Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

.
). Voor mij werkt yoghurt met noten en granen erg goed. Eventueel een stuk fruit ernaast.
smurfje schreef:Je hero light bevat dan wel weer nep suiker. Dus Tja wat is gezonder.
Jam kan je ook halen bij het alternatieven schap

Remy schreef:Ik ben een tijdje geleden begonnen met koolhydraatarm eten. Suikers, met name geraffineerde suikers, zijn dan ook taboe. Ben in 3 maanden moeiteloos 8,5 kilo afgevallen.
Bak mijn eigen koolhraatarme meergranen brood, heerlijk! Totaal geen hongergevoel of behoefte aan snaaien.
Ik voel me niet alleen beter (geen opgeblazen buik meer aan het eind van de dag), maar ik zie het positieve effect duideljk aan mijn huid en haren. Af en toe eet ik als er een verjaardag is wel een beetje zoetigheid mee, maar daar kan mijn lijf steeds slechter tegen.
Zoetstoffen gebruik ik niet omdat ik daar geen goed gevoel bij heb en ik heb er ook geen behoefte aan.
.
. Maar ben wat aan het experimenteren wat makkelijk is en voor morgen ga ik zalm, komkommer en kappertjes salade meenemen. Yv_ schreef:Koken er hier mensen in kokosvet/olie? Ben erg nieuwsgierig hoe knapperig je gerechten erin worden, hoe bruin je vles etc ivm croma (of vergelijkend product). Het lijkt me stukken gezonden maar ben zo bang dat ik week eten krijg..

, ik lust nu alleen nog maar chocola die voor meer dan 85 procent uit cacao bestaat, daar eet ik elke dag een klein stukje van. Sleeper schreef:MZorro schreef:
Wat leuk dat je 40 dagen zonder suiker gaat leven. Ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen! Volgens mij prima vol te houden als je echt niet toegeeft aan het kleinste beetje suiker (als je weer begint ben je reddeloos verloren) Ik heb inderdaad naar de schuilnamen van suiker gekeken maar als je niks uit pakjes etc koopt heb je dat probleem ook al niet.
Brood heb ik ook niet gegeten maar dat beperk ik sowieso al (ook na een experiment ondervonden dat brood en mijn darmen elkaar niet helemaal liggen) Nu eet ik af en toe zuurdesembrood, die waarvan ik ook zeker weet dat het zuurdesembrood is en niet alleen de naam draagt. Wat ik regelmatig maak is havermoutbrood, vult goed dus je eet er weinig van. Ik doe er ook lang mee. En voor mij heel belangrijk, het is niet ingewikkeld en maak je in de oven klaar. (geen broodbakmachine hier) Ik eet het ook als tussendoortje, als die appel oid me niet geeft wat ik wil stukje havermoutbrood en weg snaaitrek.
Er zijn trouwens heel veel lekkere koekjes/gebakjes/taarten recepten zonder suiker te vinden op internet. Zonder ingewikkelde toestanden of speciale bakapparaten. Niet dat je die onbeperkt kan eten maar dan heb je toch het idee van 'snoepen'
Veel succes! En als je het leuk vindt misschien eens wat delen over je ervaringen op bokt of een blog ofzo?![]()
)
Boompje1985 schreef:Weet iemand hier misschien hoe dat zit met ruwe rietsuiker ? Is dat nou net zo slecht ? Als ik m'n vriend Google raadpleeg zou het iets minder slecht moeten zijn omdat er nog wat mineralen achter zouden blijven als ik het goed begrijp ?