Wie bakt er nog meer zo graag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurabram

Re: Wie bakt er nog meer zo graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:56

Wow Miseria, jij bent goed bezig! Je mams boft maar.

Forumster, nu maak je het wel heel erg lekker.

Ik zag trouwens dat bij de Macro de spullen van Wilton en Funcakes in de aanbieding zijn, 2e halve prijs. Dus wie nog spullen nodig heeft....

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:00

Laurabram schreef:

:D Ze wordt maar 1x 50 toch?!

Laurabram schreef:
Ik zag trouwens dat bij de Macro de spullen van Wilton en Funcakes in de aanbieding zijn, 2e halve prijs. Dus wie nog spullen nodig heeft....

Ohh dat had ik beter niet kunnen weten hahaha!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:01

Miseria schreef:
Laurabram schreef:

:D Ze wordt maar 1x 50 toch?!

Laurabram schreef:

Ohh dat had ik beter niet kunnen weten hahaha!

Je hebt alle ingredienten al in huis zeker?
Feliciteer haar maar van mij trouwens.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:04

Zal ik zeker doen, dankjewel!

Ja heb alles gisteren al gehaald :j

Trouwens, het Kookpunt in Rotterdam is een hele bakafdeling begonnen!!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:07

Oeps, gevaarlijk. In Ridderkerk schijnt ook een winkel te zitten waar ze veel hebben. Ik wil nog een keer zo'n snij-ding hebben om je taart mooi door te snijden zodat je hem kunt vullen. Met een mes is het altijd bagger.

Trouwens, niet echt heel erg bak, maar toch taart: As vrijdag is mijn verzorgpaardje jarig. Zijn er nog mensen met ideeën voor een paardentaart, iets met wortels en appels ofzo?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:14

Laurabram schreef:
Oeps, gevaarlijk. In Ridderkerk schijnt ook een winkel te zitten waar ze veel hebben. Ik wil nog een keer zo'n snij-ding hebben om je taart mooi door te snijden zodat je hem kunt vullen. Met een mes is het altijd bagger.

Trouwens, niet echt heel erg bak, maar toch taart: As vrijdag is mijn verzorgpaardje jarig. Zijn er nog mensen met ideeën voor een paardentaart, iets met wortels en appels ofzo?

Ik snijd mijn taart met een elektrisch (brood)mes, gaat echt superstrak! Die winkel is Taart & Decoratie, echt prachtige winkel! Ze hebben ook een webshop ;) Maar hij zit in Slikkerveer!

Let met de paardentaart wel op dat je niet teveel appels gebruikt. Als ze veel appels eten, kunnen ze gasvorming krijgen :)

Je kan ook een taartvorm vullen met slobber of zemelen, dat leuk versieren met stukjes peen/appel/komkommer/grapefruit enz!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:18

Zo'n electrisch mes klinkt ook handig. Ik zal eens zoeken naar die winkel, dat zit vlak bij m'n werk, kan ik even (heel gevaarlijk!) in m'n lunchpauze gaan.

O, die slobber is wel een goed idee! Gasvorming moeten we niet hebben, want ik heb zaterdag wedstrijd :+ .

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:16

Hebben jullie enig idee hoe groot een 'standaard' ronde bakvorm is? Ik ga straks pas naar huis maar ga eerst langs de winkel voor fondant etc dus moet uitrekenen hoeveel ik nodig heb... Ik zou zeggen dat die voor 8 personen is, maar hoeveel cm doorsnee is die dan?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:16

25cm doe ik altijd :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 13:41

Lidewijke schreef:
Hebben jullie enig idee hoe groot een 'standaard' ronde bakvorm is? Ik ga straks pas naar huis maar ga eerst langs de winkel voor fondant etc dus moet uitrekenen hoeveel ik nodig heb... Ik zou zeggen dat die voor 8 personen is, maar hoeveel cm doorsnee is die dan?

Ik heb één van 22 of 24cm denk ik. Dat zijn de standaard vormen die ze bij de Hema en Blokker enzo hebben.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:09

Miseria schreef:
Eerste cupcakes volgens Lily's cupcake recept zijn klaar,

Jeetje, jij hebt een berg gebakken zeg! Alvast gefeliciteerd met je moeder! :)

Wat voor recept heb jij gebruikt van Lily's? Ik kan namelijk alleen maar met wortel en walnoot vinden, heb jij een naturel? Of is dat gewoon hetzelfde, maar dan zonder die ingrediënten. En worden deze mooier en hoger dan wanneer je cakebeslag gebruikt?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:28

Trouwens Miseria, we verwachten natuurlijk nog wel foto's hè. Als het klaar is :D .

