[Foto+Werkwijze] Marsepein Boltaartje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Judith

Re: [Foto+Werkwijze] Marsepein Boltaartje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:41

Ik ga nog even ene paar cupcakes bakken en met botercreme versieren. En dan denk ik met banaan vullen Tong uitsteken

Edit: Kun je zelf ook poedersuiker maken? Hoe moet dit dan? Tong uitsteken

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:30

Hadden toch wel poedersuiker in huis, maar hoeveel heb je ong. nodig voor 12 cupcakes?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:39

hier een stille meelezer... ik ga donderdag a.s in het westland een workshop puzzelplaatje en taart decoreren doen. heb er zin an!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:04

Ik ga morgen als het goed is beginnen aan de taartjes! Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:20

Hier nog even een foto van het boobstaartje dat ik gemaakt heb in opdracht van MyWishMax.
Geen totaal plaatje, had even snel foto gemaakt, hier dus één boob, en je kan ook zien hoe ze in elkaar over gaan. Andere boob is precies hetzelfde.
Afbeelding

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:34

Super leuk Haha!

Ik heb al een tijd niet gebakken, heb gewoon geen tijd.
Voor het weekend maak ik marsepeinen figuurtjes (sinterklaas avond) en gevuld speculaas Lachen dus geen hoogtepuntjes.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:52

Eindelijk! The boobs.
Zij zijn erg mooi gelukt Mocca. Ik dacht echt dat je zat te dollen maar je bent (aan de foto te zien) bloedserieus. En ze zijn supermooi. Hoeveel gram marsepein heb je gebruikt?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:23

Haha natuurlijk serieus. Dacht je dat ik ze niet echt gemaakt had? Haha!
Pfoeh, hoeveel marsepein. Niet eens heel erg veel. Ik heb ongeveer 150 gr huidkleurig gekleurd en 150 gr zwart, en daar heb ik zeker een flink deel van overgehouden. Lachen Ik denk 200 gram totaal.

Zit nu ideeën uit te werken voor mijn verjaardagstaartjes, ga ze dit weekend maken. Haha! Dan een weekje de vriezer in en volgend weekend smullen. Maak er meerdere, dan heb ik een goed excuus om van alles iets te proeven. Schijnheilig

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:40

Ik geloof dat jij ze zeker zelf gemaakt had maar je had al eerder over de boobs geschreven en toen dacht ik dat je zat te dollen. Haha!
Het is een echt kunstwerk geworden, vind ik. En ze zijn voor velen vast een "lust-object" Ja

In de vriezer doen? Is dat niet zonde? Verpak je de verjaardagstaartjes dan op een speciale manier? Aluminiumfolie of heb je daar speciale bakjes voor?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:31

In de vriezer is niet zonde hoor, ze komen er prima weer uit. Lachen
Gewoon goed inpakken in folie of een vershouddoos (tupperware oid), dan een plastic tas er om heen, en hup invriezen. 24 uur van te voren in de koelkast zetten, en 2 uur van te voren uit de verpakking halen en op het aanrecht zetten om eventueel condens te laten opdrogen.
En ze smaken nog heerlijk! Lachen

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:35

Gaan ze dan niet zweten?

Haha! Ik ga maar weer eens een taartje bakken, Zit te denken op een voor 4 dec te maken Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:58

Ze kunnen gaan zweten maar dat lost zichzelf altijd weer op, gewoon niet aankomen, niet gaan vegen oid, en dan komt het week goed!

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:16

Wow wat cool mokka wat voor taarten heb jij al allemaal gemaakt (figuren) vindt hem egt mooi en wel beetje nieuwschierig naar jou werk Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:29

Ben nog niet zo heel lang bezig hoor. Heb wat boltaartjes gemaakt, en verder een schildpad:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-T6HXYYK6.jpg
En dan de boobs, en van het weekend een surprise van taart, met een strik er op, maar vergeten foto te maken. Lachen

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:30

Die schilpad is zooo sweeetttt

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:36

benangelique schreef:
hier een stille meelezer... ik ga donderdag a.s in het westland een workshop puzzelplaatje en taart decoreren doen. heb er zin an!

heeeeee jij ook hier Vork

Ik ga in januari een workshop/cursus mini boltaartjes versieren doen. Gezien het feit dat mijn fijne motorique niet zo heel goed is en ik heel slecht ben in knutselen enzo, leek het me leuk om het zo te oefenen. Dus zonder dat ik het helemaal verpest Pling

