Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:33

Many schreef:
Haha, wat een verschil in de lijstjes vandaag. Sommige zijn onberispelijk, anderen zijn ietsss minder gezond :))

O: havermout met rijstmelk, appel, kaneel en een tl pindakaas
T: banaan
L: 1 speltbol (ene helft kaas/rucola, andere helft roerei van 2 eieren), zelfgemaakte warme choco (rijstmelk, cacao, honing)
T: klein handje pepernoten, halve wortel
A: kapucijners met wortel, paprika en courgette; kropsla met tomaat, gekookt ei en een beetje ketchup
T: sinaasappel

B: uur wandelen, hier en daar wat stukjes fietsen

Lekker he met pindakaas? :D veel verklaren me voor gek..
Mag ik vragen waar jij die speltbollen koopt?

Many

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 23:34

Jup, havermout met pindakaas is echt een uitvinding :9 Die speltbollen bak ik zelf!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:36

Ach, het is weekend, je mag ook best eens genieten en doe dat dat ook eens gewoon NIET met mate. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:43

Ze klinken lekker die speltbollen! , zijn ze ook wat luchtig van binnen? -heeft dat beeld in het hoofd :P-

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:48

KarinvdM schreef:
bentlage schreef:

blik, 300 ml en tussen de 200 en 250 kcal ofzo geloof ik. :')

-O-

jaa. nu ben ik slecht. moet ik de tomatensoep ook maar dikgedrukt maken? :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:51

Ja :j

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 00:02

Many schreef:
Jup, havermout met pindakaas is echt een uitvinding :9 Die speltbollen bak ik zelf!

Klinkt echt lekker, heb je een recept? :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 00:23

Ik gebruik gewoon hetzelfde basisrecept als voor gewoon brood:

500 gram speltmeel (kun je vervangen door elke bloem/meelsoort die je wilt)
300 ml lauwwarm water
7 gram gist
theelepel suiker of honing
snufje zout

Alles mengen en vooral flink kneden! Door het kneden gaan de gluten werken en krijg je elastisch deeg en dus luchtiger brood. Ik kneed meestal ongeveer een kwartier. Gewoon met de hand, spierballen kweken :D Dan afdekken met een vochtige theedoek of huishoudfolie en 1 uur laten rijzen. Vervolgens bolletjes vormen van gelijke grootte (hoe groot je ze maakt, kun je zelf bepalen. Als je ze maar wel even groot maakt, vanwege de baktijd) op een bakplaat met bakpapier leggen en afgedekt weer een uur laten rijzen. Daarna bakken op 180 graden, ongeveer 20 minuten, afhankelijk van de grootte van je broodjes. Een brood is gaar als het hol klinkt als je op de onderkant klopt. Af laten koelen op een rekje en klaar!

Aan dit recept kun je trouwens nog van alles toevoegen: kruiden, pitten en zaden, wat je maar wilt. Als je deze basis maar aanhoudt.

[edit] Takkie_muis, hoe luchtig ze zijn is afhankelijk van hoe lang je kneedt :)) En ook wel van je meelsoort trouwens, van bloem krijg je sneller luchtige broden dan van meel.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 00:29

Zorg goed voor jezelf Bhriseis :(:)
+:)+ voor jou takkiemuis! Je lijstjes worden steeds beter :D
Die workout klinkt leuk LisErm94!
Havermout wil ik nog steeds eens proberen!
Mooie en lekkere lijstjes :9
Klinkt heerlijk Many!

