Zelf dingen maken is meer werk, maar leuk (als t lukt
) en gezond
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zelf dingen maken is meer werk, maar leuk (als t lukt
) en gezond

spekkiejnfu schreef:Dat is wel heel erg lekker! Maar ik heb altijd ruzie met het maken van de bodem, die wordt altijd heel hard bij de randen maar onder de pizza is hij veel te zacht, zelfs als ik geen overdreven vochtige ingrediënten gebruik..
Ik gebruik de bodems van Napoli, die zijn te krijgen bij oa. de Plus 

Britt schreef:Champignonsaus doe ik met kookroom, is het met bechamelsaus lekkerder?
Tomatensaus maak ik met verse tomaten, waar ik wel een blikje tomatenpuree aan toevoeg, idd omdat het anders vrij waterig wordt
vind ik het veel leuker!
baretta schreef:@ Joolien,
Tomatensaus van verse tomaten;
Boter smelten, uitje glazig bakken, dan de in stukken gesneden (zonder het "oog") tomaten met vel en al erin, een beetje kruiden en peper en zout bijvoegen, doorbakken en gladroeren (ong. 5 min), daarna door een zeef roeren met een houten lepel, zodat de vellen en de zaden eruit zijn. Dan heb je standaard geschoonde verse tomatensaus die je naar behoefte kunt verwerken.![]()
Een goede keukenmachine onder de 100 euro heb ik nog nooit kunnen vinden, of ze storten zsm in, beginnen te roken of geven alleen maar ergernis![]()
![]()
Afhankelijk vanaf je zoekt en voor welk gebruik, beginnen de meesten bij +250 euro, maar daar kun je dan ook 20/30 jaar mee doen en je kunt er over 30 jaar nog onderdelen voor krijgen.
Grtz.
Maar ik ga t de volgende keer zo eens proberen
spekkiejnfu schreef:Dat klinkt lekker! Die raapstelen stamppot, heb je daar een recept van?