Hello Fresh, Marly Spoon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

turtlelito

Re: Hello Fresh, Marly Spoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:27

Ik heb al een tijdje HF, zou wel eens willen wisselen, maar zowel AH, Marly Spoon als de Beebox hebben geen boxen voor 3 personen....... Gaat om 3 volwassenen, dus gewoon voor de 2 persoonsbox gaan gaat problemen opleveren met de hoeveelheid vlees/vis (vooral vis is bij HF normaal al niet echt ruim qua portie) en bij 4 ben ik weer bang dat ik veel weg kan gooien.

Andere mensen hier ervaring mee?

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:30

vanavond komt voor de eerste keer mijn beebox, ik ben benieuwd!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:31

Beebox zitten geen recepten bij toch?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:33

Bb heeft maaltijd boxen en basic boxen.
De basic boxen is een box vol producten zonder
De maaltijdboxen zijn boxen met maaltijden/recepten

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:28

Ik zou MS toch eens proberen. Porties vlees en vis zijn over het algemeen vrij ruim.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:59

Na een jaar HF , nu met dank aan @Niwla net MS besteld , ben benieuwd. Vrijdag de eerste box

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:03

Zijn de gerechtjes vooral gericht op wokken, rijst en pastagerechten en af en toe aardappels of is het heel erg de nederlansde driehoek? (aardappel groente vlees).

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:08

Wat ik heb gezien bij Hello Fresh is dat ze meestal 1 gerecht hebben met pasta, 1 met rijst (quinoa/couscous) en 1 met aardappels, het is wel erg afwisselend.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:02

F_Orumster schreef:
Zijn de gerechtjes vooral gericht op wokken, rijst en pastagerechten en af en toe aardappels of is het heel erg de nederlansde driehoek? (aardappel groente vlees).

HF? Da's bijzonder weinig Nederlandse driehoek (leuke uitdrukking :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:51

F_Orumster schreef:

Nederlands zie ik heel erg weinig . Ik heb wel de Vega box.
Van Noedels tot parel couscous tot quinoa, knolselderijsoep, pompoen en noem maar op.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:46

MariekeB schreef:
Na een jaar HF , nu met dank aan @Niwla net MS besteld , ben benieuwd. Vrijdag de eerste box

Ik krijg morgen mijn tweede box binnen. Ben tevreden over de eerste!

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:46

Ik heb ervaring met Hello Fresh, Marley Spoon, Beebox, de Streekbox en de Krat. Vind het een heerlijk; ja je betaalt wat maar het geeft je ook veel gemak! :D Bij MS kan je idd kiezen uit 7 gerechten. Die krijg ik zaterdag weer! Vind het altijd leuk zo'n pakket te ontvangen ja haha, echt een cadeautje.

Waarschijnlijk gaan we voor Kerst bij m'n ouders de gourmet-box van HF nemen. Die brengen ze dan mooi de 24e 's ochtends.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:08

Gaat iemand hier nog de kerstbox doen van HF?

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:13

Hier een fan van Marley Spoon! Per gerecht zit alles in een zak en je kan zelf kiezen uit de gerechten.
Gerechten vind ik erg lekker. Misschien wel iets meer gericht op mensen die van koken houden. Bij hf vind ik de gerechten wat te simpel.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:26

Heb net beide abonnementen HF en MS opgezegd. Ben er even helemaal klaar mee.
HF omdat ik de ingrediënten erg eenzijdig vind, ben de gember bijvoorbeeld spuugzat (hou er ook niet zo van, dus dan heb je dat ook wat sneller :+ En MS omdat ik de hoeveelheden niet goed vind. Teveel vlees, te weinig groente. Nou heb ik MS pas twee keer gehad, dus helemaal eerlijk is het misschien niet, maar ik heb er even tabak van :wave:

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:43

@Hoppje, wij willen de gourmetbox van HF doen.