Pff ik weet het even niet meer met mezelf :') doordeweeks, geen problemen: ik beweeg veel, sportschool vind ik heerlijk en eet gezond! Maar in het weekend bedenk ik dan iets lekkers te mogen maar verval dat steeds in een enorme vreetbui, zoals gister en vandaag :( eet alles wat los en vast zit en geniet er niet eens van. En dan ook onder het motto 'oh vandaag is toch al slecht' en 'de rest van de week mag het niet meer dus wil het nu nog even proeven'
Daar wil ik dus echt zo graag vanaf. Maandag is het tijd voor een nieuwe start! Ik ga proberen meer te eten, wel gezond, maar honger voorkomen. En af en toe wat vaker wat lekkers te pakken maar dan bv 1 koekje en niet een rol. Ook om het motto 'snel nu alles in me mond voordat het niet meer mag'. Lijkt dit een goede aanpak? :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 00:31

Hihi, ik begon ooit met pindakaas en havermout en iedereen vond dat onwijs smerig klinken :+

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 00:37

vandaag? :')

O: 3 sneedjes brood (totaal)
T: niets
L: Niets
T: Niets
A: 1 pizza en een volle bak (uhm, ja hoe groot die bak is weet ik niet :')) met spagetti...

Heb de hele dag wezen pieten, en kon maar 2X pauze nemen voor drinken tussendoor... Maar eten mocht niet :') Dus kwam uitgehongerd thuis.. Want normaal eet ik wel gewoon goed 'de hele dag' :') Me enkels en rug is er ook niet heeel blij mee, al dat gespring etc _O-

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 00:42

mandy358 schreef:
Zorg goed voor jezelf Bhriseis :(:)
+:)+ voor jou takkiemuis! Je lijstjes worden steeds beter :D
Die workout klinkt leuk LisErm94!
Havermout wil ik nog steeds eens proberen!
Mooie en lekkere lijstjes :9
Klinkt heerlijk Many!

Pff ik weet het even niet meer met mezelf :') doordeweeks, geen problemen: ik beweeg veel, sportschool vind ik heerlijk en eet gezond! Maar in het weekend bedenk ik dan iets lekkers te mogen maar verval dat steeds in een enorme vreetbui, zoals gister en vandaag :( eet alles wat los en vast zit en geniet er niet eens van. En dan ook onder het motto 'oh vandaag is toch al slecht' en 'de rest van de week mag het niet meer dus wil het nu nog even proeven'
Daar wil ik dus echt zo graag vanaf. Maandag is het tijd voor een nieuwe start! Ik ga proberen meer te eten, wel gezond, maar honger voorkomen. En af en toe wat vaker wat lekkers te pakken maar dan bv 1 koekje en niet een rol. Ook om het motto 'snel nu alles in me mond voordat het niet meer mag'. Lijkt dit een goede aanpak? :)

Ik kan me voorstellen dat het komt doordat je doordeweeks te streng voor jezelf bent. Lijkt me een logisch gevolg dat vanuit die instelling ook het 'nu mag het nog'-motto om de hoek komt kijken. Ben benieuwd hoe het gaat als je je wat milder wordt voor jezelf.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 00:47

Many schreef:
Ik gebruik gewoon hetzelfde basisrecept als voor gewoon brood:

500 gram speltmeel (kun je vervangen door elke bloem/meelsoort die je wilt)
300 ml lauwwarm water
7 gram gist
theelepel suiker of honing
snufje zout

Alles mengen en vooral flink kneden! Door het kneden gaan de gluten werken en krijg je elastisch deeg en dus luchtiger brood. Ik kneed meestal ongeveer een kwartier. Gewoon met de hand, spierballen kweken :D Dan afdekken met een vochtige theedoek of huishoudfolie en 1 uur laten rijzen. Vervolgens bolletjes vormen van gelijke grootte (hoe groot je ze maakt, kun je zelf bepalen. Als je ze maar wel even groot maakt, vanwege de baktijd) op een bakplaat met bakpapier leggen en afgedekt weer een uur laten rijzen. Daarna bakken op 180 graden, ongeveer 20 minuten, afhankelijk van de grootte van je broodjes. Een brood is gaar als het hol klinkt als je op de onderkant klopt. Af laten koelen op een rekje en klaar!

Aan dit recept kun je trouwens nog van alles toevoegen: kruiden, pitten en zaden, wat je maar wilt. Als je deze basis maar aanhoudt.

