Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Falona schreef:Waarom zou je onder de bakkersprijs moeten blijven? De bakker levert een standaard taart, jij levert een op maat gemaakte taart. Dan mag je best boven de bakkersprijs zitten! Maar goed, dat is mijn mening
Veel mensen rekenen die proeverij niet omdat de klanten dat als een mooie service zien. Het helpt mensen over de streep om voor jou te kiezen. Maar die zullen dat echt wel in de eindprijs meerekenen hoorDus je moet even kijken hoe je over wilt komen en anders eventueel die kosten voor de proeverij gewoon bij de eindprijs optellen. Denken zij dat ze hem gratis krijgen, maar krijg je er toch je geld voor
.
Ik ben deze week in een verveelde bui ook bezig geweest om te kijken of ik een spreadsheet kon maken voor een kostprijsberekening. Inclusief nagenoeg onmeetbare kosten zoals kleurstoffen. En wat doe je met cutters e.d.? (boekhoudster in hart en nieren, het moet exact en volgens het boekje) Ik ben er nog niet uit hoe ik het voor elkaar moet krijgen. Als ik eruit ben laat ik het jullie wel weten
Zonnetje81 schreef:Falona schreef:Ik ben deze week in een verveelde bui ook bezig geweest om te kijken of ik een spreadsheet kon maken voor een kostprijsberekening. Inclusief nagenoeg onmeetbare kosten zoals kleurstoffen. En wat doe je met cutters e.d.? (boekhoudster in hart en nieren, het moet exact en volgens het boekje) Ik ben er nog niet uit hoe ik het voor elkaar moet krijgen. Als ik eruit ben laat ik het jullie wel weten
Misschien gewoon een standaard meerprijs berekenen voor kleurstof etc...?
Mayo schreef:Pff blijft toch altijd een klus die prijsberekening.
Ik heb nu alle productkosten uitgerekend +/- dan iig (ook nog erg afhankelijk of ze de Silhouette uitsteker van Steve Benison wat vinden of dat ze echt royal icing willen cq. stencils), brandstofkosten zijn berekend. Standaard weet ik echt nog niet.
Dan nog berekenen wat je er zelf aan over wil houden. Het is wederom enorm handig doordeweeksZe trouwen op een donderdag, dat betekend ook minstens 2 dagen vrijnemen van kantoor (dag van de bruiloft en de dag ervoor).
Aan het forum van DLT heb je ook niet veel, want daar lopen de p.p. prijzen van € 1,00 tot € 6,00 uiteen en over elke prijs is wel weer een bende forumleden verbaastIk wil er iig echt wel wat aan overhouden, want ondanks dat ik het leuk vind om te doen blijft het een soort van werk voor mij, want alles wordt aan de kant geschoven voor zo'n opdracht. Daarnaast is het geen vriendendienst, want ik ken ze niet. Ik wil onder de bakkersprijs blijven dat wel. Ik twijfel zo rond de € 2,75 á € 3,- p.p.
Monique1985 schreef:DAt is een mooie prijs hoor! Mijn vriendin werkt bij de bakker en voor een gewone simpele taart (bruids wel te verstaan) betaal je 3,75 per persoon!
Monique1985 schreef:Mooie koekjes voorbij zien komen...
Maar nu we het toch over prijzen hebben wat zou nu echt ongeveer een kostprijs zijn van een simpele taart voor bijvoorbeeld 20 personen? Dat vraag ik mij steeds af.... Kijk de uistekers enzovoort niet mee gerekend natuurlijk, want die koop je zelf! Gewoon aan ingredieenten?!
astriidj schreef:Ik heb laatst ook een poging gedaan tot een excelbestandje maken voor de kostprijs. Maar wil ook alles te precies, dus dat maakt het wel lastig.
Vind het wel een goed idee van die €0,25 per taartMaakt de grootte van de taart dan ook nog wat uit?