Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:44

Rinske schreef:
Dat wordt dan wel heel machtig, niet :P ?
Leuke stapeltaarten zag ik weer voorbij komen!

Nou, met eigenlijk stiekem wel een beetje heel veel trots :o , presenteer ik jullie: Wild Rose :D .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat een werk!!! Schitterend!!! Hoe lang ben je hier nou mee bezig geweest?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:54

Falona schreef:
Ik ben research aan het doen naar recepten van RI en was eigenlijk op zoek naar een goede leidraad voor de verschillende consistenties. RI recepten genoeg, maar allemaal met maar een verhouding. Ik mis de leidraad voor de verschillende consistenties.
Kan iemand hiermee helpen?

Heel simpel, de verhoudingen op de verpaking van RI is altijd consistentie 3, voor 2 doe je er een klein theelepeltje water bij en voor 1 weer een theelepeltje water. Bij 3 staan trek je pieken die blijven staan, bij 2 vallen de bovenkanten van de pieken om en 1 vloeit weg.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:55

Wat een super gave taart Rinske!!
* Gaat toch binnenkort die techniek eens proberen* :)

@ Monique: Hele mooie taarten!

Edit: In de laatste paar edities van MjamTaart! hebben ze ook een project van RI.. Dan leggen ze steeds een nieuw stuk uit.. Kan misschien handig zijn :)

Rinske

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:06

Ik heb de 2 dummies donderdag middag bekleed en beschilderd, met het beschilderen van een taart ben ik zo'n 2 uur bezig :) . In totaal een uur of 6 schilderen dus :P .

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:09

@Mayo: Ik heb geen mix, wel eiwitpoeder en poedersuiker ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:16

Ik weet je startverhouding niet, maar daarna werkt het dacht ik hetzelfde.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:24

Gisteren waren mij zoontje en mijn vriend geheimzinnig aan het doen aan tafel. Ik mocht absoluut niet komen kijken. Maar ja, ik
ken mijn zoontje en weet dat hij het toch niet volhoud om niets te zeggen :D
Ze waren dus in de webshop van DLT een hoop spullen aan het bestellen voor mij voor 5 december *\o/*
IK heb een aardig verlanglijstje daar staan := en dat hebben ze dus voor een groot deel besteld.
Alleen met betalen snapten ze er niets van, dus ik 'mocht' even komen helpen :j .
Twee kleine handjes op het beeldscherm, want ik mocht niets zien natuurlijk _O- .
Zag ik daar een bedrag staan wat ik echt niet normaal vond. Dus ik zei dat dat echt te gek was en niet nodig was.
Zegt mijn zoontje. Maar mama, jij doet ook zoveel voor ons, dus dit is voor jou <3 .
Zó lief hé!
Mocht ook het aantal niet weten van wat ze besteld hadden, maar het was 15 minder dan mijn leeftijd _O- en het waren allemaal kleine dingen.
Voordat het 5-12 is weet ik al precies wat ik krijg :=

Oh ja, ik mocht absoluut niet in de webshop gaan kijken anders wist ik wat ik zou gaan krijgen :D ( en dat doe ik dus ook écht niet)

Maar ik ben wel heel blij hoor *\o/*

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:27

@zonnepaardje: Ik heb ook snoepzakken. Bij de Makro heb je voor circa 8 euro 250 stuks. Of je vouwt ze zelf van bakpapier, maar dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen. De hoek van de punt van de snoepzakken is alleen wel net kleiner dan die van spuitzakken waardoor de tips er niet helemaal perfect in passen, maar het sluit goed genoeg af dus werkt

@Mayo: Nou ja, dat is het hem dus. Ik weet die startverhouding ook niet. En ik heb nog helemaal geen ervaring met RI en er dus ook nog helemaal geen gevoel bij hoe het eruit moet zoen en hoe het moet reageren. Legio (verschillende) recepten te vinden op internet, maar geen enkele verteld welke consistentie je dan krijgt. Of wat de verhoudingen zijn om juist een van die andere consistenties te krijgen. En daar zou ik toch wel graag wat meer van weten voordat ik begin zodat ik straks niet 1kg poedersuiker erin heb zitten terwijl ik achteraf met 100 gram ook toe was gekomen.

@Ingrid: <3 Wat lief!!! *moet hubbie ook eens de link van mijn verlanglijstje op t&d geven O:)*

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:38

Wat lief van ze IngridB! Een echte blijk van waardering!
Klopt het nu dat ik eerder in het topic heb gelezen dat meerdere last hebben van loslatende papiertjes na het bakken? Ik heb het bij de ene wel en de andere niet.
Nu las ik in Mjam Taarten dat het komt omdat het beslag te nat is door de toevoeging van bijvoorbeeld melk. Donderdag maar eens het nieuwe beslag proberen wat ik heb gehaald, zag op de verpakking staan dat er alleen boter en eieren moeten worden toegevoegd. Eens kijken of dat dan beter wil lukken.