[edit] Takkie_muis, hoe luchtig ze zijn is afhankelijk van hoe lang je kneedt :)) En ook wel van je meelsoort trouwens, van bloem krijg je sneller luchtige broden dan van meel.

Dan ga ik even speltmeel bestellen, is er ook nog een bepaald merk dat beter is? :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 00:50

Ik sluit me helemaal aan bij de post van Plien, Mandy :(:) Mentaal kan zoiets heel veel verschil uitmaken.

Hihi Lis, heel herkenbaar, van die popcorn en taart en koekjes.

Als je je niet goed voelt bij het eten van chips, spreek dan met jezelf af dat je vb eerst de tumblr van happyfitlife even doorleest. Of hang een plaatje/tekst met je doelen op je chipskast, Takkie?

Laat ik dit ook maar uitroepen tot dramadag:

A: 3 yoghurtjes (60 kcal/stuk)
T: Chips en 2 chocoladekoekjes -O- (ik weet niet helemaal zeker of de zwaaibewegingen dit compenseerden hoor...)

Qua kcal zal het wel nog meevallen, maar ik voel me nu al ellendig. Dat mijn maag weer sterk is, heb ik dan wel weer uitgetest :')

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 01:17

Vandaag gegeten:

O: abrikozenkwark 440 gram - 497,2 kcal
L: 100 gram brood met boter en osseworst - 428,34
A: pizza 320 gram + champginons - 905,6 kcal
T: mexicaanse borrito (120 gram) - 180,29

In totaal dus 2011 kcal, ik dacht echt dat dit een faaldag zou worden ivm pizza en borrito maar dat valt reuze mee *\o/*

Ik schrok me alleen wel dood toen ik zag dat kwark zoveel kcal bevat ...
Eet ik echt te veel kwark of eet ik wel gewoon normaal en bevat kwark nu eenmaal veel kcal?
Want zo wil ik al snel brood pakken ipv kwark. Maar veel brood bleek ook alweer inmens slecht voor je te zijn :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:01

Je hebt een kwark met suiker gepakt ;)

Vandaag komen m'n papa en broertje langs en wij gaan gezellig uiteten bij de Balkan grill, dat betekend veel proteine vandaag :Y) Ondanks dat dit de tweede keer niet netjes eten van de week is, ga ik het niet mager houden oid. Wel ga ik zometeen keihard trainen. Ik ga gokken op 2u KT + 30min cardio inhalen van gisteren. Kijken of het lukt :+

O: 90gr haver, 10gr lijnzaad, 15gr whey, 5gr walnootolie, zoetstof
B: 2u Rug&Schouders + 30min cardio
T/L: shake van 200gr magere kwark, 25gr whey, 1 banaan
A: Grill

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:12

Lijstje van gister, uiteindelijk nog wat extra's. Maargoed het is toch weekend :) .
O/L: plakje roggebrood met kaas/boter, 1 Wasa cracker solruta sesam(Is een dubbele) met boter/2 x kipfilet, tomaatje, stukje komkommer en een kleine peer
T: Magere yoghurt met wat lijnzaad, 2 rijstewafels en cracker met cottage cheese
A: Macaroni en rijstepap
T: pepernoten tussen m’n late dienst door meegesnoept
T: tortilla chips en guaqamole dipsaus
B: Uurtje fietsen

Vandaag:
O: Magere yoghurt met lijnzaad en rozijntjes
T: 1 plakje roggebrood/kaas
T: Appel
L: 1 plakje roggebrood/kaas + 2 plakjes brood met sandwichspread. Komkommer en tomaat
T: Peer
A: Uit eten, all you can eat Sushi en andere hapjes. Ik wil proberen voornamelijk sushi, vis en groente te eten.
T: Paar speciaal biertjes
B: 1 uur en 30 minuten fietsen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:28

Succes Phor! Zeker weten dat t lukt!

Zo is dat Chantal, een keer wat extra kan geen kwaad.

