Blunders in de keuken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:49

:D Leuk topic!

Over het algemeen lukt het koken (en het verschil van oven en magnetron van mijn combi) prima. De eerste keer dat ik erwtensoep maakte ging het echter mis. Ik hou niet van grote brokken in mijn soep en ik had nog geen staafmixer. Ik heb de inhoud van de pan dus maar in de blender gedaan, helemaal zonder te knoeien. Tot ik de blender aanzette want ik was vergeten de deksel er goed op te doen. Mijn keuken was een grote, groene waas :=

Overigens niet echt een blunder maar wel warrigheid: regelmatig ligt er hier een komkommer of courgette in de la op de plek van de huishoudfolie en het laatste in de koelkast... :o

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:52

Over erwtensoep gesproken: niet opwarmen in de magnetron zonder een dekseltje erop of folietje erover. Anders zit het ook overal behalve nog in je kommetje.... :+

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:17

Haha, heerlijk al die blunders! Sommige zijn echt hilarisch!

Ik kook en bak ook graag, alleen soms loopt het niet helemaal zoals ik het gepland had. Een aantal jaar geleden maakte ik met regelmaat brownies uit een pak. Zo vaak dat ik het recept uit mijn hoofd kende (dacht ik). Dus lekker alle ingrediënten erin, boter erbij... nog meer boter erbij, het bleef zo droog. Okee, nog meer boter erbij... plakkerige zooi! Nog meer boter erbij... Ik snapte er geen snars van! (en nee, ik ging natuurlijk niet op de verpakking kijken). Toen toch maar in de oven en het werd me toch een gore, boterige drab. -O- Was ik vergeten om het water toe te voegen en had ik natuurlijk veeeeeeeeeeeeel te veel boter gebruikt... _O-

En... nog iemand heeft dat gedaan. Maar lekker aan het mixen om een cake te maken, besluiten toch nog iets toe te voegen en dan je mixer aan laten staan, maar wel omhoog halen.... Juist!!! :')

Lisette1990

Re: Blunders in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:23

Wat een geweldig topic! Ik zit eens te denken wat ik heb gedaan aan blunders, niet hele schokkende dingen. Vergeet af en toe een ingredient toe te voegen, maar dat is dan twee lepels melk of iets dergelijks waardoor het niet extreem vies wordt ineens. Haha

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:25

Ik maakte eens spaghetti en was er heilig van overtuigd dat de sla die op het aanrecht lag vast ook in de saus moest. :Y)
En een keer met zo'n pak kip tandoori het vlees gemarineerd met de sausmix (dat lukte nog wel aardig), maar de saus maken met marinademix wou niet echt slagen .. -O-

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:29

Mijn vader heeft een keer spruitjes gefrituurd %)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:25

Ik ging pepernoten maken, (jaja kant en klaar uit een pak). Er hoefde alleen 2 EL (EETLEPELS) water bij. En wat doe ik? 200ml water. Vond het al een vreemd beslag, want dat kon ik niet kneden :') Tot ik beter op de verpakking keek.

JoJoPonylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:43

gerlindie schreef:
tja, Joanne (JoJoPonylove) en ik zijn al zeven en een half jaar vriendinnen.
in de vakanties logeren we vaak bij elkaar en proberen dan wel eens te bakken.
maar op de één of andere manier gaat er altijd wel wat mis:
- de 1e keer: een cake uit zo'n papieren vorm laten vallen, hele keuken onder de ssmurrie
- we wilden pepernoten bakken: eerst haalden we ze te vroeg uit de oven, toen lieten we er een paar per ongeluk in de gootsteen vallen. Weer teruggezet in de oven, en er toen te lang in laten staan zodat ze verbrand waren.
- 2 eieren op de grond laten vallen
- een tafelkleed doormidden gescheurd (we wilden het uitkloppen, ging niet helemaal goed O:) ), maar we hebben hem weer netjes met ducktape geplakt
- marsepein op de tafel laten plakken
- we wilden een gemarmerde cake bakken, maar per ongeluk zo lang doorgeroerd dat het gewoon overal dezelfde kleur was

meer schiet me er op hetmoment niet meer te binnen

SSSSSHT Hele reputatie naar de maan, en die was juist zo goed ;)
Je bent trouwens vergeten erbij te zetten, dat met pepernoten ik ook nog mijn arm heb verbrand. :o

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:50

suus_pepper schreef:

hahhahahahaha, hoe komt ie er op!!

