Daar moest ik harder om lachen dan goed is voor me

Misschien dat een paar Bokkers ooit een restaurant samen openen, dat zou wel heel gaaf zijn!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Een veganistisch restaurant met maar één menu?Daar trek je geen klanten mee nee
![]()
Hadden ze er wel iets moois van gemaakt, of ook nog gewoon wat groente op een hoopje gedonderd?
Zoiets lijkt me trouwens wel ontzettend leuk; een eigen vegetarisch restaurant/café beginnen. Als ik ooit die kans kreeg dan wist ik het wel. Lijkt me geweldig!
RedPassion schreef:Ik blijf dat zo onbegrijpelijk vinden, dat mensen het niet (willen) zien. Alle informatie over vlees en het effect op de aarde is voor handen, maar velen steken hun kop in het zand. En eigenlijk zit ik in zulke topics meestal op mijn handen, ik weet dat de discussie zinloos is helaas...
UhNee schreef:Ik vind mezelf daar ook redelijk hypocriet in.... Ookal ben ik nog een 'beginnende' vergetariër, ben ik het wel met jullie eens. Maar feit is wel dat de meeste (biologische) dieren in éen keer geslacht worden, toch? En niet met een pijl in z'n lichaam nog twee dagen rondloopt. Ik begrijp de andere kant van de discussie opzich wel, het zit zo in de maatschappij ingeweven dat kip, varken, koe whatever eten normaal is, maar een leeuw is 'wow'. Zeldzaam, groot, gerespecteerd.
UhNee schreef:Ik vind mezelf daar ook redelijk hypocriet in.... Ookal ben ik nog een 'beginnende' vergetariër, ben ik het wel met jullie eens. Maar feit is wel dat de meeste (biologische) dieren in éen keer geslacht worden, toch? En niet met een pijl in z'n lichaam nog twee dagen rondloopt. Ik begrijp de andere kant van de discussie opzich wel, het zit zo in de maatschappij ingeweven dat kip, varken, koe whatever eten normaal is, maar een leeuw is 'wow'. Zeldzaam, groot, gerespecteerd.
Tillie20 schreef:[***] schreef:Ik ben geen veganist, maar sinds kort wel vegetariër, zou ik me hier ook mogen melden?
Ja tuurlijk! Wees welkom! Hoe komt het dat je vegetariër bent geworden?
UhNee schreef:Dat is waar.....
Even een ander vraagje, slikken jullie preparaten oid ter vervanging van de vitaminen/mineral etc. In vlees?
[***] schreef:Tillie20 schreef:
Ja tuurlijk! Wees welkom! Hoe komt het dat je vegetariër bent geworden?
Fijn, dankjewel! Ik ben gek op vlees, ik vind het echt heel lekker, maar ik heb toch besloten om het niet meer te eten vanwege het dierenwelzijn. Het vlees wat wij hier thuis eten is bijna altijd supermarkt vlees en dus kiloknallers ect. Daarvan kan ik bijna met zekerheid zeggen dat die dieren uit de bio-industrie komen, wat ik echt verschrikkelijk vind. Ik heb veel filmpjes en docu's gezien over hoe het met de meeste dieren er aan toe gaat, en dat vind ik echt heel naar. Ik ben ook een keer in een varkensstal geweest, en die lucht... Moet je nagaan als je daar 24/7 bent als varken. Daarnaast vind ik het ook beter voor het milieu en de wereld als er meer mensen zouden zijn die geen/beperkt vlees eten, dus daar wil ik ook mijn steentje aan bijdragen. Maar de voornaamste reden voor mij is in ieder geval het dierenwelzijn. Zo ging ik vandaag mijn reptiel en diepvries eendagsmuisje geven, ik deed dit voor de eerste keer en echt, ik had er hele erge moeite mee! Hoe hypocriet is het dan als ik vanavond gewoon een lekkere hamburger had gegeten? Want daarvan zie ik niet dat het een dier is geweest, en ik dacht er ook nooit over na, maar nu ben ik me er veel meer bewust van en geeft het me extra motivatie om geen vlees meer te eten.
[***] schreef:Fijn, dankjewel! Ik ben gek op vlees, ik vind het echt heel lekker, maar ik heb toch besloten om het niet meer te eten vanwege het dierenwelzijn. Het vlees wat wij hier thuis eten is bijna altijd supermarkt vlees en dus kiloknallers ect. Daarvan kan ik bijna met zekerheid zeggen dat die dieren uit de bio-industrie komen, wat ik echt verschrikkelijk vind. Ik heb veel filmpjes en docu's gezien over hoe het met de meeste dieren er aan toe gaat, en dat vind ik echt heel naar. Ik ben ook een keer in een varkensstal geweest, en die lucht... Moet je nagaan als je daar 24/7 bent als varken. Daarnaast vind ik het ook beter voor het milieu en de wereld als er meer mensen zouden zijn die geen/beperkt vlees eten, dus daar wil ik ook mijn steentje aan bijdragen. Maar de voornaamste reden voor mij is in ieder geval het dierenwelzijn. Zo ging ik vandaag mijn reptiel en diepvries eendagsmuisje geven, ik deed dit voor de eerste keer en echt, ik had er hele erge moeite mee! Hoe hypocriet is het dan als ik vanavond gewoon een lekkere hamburger had gegeten? Want daarvan zie ik niet dat het een dier is geweest, en ik dacht er ook nooit over na, maar nu ben ik me er veel meer bewust van en geeft het me extra motivatie om geen vlees meer te eten.