Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
haffiefreak schreef:MoniqueT schreef:Meer water en 20 gram boter helpt bij mij heel goed. Het is ook de tweede dag nog heel smeuïg.
Boter gebruik ik al (2 eetlepels uit een kuipje, voor op brood). En ik gebruik ongeveer 280ml melk in plaats van water.
Ook gebruik ik kant en klaar pak van de welkoop/jumbo eigen merk
haffiefreak schreef:En dan de zonnebloemolie afmeten tot die 300/320 ml melk?
En de boter gewoon op kamertemperatuur in blokjes toevoegen?
chamion schreef:Ik moet zeggen dat ik nooit exact mijn water afmeet. Gewoon beetje bij beetje erbij en dan goed kijken naar de structuur. Heb inderdaad wel eens een foutje gemaakt en dat ik vervolgens mijn gistdeeg weg kon gooien omdat het helemaal niks deed. Ik kwam deze tegen, die wil ik proberen:
EDIT: en toen had ik het recept niet opgeslagenIk ga kijken of ik hem weer kan vinden. Maar reels bij FB, wanneer je ze niet wilt tref je ze tig keer en wanneer je ze zoekt zijn ze verdwenen
Prairy schreef:chamion schreef:Ik moet zeggen dat ik nooit exact mijn water afmeet. Gewoon beetje bij beetje erbij en dan goed kijken naar de structuur. Heb inderdaad wel eens een foutje gemaakt en dat ik vervolgens mijn gistdeeg weg kon gooien omdat het helemaal niks deed. Ik kwam deze tegen, die wil ik proberen:
EDIT: en toen had ik het recept niet opgeslagenIk ga kijken of ik hem weer kan vinden. Maar reels bij FB, wanneer je ze niet wilt tref je ze tig keer en wanneer je ze zoekt zijn ze verdwenen
Ik app ze naar mezelf met tekst erbij wat het is. Kun je ze redelijk makkelijk weer terug vinden.
Ik vervang bij cake de helft van de roomboter door zonnebloem olie om hem smeuïg te houden. Voor brood misschien teveel maar het idee is hetzelfde lijkt me.