Ik drink/eet elke dag minstens 2 keer per dag zuivel, elke dag een vleesvervanger, regelmatig noten enz. en nog heb ik bloedarmoede

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alytje schreef:bijna iedere dag zuivel? regelmatig noten etc. Hoe kun je op die manier gezond blijven?
Ik drink/eet elke dag minstens 2 keer per dag zuivel, elke dag een vleesvervanger, regelmatig noten enz. en nog heb ik bloedarmoede
Alytje schreef:bijna iedere dag zuivel? regelmatig noten etc. Hoe kun je op die manier gezond blijven?
johnnie schreef:Orthorexia (pathologische fixatie op gezond eten): een nieuwe eetstoornis ?
Voor vegetariers die denken dat deze vorm van eten gezond is. Is op de site van Belgié heel wat over te doen.
Jamezy schreef:Vegetarisch is gezond, mits je niet enkel het vlees schrapt, maar ook dat extra schepje groenten neemt
Nouks schreef:ijslanderfan schreef:Ik ben van plan mijn hele leven nog vegetarier te blijven, ook al is het niet gezond. Het gevoel van geen dode dieren eten, weegt zwaarder als zelf gezond zijn
Waarom vind je dat het niet gezond is?
jesse_rulez schreef:Nee hoor, ik heb geen last van een stoornis. Ik probeer wel zo gezond mogelijk te leven, maar ik snoep en snack nog genoeg (teveel zelfs vrees ik) hoor.
MoonChloe schreef:jesse_rulez schreef:Nee hoor, ik heb geen last van een stoornis. Ik probeer wel zo gezond mogelijk te leven, maar ik snoep en snack nog genoeg (teveel zelfs vrees ik) hoor.
wist je dat in meeste snoep dingen zitten die uit dieren komen?
Lisa_Melody schreef:
Als je zegt dat vlees eten de natuur is, moet je het ook wel natuurlijk doen.
Dus met een speer (mensen hebben hulpmiddelen nodig??) achter een hert aanrennen door het bos en deze vervolgens rauw opeten. Dat vind ik best hoor. Dat is natuur.
Maar nee, de dieren worden niet natuurlijk en niet diervriendelijk gehouden, hebben geen kans om te ontsnappen, de vuile klusjes (slachten, verwerken) worden niet zelf opgeknapt... Nee, je koopt gewoon een hygiënisch, voorverpakt, onherkenbaar stuk dier in de supermarkt. Heel natuurlijk.
Conditie van dieren zegt nog niks over hun geestelijke welzijn. Tuurlijk krijgen ze wel goed te vreten. Maar dat ze gefrustreerd zijn omdat ze geen natuurlijk gedrag kunnen vertonen, of zich juist doodvervelen zie je niet aan de buitenkant...
Lisa_Melody schreef:
Dus met een speer (mensen hebben hulpmiddelen nodig??) achter een hert aanrennen door het bos en deze vervolgens rauw opeten. Dat vind ik best hoor. Dat is natuur.
Maar nee, de dieren worden niet natuurlijk en niet diervriendelijk gehouden, hebben geen kans om te ontsnappen, de vuile klusjes (slachten, verwerken) worden niet zelf opgeknapt... Nee, je koopt gewoon een hygiënisch, voorverpakt, onherkenbaar stuk dier in de supermarkt. Heel natuurlijk.
runningkawa schreef:3x maal zelfs, bij de 3e keer toch maar geluisterd...
Iedere dag eet ik het ook niet.
En al helemaal niet veel.
Je maakt me niet blij met bijv een grote snitsel op m'n bord.
Wat ik dan wel lekker vind zijn snacks![]()
Broccolie, jum, daar ligt mijn bordje vol van, net als van andijvie.
Ook peultjes boontjes enz, heerlijk
Noten eet ik nu ook nog steeds, voor de omega vetzuren
De fles ferro heb ik pas eens weggegooid, was al een tijdje over de datum.
Vitamine B12 nam ik extra
en mulivitamine
En vitamine B complex (de laatse 2 doe ik nog steeds)
Misser schreef:Lisa_Melody schreef:
Ja en je eigen groente en fruit enzo verbouwen.
Wat ik me afvraag: waar kan je nu vlees kopen waarvan je zeker weet dat de dieren het goed hebben gehad?
Het biologische vlees van de Ap bijvoorbeeld, is dat echt goed of zitten die dieren alsnog met veel te veel in een kleine ruimte gepropt etc.?