Emily: de kwark die gezond is, is de gewone 'natuur' kwark, zonder toegevoegde suikers en fruitsmaakjes. Je kan er altijd zelf een paar abrikoosjes in pletten :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:31

Phor eet smakelijk alvast! En Chantal ook, hmm sushi :9

Gisteren definitief:
Plien91 schreef:
O: 2bb kaas
T: Handje pepernoten
L: 2 waldcorncrackers sojaboter/ham
T: Banaan + glas dr. pepper
A: Woknoedels met tofu, spitskool, prei en woksaus, wat kroepoek erbij
T: Mandarijn appel, stukje 80% pure chocola
T: Borrel met iets lekkers 2 glazen Holy Soda, pakje toastjes met magere zuivelspread
B: 20min pilates

Vandaag:
O: Pannekoek van 1 banaan, 1 ei en havermout, wat aardbeienjam
B: 7km hardlopen, 25min pilates
L: 2bb kaas, 1vk cracker zuivelspread, appel
T: Stukje 80% pure chocola
A: Salade van stoofperen, geitenkaas, sla en ontbijtspek
T: Glaasje fris, ?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:42

Vandaag:

O: 40 g havervlokken, 40 g Quaker, water, 300 ml havermelk, amandelschaafsel, lijnzaad; glas soja mild
L: 200 g ananas, 25 g gemengde noten, 150 g Griekse roomyoghurt met tl honing
B: Paarden verzorgen (incl. grondwerk en half uurtje rijden)
B: 30 minuten ballet, zonder springen dus niet heel intensief
T: 3 clementijntjes
A: Quorn vol-au-vent met extra 100 g gebakken champignons, ovenfrietjes van zoete aardappel met kruiden

Zo'n kleine 1800 kcal.

Hoe lang moeten de ovenfrietjes van zoete aardappel bij jullie in de oven? Ik lees namelijk verschillende bereidingswijzen op het internet.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:07

Bhriseis schreef:
Vandaag:

O: 40 g havervlokken, 40 g Quaker, water, 300 ml havermelk, amandelschaafsel, lijnzaad; glas soja mild
L: 200 g ananas, 25 g gemengde noten, 150 g Griekse roomyoghurt met tl honing
B: Paarden verzorgen (incl. grondwerk en half uurtje rijden)
B: 30 minuten ballet, zonder springen dus niet heel intensief
T: 3 clementijntjes
A: Quorn vol-au-vent met extra 100 g gebakken champignons, ovenfrietjes van zoete aardappel met kruiden

Zo'n kleine 1800 kcal.

Hoe lang moeten de ovenfrietjes van zoete aardappel bij jullie in de oven? Ik lees namelijk verschillende bereidingswijzen op het internet.

20 min ongeveer, maar zet de timer meestal niet aan en zie wel wanneer ze goed zijn :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:11

Plien heb ook zin in de sushi! Meestal hebben ze altijd veel lekkere extra dingen naast de sushi. probleem is dat ik vanavond een eerste date heb. Uiteten was afgezegd met familie en daarna toch weer doorgegaan en ga daarna dus door om wat te drinken. En ze gebruiken altijd redeelijk wat knoflook. Dus wil wat selectiever zijn met het eten :=
Jou ontbijt en avondeten zijn ook lekker trouwens!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:17

Horse: Dus ze gewoon in frietjes snijden, dan de oven in met kruiden en olijfolie, en na 20 minuten beginnen prikken?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:31

Bhriseis schreef:
Horse: Dus ze gewoon in frietjes snijden, dan de oven in met kruiden en olijfolie, en na 20 minuten beginnen prikken?

Ja na 20 min gewoon even kijken hoe ze zijn en anders gewoon weer terug in de oven

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:33

O: Sinaasappel
L: Twee en half ovenbroodje (bruin volkoren broodje met sesamzaadjes) met ei, ham & filet american
T: Appel & Peer
A: Nog geen idee wat we eten.

Op zondag is de enige dag dat ik brood eet als ontbijt :)