Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:28

Hahahahah _/-\o_ :')
Daar moest ik harder om lachen dan goed is voor me :')

Misschien dat een paar Bokkers ooit een restaurant samen openen, dat zou wel heel gaaf zijn!

8nnemiek

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:37

Dat zou zeker gaaf zijn!
Hier in Limburg zijn helaas bijna geen vegetarische restaurants. Die mis ik hier best wel!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:39

Hier in Maastricht zit dan toevallig de Loving Hut, maar voor de rest ook niks inderdaad.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:44

8nnemiek schreef:
Dat zou zeker gaaf zijn!
Hier in Limburg zijn helaas bijna geen vegetarische restaurants. Die mis ik hier best wel!

Maar in Maastricht zit wel de Loving Hut! :D Lekker eten hoor, maar de rest moet je maar een beetje negeren _O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:55

Haha appelmoes, ik ben er nooit geweest. Foute decoratie? :+
We komen niet zo vaak in Maastricht, maar als we eens in de buurt zijn ga ik zeker eens langs!
In Venlo schijnt er ook een te liggen, maar dat is nog verder voor ons.
Ik denk dat een vegetarisch restaurant in Roermond best wat bezoekers zou trekken! Daar is echt heel weinig.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:01

Van de Loving Hut heb ik nog nooit gehoord! Ik weet zeker dat ze in mijn stukje Zeeland geen veganistische restaurants hebben, maar ja er wonen hier ook veel te weinig mensen geloof ik :=

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:03

Het restaurant zelf is ook best mooi hoor, maar op tv is altijd dezelfde vrouw aan het woord. Het doet een beetje sektarisch aan :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:08

Ow haha, daar trek je ook geen klanten mee inderdaad :+ doet me denken aan de tandarts, waar in de wachtkamer een tv hangt met een kerel die steeds vertelt welke vreselijke tandproblemen je kan krijgen :')

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:10

8nnemiek schreef:
Een veganistisch restaurant met maar één menu? := Daar trek je geen klanten mee nee :+
Hadden ze er wel iets moois van gemaakt, of ook nog gewoon wat groente op een hoopje gedonderd?

Zoiets lijkt me trouwens wel ontzettend leuk; een eigen vegetarisch restaurant/café beginnen. Als ik ooit die kans kreeg dan wist ik het wel. Lijkt me geweldig!

In hun stukje dat ze vanwege de opening in de regionele krant schreven, stond dat ze ook op de vlees/visliefhebber gokten. Nou die plank hebben ze volledig mis geslagen.

Presentatie was ook niet zo denderend. Gepureerde kikkerererwten, het geen dat leek (en rook) op (naar) blikvoer voor honden/katten.. :Y) ook in zo'n rond vormpje op t bord..

Ook wordt er geen alcohol geschonken, mij iets te veel "overtuigingen" in een voor een beginnend restuarant.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:26

Voor het verkopen van alcohol heb je wel een speciale vergunnng nodig, dat kan er natuurlijk ook mee te maken hebben, maar dat hoor je toch ook gewoon te hebben als je een restaurant opent lijkt me..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:33

Gemiste kans van zo'n restaurant, jammer is dat! Zeker jammer als je dan vleeseters bij je hebt, het is juist zo mooi en fijn om mensen te laten ervaren dat vega(n) alternatieven net zo lekker en compleet zijn.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:05

Moest lachen om deze zin in dat topic over de leeuw die dood is geschoten door die amerikaan:
"RedPassion, knap dat je de vergelijking kunt trekken tussen een gezond etend mens en een psychopaat die voor de lol dieren aflegt zonder enig ander doel dan zijn eigen genot. +:)+"

Is gewoon zo ironisch als je gewoon alle feiten kent over het eten van vlees en de consequenties daarvan op het milieu en dergelijk. Ik wou dat iedereen wist wat wij wisten..

