Amber Albarda, gezond eten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:12

_Noor schreef:
Ik gooi gewoon alles in de blender hoor :) Had laatst spinazie met bosbessen en aardbeien, was heerlijk!

en gebruiken jullie dan ook lijnzaad, of acai bessen of kokosolie of ..... om erdoor heen te doen ?
Hoe kom je trouwens nu aan lekkere aardbeien en bosbessen ? Of heb je die ingevroren vorig jaar ?

Anoniem

Re: Amber Albarda, gezond eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:24

Verhouding water 1/3 groente 1/3 fruit 1/3 wordt het lekkerst vind ik
Boerenkool is ook geschikt voor smoothies. Of gewoon sla. Spinazie is het lekkerst.

Ik heb geen sapcentrifuge, vindt ze erg duur en ik heb ook geen grote keuken. Voor wortel, tarwegras ed zal het een uitkomst zijn maar ik vind het voor gewone smoothies niet nodig. Ik maak vanalles in de blender, ook bijv rode biet met frambozen

Vers fruit is het lekkerst natuurlijk maar voor in de smoothies heb ik altijd pakjes in de vriezer met aardbeien, bosbessen, frambozen.

Advocado is ook lekker in smoothies! Maar ook op je boterham

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:26

Lijnzaad eet ik door mijn quinoa of havermout ontbijt, of door de kwark en muesli. Kokosolie kook ik mee. Vind het niet nodig om die producten dan ook nog door de smoothie te doen.

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 20:35

Ik dacht dat je geen groente en fruit mocht combineren in een shake....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:42

Waarom niet? Of mag dat van Amber niet?
Heb het boek nog niet :+

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:43

Ik meld mij hier ook!
Ik heb het boek maar gedeeltelijk gelezen in de bieb, maar als ik zo kijk wat je moet eten, eet ik op dit moment ook volgend AA.

Vanochtend heb ik ontbeten met een 'breakfast muffin'.
misschien leuk om het recept hier neer te zetten?

Prak 1 banaan fijn. Klop 1 ei los in een grote mok. Doe de fijngeprakte banaan erbij. Doe er een kwart beker havermout bij en een kwart beker ongezoete muesli + een beetje lijnzaad. Doe er ook nog een lepel pindakaas naar smaak bij (Alles is lekkerder met pindakaas) en mix het in de mok goed door elkaar. Doe dan de mok 1-2 minuten in de magnetron en stort je 'muffin' op een bord en eet hem op.

Het originele recept bevat alleen ei havermout en bosbessen dus ik heb er mijn versie van gemaakt.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:58

wat zegt Amber van de magnetron?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:13

Ja dat schijnt toch niet gezond te zijn?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:48

Mag dat niet? Dat wist ik niet. En waarom niet eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:57

Bladgroente schijnt geen probleem te zijn. Andere groenten kan wel omdat suiker en zetmeel kunnen gaan gisten? Spijsvertering problemen? Als ik zo Google tenminste

Ik heb nooit last van mijn maag of darmen. Drink zeker 4 keer per week een groene smoothie

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 22:45

Ok, ik doe altijd of een groente smoothie of een fruit smoothie :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:04

Wat een keuken recept, arans, maar heb dus idd geen magnetron, wel een steamer, eens kijken of dit ook lukt, anders fff in de oven.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:14

Ik vind het recept van Arans ook leuk, klinkt heerlijk. Wordt het een soort cakeje of meer een omelet achtig iets?

Persoonlijk ben ik geen voorstander van magnetron, kan me niet voorstellen dat die straling goed is voor je eten. Maar het zal in de oven toch ook moeten kunnen? Alleen wat langer denk ik. :)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:17

Er is door recent onderzoek aangetoond dat magnetronstralingen niet ongezond zijn, maar dat de magnetronmaaltijden wel erg ongezond zijn, en die gaan vaak in het plastic in de magnetron, waardoor het ongezond is. Dan krijg je thermoplasten in je voeding.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:18

Als het jullie lukt in de oven, vertel het dan even in het topic !

