Madelon Oostwoud heeft makkelijke boeken geschreven, zowel als starter voedselbos als voor een kleine eetbare tuin.
Een voedselbos bestaat uit een aantal lagen. Misschien dat een grote walnotenboom of pecan niet past, maar er zijn ook geënte bomen die kleiner blijven. Ook is er bijvoorbeeld zuilfruit en daaronder kun je weer andere dingen planten. Ik raad stekels wel een beetje af dan

Als je tuin klein is, ga dan de hoogte in. Een passiebloem plant kun je later groeien langs een schutting en die heeft echt fantastische bloemen. Een pawpaw boom wordt ook niet zo heel groot.
Water is altijd een mooi element in een tuin, al is het maar een cementkuip als vijvertje. Je krijgt er zoveel meer leven door in je tuin!
Verder raad ik je aan om eens te kijken naar permacultuur, al is dat in mijn ogen vaak ook weer een rommeltje... Gelukkig kunnen jullie mijn huis niet zien want dat matcht totaal niet met mijn aversie tegen rommel

Mijn man is lekker bezig met het bouwen van de schuilstal

Ik ben druk bezig met het schuren van planken voor onze zelf gebouwde saunahut

En afgelopen zomer hebben mieren besloten dat een grote zonnelamp en prima nest gelegenheid is. En ik zag laatst zelfs een onkruidje erin groeien

Zo hoort het te zijn

En dit is het mierennest

En de hazelnoten hebben alweer katjes!