Ik steun je RedPassion, maar ik wou in dat topic geen discussie starten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:14

Ik blijf dat zo onbegrijpelijk vinden, dat mensen het niet (willen) zien. Alle informatie over vlees en het effect op de aarde is voor handen, maar velen steken hun kop in het zand. En eigenlijk zit ik in zulke topics meestal op mijn handen, ik weet dat de discussie zinloos is helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:17

Ik ben geen veganist, maar sinds kort wel vegetariër, zou ik me hier ook mogen melden?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:17

RedPassion schreef:
Ik blijf dat zo onbegrijpelijk vinden, dat mensen het niet (willen) zien. Alle informatie over vlees en het effect op de aarde is voor handen, maar velen steken hun kop in het zand. En eigenlijk zit ik in zulke topics meestal op mijn handen, ik weet dat de discussie zinloos is helaas...

Ik herken het 200% inderdaad. Zelfs op mijn opleiding(biologie) zijn leraren die me gewoon 100% snappen(ik doe geen dissecties) en alle feiten weten maar wel gewoon vlees eten.

Mensen zijn bang voor verandering en bang om hun luxe op te geven. Verder is het probleem ver weg, zowel in tijd als locatie. Waarschijnlijk dat we later in ons leven(over tientallen jaren) iets gaan merken, maar nu blijft alles nogal beperkt.

Honger zou gewoon opgelost kunnen worden.. Maar mensen zijn te gierig.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:18

Ik vind mezelf daar ook redelijk hypocriet in.... Ookal ben ik nog een 'beginnende' vergetariër, ben ik het wel met jullie eens. Maar feit is wel dat de meeste (biologische) dieren in éen keer geslacht worden, toch? En niet met een pijl in z'n lichaam nog twee dagen rondloopt. Ik begrijp de andere kant van de discussie opzich wel, het zit zo in de maatschappij ingeweven dat kip, varken, koe whatever eten normaal is, maar een leeuw is 'wow'. Zeldzaam, groot, gerespecteerd.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:18

[***] schreef:
Ik ben geen veganist, maar sinds kort wel vegetariër, zou ik me hier ook mogen melden?

Ja tuurlijk! Wees welkom! Hoe komt het dat je vegetariër bent geworden? :D

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:19

UhNee schreef:
Ik vind mezelf daar ook redelijk hypocriet in.... Ookal ben ik nog een 'beginnende' vergetariër, ben ik het wel met jullie eens. Maar feit is wel dat de meeste (biologische) dieren in éen keer geslacht worden, toch? En niet met een pijl in z'n lichaam nog twee dagen rondloopt. Ik begrijp de andere kant van de discussie opzich wel, het zit zo in de maatschappij ingeweven dat kip, varken, koe whatever eten normaal is, maar een leeuw is 'wow'. Zeldzaam, groot, gerespecteerd.

Tuurlijk is er een bepaald onderscheid, maar het feit dat aangehaald wordt dat een dier gedood wordt voor genot blijft wel gewoon hetzelfde in beide situaties.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:26

Dat is waar.....

Even een ander vraagje, slikken jullie preparaten oid ter vervanging van de vitaminen/mineral etc. In vlees?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:27

UhNee schreef:

Tja, de manier van doden doet wel iets. Een lijdensweg is sowieso een no-go. Maar mij gaat het om het doden op zich. Het gebruiken van dieren. Het feit dat mensen menen het recht te hebben om te bepalen dat zo'n dier dood moet. Dat is wat ik niet begrijp.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:29

UhNee schreef:
Dat is waar.....

Even een ander vraagje, slikken jullie preparaten oid ter vervanging van de vitaminen/mineral etc. In vlees?

Ik gebruik geen supplementen. Al was ik wel laatst aan het kijken naar vitamine B12, maar heb het niet gekocht omdat ik een vegan variant wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:30

Tillie20 schreef:
[***] schreef:

