Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:51

Ik heb al twee jaar geen nieuwe schoenen gekocht :o
Op een paar nette schoenen na herinner ik me net, nepleren hakkenschoenen..
Verder heb ik altijd sportieve schoenen aan, en dan meestal gewone, goedkope canvas schoenen, en ik heb een paar canvas all-stars.
Ik heb nog een paar leren schoenen staan die te oud zijn om te verkopen, en ik gooi pas iets weg als het echt versleten is, dus die draag ik gewoon op.
Hoewel ik geen echte veganist ben vind ik het toch geen fijn gevoel om nog iets van leer te kopen.
Een echte veganist zal helemaal geen leer dragen.

horse1984

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:53

Vegan dr martens ☺

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:55

Leuk om te lezen, neem aan dat dit bij tassen net zo is?

In wat voor op zicht ben jij dan geen echte veganist 8nnemiek ? :)

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:06

Heel veel all-stars :) Verder heb ik nog een paar paar lederen schoenen die nog niet versleten zijn, maar wil geen nieuwe meer kopen. Zelfde met tassen.

Inmiddels een paar weken verder en het lukt heel gemakkelijk om thuis alleen nog maar veganistisch te koken :) Buiten de deur blijft lastig, maar ben blij dat we deze stap zo makkelijk hebben kunnen maken!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:46

Adidas :)

Zijn er hier nog naar de veggie beurs geweest dit weekend?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:48

gribaldi schreef:
In wat voor op zicht ben jij dan geen echte veganist 8nnemiek ? :)

Thuis eet ik zo veel mogelijk veganistisch, ik koop ook geen producten meer van dierlijke afkomst, maar ik verwerk wel nog eens een ei van onze ex-legbatterij kipjes in ons eten.
Als we buiten de deur eten dan probeer ik ook zo veel mogelijk veganistisch te eten, maar als ergens een sausje overheen zit met ei of melk, naja, dat is niet anders. En als ik bij anderen eet dan vind ik het ook vervelend om het ze te moeilijk te maken dus dan maak ik er geen probleem van als ze kaas over de pasta doen bijvoorbeeld.
Leer kopen doe ik niet meer, ook inderdaad geen tassen/hoofdstellen/decoratie, maar oude spullen gebruik ik wel op.
Geen echte die-hard veganist dus, maar ik probeer wel op mijn manier zo goed mogelijk bezig te zijn mbt dierenwelzijn.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:34

Ik doe het precies op de manier zoals Annemiek ook omschrijft. En ik zou ook geen leren schoenen meer kopen nu.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:58

LiannePuthzy schreef:
Ik lees al een tijdje mee,en heb nu echt besloten om veel minder vlees te eten (dus flexitarier)
Mag ik dus ook meepraten?

Zuivel drink en eet ik sws al niet bewust

En hoe kijken jullie vegans tegen eieren van eigen kippen aan? Ik heb namelijk 2 kippen die dus ook eieren leggen

Als je geen haan hebt zijn het onbevruchte eieren warr jouw kippen zelf niets meer aan hebben.Ik vind wel dat je die zou kunnen opeten omdat ze anders verrotten denk ik.Ik eet zelf helemaal geen eieren overigens, maar ik heb helaas zelf ook geen kippen. Maar ik lust ook geen eieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:13

Ik kom hier weer even binnenvallen :D Want ik ben benieuwd wat jullie van de alpro desserts vinden? ( in de smaken vanille en chocolade) ik wou die namelijk uit proberen, en als het bevalt meenemen naar mijn werk. En ik vraag me ook af of ze ook gekoeld bewaart moeten worden, of maakt dat niet uit?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:14

Ik heb ze nooit gehad, maar ben wel benieuwd!

Ik maak mijn eigen chocoladevla met sojamelk en die bevalt ook erg goed!

