Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FuGeLiCu

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:15

Misschien een laagje kwark er tussen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 09:45

Jans schreef:
Regenboogcake wil ik ook wel eens maken. Is daar een leuk recept voor?

Een gewone cake maken? :+

Je maakt gewoon het beslag voor een normale cake, verdeelt dan je deeg over verschillende kommetjes (afhankelijk van hoeveel kleuren je wilt), geeft ieder kommetje een andere kleur en dan giet je één voor één de kleurtjes in je bakvorm.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 18:28

De muffins zijn erg mooi geworden vanmorgen! Mijn man heeft ze mee naar het werk en ik ga vanavond 1 proberen! :9
Alleen mn kwarktaart twijfel ik over... Heb de slagroom niet afgemeten, maar op gevoel dr bij gedaan :x Morgenochtend maar een stukje proberen en anders snel naar de supermarkt racen denk ik maar -O-

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:19

Ik heb vandaag Kaas uien broodjes gebakkenn :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:03

Oe, klinkt goed Nikkialex! Heb je een recept?

Ik ga vanmiddag (of morgen) een abrikozentaart bakken. Ben weer bij mijn ouders en die verwachten eigenlijk altijd wel dat ik iets bak, dus ik heb hun laten kiezen en me stiefvader wilde wel graag een abrikozentaart. Nu eerst maar eens googlen voor een recept want ik heb eigenlijk geen idee hoe zo'n taart te maken. Of heeft iemand hier nog een lekker recept?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:05

dit topic ga ik morgen even uitspitten :j

ik bak héél graag maar ik kan het niet...

Ik probeer al héél lang luchtige muffins te maken maar het LUKT me NIET -O-

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:07

Muffins zijn bij mij ook een ramp! Ze worden nooit zoals ik wil en ik wil ze als ontplofte paddenstoelen en lekker luchtig inderdaad. :P

EDIT: recept gevonden, http://overeten.com/2011/abrikozentaart/ . Ben benieuwd hoe die wordt en als die mijn en mijn stiefvaders keuring door komt zal ik hem plaatsen in het receptenboek. Zal die trouwens ook even bijwerken, zijn ondertussen geloof ik alweer een paar recepten bijgekomen. En de site is trouwens een aanrader! Heb hem beetje vluchtig doorgekeken en er staan zeker nog een aantal dingen op die ik ook wel zou willen maken. De dadels overgoten met chocolade bijvoorbeeld.

Saskiaa_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:24

Klinkt lekker Mara, ben benieuwd naar het resultaat. :)

Hier staat een simpele appelcake in de oven. Wilde eigenlijk wat anders maken, maar ik was vergeten te kijken wat dan en wat voor ingrediënten ik daarvoor nodig had. Dus toen konden mama en papa dat niet meenemen van de winkel. Dus dan dit maar, is ook lekker! :9 (en mama blij dat er geen chocola in zit :') )

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:38

Hij is wat lager geworden dan op het plaatje, maar dat kom omdat mijn taartblik geloof ik een diameter van 24 cm heeft ipv 24. Maar hij is gelukt en smaakt ook goed! Zeker ook goed te doen voor niet echte abrikozen liefhebbers. Als je wel echt heel erg van abrikozen houdt zou ik zeker de gelei erover maken met wat abrikozenjam. Maar ik vind hem eigenlijk precies goed, het amandelspijs door het deeg vind ik ook echt verrassend lekker en zeker een toevoeging aan de taart. :)

En een appelcake, jummie! En houdt jou moeder ook al niet chocola? Mijn ouders zaten ook al: als je maar niet weer brownies of iets anders met veel chocolade gaat maken. :P Mijn moeder wil al een tijdje een aardbeienslagroomtaart maar ik blijf erbij, de aardbeien die je nu ziet zijn nog niet zo lekker als in de zomermaanden. Dus ze zal toch echt even moeten wachten.

Saskiaa_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:44

Nee, mijn ouders houden beide niet echt van chocola, maar vooral mijn moeder. := Als ik brownies ofzo heb gebakken hoeft ze ook gewoon niet. En als ik brookies heb gemaakt, krijg ik de opmerking: "Het koekje zelf is wel lekker, maar de stukjes chocola zijn echt zonde.." 8)7

Aardbeien vind ik ook heerlijk, maar daarmee moet je idd wachten tot het zomer is. Ik wil overigens maar aardbeien van 1 boerderij. Echt goddelijk zijn die. <3 Als je eenmaal zulke aardbeien hebt gehad, wil je echt niet meer de gewone van de winkel. :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:54

Hahaha, ja zulke reacties krijg ik ook inderdaad. :P En waar staat die boerderij dan precies? ^^

Saskiaa_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:57

Sturing, in Hooghalen. :9 (Midden Drenthe)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:59

Staat een leuke kwarktaart in het ah krantje van deze maand, met een oreobodem.