Fijn, dankjewel! Ik ben gek op vlees, ik vind het echt heel lekker, maar ik heb toch besloten om het niet meer te eten vanwege het dierenwelzijn. Het vlees wat wij hier thuis eten is bijna altijd supermarkt vlees en dus kiloknallers ect. Daarvan kan ik bijna met zekerheid zeggen dat die dieren uit de bio-industrie komen, wat ik echt verschrikkelijk vind. Ik heb veel filmpjes en docu's gezien over hoe het met de meeste dieren er aan toe gaat, en dat vind ik echt heel naar. Ik ben ook een keer in een varkensstal geweest, en die lucht... Moet je nagaan als je daar 24/7 bent als varken. Daarnaast vind ik het ook beter voor het milieu en de wereld als er meer mensen zouden zijn die geen/beperkt vlees eten, dus daar wil ik ook mijn steentje aan bijdragen. Maar de voornaamste reden voor mij is in ieder geval het dierenwelzijn. Zo ging ik vandaag mijn reptiel en diepvries eendagsmuisje geven, ik deed dit voor de eerste keer en echt, ik had er hele erge moeite mee! Hoe hypocriet is het dan als ik vanavond gewoon een lekkere hamburger had gegeten? Want daarvan zie ik niet dat het een dier is geweest, en ik dacht er ook nooit over na, maar nu ben ik me er veel meer bewust van en geeft het me extra motivatie om geen vlees meer te eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:31

Ik kom ook ff binnen vallen, ben niet 100% veganist maar wel vegetariër. Tijdens het koken let ik er wel op mijn gebruik van dierlijke producten (zuivel) binnen de perken te houden, maar ik heb het niet helemaal uit mijn dieet verbannen.

Het kopen van leren producten doe ik ook niet. Mijn zadel en hoofdstel zijn wel van leder, deze gebruik ik ook gewoon omdat ik het erger vind om dit gewoon weg te gooien. Beide zijn inmiddels ook 6 jaar oud dus ik gebruik het wel optimaal.

Wij hebben een asiel kat en deze eet uiteraard gewoon vlees omdat dit bij zijn dieet hoort.

Lijkt me leuk om inspiratie voor recepten van jullie op te doen!

UhNee schreef:
Dat is waar.....

Ik slik niets extra's. Bij een gevarieerd dieet is dat absoluut niet nodig.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:33

[***] schreef:
Tillie20 schreef:

Fijn, dankjewel! Ik ben gek op vlees, ik vind het echt heel lekker, maar ik heb toch besloten om het niet meer te eten vanwege het dierenwelzijn. Het vlees wat wij hier thuis eten is bijna altijd supermarkt vlees en dus kiloknallers ect. Daarvan kan ik bijna met zekerheid zeggen dat die dieren uit de bio-industrie komen, wat ik echt verschrikkelijk vind. Ik heb veel filmpjes en docu's gezien over hoe het met de meeste dieren er aan toe gaat, en dat vind ik echt heel naar. Ik ben ook een keer in een varkensstal geweest, en die lucht... Moet je nagaan als je daar 24/7 bent als varken. Daarnaast vind ik het ook beter voor het milieu en de wereld als er meer mensen zouden zijn die geen/beperkt vlees eten, dus daar wil ik ook mijn steentje aan bijdragen. Maar de voornaamste reden voor mij is in ieder geval het dierenwelzijn. Zo ging ik vandaag mijn reptiel en diepvries eendagsmuisje geven, ik deed dit voor de eerste keer en echt, ik had er hele erge moeite mee! Hoe hypocriet is het dan als ik vanavond gewoon een lekkere hamburger had gegeten? Want daarvan zie ik niet dat het een dier is geweest, en ik dacht er ook nooit over na, maar nu ben ik me er veel meer bewust van en geeft het me extra motivatie om geen vlees meer te eten.

Fijn!! Wij zitten wel een beetje op hetzelfde 'niveau'! Ik ga er vanuit dat jij nog thuis woont, hoe reageren jouw ouders hierop?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:34

[***] schreef:

Ik zie dat je 17 bent, super goed dat je er nu al zo over nadenkt! Dat geeft me echt zoveel hoop voor de toekomst! Waren er maar meer mensen bewust van het leed achter de kiloknallers, aangezien 95% van Nederland nog gewoon vrolijk plofkip koopt. Het is niet altijd makkelijk om vega te zijn omdat alles om je heen gewoon gebaseerd is op dieren. Maar het is het wel helemaal waard!