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:37

Vroeger at ik van die alpro toetjes en dronk de pakjes melk(na bevroren schoolmelk trauma's :') ). Best lekker hoor.
Ik ben nog steed op zoek naar leuke kunstleren paardrijlaarzen! Hebben jullie ze wel kunnen vinden?
Tweedehands zadel heb ik wel van leer. en oude, cadeau gekregen laarzen ed, die ga ik niet weg doen. Maar nieuwe schoenen / tassen koop ik niet meer van echt leer.
Wat naar van die varkenslever in vitamine! :r :r Ik heb hier een potje B complex forte van davitamon waar op staat: "Ook geschikt als aanvulling op vegetarische/ veganistische levensstijl." Moet ik dat geloven? Verder heb ik ook ijzer pillen en multi vit. Allemaal gekocht toen ik verkouden was, maar nu gebruik ik ze eigenlijk nauwelijks meer.. Ik neem alleen vitamine D dagelijks. Dat is het enige tekort wat bij een bloedtest te zien was, en dat komt door het Nederlandse weer :o En ik ben echt niet bezig met vleesvervangers en dat soort dingen.. en toch best fit.
Op instagram heb je allemaal vegan bodybuilders, best grappig := #veganmuscle gaat alleen maar over allerlei plantaardige eiwit bronnen ed maar volgens mij zitten ze gewoon aan de anabolen _O-

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:25

[***] schreef:
Ik kom hier weer even binnenvallen :D Want ik ben benieuwd wat jullie van de alpro desserts vinden? ( in de smaken vanille en chocolade) ik wou die namelijk uit proberen, en als het bevalt meenemen naar mijn werk. En ik vraag me ook af of ze ook gekoeld bewaart moeten worden, of maakt dat niet uit?

De chocolade is erg lekker :j Vanille ben ik geen fan van, maar heb ook nooit vanille vla gelust.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:30

Hier ook goede ervaringen met de chocoladevla, vind hem wat bitterder dan de koemelk variant, maar ik houd daar wel van. Ik eet ook geen vanillevla dus daar kan ik niets over zeggen.

Ik heb nog een aantal paar laarzen/schoenen en tassen die van leer zijn, die gebruik ik wel tot ze kapot zijn(wat hopelijk nog heel lang duurt). Daarna komen er vegan versies van alles.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:42

anjali schreef:
LiannePuthzy schreef:
Ik lees al een tijdje mee,en heb nu echt besloten om veel minder vlees te eten (dus flexitarier)
Mag ik dus ook meepraten?

Zuivel drink en eet ik sws al niet bewust

En hoe kijken jullie vegans tegen eieren van eigen kippen aan? Ik heb namelijk 2 kippen die dus ook eieren leggen

Als je geen haan hebt zijn het onbevruchte eieren warr jouw kippen zelf niets meer aan hebben.Ik vind wel dat je die zou kunnen opeten omdat ze anders verrotten denk ik.Ik eet zelf helemaal geen eieren overigens, maar ik heb helaas zelf ook geen kippen. Maar ik lust ook geen eieren.

Niet helemaal waar :) Kippen hebben er juist heel veel aan:

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 09:58

Onze kippen hebben in het begin hun eigen eieren gegeten toen ze net van de legbatterij kwamen.. Toen hadden ze de extra voedingsstoffen duidelijk nodig.. Maar nu lusten ze het niet meer :+ Niet rauw, niet gekookt, en zelfs de fijngemaakte schil niet :=
Kippen zijn gewoon veel te ver doorgefokt om ze nog helemaal natuurlijk te kunnen houden. Ze worden niet meer broeds, en eigenlijk horen kippen net als andere vogels alleen in het voorjaar te leggen. Sneu eigenlijk, elke dag weer zo'n ei moeten leggen -O-
Maar ik moet zeggen dat ik de eieren toch liever verkoop of weggeef aan mensen die normaal supermarkt-eieren kopen, dan zorg ik toch weer dat de vraag naar slechte eieren iets meer afneemt..
En ik denk niet dat die kip haar ei mist. Beetje vreemd om de eieren stuk te moeten maken om aan de kippen te voeren terwijl je ze veel meer plezier doet met kliekjes en groenvoer enzo.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 00:07

Ik kwam er vandaag achter dat de docu Food Matters nu op Netflix staat. Meteen gekeken en hoewel er niet heel veel nieuws wordt gezegd is het toch erg interessant!
Zijn er meer mensen die echt veel rauw proberen te eten?
Eigenlijk heel logisch dat daar meer voedingsstoffen in zitten natuurlijk, maar het lijkt me wel vrij lastig om echt iets lekkers klaar te maken, vooral ook omdat ie gewoon zo veel van warm eten houdt :P

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:03

Wij eten relatief veel rauwkost nu (logisch gevolg als je gluten en tofu probeert te vermijden en niet elke dag wok of curry wil), maar dan lekker verwerkt in gerechten zoals koude lenterolletjes of een sushibowl! :9

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:09

Oh leuk, ga die docu ook even kijken vanavond!

