Haha kreeg vanmorgen een whatsapp van mijn Staleigenaar. Incl foto van 12 mislukte uitgezakte overgelopen cupcakes. Of ik aub voor morgen 24 cc wil maken voor de verjaardag van zijn zoontje. Gelukkig vrij simpel met tekst Daan 3 jaar. Vanavond toch niks te doen dus dat doen we wel ff
Vandaag voor het eerst mn biscuit doormidden gezaagd met een taartzaag (zo 1 met een ijzerdraadje). Maar het was helemaal niet scherp genoeg om erdoorheen te gaan, dus mn biscuit was van binnen weer half gemolesteerd. Meer mensen met deze ervaring?
Heb je wel een zaagbeweging gemaakt? Gezien ik regelmatig mensen zie die hem er doorheen trekken of in 3 zaagbewegingen er doorheen willen komen. Dan is het zeer logisch dat hij stuk gaat namelijk.
Net als mensen die met een mes iets door proberen te drukken ipv echt snijbewegingen te maken.
Ik zaag me suf maar ook bij mij is ie vaak scheef. Nachtje in de vriezer maakt veel verschil. Snijden als ie nig net niet helemaal ontdooit is. Is ie wat stugger en veert dus minder mee. Kruimelt ook stuk minder dan.
Ik ben altijd een uur bezig met de eerste aanzet te krijgen. Meestal ga ik dan drie keer op en neer om te zien waar ik moet zijn, snij ff in met een scherp mes en snij hem dan door.
Ik zou nou ook voor een taartzaag met kartels gaan. Doordat die draad zo glad is krijg ik geen aanzet.
SpikkelFire
Geplaatst: 10-03-13 10:43
Heb inderdaad een zaagbeweging gemaakt, en even ingesneden met een broodmes. Hmm had dus beter 1 met kartels kunnen nemen. Ik ga de tip van de vriezer proberen, bedankt!
Ik ga vandaag weer verder decoreren. Had voor het eerst gister zo'n lintstrik gemaakt, was nog best goed gelukt. Alleen het bekleden blijft bij drámá. Moet er echt een workshop voor volgen. Overal kwam ik fondant te kort of het ging scheuren. Dus ik ga er vandaag maar 100 bloemetjes tegen plakken.
Ik heb voor vandaag een "bruidstaart" gemaakt...kadootje voor iemand van stal die gaan trouwen én verhuizen, vandaag soort van afscheidsfeestje en ik zou voor lekkers bij de koffie zorgen Bovenste gevuld met banketbakkers(slag)room en bosvruchtenvlaaivulling, onderste alleen met bosvruchtenvlaaivulling, ik zet foto van de hele taart later wel, weet nl. niet of er mee gekeken wordt nu ff linkje naar de "versiering" http://i64.photobucket.com/albums/h181/ ... ac0447.jpg http://i64.photobucket.com/albums/h181/ ... 371629.jpg
Nou mn eerste project is af. Heb alle lelijke fondant maar beplakt met bloemen. De grootste klus komt nog; de taart in de taartdoos om in de vriezer te doen.
Het is trouwens voor mn collega die vrijdag voor het laatst is. Dus ik hoop niet ze hier meekijkt. Gevuld met aardbeienbavarois en chocoladebotercreme (ook mee afgesmeerd).