OMG sec, dat klinkt hemels! En wat veel voor het ontbijt! Konden jullie dat allemaal op?
Laura82
Geplaatst: 02-09-16 10:41
Het klinkt inderdaad geweldig!! Ooit wil ik ook nog zoiets doen, als we rijk zijn ofzo
Travellust
Geplaatst: 02-09-16 13:12
Ik heb heel de dag al trek in chocolade Normaal had ik daar alleen in de "feestweek" last van nu is het niet in de week zelf maar een paar dagen ervoor...
Pak maar een komkommer uit mijn tas
Laura82
Geplaatst: 02-09-16 14:19
Misschien komt de feestweek eerder? Als t echt niet meer te houden is maar ergens een reep hele pure chocolade vandaan halen.
Ik voel me nog steeds echt bizar goed, ben blij met de switch. Dit keer houd ik ook geen extra vocht vast gelukkig. Eet sowieso nog veel minder khd dan ik deed voordat ik kha ging eten, dus denk dat dit een fijn evenwicht is.
Huhm nee Laura dat niet, moet nog tot morgen en dan komt het meestal maandag/dinsdag pas Tenzij ik doorga dan is zaterdag die trek weer voorbij
Ik heb net nog een paar nootjes op en thuis maak ik wel chocolade mousse Ik blijf sterk, ik kan het Nu komt het ook omdat ik mijn salade niet op heb maar had geen zin om alles te bereiden.
Nee, heb dat niet allemaal opgegeten hoor haha. De hapjes die ze persoonlijk kwamen brengen wel en verder een beetje fruit, stukje brood met dit en stukje brood met dat. Yoghurt e.d. Heb ik niet aangeraakt, kon me van vorige keer herinneren dat ik de muesli te zoet vond dus dat laten staan dit keer.
Go for it gribaldi. Cacaopoeder is de redding bij behoefte aan chocolade bij mij
milatje
Geplaatst: 02-09-16 15:04
Ik neem dan gewoon 85% chocolade. Ik eet dagelijks wel een blokje daarvan. Heerlijk!
Dat moment waarop je 65 jarige buurman zegt dat ie nu toch wel een lekkere buurvrouw krijgt
Iel idd. Sec, dat klinkt wel heel erg lekker! Ik heb hier een hele slechte dag vandaag, ik heb al chips op en een candybar. waarom? Tjah... laten we het er op houden dat ik hele nare klanten aan de telefoon heb gehad. een hele vervelende collega momenteel heb en mij gewoon erg verdrietig voel.
Laura82
Geplaatst: 02-09-16 15:14
Ieuw Milatje
Ik neem dan idd ook blokje 85% chocolade Kan daar beter mee stoppen dan met chocomouse
M_D_H een echte emo-eter dus. Lastig is dat, ik heb daar ook last van. En vind op zo'n moment ook echt dat ik het verdien... Tot ik me weer schuldig voel, wat dan ook weer niet helpt.
Sec, haha ja en waarschijnlijk is het zo als ik straks thuis ben ik geen trek meer heb Kijk al uit naar mijn avond eten
Milatje, 85% is goed ik eet altijd 99% Haha en pas maar op met zo'n buurman Wel een leuk compliment!
Vervelend MDH, knuffel vanaf hier! En niet zoveel van je collega aantrekken. Straks trek je de deur dicht en is het weekend (hoop ik voor je) Drankje erbij, muziekje op en even ontspannend
Knuffel MDH. Idd emotie-eten. Probeer daar op een goed moment eens voor te gaan zitten en een plan met jezelf te maken. Niet nu, nu je verdrietig bent. Zo heb ik het emotie-eten echt afgeleerd. Ik realiseer me nu dat ik er niet gelukkiger van wordt en dat ik alleen mezelf er mee heb want ik wordt er nog verdrietiger van ook. Ben echt opgevoed als emotie-eter. Als leren niet lukte en ik verdrietig werd kwam mijn moeder regelmatig nasr boven met een reep chocolade voor me. Dat gaat mij nooit overkomen als ik kinderen heb.
Nou, ik ben normaal dus juist geen emotie eter... Eerder een emotie niet eter (zodra ik verdrietig of wat dan ook ben, dan stop ik accuut met eten ) Dus geen idee waarom nu wel
Nou Gribaldi, hier geen weekend hoor . Morgen vrij van mijn werk hier, maar 3 dagen beurs met mijn eigen bedrijf en daarna weer gewoon 4 dagen hier werrken.. dus ja, geen echt weekend nu
Laura82
Geplaatst: 02-09-16 15:56
Herkenbaar Secricible. Ik probeer nu met de kinderen daar ook echt op te letten en niet te troosten met een snoepje oid. Nou ben ik sowieso nog vrij streng op snoepen, ze zijn nog maar jong. Toen mn vader heel slecht lag in het ziekenhuis moest de verpleging soms echt mn moeder en broer "dwingen" om wat te eten, terwijl ik zat te bedenken wanneer ik met goed fatsoen even weg kon om wat te eten Voelde gewoon helemaal beetje slecht, alsof ik niet verdrietig was ofzo.
