Taarten Decoreren VIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

Re: Taarten Decoreren VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:58

Je bent in de war met aluminium in de magnetron ;), in de oven is dat geen enkel probleem. Misschien is je cake te heet geworden door het verbranden, dan verbrandt het bakpapier ook mee. Misschien omdat het een kleiner taartje was ofzo?

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 08:57

Ik ben een stille meelezer omdat dit binnenkort ook eens echt wil oppakken :) dus jullie mogen me uit het topic schoppen. Maar ik denk dat bij het verbrande taartje de grill per ongeluk heeft aangestaan. Dat gaat ontzettend hard en geeft inderdaad pikzwarte resultaten. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat door het papier of de eieren of wat dan ook het hele taartje na zo korte tijd op zo'n temperatuur alles verbrand is. Misschien heb je per ongeluk zelf de oven op de grilstand gezet, of de oven is niet helemaal goed meer, of iemand is er langs gestoten? Ik heb wel eens een broodje per ongeluk op de grill gezet en dat gaf een enorm hard zwart stikend ding :') Oh, mijn bakcarriere klinkt nu al veelbelovend...

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:27

@ Hyppolyte: Het kan inderdaad misschien dat de taart zelf te heet is geworden.. Het was een taart van 20 cm rond..

@ PeelSlowly: Ik zou niet weten hoe de grill aanmoet bij de oven dus het zou wel heel toevallig zijn als ik die had aangezet. Maar je weet het nooit natuurlijk.

Ik ga zo meteen (na de oven grondig gereinigd te hebben) opnieuw een poging doen dus ben benieuwd.

En nog een vraagje.. op de site van DLT staat het recept ' Biscuit 2', wordt hierbij gewoon kristalsuiker gebruikt? of poedersuiker? :o?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:48

Jamjamjam! Mijn vader en ik zijn een truffel grand marnier taart aan het maken <3
(Hij heeft zijn eigen banketbakkerij gehad en dat was echt mijn lievelingstaart daar. Nu heeft mijn vader voor zijn nieuwe werk een Kenwood machine gekocht en die moet natuurlijk uitgeprobeerd worden. Dan maar met mijn lievelingstaart!)

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:07

Leuke taarten weer gezien. Mooi hoor.

@linda2, heb je toevallig een combimagnetron waar je in bakt? Misschien heb je per ongeluk op hete lucht en magnetron gedrukt? Hebben wij ook een keer met kerst gedaan met het afbakken van de broodjes. Was de oorzaak van ontvlamde stokbroodjes. En stinken dat dat deed.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:54

Mirjamsel schreef:
Jamjamjam! Mijn vader en ik zijn een truffel grand marnier taart aan het maken <3
(Hij heeft zijn eigen banketbakkerij gehad en dat was echt mijn lievelingstaart daar. Nu heeft mijn vader voor zijn nieuwe werk een Kenwood machine gekocht en die moet natuurlijk uitgeprobeerd worden. Dan maar met mijn lievelingstaart!)

Heb je daar een recept van? O:)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:59

Eefske schreef:
Mirjamsel schreef:

Heb je daar een recept van? O:)

Jaa, vast wel ergens, haha! Alleen heeft mijn vader er zijn eigen recept van gemaakt. Ik zal het is op zoeken in het boekje :)

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 14:25

Daar ben ik ook benieuwd naar :D

Ik wilde nog even melden dat ik een heerlijke cake heb gemaakt laatst om de wave-taart uit te proberen. Dat ging nog best. Heb alleen maar een foto van de helft vd taart met mijn telefoon. Geen succes dus de foto..