Nu gaat mijn man 2 weken naar Canada na Sinterklaas, dus dan heb ik niet zoveel zin in 'het werk' van HF, dus dan gaat ie even op pauze. Hopelijk is de allerhande box dan lekker, hahaha, kan ik mooi meteen de boodschappen mee bestellen. 2 weken alleen met de kids vind ik al druk genoeg. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:09

Ik kreeg ook zo'n mooie uitnodiging van HF om goedkoop de kerstbox te bestellen.
Was niet heel handig van ze. Ik eet al meer dan een jaar elke week HF, en altijd vega....

Kerstbox is verre van vega...

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:06

Ow slecht..

Edit: opperdepop..
Laatst bijgewerkt door Swah op 29-11-15 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:14

Ik krijg volgende week mijn tweede AH box. Eerste is erg goed bevallen en het bezorgen is gratis....Zodat je ook mooi alle boodschappen erbij kunt bestellen. Tot alvast voor je ingevroren brood aan toe. Helemaal prima!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:15

MariekeB schreef:
Ik kreeg ook zo'n mooie uitnodiging van HF om goedkoop de kerstbox te bestellen.
Was niet heel handig van ze. Ik eet al meer dan een jaar elke week HF, en altijd vega....

Kerstbox is verre van vega...

Wel echt slechte automatisch mailtje zeg. Hebben ze geen kerstbox in vega versie?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:32

Ik heb die prijzen van HF gezien, maar daarvoor kan ik beter mijn groenten bij de supermarkt halen. Wat een hoop geld! En als ik hier af en toe lees dat mensen iets krijgen wat ze echt niet lekker vinden en dan alsnog wat anders gaan maken, dan lijkt het me zelfs weggegooid geld. Zonde...
Ik denk dat een kookboek aanschaffen (of lenen bij de bibliotheek) een stuk goedkoper is en je kunt ook nog eens zelf beslissen wat je wilt eten! :j

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:36

Shenavallie: Je betaalt natuurlijk bij HF niet alleen voor de producten (en dat zijn complete maaltijden, dus niet alleen groenten), maar ook voor het gemak dat ze alles bij je thuis brengen inclusief recepten. Je kunt van te voren zien wat er in het pakket zit, dus het risico is beperkt. Als je zelf een nieuw recept uitprobeert heb je natuurlijk ook een kans dat het minder lekker uitpakt dan je gedacht had....

Natuurlijk is het uit een kookboek (of internet) halen van recepten en dan zelf boodschappen verzamelen goedkoper, voor mij is nu juist de meerwaarde dat ik dat niet hoef te doen :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:39

Oh, dat snap ik zeker! Dat je zelf even niet iets hoeft te bedenken, dat lijkt me ook echt heerlijk. :j Maar voor dat geld kan ik echt meerdere complete maaltijden voor 3 personen maken en dat is me toch ook heel wat waard.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:42

Snap ik ook helemaal hoor!
Ik heb hem af en toe, als het makkelijk uitkomt dat er geen boodschappen gedaan hoeven te worden. Inmiddels hebben we een heel aantal recepten uit de HF die we regelmatig gewoon zelf maken met spullen uit de supermarkt, dus het is een ieder geval een uitbreiding van ons normale eetpatroon.

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:05

ik heb de beebox inmiddels weer opgezegd. 3x gehad.
De bezorgtijd is voor mij veel te vroeg. Iedere week rond 17:00 uur. Dan ben ik nog aan het werk.

Ik vond het ook heel vervelend dat ik niet zelf kan pauzeren wanneer je daar zin in heb, en dat je pas op woensdag kan zien wat de recepten zijn die week, ik kreeg de box op vrijdag, dus kan niet meer afzeggen mocht ik het echt niets vinden. Ook vind ik dat je nog erg veel zelf toe moet voegen. (maar de appelsap was wel erg lekker).

De allerhande box daarentegen ben ik helemaal fan van. Je zit nergens aan vast, kan de box bestellen wanneer het jou uit komt, hetzelfde met de bezorging, en lekker je boodschappen mee laten bezorgen. IDEAAL!