en dan ga ik slapen, morgenavond plaats ik foto's van mijn allereerste baksels :P

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:50

Bij mijn laatste taart vind ik dat deze wat doorschijnt (roze met de bloemen). Zou dan het marsepein te dun zijn uitgerold?

Gisteren kwam de buurvrouw aan de deur. Ze weet dat ik ben begonnen met taarten maken en nou wil ze voor zaterdag
een taartje en 5 cc voor haar verjaardag. Heb maar wel gezegt dat ik nog maar net begonnen ben dus dat de taart misschien
niet super strak zal zijn, maar dat maakte niks uit, ze vond het heel leuk als ik het zou doen. *\o/*
Ga m'n uiterste best doen en hoop dat het zal gaan lukken. Maar wel super dat ze aan me heeft gedacht :j

Heb gisterenavond een stuk taart gebracht (had zooooo veel over := ) en ze vonden deze heerlijk :j . Zo leuk om te horen!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:46

Zo krijg je wel leuke mond op mond reclame,
Hier begint dat ook zo te lopen...

Eerst van schoonzus ene opdracht, toen van een vriendin uit de straat.
Toen een andere vriendin die die cc`s wilde met 43 erop
nu weer een kennis en van de zomer mijn eerste vruidstaart en de overbuurvrouw wilde ook vast bestellen voor hun 2 kids dus dat gaat al lekker zo en hoop en er nog veel meer te krijgen ;) :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:12

Ik heb voor volgende week mijn eerste 'opdracht'. Een stapeltaart voor het 45-jarig huwelijk van mijn oom en tante. Ik denk dat de rest het niet goed durft te vragen voor gewoon een verjaardag ofzo :=
Ik heb toen voor mijn neefje en nichtje een taart gemaakt en de 30e verjaardag van mijn zusje, maar vind eigenlijk dat ik dat niet iedere keer aan hoef te bieden. Ze mogen er ook best om vragen, toch?
Schoonzusje krijgt straks nog wel een taart, maar dat is meer omdat ik de taart ergens kwijt moet. Tante wilde namelijk een vierkante stapeltaart en aangezien ik nog nooit vierkant bekleed heb moest ik dat eerste even oefenen. En toeval wil dat schoonzusje vandaag haar verjaardag viert. Nou, kunnen ze hem mooi daar opeten :Y)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:30

Falona schreef:
Ik heb voor volgende week mijn eerste 'opdracht'. Een stapeltaart voor het 45-jarig huwelijk van mijn oom en tante. Ik denk dat de rest het niet goed durft te vragen voor gewoon een verjaardag ofzo :=
Ik heb toen voor mijn neefje en nichtje een taart gemaakt en de 30e verjaardag van mijn zusje, maar vind eigenlijk dat ik dat niet iedere keer aan hoef te bieden. Ze mogen er ook best om vragen, toch?
Schoonzusje krijgt straks nog wel een taart, maar dat is meer omdat ik de taart ergens kwijt moet. Tante wilde namelijk een vierkante stapeltaart en aangezien ik nog nooit vierkant bekleed heb moest ik dat eerste even oefenen. En toeval wil dat schoonzusje vandaag haar verjaardag viert. Nou, kunnen ze hem mooi daar opeten :Y)

Ik vind dat je het zeker niet elke keer hoeft aan te bieden, maar dat ze het zelf maar moeten vragen als ze een taart van jou willen.
Bij ouders ofzo is het anders, maar voor verdere familie ga ik het ook niet aanbieden. Ze komen zelf maar als ze willen :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:37

Ik maak hier telkens voor mijn eigen gezin voor verjaardagen een taart (vader, moeder, 2 broertjes ) , of voor vaderdag oid,
en wanneer mijn oma een taart wil, dan maak ik het ook, maar verder moeten ze het echt zelf vragen xD
Heb nog niet echt een opdracht gehad :P Maar misschien dat ik voor de verjaardag van een van de kinderen van een kennis een keer een taart mag maken :D Ze waren zo enthousiast over mn taart voor mn verjaardag dat ze dat ook wel wilden voor hun kinderen xD Alleen duurt dat nog ff voor die jarig zijn ....

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 12:47

Deze had ik nog niet laten zien, voor de verjaardag van mijn opa die op koninginnedag jarig was.

Afbeelding

Ben er zelf niet helemaal tevreden over, maar gelukkig vond de familie 'm wel erg mooi!
Was trouwens mijn eerste stapeltaart. Hij komt uit de Mjam van vorig jaar.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:08

Weer erg mooie dingen komen er voorbij!!

Ik heb gisteren ook weer geprobeerd om wat creatiefs neer te zetten maar wat een drama!! Bekleden lukt nog niet goed om de onderkant netjes te krijgen zonder dat het gaat scheuren.
Verder was ik begonnen met een kroontje/strik maar na een nacht in de koelkast te hebben gestaan met keukenpapier er tussen (royal icing fondant) was ie nog niet super stijf. En vond ik hem ook niet mooi dus er weer afgehaald.
Vulling is iniedergeval heerlijk!! Slagroom met tropische vruchten vlaaivulling en kwark gemixt. En mijn biscuit was nu wel heel goed gelukt!! Netjes kom in warme water en 15 min gemixt!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:33

astriidj, leuke taart hoor.
Zoefff, waarom had je die strik/kroontje in de koelkast gezet? Koelkast en fondant gaat niet goed samen, er komt dan vocht bij en dan hardt de fondant niet uit.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:36

Niemand een foto van een voetbaltaart/ajaxtaart/twentetaart trouwens? :Y) :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 15:28

haha, ik zocht op google bij afbeeldingen op 'Verjaardag 19 jaar' en dan op grote afbeeldingen
(voor een leuk plaatje voor op uitnodiging voor mn verjaardag binnenkort) kom ik daar mn eigen verjaardagstaart tegen op één van de eerste foto's :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 15:29

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 15:30

Haha :Y) Ik dacht er zullen vast wel bokkers speciaal voor vanmiddag creatief geweest zijn :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:23

Nou..een paar weken geleden heb ik een FC Twente taart gemaakt, maar ja...da's nu niet meer van toepassing :')