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:36

Maris, vorige week op markt hadden ze een aanbieding: 4 soorten zacht fruit voor €5! Ik had dus bosbessen, aardbeien (nog niet top hoor), frambozen en een ananas :)
In het boek van Amber staat ook een recept voor ontbijtmuffins, vind ik ook lekker en die zijn goed in te vriezen!

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:15

arans schreef:
Ik meld mij hier ook!
Ik heb het boek maar gedeeltelijk gelezen in de bieb, maar als ik zo kijk wat je moet eten, eet ik op dit moment ook volgend AA.

Vanochtend heb ik ontbeten met een 'breakfast muffin'.
misschien leuk om het recept hier neer te zetten?

Prak 1 banaan fijn. Klop 1 ei los in een grote mok. Doe de fijngeprakte banaan erbij. Doe er een kwart beker havermout bij en een kwart beker ongezoete muesli + een beetje lijnzaad. Doe er ook nog een lepel pindakaas naar smaak bij (Alles is lekkerder met pindakaas) en mix het in de mok goed door elkaar. Doe dan de mok 1-2 minuten in de magnetron en stort je 'muffin' op een bord en eet hem op.

Het originele recept bevat alleen ei havermout en bosbessen dus ik heb er mijn versie van gemaakt.

Klinkt heerlijk! ik ga het ook proberen in de oven denk ik:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:35

Niet amber mss, maar ik ontbijt vaak met voorgekookte quinoa, 3 min koken in amandelmelk. Soms een paar lepels havermout erdoor. In het bakje doe ik er dan een schep lijnzaad bij en rozijnen, banaan, peer oid
Kaneel, vanille of cacaopoeder erdoor is ook lekker

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:59

Dat is hartstikke Amber Janne! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:16

O mooi
Ik heb het van internet geplukt maar vond het afgelopen winter heerlijk zo'n warm ontbijt. En je hebt niet snel weer honger. En mijn zoontje eet het ook graag, die is bijna 2, at alles, kreeg longontsteking en lustte niks meer.. Dus die fop ik met quinoa, smoothies en zelfgeblenderde soep

Straks weer ontbijt met kwark met fruit en lijnzaad denk ik, evt wat muesli. Als we ooit weer zomer krijgen.
Ik vind ei meer wat voor de lunch, weet niet waarom

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:07

[***] schreef:
Niet amber mss, maar ik ontbijt vaak met voorgekookte quinoa, 3 min koken in amandelmelk. Soms een paar lepels havermout erdoor. In het bakje doe ik er dan een schep lijnzaad bij en rozijnen, banaan, peer oid
Kaneel, vanille of cacaopoeder erdoor is ook lekker

kook je die quinoa dan al eerder ( omdat je schrijft voorgekookt ) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:15

Nee kan je zo kopen. Scheelt 20 min
Hier hebben ze het gewoon in de jumbo van nature crops

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:04

Soms word er ook wel bruine quinoa gebruikt, maar dat kan ik nergens vinden. Zelfs niet in de natuur winkel.

ik heb zojuist als avondeten de 'gezonde pizza' gemaakt. Het allereerste recept van de website. Hoewel hij er bij mij anders uit ziet dan op het plaatje smaakt hij (onverwacht) echt heerlijk! Ik vond amandelen te duur in de winkel, dus ik heb als topping kruidenroomkaas gebruikt (foei :P) met bieslook. Hierbij heb ik nog een salade gemaakt van witte kool, zongedroogde tomaat, olijven en cherrytomaten. Ik heb gelukkig een groot stuk over, om mee te nemen naar school morgen als lunch :9

het recept voor de ontbijt muffin die ik hierboven plaatste heb ik trouwens van de blog blogilates. Daar staan ook een hoop gezonde recepten op. Waaronder een twee ingrediënten ijsje, die echt heerlijk is!

Dit is het filmpje van de ontbijt muffin:
http://www.blogilates.com/recipe-index/ ... ute-muffin
En dit is de link van het 'ijsje':
http://www.blogilates.com/recipe-index/ ... -the-world

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 10:56

Ik wordt helemaal kriegel van dat mens arans, jakkes!

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 11:00

Waar halen jullie je amandel melk vandaan? Of maken jullie het zelf?

Hmm, wat zal ik voor het avond eten maken. Moet toch nog naar de winkel.... Dus alles kan!