Taarten Decoreren V

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:00

simongek schreef:
Ik wil graag een vraag stellen over het maken van cupcakes. Nu heb ik net gevonden dat het niet zo handig
is om muffinmix te gebruiken dus daar ben ik al over uit.

heb mezelf al opgegeven voor een inloopavond bij taartopmaat en ga waarschijnlijk een workshop doen.

Nu wil ik graag alleen van te voren voor de verjaardag van mijn zoontje die 2 wordt cupcakes maken. De taart bestel ik wel :D

voor het decoren wou ik een pakket gekleurd marsepein bestellen en uitstekers om mooie rondjes te krijgen.

wat zou ik er dan bovenop kunnen doen. Het moet echt simpel want ik ben een kneus in de keuken. Heb alleen ooit
een cake gebakken en zelfs muffins mislukten. :o

Als je een rondje neemt van dezelfde grote als de cc kun je daar weer een andere, kleinere, uitsteker op doen. Bijv. iets van een auto ofzo, of een dier :D

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:02

Mayo schreef:
Moet je dat recept uiteindelijk niet mixen?

De BC van de mix moet je namelijk ook een uur laten rusten voordat je de boter er doorheen doet, maar dan moet je het vervolgens 10 minuten mixen.

Dus als je de mix toevoegd aan de boter doe je dat ook nog weer mixen met een mixer? Dus steeds iets erbij en weer mixen?

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:03

Mayo schreef:

De BC van de mix moet je namelijk ook een uur laten rusten voordat je de boter er doorheen doet, maar dan moet je het vervolgens 10 minuten mixen.

Hmm op de site staat 10 minuten mixen, op het pak volgens mij niet. Daar staat erdoor heen spatelen..

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:04

Simongek even voor het idee:

Afbeelding

Mayo

Ik heb het over de BCmix van de shop, die moet je nog na-mixen 10 minuten.

Of het zelfgemaakte recept ook zo moet weet ik niet, maar ik denk wel dat je het uitiendelijk moet mixen, anders blijf je denk ik ook echt een boterstructuur houden.

Nathalie1981

LetsgoKelly schreef:
Mayo schreef:

Hmm op de site staat 10 minuten mixen, op het pak volgens mij niet. Daar staat erdoor heen spatelen..

Oke ik deed die mix altijd met een spatel mixen, maar dan moet ik het echt met de mixer doen?

Nathalie1981

Re: Taarten Decoreren V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:06

Ik ga gewoon de mix met de handmixer 10 min mixen, dat zet ik een uur weg (moet dat koel of hoeft dat niet?). Dan ga ik de boter gewoon mixen en na dat uur spatel ik de mix in delen er doorheen en dat ga ik nog 10 min mixen :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:06

Nathalie1981 schreef:
Mayo schreef:

Dus als je de mix toevoegd aan de boter doe je dat ook nog weer mixen met een mixer? Dus steeds iets erbij en weer mixen?

Ik ben lui :D Ik maak de BCmix (van de shop) aan met poedersuiker en water, klop dit even met een garde en laat het een uur staan, de ongezouten roomboter zet ik in blokjes ernaast om op kamertemperatuur te komen, na een uur gooi ik de hele bende in de mixkom en laat het 10 minuten op de hoogste stand mixen.

Dat beetje bij beetje heb ik nog nooit zin in gehad en dit werkt ook :))

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:07

Nathalie1981 schreef:
Ik ga gewoon de mix met de handmixer 10 min mixen, dat zet ik een uur weg (moet dat koel of hoeft dat niet?). Dan ga ik de boter gewoon mixen en na dat uur spatel ik de mix in delen er doorheen en dat ga ik nog 10 min mixen :D

Da's een beetje teveel van het goed :D

Zie mijn beschrijving :D

Nathalie1981

Re: Taarten Decoreren V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:09

hahaha ja ik zag het net en even op dlt gekeken. Ik ga nu maar even wat proberen voor mijn zoon weer wakker wordt :+
Ben net in 15 min. tijd door 4 mensen gebeld dus dat schiet ook niet echt op hahaha

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:11

Mayo schreef:
wereld schreef:

Ik ben nog niet over mijn prijzen uit, ik hanteer nu wel een vaste prijs, maar of die prijs zo blijft dat weet ik nog niet. Daarom ga ik ze nog niet online zetten. Dat is aan mij de keuze en dus geen onzin.

Ik zeg toch ook niet dat het onzin IS, ik zeg dat ik het onzin vind...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:12

Nathalie1981 schreef:
Simongek even voor het idee:

Afbeelding

Is dit jouw eigen foto? Heb jij zo'n standaard?

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:14

Mayo schreef:
Maar ik ga niet avond aan avond zitten werken voor 2 euro verdiensten.

Tja en daar zit denk ik ook al het verschil tussen ons..

