Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 00:26

sjakie"]
ik denk dat het probleem met de motivatie zit in het feit dat je niet een duidelijke reden voor jezelf hebt om af te vallen. Waarom wil je die kilo's kwijt? wat zijn de voordelen die het jou als persoon oplevert als je ze kwijt bent en daar en tegen over wat wil je er voor laten om dat doel te bereiken?
Als je dat op een rijtje hebt is het ook makkelijker te achterhalen waarom het even niet wil lukken. Vaak verlies je dan je persoonlijke doel uit het oog.
[/quote]
Hmmm....het is iets om over na te denken.

[quote="sjakie schreef:
Op het verhaal van het jojo-effect heb ik nog wat toe te voegen. Door te snel af te vallen verlies je geen vetmassa maar spiermassa. Dit betekent (wanneer je minder spiermassa hebt) je minder kcal nodig hebt. Hierdoor wordt het steeds moeilijker om af te vallen en zal je eerder aankomen. Val je daar en tegen langzaam af, dan verlies je vetmassa en blijft er voldoende spiermassa over om al die kcal te verbranden. Door te gaan sporten stimuleer je de aanwezige spieren om kcal te verbranden.

Wat is dan langzaam afvallen? Ik val 1 a 2 kilo per week af, is dat te snel?

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 00:32

Ik heb een nvvr-weekend komend weekend... Da's altijd erug lekker eten... maar ook veel rijden, lopen, staan (kijken naar de andere clinic-deelnemers), dus meer calorieverbruik. Ik hoop maar dat het goed komt...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 09:44

LIQUITA schreef:
Wat is dan langzaam afvallen? Ik val 1 a 2 kilo per week af, is dat te snel?

wat wij (de dietistenwereld) onder langzaam afvallen verstaan is ongveer een pond per week. Het kan de ene keer iets meer en de andere keer iets minder zijn.

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 10:03

Mooie richtlijn, ga ik naar streven. Ik weet alleen nog niet hoe. Helaas, ik ben alleen nog maar een ons aangekomen... Zal me toch moeten inhouden komend weekend, heel beperkt van alle lekkers genieten.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 10:16

het is vaak het handigste met jezelf af te spreken wat je van jezelf vindt dat je mag snoepen en wanneer je dat doet. Bijv zaterdagavond wat chippies. toast etc. Bedenk ook voor je zelf wat je echt het allerlekkerste vindt om te "zondigen". Ga je juist voor zoet, hartig of een glaasje alcoholica.
Door af te spreken wat je neemt en wanneer je dat doet zorgt er voor dat het voor de rest van de tijd makkelijker is vol te houden niet te snoepen, maar je hebt wel een moment om uit te kijken naar iets wat je echt heel erg lekker vindt.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 11:30

sjakie schreef:
het is vaak het handigste met jezelf af te spreken wat je van jezelf vindt dat je mag snoepen en wanneer je dat doet. Bijv zaterdagavond wat chippies. toast etc. Bedenk ook voor je zelf wat je echt het allerlekkerste vindt om te "zondigen". Ga je juist voor zoet, hartig of een glaasje alcoholica.
Door af te spreken wat je neemt en wanneer je dat doet zorgt er voor dat het voor de rest van de tijd makkelijker is vol te houden niet te snoepen, maar je hebt wel een moment om uit te kijken naar iets wat je echt heel erg lekker vindt.

Das een goeie tip! Die ga ik zeker onthouden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:05

sjakie schreef:
wat wij (de dietistenwereld) onder langzaam afvallen verstaan is ongveer een pond per week. Het kan de ene keer iets meer en de andere keer iets minder zijn.

Moet je dan blijven (vr)eten als je uit jezelf meer afvalt dan jullie verantwoord vinden?
Ik eet nu gewoon gezond maar verder normaal, dus ik kan me niet voorstellen dat er dan wat op tegen is om meer af te vallen dan een pond per week.
Ja en dat ik dan 4 kilo in 1 week afval, kan ik ook niets doen. Dat was ook niet mijn bedoeling maar dat was eenmaal het resultaat van 1 week gezond eten en minderen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:54

zoals ik al zei de ene keer iets meer de andere keer iets minder. Het is vrij normaal dat het in het begin harder gaat.
Een pond per week is een advies, wat je er mee doet is aan jezelf Knipoog
Het is een richtlijn om te voorkomen dat men oa weer terug valt in het oude patroon.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:53

Ik ga het maar een keer op die manier proberen. Normaal en gezond eten en niet tegen alles nee zeggen. Wie weet hou ik het dan ook wel langer vol.

Nu...dit tijdstip, is ook zo verd*mde moeilijk. Maar ik zit nu met een flesje water en 2 mandarijnen voor me en ik ga niet snoepen.

