Taarten Decoreren XIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:32

Monique1985 schreef:
Mayo heb je geen vriend die dat even voor je in elkaar kan knutselen? ;)

Mijn vriend is wel handig, maar daar moeten we dan even voor gaan zitten.

Pfff... zijn de taarten te doen, geeft de standaard een 'issue' :+

Dorus

Re: Taarten Decoreren XIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:50

@dancertje: ik ben ook nog niet zo lang bezig en heb het nog niet aangedurft om iets kant en klaar in te vriezen. Ik had dus alleen de cakejes ingevroren zonder vulling/bekleding.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:52

@ Lightielight: Vind de taart leuk geworden voor de eerste keer! Was je man blij? :)

@ Mayo: Wat een uitdaging! Hopelijk kom je eruit met de standaard..

Zag nog een vraag voor de cupcakes.. De hoeveelheden die op de zak staan (400 gram mix, 200 gr. boter en 4 eieren) hou ik meestal aan voor 20-22 cupcakes. Heb wel eens cupcakes zonder decoratie ingevroren, en dat ging prima :j.. inderdaad in boterhamzakjes. Had ze per 2 verpakt. Je kan ze dus inderdaad allemaal in 1 keer bakken.. scheelt misschien.. :)

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 07:29

Lindas2 schreef:
@ Lightielight: Vind de taart leuk geworden voor de eerste keer! Was je man blij? :)

Jaaa heel erg verrast en hij vond hem vooral heeeel lekker! (en ik ook, helaas, want ik doe een poging tot afvallen..)

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:44

Lindas2 schreef:

Zag nog een vraag voor de cupcakes.. De hoeveelheden die op de zak staan (400 gram mix, 200 gr. boter en 4 eieren) hou ik meestal aan voor 20-22 cupcakes. Heb wel eens cupcakes zonder decoratie ingevroren, en dat ging prima :j.. inderdaad in boterhamzakjes. Had ze per 2 verpakt. Je kan ze dus inderdaad allemaal in 1 keer bakken.. scheelt misschien.. :)

en dan zonder zakje weer laten dooien?

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:45

Moet er namelijk over een paar weken ook 60 maken, dus dan ga ik al mooi in het voren werken.. En hoelang van te voren halen jullie ze er weer uit? En worden ze dan niet gauw droog?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:09

dancertje schreef:
@ kinke zien ze ook nog altijd goed uit want heb het zweten zeg maar nog nooit meegemaakt ben nog niet zo lang bezig vandaar dat ik het vraag
had namelijk het volgende idee een blanke ondergrond en dan een boekje erop in huidskleur en dan met bruin een letter erop het is namelijk voor de boekenclub van mijn schoonma

hmmm...geen idee of dat wil met huidskleur. Anders stel je de vraag even op het DLT forum?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:31

hmm denk dat ik de cup cakes zelf voormaak en het bekleden wel later doe lijkt me verstandiger

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:35

Dan gaat het zeker goed ;)

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:36

Meelezer probeert Mayo te helpen:Hier verkopen ze losse vierkante plateaus en losse pilaren. Ik vermoed wel dat de pilaren in de taart gezet moeten worden. Heb er niet zoveel verstand van dat ik dat zo kan zien ;).

Maar als ze bv trapsgewijs willen, zou je dan niet die vierkant pateau’s met dubbelzijdig tape op een standaard met ronde plateau’s kunnen plakken en daar de taart op zetten?

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:41

Ik heb het echt goed te pakken...taarten maken...
Heb een vraagje: ik heb hier een taart voorbij zien komen met een kever (auto) voorop.. helemaal super...... Een vriendinnetje heb ik ook enthousiast gemaakt voor het taartenbakken, en haar vader, die binnenkort jarig is, is helemaal kever-gek...... dus willen we gaan oefenen op zo'n taart...
Nou heb ik al op google naar een plaatje van een voorkant van een kever gekeken, maar kan eigenlijk niks geschikt vinden (en ik ben geen held in tekenen/veranderen etc)....heeft iemand hier toevallig nog zo'n tekening liggen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:21

