Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 05:14

Ik kom meelezen. Ben zelf geen vegetariër, eet momenteel bijna elke dag wel vlees, maar ben de laatste tijd wel bewuster na aan het denken over voeding etc. Dus ja ik lees gezellig mee. :)

Overigens een goed documentaire over dit onderwerp; Food Choices. Staat momenteel op Netflix en gaat over de gevolgen van vlees eten/overstappen op een plant based diet etc. Ik vond hem erg interessant en geeft zeker stof tot nadenken.

djodjodjo

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 08:52

Interessant topic! Inmiddels al meer dan 13 jaar vega, en ben aan het kijken hoe ik iets meer naar een vegan lifestyle kan gaan neigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 11:39

Ik
Ga zo hummus maken. Kikkererwten hebben geweekt. Nu zo nog even ze koken :D

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 11:43

Jans schreef:
Ik
Ga zo hummus maken. Kikkererwten hebben geweekt. Nu zo nog even ze koken :D

:P :P :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 12:00

Oh lekker, zelfgemaakte hummus :9
Wat doe je er allemaal in?

Ik maakte hem wel eens met gedroogde tomaat, hmm dat was lekker! Moet ik echt nog eens maken!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:38

Aan die smaak van hummous kan ik maar niet wennen helaas, terwijl ik helemaal geen moeilijke eter ben :c

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 14:37

Iemand nog tips voor vegetarische (en het liefste veganistische) kerst recepten?
Ik heb dit jaar aangeboden om te koken met kerst. Het zou voor mijn ouders, opa en oma en zus zijn. Allemaal echte vleeseters, maar ik wil bewijzen dat het ook lekker kan zijn zonder dierenleed. Het wordt pittig, want normaal gesproken wordt er flink uitgepakt met het vlees.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 14:48

Marinke, ik heb laatst 5 gangen vegan gekookt. Kan het wel voor je uitschrijven als je wil?

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:43

marinke182 schreef:
Iemand nog tips voor vegetarische (en het liefste veganistische) kerst recepten?
Ik heb dit jaar aangeboden om te koken met kerst. Het zou voor mijn ouders, opa en oma en zus zijn. Allemaal echte vleeseters, maar ik wil bewijzen dat het ook lekker kan zijn zonder dierenleed. Het wordt pittig, want normaal gesproken wordt er flink uitgepakt met het vlees.

Hier kan je een menu vinden van de veganchallenge :): http://veganchallenge.nl/kerstmenu/

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:08

Quiche en soep werken altijd goed :D En dan nog iets met een echte 'bite' erbij. Ik zou persoonlijk niet teveel met salades enzo gaan werken, dat bevestigt alleen maar de vooroordelen in mijn ogen :=

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:26

Vandaag de portobello`s uit de OP gemaakt en de perfect geroosterde aardappeltjes van dezelfde site (en perfect waren ze!) met sperziebonen. Echt heerlijk _/-\o_ Alleen maar vleeseters aan tafel (behalve ik;)), maar iedereen heeft er ontzettend van genoten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:31

8nnemiek schreef:
Oh lekker, zelfgemaakte hummus :9
Wat doe je er allemaal in?

Ik maakte hem wel eens met gedroogde tomaat, hmm dat was lekker! Moet ik echt nog eens maken!

Vrij basic, kikkererwten, knoflook, citroensap, provencaalse kruiden en wat kookvocht :j

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:08

Wat leuk!

Ik heb vier weken strak The Green Happiness gevolgd en momenteel probeer ik zoveel mogelijk vegan te eten! Ik zit nog op kamers met andere studenten en ga vanaf nu ook 's avonds weer mee-eten. Dus niet altijd vegan. Probeer van 's ochtend s tot en met snacks dan wel vegan te eten. En avondeten iig vegetarisch.

Wel het nieuwe boek van TGH besteld, want ik ben wel van mening dat het veel beter is voor mens, dier en onze wereld!

Tevens kan ik lekkere dingen als chocolaatjes en pepernoten nu ook héél slecht weerstaan!

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:26

8nnemiek schreef:
Heeft toevallig nog iemand een idee voor een lekkere vegan maaltijd om mee af te vallen? Ik kook sinds kort drie keer per week voor mijn ouders en ze moeten allebei flink afvallen :Y) Nu heb ik eerder al gevulde pompoen met salsa en pompoenrisotto met paddestoelen gemaakt, pompoen vult natuurlijk goed door de vezels maar bevat weinig vet, maar ik kan ze niet elke dag pompoen blijven voeren :+ We eten zelf veel gerechten met peulvruchten maar die wil ik juist niet te veel gebruiken, en ook niet te veel pasta.

Wij hebben gisteren dit gerecht gegeten. Was erg lekker en volgens mij niet echt dikmakend (als je zuinig bent met de "kaas").

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 09:36

joey-lover, dat gerecht vd groene meisjes heb ik opgeslagen! lijkt me lekker!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 11:22

Lovelanga, leuk dat de portobello's zo goed bevallen waren, ik vind ze ook héérlijk!