Voor mij is het een hobbie waar ik niks aan hoef te verdienen, en voor jou is het dus werk waar je wel iets aan wilt verdienen

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:15

Wereld, dan verschillen wij duidelijk van mening.

Ik vind het alleen wat kort door de bocht dat je gelijk roept dat je het onzin vindt als je nieteens weet wat de achterliggende gedachte is :)

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:16

Aantal ml staat, met water, toch gelijk aan het aantal gram??

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:17

wereld schreef:

Voor mij is het een hobbie waar ik niks aan hoef te verdienen, en voor jou is het dus werk waar je wel iets aan wilt verdienen

Echt je weet niet waar je het over hebt :')

Verdienen? :)) Dan kan je beter een tweede baan erbij nemen, wat ik hier aan overhou komt niet eens in de buurt van verdienen.

Je kan ook blijven roepen wat je wilt, maar je weet nieteens hoeveel ik boven je zit qua prijs dus je kan er niet reëel op reageren.

Ben eigenlijk wel benieuwd nu onderhand watvoor prijzen jij in je hoofd heb wat ik reken, want ik krijg het gevoel dat dat nieteens in de buurt komt. Maar dat kan ik totaal mis hebben natuurlijk :)

Nathalie1981

imd, ja foto is van mezelf. Heb inderdaad zo'n standaard, zat in mijn kerstpakket.

Mayo

Nathalie1981 schreef:
Aantal ml staat, met water, toch gelijk aan het aantal gram??

:j

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:18

Wat is er nou mooier dan met je hobby een zakcentje verdienen?

Vergelijk het met paarden in/doorrijden.. dat kan je hobby zijn.. maar je steekt er wel tijd in, en dan is het aardig als je er nog wat aan over houd

Nathalie1981

thnx!! :D
Mijn boter was vet zacht, net eruit gezet, dus maar weer ff in de koelkast :D

wereld

Mayo schreef:
wereld schreef:

Echt je weet niet waar je het over hebt :')

Verdienen? :)) Dan kan je beter een tweede baan erbij nemen, wat ik hier aan overhou komt niet eens in de buurt van verdienen.

Je kan ook blijven roepen wat je wilt, maar je weet nieteens hoeveel ik boven je zit qua prijs dus je kan er niet reëel op reageren.

Ben eigenlijk wel benieuwd nu onderhand watvoor prijzen jij in je hoofd heb wat ik reken, want ik krijg het gevoel dat dat nieteens in de buurt komt. Maar dat kan ik totaal mis hebben natuurlijk :)

Mayo alsjeblieft zeg.. Jij bent degene die een discussie of ruzie uit wilt lokken heb ik het idee..
Ik heb toch gequote wat je typte over dat je niet een paar uur wilt werken voor een paar euro...
Ik type dat helemaal niet omdat dat mijn mening is, maar omdat je dat typte.... wat doe je nou raar... Ik ben helemaal niet uit om je af te katten, of om je de les te lezen, ik reageerde alleen op deze zin die je typte:

Mayo schreef:
Maar ik weet wel dat ik niet duur (niet alleen een eigen mening, dat is de mening die anderen naar mij geuit hebben) ben en ik haal mijn kosten en een klein beetje extra eruit. Maar ik ga niet avond aan avond zitten werken voor 2 euro verdiensten. Ik verdien er ook echt geen tientallen euro's mee ofzo, totáál niet zelfs, ook voor mij is het een habbekrats.

Ik ben maar héél ietsje duurder, ik ga alleen nog geen vaste prijzen noemen als ik niet weet nog of dat de vaste prijzen blijven, punt.
Laatst bijgewerkt door wereld op 02-03-10 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:20

Mayo, nog 1 vraagje. Doe jij de smaak er aan het begin al bij of pas als je de mix en boter gaat mengen?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:20

:? Laat maar, je zit volgens mij op je irritatiestoel :?

Ik probeer alleen uit te vogelen wat het is wat je nou wil zeggen of wat je punt nou is, want ik zie die niet namelijk.

Voor 2 euro ga ik niet een paar avonden zitten nee, maar wie zegt dat het zoveel meer is? Ik heb nogmaal geen bedrag genoemd, dus je weet niks daarover.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:21

Mayo schreef:
Wereld, dan verschillen wij duidelijk van mening.

Ik vind het alleen wat kort door de bocht dat je gelijk roept dat je het onzin vindt als je nieteens weet wat de achterliggende gedachte is :)

Nou sorry dan, maar ja dat is nou eenmaal mijn mening...

En ik snap jou punt niet waar om jij zo geiriteerd doet...
Ik zeg alleen maar dan het mij niet uit maakt om een paar uur te knutselen voor 2 of 3 euro.. Ik vind het super leuk om te doen dus ik zie het als hobbie waar ik niks aan verdien..

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:23

Ik gebruik ook de mix van de webshop maar mix die na bij elkaar doen niet meer :n

Ieder zijn mening toch? Geen probleem :)