Laat maar weten hoe je workshop geweest is!! Vingers aflikken

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:14

Mocca, als ik zo de volgorde zie hoe jij ze in de vriezer doet en daarna weer eruit snap ik nu wat er mis is gegaan bij die van mij. Wat voor ideetjes heb je uitgewerkt voor de verjaardagstaarten?
Of wil je dat hier nog niet verklappen Tong uitsteken
Ben wel nu al weer benieuwd naar de foto´s van de verjaardagstaartjes en ook naar de reacties van de geluksvogels die ze mogen opschranzen..... Vingers aflikken

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:17

Sunshine80 schreef:
benangelique schreef:

heeeeee jij ook hier Vork

Ik ga in januari een workshop/cursus mini boltaartjes versieren doen. Gezien het feit dat mijn fijne motorique niet zo heel goed is en ik heel slecht ben in knutselen enzo, leek het me leuk om het zo te oefenen. Dus zonder dat ik het helemaal verpest Pling

Laat maar weten hoe je workshop geweest is!! Vingers aflikken

haai!
kreeg net bericht dat er met de planning een fout gemaakt was. morgenmiddag horen we of we nog mee kunnen doen. hoop het wel, heb er zin in!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:05

Downhill schreef:
Mocca, als ik zo de volgorde zie hoe jij ze in de vriezer doet en daarna weer eruit snap ik nu wat er mis is gegaan bij die van mij. Wat voor ideetjes heb je uitgewerkt voor de verjaardagstaarten?
Of wil je dat hier nog niet verklappen Tong uitsteken
Ben wel nu al weer benieuwd naar de foto´s van de verjaardagstaartjes en ook naar de reacties van de geluksvogels die ze mogen opschranzen..... Vingers aflikken

Wat heb je fout gedaan bij het invriezen/ontdooien dan? Lachen
Heb alleen nog wat ideetjes opgedaan voor de kleurtjes van het biscuit en de vullingen, waaronder bonbonblocvulling. Vingers aflikken
Ook al wat vage ideeën voor de aankleding maar daar ga ik nu even verder naar zoeken, inspiratie opdoen. Foto's komen er zeker. Ja

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 22:19

Haha, ik vind het echt leuk dat ik de schuldige ben die jullie opzadelt met deze dure hobby. Huilen van het lachen

Ben de laatste tijd zelf niet meer zo met taarten bezig, heb het súper druk met school en van alles en nog wat. Wil toch wel graag mijn examen halen volgend jaar. Vork

Maar voor oudjaar staat er weer een taartje op de planning, en misschien voor mijn verjaardag. Daarna zal het heel wat stiller
worden in taartenland hier. Vork

Gaan jullie iig door met taartenmaken, vind het leuk om te zien! Haha!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:05

grrr Boos! ik wilde een schoen(tje) maken met een wortel er in, en dan met een verlanglijstje er bij, voor op me taart,

maar ik kan nergens vinden hoe ik een schoen kan maken, ja wel een hak schoentje, maar die moet ik niet

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 00:03

Staat wel ergens op de site van leukste taarten, ik zal eens zoeken Lachen

Is namelijk een babyschoentje (gymp), maar dat maakt natuurlijk niet veel uit.

gezocht, maar geen how to kunnen vinden wel een duidelijke foto in dit topic:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... p?id=31673

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:27

Ik weet niet hoe creatief je bent, maar is het geen idee om gewoon een cakevorm te gebruiken en die dan zelf in een schoenvorm uit te snijden na het bakken? Als ik het goed begrepen heb van mensen op dat forum dan doen meer het zo, alleen mij zou dat dus ammenooitniet lukken.

ALs we toch met inspiratie bezig zijn: Ik wil graag een taart(je) bakken voor mijn dwarsfluitdocent. Iemand leuke ideen?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:31

we hebben er een slof van gemaakt, haha Tong uitsteken

zo even jamm halen en hem dan vullen en bekleden.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:47

Lalidan schreef:
Ik weet niet hoe creatief je bent, maar is het geen idee om gewoon een cakevorm te gebruiken en die dan zelf in een schoenvorm uit te snijden na het bakken? Als ik het goed begrepen heb van mensen op dat forum dan doen meer het zo, alleen mij zou dat dus ammenooitniet lukken.

ALs we toch met inspiratie bezig zijn: Ik wil graag een taart(je) bakken voor mijn dwarsfluitdocent. Iemand leuke ideen?

Een dwarsfluit?
Of muziekboek, muzieknoot?

De laatste is misschien wel goed te doen.
Je maakt een bol taartje en een lange taart (cake vorm) voor het stokje Lachen

Of je maakt gewoon een bol taartje en maak daar een notenbalk op Lachen