Zo wou ik laatst een keer mijn aardappels afgieten, gewoon gas aangelaten, ineens werd het wel warm aan mijn ovenwanten!!
Ik snel de pan weer terug in mijn want uit geslagen als het ware.

Leuke gat zat er in. Niks aan over gehouden...... Maar wel ff schrikken.

Zo heb ik standaard met overgerechten, dat ik teveel maak en dat het vocht wat er in zit, toch te veel wordt.
Tja, dan kookt het er over heen......

Dus....Zo blijf je ook aan het schoonmaken.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:51

Ik heb een doodleuk verse bladspinazie bij een hele pan pasta (voor 4 personen) geknald. Normaal haal ik het altijd bij de Appie, die keer bij de C1000.

Niet opgelet dat de verse bladspinazie van de c1000 niet gewassen was.. Zwarte, zanderige pasta als resultaat. Alles weg kunnen donderen en pizza besteld :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:57

Amaryllis schreef:
Ik heb een doodleuk verse bladspinazie bij een hele pan pasta (voor 4 personen) geknald. Normaal haal ik het altijd bij de Appie, die keer bij de C1000.

Niet opgelet dat de verse bladspinazie van de c1000 niet gewassen was.. Zwarte, zanderige pasta als resultaat. Alles weg kunnen donderen en pizza besteld :')

Zand schuurt de maag he en wat betreft de slakjes ed gewoon extra eiwit :+

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:01

suus_pepper schreef:

Met het juiste recept kun je spruitjes frituuren!! :))

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:12

Ik heb gisteren een quiche gemaakt, alles klaar hop in de oven. Maar het kreng wilde maar niet gaar worden... Nog 10 minuten erbij, nog een keer...

Was ik de eieren vergeten _O-

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:17

ik had een keer een grote pan tomatensoep gemaakt.. wilde hem van het fornuis halen, breekt het handvatje af! hele pan soep over de vloer.. ik onder de spetters...

leuk.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:19

Oom en tante hadden 2 weken geleden ook een afgebroken handvat.......van de jus pan :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:46

In de categorie dingetjes verkeerd gelezen: Ik maakte champignonsoep, vers dus, en er moest 1,25 liter melk bij. Ik las 1,25 dl ... had geen melk meer ook dus heb het aangelengd met water. Niemand heeft het zelfs maar geproefd. :D

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:05

Ik ging gisteren pepernoten bakken, weet alleen nog steeds niet wat ik mis heb gedaan..
Ze zijn grijs en smaken heel muf :')

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:23

manman, heb met regelmaat mijn lach moeten inhouden want zit dit topic op mijn werk te lezen...

Ben ook erg blij dat ik niet de enige ben die blundert in de keuken.

Las van iemand over het vergeten water bij aardappelen doen bij het koken. Die heb ik ook op mijn palmares :D
Dan ging ik voor de eerste keer een bechamelsaus maken, leek makkelijk en is het ook. Had alleen geen klopper om de boel goed door elkaar te halen. Had wel van die klopdingetjes voor aan de mixer te doen, gevolg kramp in de handen :D doe ik nooit meer, is echt niet handig werken zo.
regelmatig vergeet ik ook ingrediënten, dit is door gebrek aan ervaring (mocht van mijn ma vroeger niet in de keuken dus echt leren koken kon ik niet) en door verstrooidheid ook.
Wat ook regelmatig gebeurt is te weinig kruiden gebruiken waardoor de boel flauw smaakt.

Overlaatst ging ik voor Halloween een cake maken (kattenbakcake (kittylittercake): recept van internet geplukt, was in het engels wat normaal geen probleem is voor mij).
Er stond dat je een soort van toffees (chocotof bvb) "unwrapped" in de magnetron moest opwarmen tot ze lichtjes zacht waren. Ik met mijn stomme kop ni genoeg nagedacht en die krengen dus met verpakking in doosje in magnetron, gevolg: erg mooie blauwe flitsen in magnetron en brandje én brandplek in het doosje. Sjaaaaaa, heb me wel voor me kop geklopt, kon de boel wel in de fik steken en dat is niet de bedoeling :D

Er zullen nog wel blunders zijn en komen maar zo leer je het ook he.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:18

