Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chanen schreef:Verklaart nog niet waarom het slecht zou zijn voor volwassenen. We hebben het niet perse nodig, oké, maar dat geldt voor een heleboel zaken. Je kunt ook prima je eiwitten en ijzer uit andere voedingsmiddelen dan vlees halen, maar dat wil niet gelijk zeggen dat alle vlees slecht voor je is. Voor mij dus niet meteen een reden om alle melkproducten maar te mijden.
Chanen schreef:Volgens mij heb ik de laatste tijd onder een steen geleefd, dat ik blijkbaar een van de weinigen ben die niet wist dat melk blijkbaar zo ongezond is. Zoveel melk en yoghurt krijg ik gelukkig al niet binnen. 's Ochtends voor mijn ontbijt zo'n 100ml yoghurt en 's avonds voor ik naar bed ga één kop warme melk. Van zulke hoeveelheden zal ik vast niet al teveel problemen ondervinden.
Overigens heeft ander onderzoek uitgewezen dat het calcium uit melkproducten zorgt voor een verlaagde opname van vet uit ons voedsel, wat toch wel weer positief is. Het slikken van calciumsupplementen had dat effect dan weer niet, dus het ligt echt aan de combinatie.
Horse_xx schreef:Ik eet ook gewoon yoghurt en doe ook melk door de havermout. Eerder dronk ik iedere avond voor ik ging slapen een grote mok warme melk, Nooit last van gehad. Doe nu meestal wel klein beetje melk en voor de rest water door de havermout.