Ik bekeek laatst de voedingswaarden van een zak chips, had ik serieus nog nooit gedaan. Schrok me een ongeluk Wist wel dat het slecht was natuurlijk, maar dat soort getallen (vooral kcal) had ik nog nooit gezien
ik moet ook echt gedwongen worden met eten. normaal al, maar laat staan als ik verdrietig ben... dan eet ik helemaal niet meer. Maar zoals vandaag heb ik nog nooit gehad. zon trek en ook helemaal niks mee (we gaan vanavond uit eten,. dus ik wilde nu niet te veel eten zeg maar... niet zo slim, al vanaf het moment dat ik hier binnen ben heb ik honger. en dan met al die jarige met snoepgoed en zooi...)
Ohh het Liberia arrangement! Het water loopt mij al in de mond.
Vanacht wakker geworden met honger. Daardoor kon ik niet slapen dus ben beneden maar wat kwark gaan eten. Maar die honger houdt al de hele dag aan.. Slecht geslapen vanacht dus dat helpt ook niet echt mee.
Vanmiddag bij de Mac Donald heb kk toe staan kijken dat mijn neefjes hamburger en frietjes aan het eten waren. Ik heb de restjes maar snel in de prullebak gegooid.
Ik krijg een druk (feest)weekend dus ik hoop dat ik alle verleidingen kan weerstaan. Vanavond in ieder geval geen alcohol omdat ik met de auto ga.
secricible
Geplaatst: 03-09-16 18:42
MDH, weer beetje bekomen van alles? Deau, hoe is het met de verleidingen?
Ik kan de balans wel opmaken ondertussen. 4 dagen lol gehad en resultaat is mentaal top, maar fysiek... Not so much. Opgeblazen alsof ik 5mnd zwanger ben met bijbehorende buikijn en slechte stoelgang, pukkels in mijn gezicht, moe, alles. En ik durf echt niet te meten of te wegen nu (eerlijk gezegd boeit het me ook niet, zoals gezegd: mentaal voel ik me toppp, geen schuldgevoel ofzoiets) Dus morgenochtend hoop ik de croissants te kunnen weerstaan en te ontbijten met het stuk kaas in de koelkast. Ga 2 dagen verrot op het werk maar even accepteren, ga niet tot vrijdag wachten om weer naar keto te gaan. Maar voor die tijd denk ik zo dat ik vanavond nog een brownie en een mcflurry eet en bedenken hoe ik mentaal me happy ga blijven voelen in keto.
Hoe snel kan je in keto raken en vanaf welke hoeveelheid (grammen) koolhydraten gebeurd dat?
Sorry hoor, dat ik even inbreek maar was zo lekker gestart afgelopen week, met hele mooie lijstjes en mooie macro's maar ik viel gister plots flauw op het werk terwijl ik naar mijn idee niet raar weinig at ofzo... Dus ik hoopte eigenlijk stiekem dat dat iets met naar keto gaan te maken zou hebben.
Hoe lang kan je eigenlijk last hebben ervan en hoe lang moet je in keto zijn voordat je redelijk veilig een keer per week je kh intake eenmalig kan verhogen (bijv. eenmalig een broodje bij de lunch)? Deze laatste vraag stel ik vooral omdat we vier keer per jaar een gezamelijke feestelijke lunch hebben op het werk en ik dan gematigd mee zou willen doen met mijn collega's...
Laura82
Geplaatst: 03-09-16 20:51
Secricible, hopelijk lukt het zonder al te veel last terug te gaan naar keto! Geniet vanavond nog even
Amyll, dat scheelt erg per persoon. Als ik 2 a 3 dagen onder de 30 gram khd eet zit ik in keto, maar heb ook wel mensen gehoord over 1 dag of 5 dagen. Ik kwam er per toeval achter dat ik na een week keto redelijk wat kon hebben aan khd, maar heb toen niet geteld. Denk dat ik toen rond de 50 gr khd zat. Ik denk, maar heb daar geen bewijs voor, puur gevoel, dat het ook scheelt wat voor khd je eet. Met peulvruchten en wat aardbeitjes bleef ik in keto, met 1 kha boterham niet.
Vervelend dat flauwvallen! Ik was met in kero raken wel wat wiebelig en grieperig gevoel, maar geen flauwvallen oid.
Nee ik schrok er ook heel erg van. Voorheen (twee maanden geleden) at ik rond de 200gr kh, de afgelopen twee maanden echt terug gebracht naar 100-150 en dan sinds afgelopen maandag terug naar 50-60. Maar als ik lees dat jij naar 30gr moet om in keto te raken, denk ik dat ik er niet eens in de buurt was .
Overigens heb ik om 'bij' te komen een halve mineola gegeten. Ik dacht: beter fruitsuikers dan geraffineerde suikers...