Wij stomen bijvoorbeeld wel de groentes in plaats van koken, dan blijft er al een stuk meer in zitten.
Wanneer het water verdampt, gaan de voedingsstoffen eruit. Ook groenteprutjes en soepen waarbij het vocht erin blijft maken wij vaak. :j
Maar het is niet zo gek, groentes bestaan grotendeels uit water waar de voedingsstoffen in zitten, dus wanneer dit verdampt... blijft er weinig over.

Al hoorde ik dus laatste, dat er bij tomaat een gezond stofje vrijkomt als je het verwarmt. :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:25

Ah, leuk topic :D
Geen fulltime veganist hier trouwens

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:02

Ik stoom inderdaad ook veel en maak ook veel ovenschotels, maar in Food Matters zeggen ze dat zelfs bij gewoon verwarmen al veel vitamines verloren gaan. Ze gaan er alleen niet heel diep op in.

Gisteren heb ik (per ongeluk) een halve rauwe ui gegeten, maar die was toch wel érg scherp, pfoe :') Volgens mij kon je me vanaf een kilometer afstand ruiken aankomen haha. Ik was de ui vergeten te fruiten voordat ik em in de portobello deed :+
Maar goed, per ongeluk dus wel heel gezond gegeten gisteren hahaha

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:04

Hier stomen we wel veel, maar eten weinig rauw. Ik ben gek op rauwe groenten, maar mijn vriend krijgt er vaak een allergische op als het niet verwarmd is dus helaas is alleen rauw eten niet een optie.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:10

Ik heb net Foodmatters gekeken maar viel me toch een beetje tegen. Ook al bekende info. Wat ze wel zeiden is dat je meer dan de helft van je eten rauw zou moeten eten. Ik zit me te bedenken hoe dat in de praktijk er uit zou zien. Ik neem aan dat fruit ook meetelt?

Maakt er iemand wel eens een rauwe salade voor zichzelf? Wat doe je daar in? Ik zit te denken aan avocado, sla, tomaten, maar ook witlof? Rode biet? Wat is lekker?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:52

Meer dan de helft rauw eten lijkt mij ook erg lastig. Maar aan de andere kant, zo'n lichaamsreiniging van 60 dagen als in Fat, Sick and Nearly Dead lijkt me dan wel weer te doen. Dat is ook allemaal rauw. Dat lijkt me dan ook de beste manier om de helft van je eten rauw binnen te krijgen; met groentesmoothies :)

Als ik salade maak dan gebruik ik sla (verschillende soorten), rucola, spinazie, wortelreepjes, komkommer, tomaat, ui, knoflook, augurk (maar die is niet rauw), soms bleekselderij, paprika, pepers, pijnboompitten, avocado, nootjes, soms mango of meloen.. eigenlijk vanalles wat ik in huis heb. Behalve olijven, die lust ik niet haha
Ook pompoen en zoete aardappel kun je rauw eten.
Rode biet heeft een vrij sterke zandsmaak als ie niet lang genoeg gekookt is helaas.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:53

Zoete aardappelen ook? Ga ik eens een hapje van nemen dan. Ik gooi van de week gewoon eens lukraak wat bij elkaar en lekker kauwen. Die smoothies zijn inderdaad een efficiënte manier om rauwe groenten binnen te krijgen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:44

Zoete aardappel ook ja! Ik heb het wel eens in de smoothies gedaan maar er zitten zo veel vezels in dat het wel wat lastiger wegdrinkt. Maar het smaakt prima en al die vezels zijn natuurlijk super gezond!