JoJoPonylove schreef:
gerlindie schreef:
tja, Joanne (JoJoPonylove) en ik zijn al zeven en een half jaar vriendinnen.
in de vakanties logeren we vaak bij elkaar en proberen dan wel eens te bakken.
maar op de één of andere manier gaat er altijd wel wat mis:
- de 1e keer: een cake uit zo'n papieren vorm laten vallen, hele keuken onder de ssmurrie
- we wilden pepernoten bakken: eerst haalden we ze te vroeg uit de oven, toen lieten we er een paar per ongeluk in de gootsteen vallen. Weer teruggezet in de oven, en er toen te lang in laten staan zodat ze verbrand waren.
- 2 eieren op de grond laten vallen
- een tafelkleed doormidden gescheurd (we wilden het uitkloppen, ging niet helemaal goed O:) ), maar we hebben hem weer netjes met ducktape geplakt
- marsepein op de tafel laten plakken
- we wilden een gemarmerde cake bakken, maar per ongeluk zo lang doorgeroerd dat het gewoon overal dezelfde kleur was

meer schiet me er op hetmoment niet meer te binnen

SSSSSHT Hele reputatie naar de maan, en die was juist zo goed ;)
Je bent trouwens vergeten erbij te zetten, dat met pepernoten ik ook nog mijn arm heb verbrand. :o

ach, wat kan er mis gaan met jouw reputatie? *D

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:25

Ik was 2 weken terug lekker aan het blunderen.
Ik was bij mijn moeder en ze had mini apfelstrudel die je nog in de oven moest bakken.
Er kwam een vriendin langs, dus ik dacht laat ik die eens lekker gaan bakken.

Het begon ermee dat ik ze op het rooster legde en dat er 1 doorheen viel met de bovenkant met suiker erop op de bodem van de oven (de oven was toen al warm). Probleem nummer 2 was dat ik ze op het rooster gelegd had. Dat was ook geen succes. Toen besloot ik ze maar op een plaat te leggen. Ik had het rooster half uit de oven gehaald en toen was ik bezig met die dingen van het rooster te halen. En toen viel dat rooster op de klep van de oven. Toen zat dus ook heel dat raampje onder de suiker.
Uiteindelijk is het goed gekomen en smaakte ze prima, maar er ging heel wat gedoe aan vooraf.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:37

Wirobelgje schreef:
Er stond dat je een soort van toffees (chocotof bvb) "unwrapped" in de magnetron moest opwarmen tot ze lichtjes zacht waren. Ik met mijn stomme kop ni genoeg nagedacht en die krengen dus met verpakking in doosje in magnetron, gevolg: erg mooie blauwe flitsen in magnetron en brandje én brandplek in het doosje.

:') _O-
Jeetje, wat is je haarkleur? _O-

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:23

Ik heb eigenlijk nooit echt blunders in de keuken... Let altijd heel erg goed op bij recepten en instellen van de oven, controleer alles altijd 3 keer. Mijn vriend echter, echt super lief dat hij regelmatig wil koken, dat kan hij best goed alleen niet echt lezen wat er op van die pakjes staat. Laatst wilde ik graag de ovenschotel mozzerella tomaat eten, daar gaat ook courgette, gehakt en penne in. Ik maak het heel vaak want vind het erg lekker. Was erg bang dat hij het verkeerd zou doen dus nog 6x naar de keuken gelopen om tips te geven(was ziek anders had ik het zelf gemaakt). Naja op een gegeven moment leek hij het toch onder controle te hebben en het gerecht zat ondertussen in de oven. Hij zet het op tafel en ik zie gelijk al dat hij iets verkeerd gedaan heeft, het stond wat droog, bovenste gehakt was bijna aangebrand, ik schep op en neem een hap en vraag aan hem, heb je de melk er wel in gedaan? Hij zo dr hoefde helemaal geen melk in, ik dacht nou je zult wel gelijk hebben maar na nog een paar happen toch het pakje uit de prullenbak gevist en idd, hij was de melk vergeten. Het was opzich nog wel te eten maar een stukje kruidiger en droger. Erg jammer. Gelukkig doet hij ook een heleboel goed en vlees bakken kan hij beter dan mij :P.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 07:47

@Suzanne F: euhm lichtbruin :D :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:04

Gisteren nog 2 blunders:

Crème fraîche ipv koffiemelk gebruiken in de goulash omdat je gewoon niet goed hebt opgelet.
Was nog niet eens zo verkeerd, maakte het geheel net wat frisser van smaak. :D

Fors uitschieten met de peper. :=
Vond mijn mond niet zo leuk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:39

Creme fraiche is op zich niks verkeerds mee ook niet qua smaak.
Alleen die calorieën. ;(