Yoghurt-citroen cake jammie :9

Yoghurt-citroencake
Ingrediënten
1 citroen
250 g zachte boter
1/2 tl zout
250 g suiker
5 eieren
300 g zelfrijzend bakmeel
11/2 dl yoghurt op kamertemperatuur

Bereidingswijze
Oven voorverwarmen op 160C.
Beboter de cakevorm en strooi er wat bloem in, schud de overtollige bloem eruit.
Rasp de schil van de schoongeboende citroen en pers 1 helft uit.
Roer de boter, het zout, de suiker en de citroenrasp in ca. 10 minuten romig.
Klop er een voor een de eieren door.
Spatel afwisselend gezeefd meel en yoghurt erdoor en roer het citroensap erdoor.
Schenk het beslag in de beboterde vorm en bak de cake in het midden van de oven in ca. 70 minuten gaar en bruin.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:28

Okee, het staat in het Frans in een schoolmap van mijn vader, haha :P

Grand-Marnier truffeltaart

Benodigdheden:
- 8 eieren
- 205 gram suiker
- 3 bekertjes slagroom
- 15 gram cacaopoeder
- Grote repen chocolade: puur, melk, wit
- Grand Marnier
- Bloem (135 gram)
- 10 gram gelatine + 30 gram water

*Even kijken.. Eerst een chocolade biscuit maken, volgens mij weet iedereen hier wel hoe dat werkt :P (wij hebben 6 eieren, 150 gram suiker, 135 gram patentbloem en 15 gram cacaopoeder gebruikt)
--> Daarna laat je je biscuit afkoelen. In principe heb je 2 lagen nodig :) Wij hebben nog de helft van het biscuit over (ligt er natuurlijk aan hoe dik het is).

* Daarna hebben we 120 gram pure chocolade gesmolten en gemengd met 250 gram slagroom (zelf geklopt). Dit is de vulling en die doe je over een laag biscuit (die hebben wij gewoon weer in de taartvorm gedaan).

Nu komt er iets wat eigenlijk in 2 delen moet, maar ook wel in 1 deel lukt :)
* 2 eieren mengen met 65 gram suiker en dat goed luchtig gemixt --> Daarna 10 gram gelatine (geweekt in 30 gram water) en opgewarmd erbij mengen.
* Deze mix doe je bij 250 gram slagroom en een flinke scheut Grand Marnier
--> Nu leg je weer een laag biscuit er bovenop en die besprenkel je met wat grand marnier --> Daarna je hele laatst gemaakte spul erop en goed glad maken.

Dan zet je alles een paar uur in de vriezer!
Morgen ochtend gaan mijn vader en ik verder, omdat ik vanavond moet werken. Uiteindelijk komt er nog een chocolade laag bovenop (puur, melk en wit) en wordt de taart nog netjes afgewerkt met slagroom en pure hagelslag.

Als alles klaar is en ik tijd heb, zal ik ook de beschrijving van de afwerking neerzetten. We hebben het originele recept wel wat veranderd, dus het komt er wat anders uit dan de bedoeling is, maar vast niet minder lekker ;)

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:38

Klinkt lekker :)

Ik durf echt niet aan een taart te beginnen, veelste warm :(

Als die oven hier aan is, dan word het hele huis warm

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:39

vraagje,
ik zie steeds vaker dat er een soort patroon staat in jullie taarten.. hoe heet zoiets waarmee je dat kan doen? Dan kan ik die zoeken op DLTshop :) Of hebben jullie het misschien ergens anders gekocht?

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:41

Ik denk dat je structuurmatten bedoelt?

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:42

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:28

Hier in de buurt zit een hobbywinkel waar ze taart spullen verkopen, dus daar ben ik vandaag even langs geweest... viel wel een beetje tegen.
Vond dat ze niet heel veel hadden (niet eens marsepein ofzo...)
en fondant was 700 gram ofzo voor 9,00... beetje duur.

Dus heb choco icing, decorating gel, uitstekers en kaarsjes in de vorm van een cocktail gekocht :P

daarna nog bij de action een siliconen bakmat en siliconen cupcake vormpjes gehaald, eens kijken of dat handig is...

De rest bestel ik wel via internet, dan maar vzk...

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:35

LetsgoKelly, ik neem aan dat 11/2 dl yoghurt, 1/2 dl yoghurt moet zijn? ;)

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 17:03

anderhalf ;)
1.5 dl
1 1/2 dl

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 17:14

Ik heb vandaag eens zitten prutsen met glazuur. Super leuk vond ik het! En gemakkelijk.

