Wie bakt er nog meer zo graag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaa_

Re: Wie bakt er nog meer zo graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:45

Ik kan het inderdaad wel gewoon proberen met die van Wilton. Die heb ik al in huis. Als er maar genoeg overblijft voor een regenboogtaart. :+

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:46

Hihi, die wil ik ook nog steeds eens maken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 21:53

Die van Wilton is ook heel sterk kleurend, met een kwart theelepeltje heb je al felgekleurd deeg voor rainbow cake :) Mijn Wiltons zijn heel gel-achtig, ik weet niet hoe goed zich dat verspreidt in een droge substantie als kokos maar het is het proberen waard. Denk dat het wel werkt, desnoods doe je er een half theelepeltje water bij oid?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:00

Ja, dat is misschien wel een idee.
Weet jij het verschil tussen die van Wilton en die van jou?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 23:22

Wilton is gel en die die ik heb (Vahiné) zijn volledig vloeibaar. Dat is het enige verschil dat ik kan bedenken :D En in Wilton heb je natuurlijk een heel kleurenassortiment, terwijl die van mij maar 3 kleurtjes zijn. Maar met mengen kom je ver :j

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:11

Een beetje water erbij is wel een slim idee ja. :j Ik probeer vandaag een klein beetje te kleuren, als het dan niet goed wil, heb ik nog genoeg tijd om een andere oplossing te zoeken. Als die cupcakes 4 juli maar klaar zijn. :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 13:21

Dan heb je inderdaad nog genoeg tijd :D

Ik heb weer iets uit dat nieuwe boek van Hummingbird in de oven staan, een cake met sinaasappel, yoghurt en amandelen. Ben heel benieuwd, het ruikt alleszins waanzinnig lekker :9

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:27

Hmm, dan klinkt goed Yasmine!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:40

Is het nog gelukt Saskiaa?

Hier staan (niet echt bakken, maar toch) de mini kwarktaartjes in de koelkast. Gewone kwarktaartbodem en mix aangemaakt en gemaakt in papieren cupcake vormpjes. Was even knutselen, maar het lijkt te lukken, die tip was heel leuk :j . Lekker voor vaderdag voor morgen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 10:03

Ik kom me ook even melden. Vriendlief en ik zijn beide van het bakken, alleen doen we het veel te weinig... Gister nog wel en quiche gebakken, maar de zoetigheid blijft om de een of andere reden altijd een beetje achterwegen. Grootste probleem bij ons is (geloof het of niet) dat het meestal niet op komt :+
Gisteravond hebben we besloten dat we weer iets gaan bakken vandaag, maar we hebben natuurlijk niks in huis, dus het zal wel een simpele cake worden.
Ander probleem bij ons is overigens dat mijn vriend chocoladeverslaafd is en dus het liefst iets met chocolade bakt en ik een chocoladeallergie heb :+

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 10:05

Leuk Laurabram! :) Foto?

Ja, ik heb nu een beetje blauwe kokos. Met wat water erbij kun je best veel kokos kleuren. Hoop nu dat het goed blijft tot ik het echt nodig heb. :+

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 11:36

Fijn dat het gelukt is Saskiaa.

Foto van de kwarttaartjes (cupcakes zijn het eigenlijk niet)
Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 11:39

Ze zien er héérlijk uit! Mini cheesecakes staan ook nog op mijn lijstje, lijkt me leuk om te maken.
Zit er een aardbeiensmaakje in dat ze zo roze zijn?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 11:41

Wat een grappig idee zeg! die kwarktaartjes in cupcake manier! Is dat gewoon de mix van dr. oekter?
En hoe moet je dat eigenlijk eten :P je kan ze niet echt op de cupcake manier opeten :=

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 11:45

Ja, is gewoon heel simpel zo'n pak van Dr. Oetker, met aardbeien kwark :j .
Ik heb de cupcake vormpjes in m'n grote muffinvorm gezet zodat het wat steviger is, een eetlepel bodem erin (iets meer boter gebruikt zodat de bodem zeker stevig blijft), kwarkmengsel met een jus-lepel erin geschept en klaar. Echt eten zoals een cakeje gaat niet, je moet wel een vorkje gebuiken, anders stort het bij de 1e hap uit elkaar := .
Idee was een beetje gepikt uit het topic, maar zeer geslaagd.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 11:47

hmm die mix is echt heerlijk!
Zelf doe ik altijd nog een laag jam over de bodem heen als ik die kwark taart maak :j

Voor mn verjaardag wil ik graag Cake pops gaan maken :D Zit alleen nog te twijfelen wat voor cake ik ga doen..