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:44

Weet er iemand een lekker cupcake recept? Ik vind ze meestal zo droog worden, die gekochte zijn veel smeuiiger. Ga proberen om little petshop cakejes te maken dus alle tips zijn welkom!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:51

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:53

Ingrid, wat een toppers, die man en zoon van je!
meggiemeg, ik betwijfel of dat het loslaten van de papiertjes verklaart. Ik maak altijd zelf een mix voor cupcakes, zie recept hierboven, en nooit loslatende papiertjes, soort papier maakt ook niet uit hiermee. Laatst had ik voor het eerst loslatende papiertjes, en dat was bij de stroopwafelmix van FunCakes.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:56

Falona schreef:
@Mayo: Nou ja, dat is het hem dus. Ik weet die startverhouding ook niet. En ik heb nog helemaal geen ervaring met RI en er dus ook nog helemaal geen gevoel bij hoe het eruit moet zoen en hoe het moet reageren. Legio (verschillende) recepten te vinden op internet, maar geen enkele verteld welke consistentie je dan krijgt. Of wat de verhoudingen zijn om juist een van die andere consistenties te krijgen. En daar zou ik toch wel graag wat meer van weten voordat ik begin zodat ik straks niet 1kg poedersuiker erin heb zitten terwijl ik achteraf met 100 gram ook toe was gekomen.

Kan je niet het recept gewoon uitproberen? Ik heb in mijn eerdere bericht verteld hoe de verschillende consistenties reageren bij pieken trekken. Denk dat je er dan wel uit moet komen :)

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:02

Hey, misschien niet helemaal het goede topic, maar heeft iemand misschien 'het' recept voor een appeltaart? :)

Alvast bedankt!

(Beetje laat, maar wel super mooie taart Rinske! :D )

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:03

Bedankt Kinke, ga het vanaovond proberen!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:08

Felinde schreef:
Hey, misschien niet helemaal het goede topic, maar heeft iemand misschien 'het' recept voor een appeltaart? :)

Is deze vraag nou echt serieus??? :+ :')

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:25

Felinde schreef:

Alvast bedankt!

Ik denk dat je daar beter een topic voor kan openen op voedertijd.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:26

Ingrid: wat ongelooflijk lief van je 2 mannen! Ben benieuwd wat ze van je lijst uitgekozen hebben.

Ik gebruik ook altijd de spuitzakken van Wilton met 100 in een doos. Niet echt milieuvriendelijk, maar zo handig!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:33

@Mayo: Tuurlijk zou ik dat recept gewoon kunnen uitproberen. Maar dan zit ik straks met een kilo RI, omdat ik er iedere keer wat aan heb moeten toevoegen terwijl ik maar een fractie daarvan nodig heb. En daar heb ik eerlijk gezegd weinig zin in. Daarom wil ik graag voor ik begin meer informatie hebben. Ik heb geen flauw idee waar ik start of waar ik uit moet komen en ik moet wel iets van houvast hebben voordat ik eraan begin.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:40

Dan zou ik je vraag op DLT stellen, daar zitten toch meer (hobby)bakkers die er wellicht ervaring mee hebben :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:42

Ingrid wat lief van je zoontje!!!!!!! <3

Kinke! weet niet of ik het al gepost had maar wat een onwijs gave taart!!!!!!!!!!!! dikke pluim!!

recept voor appeltaart... :+ alleen de vraag al bewijst dat je niet verder gezocht hebt dan je neus lang is....
google "recept appeltaart" eens en je vindt honderden mogelijkheden....

Loslatende papiertjes werd eerder al besproken ook hier, 1 minuutje in de oven voordat je het beslag erin doet schijnt te werken tegen loslatende papiertjes!

recept voor cc`s gebruik ik altijd deze

Ingrediënten voor 12 cupcakes
125 gram roomboter op kamertemperatuur
125 gram kristalsuiker
125 gram zelfrijzend bakmeel
2 eetlepels melk op kamertemperatuur
2 ( grote) eieren op kamertemperatuur

werkt het handigst voor grote aantallen omdat de verhoudingen heel makkelijk zijn!
vind ze overigens niet droog ook, misschien wat minder lang in de oven als ze toch te droog zijn?

verder ben ik het even kwijt, zal binnenkort mijn laatste creaties eens posten...
moet nu heel druk in de weer gaan om voor vrijdag de 300 cc`s af te hebben gebakken..gelukkig hoef ik ze verder niet te bekleden hihi

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:43

Bedankt TT, maar ik denk dat je Rinske bedoelt :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:44

Falona, wat wil je gaan maken met RI? Een kilo is trouwens wel heeeeeul veul :)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:46

@TT: 300 cc's bakken?!?!

Wow!
Ik hoop dat jij een grote oven hebt!
(die ga je toch niet met een cc-blik bakken zeker?)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:49

Kinke schreef:
Bedankt TT, maar ik denk dat je Rinske bedoelt :D

Ja solly idd geen idee waarom ik Kinke heb geschreven... :') maar jij maakt eveneens mooie creaties :D :o

Nop geen grote oven en idd wel met het bakblik... :') ach hoeft maar 25 x..... :+ want er passen NET geen 2 blikken naast elkaar... :')

maar krijg er goed voo rbetaald dus dat scheelt :o