Afbeelding
Afbeelding

Deze heb ik trouwens nog niet laten zien, was mijn rampen- moederdag tasje..
Afbeelding

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:51

Kon ik maar van zulke mooie taarten maken

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:11

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:15

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:34

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:42

Afbeelding
Mijn nieuwe bakspullen, vind die kaarsjes zo leuk :P

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:04

Mirjamsel schreef:
Okee, het staat in het Frans in een schoolmap van mijn vader, haha :P

Grand-Marnier truffeltaart

Benodigdheden:
- 8 eieren
- 205 gram suiker
- 3 bekertjes slagroom
- 15 gram cacaopoeder
- Grote repen chocolade: puur, melk, wit
- Grand Marnier
- Bloem (135 gram)
- 10 gram gelatine + 30 gram water

*Even kijken.. Eerst een chocolade biscuit maken, volgens mij weet iedereen hier wel hoe dat werkt :P (wij hebben 6 eieren, 150 gram suiker, 135 gram patentbloem en 15 gram cacaopoeder gebruikt)
--> Daarna laat je je biscuit afkoelen. In principe heb je 2 lagen nodig :) Wij hebben nog de helft van het biscuit over (ligt er natuurlijk aan hoe dik het is).

* Daarna hebben we 120 gram pure chocolade gesmolten en gemengd met 250 gram slagroom (zelf geklopt). Dit is de vulling en die doe je over een laag biscuit (die hebben wij gewoon weer in de taartvorm gedaan).

Nu komt er iets wat eigenlijk in 2 delen moet, maar ook wel in 1 deel lukt :)
* 2 eieren mengen met 65 gram suiker en dat goed luchtig gemixt --> Daarna 10 gram gelatine (geweekt in 30 gram water) en opgewarmd erbij mengen.
* Deze mix doe je bij 250 gram slagroom en een flinke scheut Grand Marnier
--> Nu leg je weer een laag biscuit er bovenop en die besprenkel je met wat grand marnier --> Daarna je hele laatst gemaakte spul erop en goed glad maken.

Dan zet je alles een paar uur in de vriezer!
Morgen ochtend gaan mijn vader en ik verder, omdat ik vanavond moet werken. Uiteindelijk komt er nog een chocolade laag bovenop (puur, melk en wit) en wordt de taart nog netjes afgewerkt met slagroom en pure hagelslag.

Als alles klaar is en ik tijd heb, zal ik ook de beschrijving van de afwerking neerzetten. We hebben het originele recept wel wat veranderd, dus het komt er wat anders uit dan de bedoeling is, maar vast niet minder lekker ;)

Ik was vroeg klaar met werken, dus we hebben de taart af kunnen maken :)
Wat we als laatste hebben gedaan:
*Pure chocola gebrokkeld en met warme melk gemengd. Het moet een beetje een dik goedje worden
*Witte chocola gebrokkeld en met warme melk gemengd --> we hadden te weinig witte, dus we hebben er melkchocola bij gedaan. Geeft een minder mooi effect..
--> Giet de witte chocola over je taart zodat die over heel je taart zit.. Met een lepel pak je wat pure chocola en dat druppel je over je taart. Dit smeer je lichtjes in figuurtjes over je taart.
Het is de bedoeling dat je chocola nog even hard wordt in de koelkast. Wij hebben hem hier meteen opgegeten (wat was ook erg lekker)
*Met nog wat slagroom en pure hagelslag de rand mooi afwerken en klaar is kees!

Zo is die in de banketbakkerij (altijd ook zo geweest, sinds ik klein ben :))
Afbeelding

En zo hebben wij hem vandaag gemaakt, met de chocoladelaag nog zacht:
Afbeelding

Afbeelding

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:05

ziet er lekkkkker uit :P

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:39

kitag1rl schreef:
vraagje,
ik zie steeds vaker dat er een soort patroon staat in jullie taarten.. hoe heet zoiets waarmee je dat kan doen? Dan kan ik die zoeken op DLTshop :) Of hebben jullie het misschien ergens anders gekocht?

Ik heb laatst een taart gemaakt en daar had ik de marsepein gewoon helemaal bewerkt met stempels, daar kun je ook hele mooie afdrukken mee maken in de marsepein, en zo kun je bijvoorbeeld zelf een bloemen patroon maken.. Wel meer werk, maar je kunt er wel goed mee varieren...