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:41

Wauw ze zien er echt tof uit Laurabram!
Jam over de bodem heen met kwarktaart ga ik onthouden MightyJoe, dat klinkt ook erg lekker.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:52

Thanx :o .
Wordt het met jam ertussen niet erg zoet?

Ik wil ook nog een keer de mini appeltaartjes maken die ik hier voorbij zag komen :9 .

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:54

Nou ik vind het erg lekker, het maakt het echt af :j je moet er ook geen hele laag tussen doen. Gewoon een beetje de koek besmeren. Niet dat er een hele laag jam op ligt ofzo dat het echt een laag is.. gewoon als een beetje beleg zeg maar :P

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:57

leuke die mini kwarktaartjes!

ik ga vandaag frikandelbroodjes en kroketbroodjes maken :)
hou er zelf niet van maar mn schoonfamilie wel :D
Laatst bijgewerkt door Winxz_Bas op 19-06-11 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:05

MightyJoe schreef:
Nou ik vind het erg lekker, het maakt het echt af :j je moet er ook geen hele laag tussen doen. Gewoon een beetje de koek besmeren. Niet dat er een hele laag jam op ligt ofzo dat het echt een laag is.. gewoon als een beetje beleg zeg maar :P

Klinkt toch wel goed, blijft de kwark dan nog wel goed aan de bodem plakken?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:16

Ja hoor :j er veranderd verder niets. Alleen is ie nog een stukje lekkerder :D

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:20

Hmmm.... dan ga ik die toch maar eens onthouden :j .

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:44

Zo, ik ben ook weer aan een berg begonnen!

Eerste cupcakes volgens Lily's cupcake recept zijn klaar, heb er 18 gedaan gisteren. Alleen werden ze iets harder als de 'echte' Lily's cupcakes! Ze liggen nu in de vriezer, heb ze pas morgenavond nodig.
Vanavond ga ik nog wat biscuitdeeg cupcakes maken, wellicht dat dat zachter pakt. Dan ook nog een appelkruimeltaart en een biscuitdeegtaart. Die ga ik dan morgen versieren, samen met de cupcakes. Cupcakes komt een topping op in verschillende smaken, met marsepeinen '50' (het is voor mama's 50e verjaardag). De taart doe ik bekleden met zwart marsepein en dan daarop een foto. Dat versier ik met royal icing stift en dan klaaaar. Appels staan al in de kaneel voor de taart :D dus die kan zooo de oven in als ik thuiskom.

Nu even vraagjes:
- Cupcakes die gisteren gemaakt zijn, zijn na afkoelen in de vriezer gegaan. Zal ik die ik vanavond maak er ook bij doen of anders bewaren?
- Morgenmiddag rond 15:00 ga ik ze versieren, we gaan ze rond 20:30 opeten. Wanneer haal ik ze dan uit de vriezer? Punt is dat ze van 16:00-20:30 zo goed als alleen maar in de auto staan. Mijn idee was misschien om ze er pas morgen om 14:00 uit te halen, ze bevroren te versieren en dan zo in de doos te doen. Maar zijn ze dan om 20:30 lekker en ontdooid?
- De taart ga ik vanavond bakken en morgen bekleden, waar kan ik hem in de tussentijd het beste bewaren? Heb wel zo'n kunstof taartdoos.. kan hij daarin? En wanneer is dat dan het beste?

Alvast bedankt voor de tips!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:47

Laurabram schreef:
MightyJoe schreef:

Klinkt toch wel goed, blijft de kwark dan nog wel goed aan de bodem plakken?

Voor het mooie zou ik eerder de jam verwarmen met een beetje water en evt wat gelatine of maïzena en dan als glanzend toplaagje doen.