De gezonde regels voor afvallen en slank blijven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bambi

Re: De gezonde regels voor afvallen en slank blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:24

oja bij s'ochtnds yogurt hoort ook nog een boterham met jam bij s'middags 2 met smeerkaas + tomaat

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 19:31

cruesli zit boordevol suiker. Suiker is slecht omdat het je bloedsuiker enorm laat stijgen en je daardoor trek krijgt en vetopslag makkelijker wordt (even kort gezegd) Daarom is gezoete jam ook niet goed.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:58

Ik weet niet of het al gezegd is (had geen zin om alle pagina's te lezen ) maar houd iedereen er wel rekening mee dat je je leefpatroon moet veranderen. Door enkele maanden heel nauwkeurig op alles wat je eet te letten en af te vallen ben je er niet. Ga dus op zoek naar iets dat je je hele leven vol kan houden.
Ik zelf ben in een jaar tijd redelijk wat afgevallen (van maat 42/44 naar maat 38/40) door meer te bewegen (niet eens echt sporten gewoon naar mijn paadr gaan). Waarschijnlijk was/ is mijn eetpatroon niet echt slecht (veel groente, weining vlees/ vet en regelmaat) maar ik snoep toch echt regelmatig (iedere dag wel . Bovendien drink ik ook nog veel koffie MET suiker.
Ik denk ook dat je dat je zelf best kan gunnen. Gewoon af en toe een bakje chips of een gebakje.
Het moet allemaal geen obessie worden want dat houdt niemand vol. En als het dan fout gaat, gaat het ook echt fout. Overdrijven is nooit goed.
Of te wel beweeg regelmatig en eet met mate.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 23:32

nou fransje: was het maar zo simpel. Ik wil er nog 5 kilo af hebben, sport 6 dagen in de week en eet gezond en regelmatig. toch val ik moeilijk af. Puur omdat ik steeds een etentje of iets dergelijks heb, waardoor ik een dag anders eet en dan dus meteen keihard aankom.. Heel irritant en dus erg moeilijk om af te vallen.. was eindelijk totaal 3 kilo kwijt, maar door t weekendje weg zit er alweer 1.5 aan...

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 23:40

SuperSmurf Laura heeft zich erg verdiept in eten en weet er ook veel van. Laura is echter geen gediplomeerd dietiste die er vier jaar voor gestudeerd heeft. Weet ook niet wie de persoon in je sportschool is die er over gaat. Maar als het afvallen niet zo goed gaat terwijl je er wel je best voor doet zou ik je willen aanraden toch eens naar de echte dieetiste te gaan.

Weet niet hoe zwaar je bent heb even geen zin om dit hele topic terug te bladeren of in je profiel te kijken maar als je "officieel" overgewicht hebt, krijg je dit ook vergoed door het ziekenfonds.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 23:44

lindsey; ja laura ken ik inmiddels, heel fijn om zo iemand te hebben!

Persoon in de sportschool is iemand die wel een medische achtergrond heeft en wel meer mensen met afvallen begeleid.
Echt overgewicht heb ik ook niet. weeg momenteel 65 bij 1m69. Ik wil gewoon graag weer 60 wegen. Dus vergoed krijgen zal ik dit zeker niet, aangezien ik een gezond bmi heb. Wil dit gewoon puur voor mijzelf.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 23:58

SuperSmurf schreef:
Echt overgewicht heb ik ook niet. weeg momenteel 65 bij 1m69. Ik wil gewoon graag weer 60 wegen. Dus vergoed krijgen zal ik dit zeker niet, aangezien ik een gezond bmi heb. Wil dit gewoon puur voor mijzelf.

Heb je er weleens aangedacht dat je misschien wel op het voor jouw lichaam ideale gewicht zit? En wat als je 60 kilo weeg wil je dan 55 kilo wegen etc? Op het moment dat je een gewoon gezond gewicht hebt wordt is lijnen meer een psychische oorlog dan noodzaak. Probeer je op gewicht te blijven en wie weet val je dan langzaam nog wat af. Het leven is veels te leuk om continu met je gewicht bezig te zijn.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:48

ja ik weet t, maar ik voel me al heel lang niet happy met dit gewicht en wil gewoon echt weer een wat plattere buik. En tuurlijk zou ik liever 55 wegen, maar ik weet ook dat dat gewoon niet reeel is en dat ga ik dus ook niet eens proberen. ik zou zelfs met 62 al blij zijn!

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 08:22

cruesli: weinig vezels, veeeeeeeeeeeel suiker!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 08:48

ook niet alles gelezen, maar even dit:

ik wilde er altijd drie kilo af hebben, ik ben 1m63 en woog altijd 60-61 kilo, en ja dat is net teveel.

mijn probleem was altijd dat ik savonds ontzettende honger had..

sinds een tijdje eet ik smorgens meer, in plaats van 1 boterham met ene kopje thee eet ik er nu 2 of drie.dan zit ik dus ook proppievol

sinds ik dus smorgens meer eet......heb ik savonds geen trek meer in verkeerde lekkere dingen!!

dus goed ontbijten dat werkt echt wel!
zit nu op een gewicht van 58.5. ik wil er nog een kilo af hebben, en die komt ook wel.
goed ontbijten dus!!
smiddags en savonds eet ik gewoon normaal mijn brood en warm eten, maar daarna heb ik gelukkig geen trek meer, is dat wel zo, pak ik fruit, sinaasappel of wat druiven...

