heimwee naar producten van "vroeger"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ronja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:58

Jeutje Tjolk dat kwam echt van héél ver weer boven toen ik het las. Ik had in ieder geval altijd de chocolade versie.

Likkoekjes ken ik ook nog wel en van die speculaaspasta stond altijd reclame in de Donald Duck. Chocoberegoed hadden wij ook maar dat vond ik niet zo lekker. Fluf leek me altijd de ultieme goorheid.

Ook herinner ik me van die "opzetkoekjes" die je in elkaar kon zetten zodat ze rechtop bleven staan, die had je o.a van de Smurfen. Fireballs aten we in groep 8 bij het leven.

Bij het plaatselijke concours hippique kreeg ik van mijn oma altijd een wijnbal. Volgens mij verkopen ze die nog steeds. Af en toe haalde je daar gewoon je tong aan open.

Ik had ook wel eens van die chocolade koekjes-staafjes met vulling. Ik denk dat dat van Kinder was, Kinder Safari ofzo? Geen idee of die nog bestaan.

En nog iets waarvan ik de naam niet meer weet, was knalroze zoete limonade. Ik associëer het met een nijlpaard dus misschien stond die op de verpakking, en de naam zal waarschijnlijk wel iets met Bubble-... nogwat geweest zijn. Iemand die dit kent?

Gwen

Re: heimwee naar producten van "vroeger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:28

Die koekjes en limonade zeggen me niets eigenlijk. Wel moest ik meteen weer aan van die groene reineclaude-limonadesiroop denken. Vroeger zat dat in van die glazen flessen. Heerlijk vond ik dat, maar toen ik het als volwassene eens in de supermarkt zag staan en het meteen meenam om te proeven wist ik niet hoe snel ik het weg moest spoelen. Yuk, wat chemisch ! Of zou dat vroeger echt anders gesmaakt hebben?

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:12

Gwen schreef:
Die snoepzaak in Oirschot ga ik denk ik ook maar eens een keer met een bezoekje vereren. Gebruik ik gewoon als excuus dat ik bij een oud-collega op de koffie ga en tja, dan ben ik toevallig tóch in de buurt .

Bij perendrups moet ik echt aan vroeger denken. Perendrups en die frambozensnoepjes, die horen in mijn ogen echt bij elkaar. Die drups waren eigenlijk net wat te groot voor in mijn (toen nog kleine mondje, dan moest je altijd zo uitkijken dat je niet ging zeveren .

Goed excuus
Die perendrops ken ik ook nog, die verkopen ze trouwens bij de supermarkt (Jumbo in Son) Erg verslavend !

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:20

soesita schreef:
En verkopen ze eigenlijk nog die goede oude borstbollen? Die kwamen uit zo'n ronde blikken doos, rood bedrukt. Zooooo lekker!
de Wyc

Ja die vekopen ze nog bij de C1000 *plukt ze even uit de kast* Echte oude WYCAM's borstbollen.
Jammie jammie

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:11

Gwen schreef:
Die koekjes en limonade zeggen me niets eigenlijk. Wel moest ik meteen weer aan van die groene reineclaude-limonadesiroop denken. Vroeger zat dat in van die glazen flessen. Heerlijk vond ik dat, maar toen ik het als volwassene eens in de supermarkt zag staan en het meteen meenam om te proeven wist ik niet hoe snel ik het weg moest spoelen. Yuk, wat chemisch ! Of zou dat vroeger echt anders gesmaakt hebben?

ik heb ze voor mijn kids nog steeds die groene limonade. het smaakt precies het zelfde nog

die koekjes ken ik idd nog. maar zo oud zijn die niet eigelijk
opzet koekjes.

Die limonade. was dat niet gazeuse ofzo??

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:12

jeetje... als ik he tzo lees moet ik eens weer heel brabant door voor alle lekkere dingen

* met stip boven aan de chocoladebollen van de bakker *

* ben aan de lijn wahahahha *

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 08:54

Cayu, ben ook aan het proberen te lijnen, werkt alleen niet zo goed...

Verders gemaild met Oirschot, ze beweren iig de écht jodenvet te hebben, dus ik ga maar eens naar Oirschot toe!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:02

als ik in de buurt ben ga ik ook ff langs

wat zit er eigelijk in jodenvet?? vroeg ik me laatst af. toen ik iemand uit legde wat het was..

