Overigens een goed documentaire over dit onderwerp; Food Choices. Staat momenteel op Netflix en gaat over de gevolgen van vlees eten/overstappen op een plant based diet etc. Ik vond hem erg interessant en geeft zeker stof tot nadenken.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
marinke182 schreef:Iemand nog tips voor vegetarische (en het liefste veganistische) kerst recepten?
Ik heb dit jaar aangeboden om te koken met kerst. Het zou voor mijn ouders, opa en oma en zus zijn. Allemaal echte vleeseters, maar ik wil bewijzen dat het ook lekker kan zijn zonder dierenleed. Het wordt pittig, want normaal gesproken wordt er flink uitgepakt met het vlees.
8nnemiek schreef:Heeft toevallig nog iemand een idee voor een lekkere vegan maaltijd om mee af te vallen? Ik kook sinds kort drie keer per week voor mijn ouders en ze moeten allebei flink afvallenNu heb ik eerder al gevulde pompoen met salsa en pompoenrisotto met paddestoelen gemaakt, pompoen vult natuurlijk goed door de vezels maar bevat weinig vet, maar ik kan ze niet elke dag pompoen blijven voeren
We eten zelf veel gerechten met peulvruchten maar die wil ik juist niet te veel gebruiken, en ook niet te veel pasta.
irisje2 schreef:Ik ga me toch even melden hier.
Ben nu 9 jaar vegatarisch (vanaf 9e).
Nu ben ik benieuwd, let iedereen hier op welke dingen ze juist meer moeten eten om aan bepaalde stoffen te komen? Ik eet eigenlijk niet bepaalde producten meer of extra, maar heb dan ook nog nooit wat gemerkt dat ik van iets te kort komt.