Die hummus klinkt lekker jans :j Provencaalse kruiden maken alles lekker!

Jouw recept heb ik ook opgeslagen, joeylover. Klinkt goed!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 14:06

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:31

Ik ging net boodschappen doen en zag in de AH nieuwe producten van Veganz, een vegan winkel in Duitsland. Leuk om te zien dat het steeds meer naar hier komt. :D

Oh, en dus ook vegan kaas. *\o/* Ik weet niet of het al langer in de schappen ligt, maar ik heb het niet eerder gezien.
Laatst bijgewerkt door CharlievdH op 04-12-16 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:33

schuift aan, niet omdat ik vegan of vega ben,
maar gewoon om te zien of er nog lekkere recepten langskomen.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:52

Hallo allemaal, ik hen het hele topic vanaf het begin meegelezen en vond het tijd worden me dan ook maar te melden. Heb vanaf mijn twaalfde ofzo geen vlees meer willen eten maar ben daar toen enorm in tegengewerkt door de rest van het gezin. Op mijn 16 de definitief geweigerd nog een hap vlees te eten. Inmiddels zijn we ruim 20 jaar verder en ik geloof dat iedereen er nu wel aan gewend is. En ik woon allang niet meer thuis, dat scheelt ook.
Omdat ik vlees en vis en kip ook gewoon niet lust heb ik nooit de behoefte gehad om weer vlees te gaan eten. En mijn lichaam vind het ook wel prima. Ik woon samen en mijn vriend eet wel vlees maar erg weinig. Ik maak het ook niet klaar en zelf kookt hij al helemaal niet dus onbedoeld is hij al jaren flexitarier (niet aan hem vertellen hè).
Zelf vind ik koken ook te tijdrovend en stom. De recepten die hier voorbij komen zien er heerlijk uit maar ik ga er toch echt niet aan beginnen. Maar mocht iemand een keer wat over hebben hou ik me aanbevolen !
Buitenshuis wil ik wel zuivel blijven eten maar thuis ben ik dat er ook uit aan het gooien. Boter en yoghurt heb ik vervangen door alpro soya en eieren heb ik eerlijk gezegd geen problemen mee zolang ze drie sterren beter leven hebben. Blijft dus over kaas. Zo lekker maar als ik een goed vega alternatief kan vinden graag! Weet iemand of er merken vega kaas bij de supermarkt liggen ? En zo ja, hoe herken ik dat? Heb hier al meerdere malen gezocht maar tot nu toe tevergeefs al las ik hierboven al een bemoedigend bericht over de ah

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:14

Ik ga me toch even melden hier.

Ben nu 9 jaar vegatarisch (vanaf 9e).

Nu ben ik benieuwd, let iedereen hier op welke dingen ze juist meer moeten eten om aan bepaalde stoffen te komen? Ik eet eigenlijk niet bepaalde producten meer of extra, maar heb dan ook nog nooit wat gemerkt dat ik van iets te kort komt.

@Natalie36

Wij hebben in de buurt de Zuivelhoeve zitten, soort van kaas/notenwinkeltje. Hier hebben ze vegetarische kaas en het heet ook vegetarische kaas.
Laatst bijgewerkt door irisje2 op 04-12-16 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:18

irisje2 schreef:
Ik ga me toch even melden hier.

Ben nu 9 jaar vegatarisch (vanaf 9e).

Nu ben ik benieuwd, let iedereen hier op welke dingen ze juist meer moeten eten om aan bepaalde stoffen te komen? Ik eet eigenlijk niet bepaalde producten meer of extra, maar heb dan ook nog nooit wat gemerkt dat ik van iets te kort komt.

Welkom! Ik ben ook vega sinds jonge leeftijd maar ik let niet op die voedingsstoffen. Ik zorg gewoon dat ik af en toe een vleesvervanger eet, en voor de rest zijn peulvruchten en noten ook mooi meegenomen, maar voor de rest laat ik het lekker gaan. Ik voel me prima :)

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:24

Natalie, bij de Jumbo hebben ze nu vegan kaas van Wilmersburger:
http://www.jumbo.com/wilmersburger-plak ... 147154STK/
en ook geraspte kaas voor op pizza's of dergelijke
http://www.jumbo.com/wilmersburger-gera ... 147122STK/
Ze hebben zelfs nog een kaas met kruiden en ravioli en tortelini met kaasvulling.
Of het lekker is weet ik niet, maar ik ga het wel eens proberen.

Dat vraag ik me ook wel eens af, van die voedingstoffen. Ikzelf merk namelijk dat ik de laatste tijd heel snel moe ben en ik heb het ook zo snel koud, maar weet dus niet of dat iets met missende voedingstoffen te maken heeft.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:26

Dat kan je ijzer zijn, natsuki.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:11

Het snel moe zijn en dan moe in je spieren, soort van vlagen, dat ik echt nergens zin in heb herken ik wel. Met wat kan je je ijzer goed aanvullen?