Hier mensen ervaring met havermout koeken?

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:05

Onze muffins waren heerlijk! Helaas (gelukkig O:) ) waren niet alle collega's van mijn man er, dus er zijn een paar mee terug gekomen :D
De kwarktaart lijkt toch gelukt. Hoewel er denk ik geen slagroom meer op hoeft, er zit genoeg in, terwijl er minder in zit als op de verpakking stond. Nja het smaakt, visite blij vanavond :)

Jou taart klinkt ook lekker mara! En appelcake vind ik eigenlijk altijd goed, jummie!

Havermoutkoek heb ik wel ervaring mee, kleine havermoutkoekjes niet.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:12

Ja die kwarktaart uit de Allerhande, hij zag er wel echt heerlijk uit! Denk dat ik hem binnenkort toch wel stiekem ga proberen, een oreobodem, dat moet toch wel goed komen. :P

Hooghalen, hmm, misschien maar eens samen met me ouders heengaan dan in de zomer. Maar we hebben in de achtertuin ook plantjes staan, hopelijk gaan die wat vruchten leveren. :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:13

Grote koek is ook goed, hoe had je het gemaakt?

Bodem van chocola en cornflakes is ook makkelijk en lekker (zat bij een aardbeijoghurttaart recept).

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:15

Oeeee aardbeien!! Daar kan ik ook écht bijna niet meer op wachten :9 !

F_Orumster, hierbij mijn recept:
Havermout koek/boterkoek
- 180 gram bloem
- 170 gram suiker
- 120 gram havermout
- 125 gram gesmolten boter
- 1 ei

Voor de rest heel simpel, doe eerst alle droge ingredienten in een beslagkom, het ei erbij doen, even paar keer roeren met de vork, dan de gesmolten boter er bij en blijven roeren met een vork totdat alles goed gemengd is. Dan alles in een boterkoekvorm of springvorm van 24cm doen en goed over de vorm verdelen en aandrukken.
15 min in de oven op 225 graden, af laten koelen en opeten.
(de oven wel even 10 min voorverwarmen)

daphne1997a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:26

Ik meld me hier ook! :D
Ik vind het echt heerlijk om in de keuken te staan, en doe het ook 3x in de week.
(met het koken thuis erbij gerekend dan hè, ik kook 2x per week ;) )
Mijn moeder vind het maar fijn, aangezien ik 14 ben, en ze dat niet verwacht hadden dat ik dat leuk zou vinden etc. :p

Ook ik ben binnenkort jarig en wil wat gaan trakteren, in ieder geval iets wat ik zelf heb gemaakt, en wat de meeste mensen wel zullen lusten, hebben jullie nog suggesties?
Het maakt opzich niet heel veel uit hoeveel tijd het kost :) .

Saskiaa_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:27

_Mara_ schreef:
Hooghalen, hmm, misschien maar eens samen met me ouders heengaan dan in de zomer. Maar we hebben in de achtertuin ook plantjes staan, hopelijk gaan die wat vruchten leveren. :D

Wij hebben ook plantjes in de tuin staan die daar vandaan komen. Die zijn wel een stuk lekkerder dan bij de supermarkt vandaan, maar halen het niet bij die van Sturing.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:38

klinkt allemaal lekker!

Ik heb een citroentaart gebakken, nog niet geproefd maar dat doen we morgen :D

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 00:58

Ben niet zo'n citroen fan, dus heb nog nooit citroen taart oid aangedurfd. Maar misschien dat ik het in taartvorm wel lust? :P
Ben in elk geval wel nieuwsgierig..

Heb vandaag trouwens chocolademuffins gebakken, en ze waren erg lekker :9

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:38

Iemand een idee van wat ik kan maken met:

- eieren
- bloem
- vanillesuiker
- kristalsuiker
- chocoladedruppels
- amandelschilfers

Waarschijnlijk iets cake-achtigs of muffin-achtigs,
maar ik krijg ze nooit luchtig genoeg -O-

Saskiaa_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:16

Als je cake maakt, moet je eerst de eieren met de suiker loskloppen (echt een minuut of 3-4 kloppen, dat ze echt los zijn). Dan de helft van de bloem erdoor, gesmolten boter erdoor, andere helft van de bloem. Dit allemaal erdoor scheppen, niet mixen. En dan als laatst de chocolade erdoor en de amandelen erover. Denk dat je hem dan wel luchtig krijgt. :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:45

Dat ga ik morgen ff proberen :D

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 23:57

Ik ga morgen ook weer is bakken.. een paastaartje voor mijn huisgenoten.. wel wat vroeg maar ik ben donderdag middag al weer naar huis :Y)
:D