Wat een lekkers komt er weer voorbij, niet zo handig als je honger hebt
Doe een calorie deficit sinds ongeveer een week nu, dus voor ontbijt eet ik kefir met extra pure hagelslag, overnight oats of iets met ei. Daar heb ik dan weer geen foto van.
Mijn lunches zijn vaak couscous of bulgur met dan een mix van bonen en kruiden.
Hier couscous met rode ui, geroosterde kikkererwten, kidney boontjes en koriander. Couscous gemaakt met een bouillon.
En bulgur gekookt in een soort bouillon met kurkuma, chili poeder en wat andere dingen (zoals je wel kunt zien ) met verschillende soorten boontjes, boerenkool en ook weer geroosterde kikkererwten.
Afgelopen tijd door suikerfeest veel lekkers gegeten ook!
Thai curry gemaakt met kokos yoghurt in plaats van kokosmelk, was zeer goed gelukt. En ‘volkoren’ rijst.
Daarna heb ik een (bruine) rijst pilaf gemaakt met een oven baked kabeljauw. Het was umm… erg pittig, zelfs voor onze standaarden.
Toen hadden we de mandi, haneeth en sanouna natuurlijk, die heb ik wel gepost. En tussendoor zijn we dus een dagje weg geweest met mijn schoonzus voor suikerfeest, soort cheat day gehad bij Fat Phill’s in Arnhem. Wat was dat lekker, maar wat een vet spul We hebben het in ieder geval nog maar net op gekregen met z’n drieën.
Zooo! Dat ziet er lekker uit hierboven. Heerlijk en kleurrijk. Vanuit het verleden ook goede ervaringen met het suikerfeest. Onze buurtjes kwamen langs met zoveel lekkers, dat ik alle vrienden van mijn kinderen heb uitgenodigd . Wij hadden dus ook suikerfeest maar niet verdiend want we hadden niet gevast.
Had gelezen dat als je shepherdspie onafgebakken in de vriezer zou gooien (zonder kaas) dat je hem daarna kan ontdooien en af kan bakken. Ben benieuwd of het smaakt
Ondertussen al ff geleden bevallen, kan weer normaal eten dus ga weer proberen mee te posten. Normaal koken met een newborn baby is soms wel lastig haha dus soms wat makkelijks
Vandaag parelcouscous met ui, tomaat, veldsla, feta en pompoenpitten
Ik heb nu al een tijdje iedere keer gekookt dus vandaag was het mijn vriend z’n beurt! Hij heeft bruine rijst met molokhia en kip uit de oven gebakken gemaakt, gemarineerd in yoghurt met kruiden.
Voor wie het niet kent, molokhia zijn de bladeren van de jute plant, het lijkt erg op gehakte spinazie. Het wordt vooral in Egypte gegeten Super gezond!