Lightielight schreef:
Heb een vraagje: ik heb hier een taart voorbij zien komen met een kever (auto) voorop.. helemaal super...... Een vriendinnetje heb ik ook enthousiast gemaakt voor het taartenbakken, en haar vader, die binnenkort jarig is, is helemaal kever-gek...... dus willen we gaan oefenen op zo'n taart...
Nou heb ik al op google naar een plaatje van een voorkant van een kever gekeken, maar kan eigenlijk niks geschikt vinden (en ik ben geen held in tekenen/veranderen etc)....heeft iemand hier toevallig nog zo'n tekening liggen?

Dat was de mijne :wave: :D
Dat probleem had ik dus ook. Ik heb echt uren zitten speuren naar tekeningen van Kevers om te gebruiken voor die taart, maar ik kon niks vinden wat naar mijn gading was. Uiteindelijk ben ik naar foto's gaan zoeken om te kijken of ik die dusdanig kon photoshoppen dat het werkbaar was, maar ook dat bood geen oplossing. Uiteindelijk heb ik de foto maar overgetrokken :+

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:22

Lightielight schreef:
Lindas2 schreef:

Jaaa heel erg verrast en hij vond hem vooral heeeel lekker! (en ik ook, helaas, want ik doe een poging tot afvallen..)

Gelukkig maar! En dat is inderdaad wel een nadeel :D. In het begin veel taart gegeten maar nu heb ik dat niet meer zo :).

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:25

Monique1985 schreef:
Lindas2 schreef:

en dan zonder zakje weer laten dooien?

Ik heb ze toen geloof ik wel even in het zakje laten bijkomen in de koelkast en daarna uit de koelkast gehaald en uit het zakje. Heb nog nooit droge cupcake gehad.. geloof dat ik ze een avond vantevoren uit de vriezer haalde om te zorgen dat ze echt goed ontdooid zijn. Je kan ook vantevoren een aantal bakken, in de vriezer doen, en na een paar dagen er 1 uithalen, die laten ontdooien en dan proeven :). Dan weet je wat je weg geeft :)

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:29

Hallo Allemaal,

ik heb even tijd om te reageren, zit nu wel op mijn werk maar is super rustig hier.

Wereld;
Wat zijn die molds goed gelukt zeg! echt een super idee.

Roxyvip;
de parels zijn super geworden, hoe doe je dat? met welke kleur?

Jaime;
wat een super gave schoentjes, ga ik binnenkort ook eens proberen hoewel ik nu al weet dat ze niet zo goed lukken als die van jou :o

Liloenstitch;
lieveheersbeestje is ook leuk zal ze wel blij mee zijn geweest

Ikkebenmar;
was de valentijnstaart in de smaak gevallen? zal vast wel ziet er heel lief uit

Rustyk;
mooie stapeltaart voor de eerste keer mag je best trots op zijn

Monique1985;
Wat een gave hello Kitty, moet ook eens aan het boetseren gaan, maar heb het zo druk de laatste tijd |(

Mayo;
succes

Mamamiesje;
ik wil ook afvallen! Waar ben je mee bezig?

Pffff is echt rustig hier

ga wel de 25e een weekendje weg met een vriendin naar hotel van de Valk in Gilze, iemand nog leuke ideeen? wat we daar kunnen doen? Eventueel paardrijden maar wel betrouwbaar ergens waar je geen gekke knol krijgt toegedeeld?
Het enige minpunt is dat ik mijn paardje een weekend moet missen |(

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:24

Gilze as in Gilze-Rijen? Is dat niet vlakbij de Loonse en Drunense Duinen? Dat is een prachtig gebied voor buitenritten. Hoewel ik wel heel erg wisselende verhalen hoor over de diverse stallen daar. Gewoon de zoekfunctie gebruiken en dan kom je ze vanzelf tegen ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:32

Annick75 schreef:
Meelezer probeert Mayo te helpen:Hier verkopen ze losse vierkante plateaus en losse pilaren. Ik vermoed wel dat de pilaren in de taart gezet moeten worden. Heb er niet zoveel verstand van dat ik dat zo kan zien ;).