Ben je er al uit hoe je het moet doen met je vriezer? Ik denk dat het idd het handigst is om ze bevroren mee te nemen als ze in de auto moeten blijven (als dat kan tenminste volgens de ervaren bakkers onder ons).

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 20:33

Cupcakes in de vriezer heb ik echt nog noooooit gedaan, die dingen blijven makkelijk 3 dagen goed. Gewoon in een luchtdichte doos bewaren, evt. in de koelkast en dan blijven ze perfect. Maar ik denk dat je ze best wel op tijd ontdooit.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:57

In de koelkast daar worden ze niet beter op, vind ik :=

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:51

Saskiaa_ schreef:

Wat voor recept heb jij gebruikt van Lily's? Ik kan namelijk alleen maar met wortel en walnoot vinden, heb jij een naturel? Of is dat gewoon hetzelfde, maar dan zonder die ingrediënten. En worden deze mooier en hoger dan wanneer je cakebeslag gebruikt?

Bedankt! Ja ik heb naturel, staat op de website in een filmpje! Maar bij mij lukken ze minder goed :P Heb nu biscuitdeeg cupcakes gemaakt en die zijn veel lekkerder haha!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:52

Laurabram schreef:
Trouwens Miseria, we verwachten natuurlijk nog wel foto's hè. Als het klaar is :D .

Ben je er al uit hoe je het moet doen met je vriezer? Ik denk dat het idd het handigst is om ze bevroren mee te nemen als ze in de auto moeten blijven (als dat kan tenminste volgens de ervaren bakkers onder ons).

Fotos komen eraan hoor! Vanmiddag ga ik alles afmaken en dan maak ik zeker foto;s!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:05

Wat is er speciaal aan de recepten van Lily's cupcakes?

Ik ga vanavond een perentaart maken, beetje net als kruidcake geen boter nodig, alleen bloem, suiker, peer en koekkruiden. De peer maakt hem heel erg lekker van structuur en smaak.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:09

Miseria schreef:
Saskiaa_ schreef:

Bedankt! Ja ik heb naturel, staat op de website in een filmpje! Maar bij mij lukken ze minder goed :P Heb nu biscuitdeeg cupcakes gemaakt en die zijn veel lekkerder haha!

Dan maak ik ze ook met biscuitdeeg denk ik.

Hoeveel zou ik dan nodig zijn? (sorry voor de vele vragen hoor, ik bak nou eenmaal nooit cupcakes en als het een traktatie is, moet het er toch een beetje toonbaar uitzien. :+ )

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:45

F_Orumster schreef:
Wat is er speciaal aan de recepten van Lily's cupcakes?

Ik ga vanavond een perentaart maken, beetje net als kruidcake geen boter nodig, alleen bloem, suiker, peer en koekkruiden. De peer maakt hem heel erg lekker van structuur en smaak.

Dat klinkt lekker! Hoe maak je die als ik vragen mag?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:30

Ik zal het recept eens plaatsen, maar ben denk ik pas zondag weer thuis, komt uit een italiaans kookboek.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:01

Wil vandaag cakepops maken, maar heb thuis alleen nog maar kruid cake.. zal dit wel lekker zijn met chocola erom heen?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:15

ik ben ook benieuwd wat er zo speciaal is aan de lily's cupcakes! Ik heb ze laatst bij de bijenkorf kant en klaar gekocht en ze waren lekker, maar niet zo speciaal dacht ik.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:35

Ik meld mij ook ik bak zeer graag, meestal elke week (maar we zijn maar met 2 thuis, dus het duurt langer voor alles op is :p)

Gisteren heb ik whoopie pies en brookies van bakerella geprobeerd, hmm heerlijk !!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:34

Ik heb een paar dagen terug de brownies van hummingbird gebakken, maar er zit zoveel boter in dat er op de onderkant helemaal een wit laagje zit := terwijl ik me wel aan het recept heb gehouden, hebben hier meer mensen last van?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 12:54

Heb je je bakvorm ingevet en met bloem bedekt? Dat witte laagje is waarschijnlijk gewoon de bloem die je gebruikt hebt in je bakvorm.