Nouja. Morgen ga ik weer preppen voor komende week, ik heb een snelle lunch nodig dus dat wordt gladde pompoensoep ofzo (gemalen, met een klein scheutje room) zodat ik het zo achterover kan gieten.
Tien uurtje blijft 75gr sla met 1 tomaat, een theelepel kapertjes en een theelepel in plakjes gesneden zwarte olijven.
Rond drie uur heb ik dan wortel of een halve komkommer. Komkommer zou ik met paté of rookvlees kunnen eten, dat is voor drukke en intensieve dagen wellicht wat vullender.
Bij het ontbijt wordt het een omelet van twee eieren die ik beleg met boterhamworst of kipfilet in plakjes, kipfilet vier plakjes en als het boterhamworst word dan worden het er twee. Dat is dan de maandag .
Overigens drink ik alleen water en dan zo tussen de 2 en 2,5 liter per dag.
Doordat ik overdag zo laag zit eet ik 's avonds 1 kleine aardappel bij de groente en het vlees.
Wat vinden jullie van heg schema dat ik zo schets? Mochten jullie tips hebben: ik eet geen vis en nauwelijks kaas (ik lust vrijwel geen een soort) en ik kan geen zuivel eten omdat dat door een vroegere allergie te zwaar valt.
secricible
Geplaatst: 03-09-16 23:00
Klinkt eerder alsof je juist niet in keto zit Amy en dat je lichaam daardoor behoefte heeft aan brandstof (khd) en het die dus weinig krijgt waardoor je niet lekker wordt. In keto komen duurt tussen de 3-7dagen normaal gesproken, afhankelijk van hoeveel khd je eet. Als je echt heel laag gaat (20-30gr) kun je met 3 dagen er doorheen zijn, als je wat hoger blijft zitten (50gr) dan kan het wat langer duren. Het hangt ook van de persoon af. Als je er eenmaal in zit kun je vaak wel wat omhoog, maar voor de meeste ligt die grens rond de 59gram per dag. Hoe het zit met eenmalig verhogen weet ik ook nog niet en zal ook alles te maken hebben met je insulinegevoeligheid. Het idee is dat te doen na het sporten, dan is je insulinegevoeligheid zeer hoog en zou je volgens de theorie de koolhydraten daardoor direct gebruiken om te groeien in spiermassa en niet in vetmassa. Of je daardoor uit keto komt en zo ja, hoe snel er weer in weet ik ook niet, dat zul je zelf moeten ervaren voor je eigen lichaam dan kun je ook afwegen of zo'n lunch je dat waard is of niet.
Amy, ik mis iig flink je vetten in je schema.
Mijn darmen zijn eindelijk een beetje tot rust. Even zien wat ik morgenochtend doe, we zitten in een B&B dus als ik morgenochtend wil starten is de keuze heel beperkt (wat broodbeleg). Andere optie is morgenochtend nog gewoon sneetje brood eten en morgenmiddag thuis te starten. Kijk wel waar ik morgen behoefte aan heb.
AmyII
Geplaatst: 04-09-16 00:07
Bedankt voor je reactie Sec! Ik was daar al bang voor... Ik neem bijna evenveel vetten als eiwitten volgens mijn macro's in mfp, ik dacht dat dat toch wel voldoende was...
Edit: Ik heb het even teruggezocht in mfp, ik kom op 99gr eiwitten en op 60gr vetten. Dit verklaard de lage hoeveelheid kcal (1twaalfhonderdzoveel) en ik zou dat restant dus tot zo'n 16.000 mogen aanvullen met enkel vetten en eiwitten.
Wellicht dat ik dan wat meer rauwe ham kan eten of wat runder- of gemengd gehakt door de soep zou kunne doen.
Verleden week had ik als lunch geruld rundergehakd met chinese wokmix (paksoi) als lunch, zo met gehakt is natuurlijk wat vetter.
Ik bak overigens alles in olijfolie, per gerecht een eetlepel ongeveer (ook in de basis van de soep) en een echt lekker stuk vlees bak ik (heel slecht) in croma. Bijvoorbeeld biefstuk of rosbief.
Edit edit: Dat zijn lastige keuzes Sec, al heb ik voor mezelf besloten echt geen brood meer te nemen. Ook niet bij 'speciale' lunches op het werk. De dag dat ik flauwviel had ik brood gegeten (speciale lunch, 1 kaiserbroodje) en ik vind het het niet waard. Nu ben jij natuurlijk al langer bezig dan ik en schakel jij gemakkelijker over denk ik. Ik zou aankijken hoe ik me voel en aan de hand daarvan beslissen of het alleen beleg wordt of ook brood. In overleg met een keuken kan een hoop trouwens hè, ik ga dat komende week ook polsen op mijn werk, dat als er een bijzondere lunch is, of zij dan een salade voor me kunnen maken van producten die ik meeneem.