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:08

Geen idee eigenlijk, maar ik zal het straks wel vragen. Ik ga er nl. vanmiddag even naar toe. (als het tenminste op wil houden met sneeuwen)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:56

Oké ik ben geweest, het is JEEEEUUJJ de ouderwetse jodenvet. Waarvan het is gemaakt, heb ik niet gevraagd, het was nl. nogal druk in de winkel...

Maar ik kan even vooruit met 500gram voor mezelf, 500 voor de mama en 500 voor zusjelief.

mesastamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 16:01

[quote="Oregon"]We hadden het hier thuis gister nog over die likkoekjes maar die koalakoekjes waren ook super! En Tjolk... nooit van gehoord maar ken wel de beer, de aap en de aardbeienmelk!! Mmmmm.
ja tjolk heelijk en die koalas krijg je hier in duitsland bij de kaufland blij da ik naar kerkrade verhuisd ben hahahah

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 16:25

imker schreef:
Oké ik ben geweest, het is JEEEEUUJJ de ouderwetse jodenvet. Waarvan het is gemaakt, heb ik niet gevraagd, het was nl. nogal druk in de winkel...

Maar ik kan even vooruit met 500gram voor mezelf, 500 voor de mama en 500 voor zusjelief.

Jammer dat je al geweest bent naar Oirschot, had ook wel wat ervan willen proberen. Misschien kachel ik ook nog wel die kant een keer op.
Ik wil die smaak wel weer een keertje terug.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 16:36

Udo, ik kom vast snel weer die kant op, dan geef ik je wel even een PB, goed?

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:03

imker schreef:

oooow * word jaloers*

echt zo groot brok????

weet je.. ik heb het zeker al 12 jaar niet gegeten. maar ik kan de smaak zo in me mond proeven ( maar wil eigelijk de echte wahah )

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:46

Ja, grote brokken! Heerlijk, heb 2 flinters er van op, mjammmie!
Inmiddels is al een kilo naar familie vertrokken, werd gelijk opgehaald, vreemd he?

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:01

ingrid_ schreef:
En kennen jullie de koetjesreep nog?
Wel van vroeger, maar ik heb er niet bepaald heimwee naar..

Toen ik heel klein was heb ik daar een keer een hap van genomen en ineens vond ik het ZO vies dat ik tot op de dag van vandaag geen chocolade meer lust.
Terwijl ik dat voor die tijd wel gewoon lekker vond (ook koetjesrepen zelf lustte ik gewoon)

Ja, die ken ik nog. Maar die vond ik ook nooit zo lekker. Vond het altijd naar "koe"ruiken
Ik vond de melkchocolade reep van Tjoklat veel lekker. Nooit meer zo'n lekkere chocolade reep geproefd!!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:02

Ik heb nog nooit in mijn leven jodenvet gehad... wil het nu eigenlijk wel erg graag eens proeven

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 21:44

imker schreef:

Okee, hoor het wel. Heb er nu al zin in Mjammie!!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 21:46

imker schreef:

Okee, hoor het wel. Heb er nu al zin in Mjammie!!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 21:47

Oeps dubbelpost

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 23:53

Puck79 schreef:
soesita schreef:
En verkopen ze eigenlijk nog die goede oude borstbollen? Die kwamen uit zo'n ronde blikken doos, rood bedrukt. Zooooo lekker!
de Wyc

Ja die vekopen ze nog bij de C1000 *plukt ze even uit de kast* Echte oude WYCAM's borstbollen.
Jammie jammie

staan bij mijn vriend op zijn kamer, daar neem ik er regelmatig een van

heeft ie van zijn oma gekregen.

ik kan wel verzendertje spelen vanuit oirschot aan mensen die echt heel graag jodenvet willen hebben, maakt mij niks uit

Polly
Moderator Algemeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 23:58

Sizzy schreef:
OMG ik heb de ketchup chips weer gevonden.

Opeens lagen ze daar weer, roepend naar mij: 'Joehoeeee we zijn er weer!'
Toen moest ik ze wel meenemen

Klopt, worden gemaakt bij Lays, mijn vriend werkt daar en die had vorig jaar al een paar zakken mee

Puck79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 08:41

Cayusejuhh schreef:
als ik in de buurt ben ga ik ook ff langs

wat zit er eigelijk in jodenvet?? vroeg ik me laatst af. toen ik iemand uit legde wat het was..

Dat is gemaakt volgens mij gemaakt van maissuiker. Is een restprodukt.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 08:42

Die klompen druiven suiker.. die waren geweldig

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:41

mase (spreek uit masee) heette dat toch?

woeii, heb daar wel wat vullingen aan over gehouden, voor een dubbeltje kon je een hele brok kopen..