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:26

Girl In The Mirror schreef:

maar wel erg lekker

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:52

Spetterlover schreef:
Girl In The Mirror schreef:

maar wel erg lekker

Zeker, ik kocht soms wel een zak en at het als chips

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:57

dat hb ik wel eens met kellogs gedaan... zooo lekker! Kan zo die hele zak achter elkaar leeg eten (en dat is een grote zak )

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:19

Ja die chocopops, of cocopops zoals ze inmiddels heten, at ik ook wel eens, echt een hele zak zo achter elkaar.
Niet meer sinds ik let op wat ik eet trouwens, maar tijdje terug ging het er nog allemaal aardig snel in moet ik zeggen.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:17

*Hmmmm.. die dingen gaan we er eens inhouden.

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:32

hey hey ik ben vegetarisch,, dan word je ook minder snel dik:P
maar doe t voor de beestjes hoor;) nog meer vegetariers hier? groetjes Caroline

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 12:44

rudi schreef:
hey hey ik ben vegetarisch,, dan word je ook minder snel dik:P
maar doe t voor de beestjes hoor;) nog meer vegetariers hier? groetjes Caroline

Ja ik ook, maar minder snel dik valt volgens mij mee??
Of je nou een extra bord patat neemt of in plaats daarvan nog een kroket, denk niet dat het veel scheelt?

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 17:00

nou dat kan ik me ook niet zo goed voorstellen nee...

Wel grappig dat dit topic steeds eens in de zoveel tijd weer eens omhoog gehaald word door iemand die blijkbaar nogal veel bij te lezen had

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:44

Zo hehe heb de hele 9 pagina's gelezen.

En ga dit nu ook maar doen, na al verschillende crash dieeten gevolgd te hebben ( wat niet echt heeft geholpen ).

Ik zal me even introduceren ik ben 1.70 en weeg 76 kg, en wil graag 11 tot 15 kg kwijt.

Voel me zo echt rot en hoop dat dit dan wel gaat helpen!

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:27

Nou, over dat jezelf tegenkomen klopt zeker wel. Alleen maar door een dom voorgeval waarbij een vriendin tegen me zei: "Ben je soms dikker geworden?" ben ik aan de gedachte gekomen dat ik dik ben (slaat nergens op, ik weeg 53 kilo en ben 1.61). Het crashdieëten heb ik ook geprobeerd, zonder succes, ik ging alleen maar meer vreten. Soms zo erg dat ik spciaal naar de supermarkt ging om chocola enzo te halen. Daardoor ben ik de afgelopen dagen doodziek geworden (zo erge buikpijn dat ik amper kon lopen en alles wat erin ging kwam er rechtstreeks weer uit). Nou, ik weet het wel, ik ga me voorlopig niet bezig houden met dieeten of wat dan ook.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:34

Wow dit topic is ook weer omhoog, ik ga het weer volgen!

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 19:56

Mag ik nog even bewijzen dat deze dingen werken?
Ik heb gisteren weer meting gehad op de sportschool, en zit nu op 22,1% vet. Ik begon in Augustus met 25,8% en ben al die tijd gestaag gedaald. Ook weer een dikke kilo kwijt terwijl ik flink ontbij, flink lunch, tussendoor lekker aan de kwark en noten zit...

Life is great. Mijn geweldige 100% zijden enorme strakke jurk zit super
Iedereen hier succes. Ik kan krachttrainen en deze voedingstips echt aanraden!

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:55

Ik moet heel erg lachen als ik dit dieet lees! Het is nl. bijna 1 op 1 gelijk als mijn "dieet" dat ik heb gekregen van de voedingsdeskundige!

Mijn Dieet:
Onbijt:
1-2 sneetjes bruin brood
Belegt met kaas, mager vlees, sandwichspread, pindakaas of zoet beleg(jam, honing, (appel)stroop)
1 glas halfvolle melk of karnemelk
Thee zonder suiker(evt. zoetstof)

In de loop van de Ochtend:
Thee, water
Vrucht, plakje ontbijtkoek of een paar kaakjes

Lunch
Magere bouillon
2 sneetjes bruin brood, belegt met: zie ontbijt
Evt. Rauwkost
1 glas melf of karnemelk
Thee

In de loop van de middag
Thee, light frisdrank, water
Fruit
Tussendoortje, cracker met beleg, plak ontbijtkoek of musliereep

Diner
Magere Bouillon
Rijst
200 gram groeten(geroerbakken)
Of rauwkost
100 gram vlees
Schaaltje yoghurt, kwark

In de loop van de avond
Thee, light frisdrank of water
Fruit
Evt. handje japanse mix of cashuw noten

En het werkt echt, ben nu al een week of 3 bezig en 4 kilo afgevallen!

Ik ben beduidend meer gaan eten, ik ontbeet niet en lunch schoot er ook vaak bij in!

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 15:16

Dat was zo ongeveer ook het dieet dat ik ooit eens van mijn dieetiste heb gekregen toen ik nog niet alles zelf deed, denk dat het toch een beetje een 'standaard' dieet is, en het werkt inderdaad prima.
Zo ongeveer eet ik zelf ook, al ontbijt ik niet met brood.
Oh en een stuk appeltaart eet ik ook nog wel eens gewoon hoor, of een maaltijd bij de Mac, maar dat doe ik allemaal door dat weer over de gehele dag te compenseren ed, en natuurlijk niet te vaak!
Mensen zijn altijd zo bang dat als ze flink gesnackt hebben de volgende dag meteen 10 kilo zwaarder zijn ofzo? Zo'n vaart loopt het heus niet, zolang je het maar niet iedere dag doet .

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 10:43

dan heb je altijd nog de 'balansdag'