Maar als ze bv trapsgewijs willen, zou je dan niet die vierkant pateau’s met dubbelzijdig tape op een standaard met ronde plateau’s kunnen plakken en daar de taart op zetten?

Daar zeg je mij wat hmm.. Thanks voor je post!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:31

Mayo schreef:
Annick75 schreef:

Daar zeg je mij wat hmm.. Thanks voor je post!

Graag gedaan. Het zelf de (financiele) middelen en door chronische ziekte ook de puf niet om zelf zulke uitgebreide en mooie taarten te maken. Enne...ook niet genoeg mensen om te helpen ze dan op te eten :+ , maar ik lees met plezier mee en denk ook graag mee als ik daarmee kan helpen.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:50

Ik lees hier al een hele tijd mee, en kijk mijn ogen uit naar al die mooie dingen die jullie maken * jaloers*
Ik ben namelijk absoluut niet handig in de keuken maar probeer door het veel te doen er toch wat van te maken.
Nu heb ik gister avond hemelse modder geprobeerd te maken, nadat de gesmolten chocolade mislukte en ook met de eieren splitsen er van alles mis ging heb ik toch heel stoer door gezet en alles weer opnieuw gedaan en gemaakt dacht ik dat het allemaal goed gelukt was... tot dat ik het net uit de koelkast haalde en zag dat het niet stijf genoeg was geworden :(

het is meer een soort van stevige chocolade vla geworden.. maar nu is mijn vraag, wat kan er mis zijn gegaan en is dit wel veilig om op te eten of is het echt mislukt en kan ik het beter weg gooien ( de smaak is wel erg goed!!)

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:54

Falona;
ja daar ja, ik ga eens zoeken of er iets is ja, lijkt me super om lekker daar buiten te rijden maar moet wel verantwoord zijn he
Dank je wel

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:18

wauw mayo gave uitdaging! zijn het bekenden?

zo de babytaarten zijn klaar en ingevroren, nu nog even de baby afbakken :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:19

De baby afbakken _O-

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:22

hobbelheks schreef:
wauw mayo gave uitdaging! zijn het bekenden?

zo de babytaarten zijn klaar en ingevroren, nu nog even de baby afbakken :D

Nee := M'n schoonzusje is hun ceremonie meester, maar ik ken ze zelf niet.

:D Goed bezig!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:30

Pff blijft toch altijd een klus die prijsberekening.

Ik heb nu alle productkosten uitgerekend +/- dan iig (ook nog erg afhankelijk of ze de Silhouette uitsteker van Steve Benison wat vinden of dat ze echt royal icing willen cq. stencils :=), brandstofkosten zijn berekend. Standaard weet ik echt nog niet.

Dan nog berekenen wat je er zelf aan over wil houden. Het is wederom enorm handig doordeweeks :roll: Ze trouwen op een donderdag, dat betekend ook minstens 2 dagen vrijnemen van kantoor (dag van de bruiloft en de dag ervoor).

Aan het forum van DLT heb je ook niet veel, want daar lopen de p.p. prijzen van € 1,00 tot € 6,00 uiteen en over elke prijs is wel weer een bende forumleden verbaast :+ Ik wil er iig echt wel wat aan overhouden, want ondanks dat ik het leuk vind om te doen blijft het een soort van werk voor mij, want alles wordt aan de kant geschoven voor zo'n opdracht. Daarnaast is het geen vriendendienst, want ik ken ze niet. Ik wil onder de bakkersprijs blijven dat wel. Ik twijfel zo rond de € 2,75 á € 3,- p.p.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:33

Oh ja en ik reken € 25,- voor de proeverij. Sommigen trekken dat bedrag af van de eindrekening als ze de opdracht krijgen. Ik vind dat eigenlijk apart, want je krijgt meer taart en in de voorbereidingen en de tijd van de proeverij zelf zit ook een berg werk. Dus ik denk dat ik die los bereken.