Zo.....dat is er uit!!!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:55

heel goed Knipoog gooi het eruit *LOL*

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:50

Hey zie dit topic nu pas maar doe met jullie mee!! OK dan!
Ben de kerstkilootjes inmiddels alweer kwijt Haha! Dat ging me eigenlijk makkelijk af... maar nou ik toch bezig ben wil ik de rest er ook wel af...

Ga ook op www.overgewicht.nl ff alles invullen...

Wil beginnen met 5 kilo dan zit ik weer op de 70 en dan kijk ik verder of ik naar de 65 door ga...

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:06

Oh ja en even vertellen natuurlijk...
Normaal deed ik elke dag intensief paardrijden maar dat gaat helaas nu niet doordat me paard ernstig is geblesseerd... merk je echt wel! vooral in je buikspieren... me oude rugklachten beginnen nou weer terug te komen..

Wat ik nu wel doe aan sport is 1 keer thai-bo en 2 keer spinning. Moet zeggen dat dat erg goed voor je is!! OK dan! En wil eigenlijk zelf er dan nog bij hardlopen maar is er nog steeds niet van gekomen...

Heb t wel eens lang uitgehouden maar toen werd t koud en guur buiten... brrr

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:14

Ik typ nog even door hoor... schieten me steeds dingen te binnen...

Ik ben nogal een slechte eter dus is het al helemaal moeilijk om sommige dingen niet eten.. lust weinig anders... maar dat gaat wel steeds beter.. begin steeds meer te lusten...

Maar ben wel erg gek op vlees... had al begrepen dat dat eigenlijk niet goed is toch? Welk vlees kan je dan het beste eten?
Kip is toch heel mager vlees? probeer veel kipfilet te eten in plaats van een vette burger ofzo maar kan je deze dan het beste wel of niet kruiden..

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:43

kip is inderdaad mager vlees (zowel in de dietistenwereld als in de nog voor dietist lerende wereld Tong uitsteken ) Veel vlees eten is inderdaad niet goed. Een normale portie vlees is zo'n 75 gram bereid (100 gram onbereid). Kruiden is geheel naar eigen smaak en staat los van het afvallen Lachen

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:45

LIQUITA schreef:
Nu...dit tijdstip, is ook zo verd*mde moeilijk.
Vier uur: cup-a-soup! Vingers aflikken

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:58

Kip is mager, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen kip te eten. Ik vind vlees eten niet erg, maar het moet wel een leven hebben gehad. Ik vind toch dat een koe vriendelijker wordt gehouden dan een kip. Dan maar wat minder vlees en wat minder mager. Mmmm, dit is zeker OT...

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:04

van een koe komt ook voldoende mager vlees hoor Lachen Rosbief, tartaar, stoofvlees, schnitzel, bieflap, biefstuk, entrocote, ossenhaas en lenderollade zijn allemaal mager

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:16

Arno24 schreef:
schnitzel

ongepaneerd Knipoog

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:43

sjakie schreef:
ongepaneerd Knipoog

wijsneus Tong uitsteken

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:02

Klopt het dat die eet- en beweegwijzer het niet doet, als je andere doelen hebt dan hen voor ogen staat?
Ik wil bv. meer dan 10 % afvallen en dat gaat me lukken, dat ben ik echt van plan en weet ik ook uit ervaring. Hij pakt mijn gegevens maar niet, kan dat hieraan liggen?

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 15:22

Is een snitzel geen varkensvlees? Verward

Maarre, wat mijn Weight watchers betreft: ben nu een week bezig, en al 1 kilo kwijt.

Go jij! Go jij!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:57

Heb je daar ook een site van ofzo?
Ben wel benieuwd ik ben nu 1 kilo kwijt dat vind ik ook al heel wat moet ik zeggen. En dat in een week en ook nog een week zonder erg veel sporten, wel een beetje maar niet uitzondelijk. Ik ga nu aan een overheerlijke appel beginnen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:18

aaarrggh waarom kan ik het niet volhouden Boos!
Ik word soms echt niet goed van mezelf, vandaag ging het redelijk.. maar ik krijg steeds van die gigantische vreetbuien..
Die tip van sjakie is trouwens erg goed, ga ik proberen!
Vanochtend was het 65 kilo Verdrietig .. pff..

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:58

Nou bij mij lukt het al aardig een anderhalve week 2 en halve kilo.

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:48

Wouw, een echte dietiste onder ons, geweldig hoor, al die tips Sjakie!

Ik zie dat ik al op de goeie weg ben, ik probeer voor mezelf ook aan te houden om een pond per week af te vallen, tot nu toe is er bijna een kilo af, dus dat gaat de goeie kant op! En idd is het er ook niet in een week bijgekomen....