Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Het liefst gooi ik dat overal door, wordt een duur grapje dan
Riraito schreef:De shoarma vind ik heel goed, vooral omdat je die natuurlijk met saus etc. eet. Moet je nagaan, je proeft het 'vlees' bijna niet, maakt niet uit of je er echt vlees tussen gooit of vega spul
)
Das 70+ procent
AH verkoopt kant en klare falafel (om zelf te kneden) als je dat makkelijker vindt, anders even receptje op internet vinden.
Met de schil in de oven, 3-4u op 120 graden en dan het laatste halfuurtje op 180. Het smelt bijna in je mond
)
Volgens mij hebben ze het hier in Delft ook. Niet per se bio maar wel regionaal (zit natuurlijk midden tussen de kassen geklemd hier), dat is ook prettig, minder uitstoot ivm vervoer enzo (want het wordt gebracht op de bakfiets
) 
. Maar wil gewoon eens een maaltijd maken waar een cashew sausje door zit, dan heb ik dat ook maar eens gemaakt
, ik weet niet of je dat erg vindt. Ik denk nog wel even na
hoe omschrijven jullie je leefstijl (dus de mensen die niet 100% vegan eten, bij de anderen is het makkelijker om iig door te geven wat je wil).
)
Maar ik probeer maar te zeggen dat het echt kan lonen om gewoon eerlijk te zijn in dat je dierlijke producten liever laat staan. Afhankelijk van hoe dik je bent met je collega kun je ook gewoon even contact opnemen en vragen of het allemaal gaat lukken en of ze nog tips nodig heeft. Dat wordt vaak gewaardeerd
) dat ik het niet durf aan te geven hoor. Maar mijn doel is sowieso niet om 100% vegan te gaan worden. Althans, zo sta ik er nu in, kan natuurlijk over een jaar weer anders zijn. Maar voor nu is het een beetje een vegan basis en als ik een keer anders wil dan prima.
heb nu gewoon doorgegeven vegetarisch zonder kaas als vervanger. Kijk gewoon wel hoe het loopt. Meestal is het daar een buffet dus dan kies ik dan wel wat ik er bij wil en wat niet. Gaat me niet specifiek om de kaas overigens, was maar een voorbeeld.
plantaardig met, als ik dat zelf wil, een keertje iets dierlijks. In plaats van dierlijk als standaard.
Dat doen wij ook op de bbq van onze vereniging: veel mensen willen wel een vleesje maar ook groentespiesjes enzo, dus sinds vorig jaar bieden we ook half/half aan (naast de klassieke vlees/vega verdeling)
) Van het geld dat ik overhoud omdat ik niet meer elke dag vlees eet (Bijna 50 euro per maand
), probeer ik dus nieuwe dingen uit, vervang een deel van mijn eten door biologisch/ecologisch verantwoord eten en koop ik heel af en toe biologisch vlees.
Magrathea schreef:Op die manier kun je het ook aangeven he. Dat je zegt, joh in essentie wil ik plantaardig eten met af en toe iets dierlijks. Dus dat ze voldoende groentegerechtjes heeftDat doen wij ook op de bbq van onze vereniging: veel mensen willen wel een vleesje maar ook groentespiesjes enzo, dus sinds vorig jaar bieden we ook half/half aan (naast de klassieke vlees/vega verdeling)