Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mirjamsel schreef:Jamjamjam! Mijn vader en ik zijn een truffel grand marnier taart aan het maken
(Hij heeft zijn eigen banketbakkerij gehad en dat was echt mijn lievelingstaart daar. Nu heeft mijn vader voor zijn nieuwe werk een Kenwood machine gekocht en die moet natuurlijk uitgeprobeerd worden. Dan maar met mijn lievelingstaart!)
Eefske schreef:Mirjamsel schreef:Jamjamjam! Mijn vader en ik zijn een truffel grand marnier taart aan het maken
(Hij heeft zijn eigen banketbakkerij gehad en dat was echt mijn lievelingstaart daar. Nu heeft mijn vader voor zijn nieuwe werk een Kenwood machine gekocht en die moet natuurlijk uitgeprobeerd worden. Dan maar met mijn lievelingstaart!)
Heb je daar een recept van?
kitag1rl schreef:Misslolliex schreef:
Ja dat bedoel ik.. Is best prijzig of is dat overal zo duur?
Mirjamsel schreef:Okee, het staat in het Frans in een schoolmap van mijn vader, haha
Grand-Marnier truffeltaart
Benodigdheden:
- 8 eieren
- 205 gram suiker
- 3 bekertjes slagroom
- 15 gram cacaopoeder
- Grote repen chocolade: puur, melk, wit
- Grand Marnier
- Bloem (135 gram)
- 10 gram gelatine + 30 gram water
*Even kijken.. Eerst een chocolade biscuit maken, volgens mij weet iedereen hier wel hoe dat werkt(wij hebben 6 eieren, 150 gram suiker, 135 gram patentbloem en 15 gram cacaopoeder gebruikt)
--> Daarna laat je je biscuit afkoelen. In principe heb je 2 lagen nodigWij hebben nog de helft van het biscuit over (ligt er natuurlijk aan hoe dik het is).
* Daarna hebben we 120 gram pure chocolade gesmolten en gemengd met 250 gram slagroom (zelf geklopt). Dit is de vulling en die doe je over een laag biscuit (die hebben wij gewoon weer in de taartvorm gedaan).
Nu komt er iets wat eigenlijk in 2 delen moet, maar ook wel in 1 deel lukt
* 2 eieren mengen met 65 gram suiker en dat goed luchtig gemixt --> Daarna 10 gram gelatine (geweekt in 30 gram water) en opgewarmd erbij mengen.
* Deze mix doe je bij 250 gram slagroom en een flinke scheut Grand Marnier
--> Nu leg je weer een laag biscuit er bovenop en die besprenkel je met wat grand marnier --> Daarna je hele laatst gemaakte spul erop en goed glad maken.
Dan zet je alles een paar uur in de vriezer!
Morgen ochtend gaan mijn vader en ik verder, omdat ik vanavond moet werken. Uiteindelijk komt er nog een chocolade laag bovenop (puur, melk en wit) en wordt de taart nog netjes afgewerkt met slagroom en pure hagelslag.
Als alles klaar is en ik tijd heb, zal ik ook de beschrijving van de afwerking neerzetten. We hebben het originele recept wel wat veranderd, dus het komt er wat anders uit dan de bedoeling is, maar vast niet minder lekker
kitag1rl schreef:vraagje,
ik zie steeds vaker dat er een soort patroon staat in jullie taarten.. hoe heet zoiets waarmee je dat kan doen? Dan kan ik die zoeken op DLTshopOf hebben jullie het misschien ergens anders gekocht?