Hier ook zo'n kantoormuts, die nu ook nog eens haar pony's ver weg heeft staan en dus daar ook niet meer hard hoeft te werken

O: Smoothie van grapefruit, 2 kiwi's, veeeeeeel aalbesjes, chiazaden, lijnzaad en hennepzaad
L: 4 speltboterhammen met uhm, kweenognie, misschien avocado?
A: Recept van Amber Albarda, Pittige broccoli, en daar gril ik dan een stukje bio-kip bij

T: Banaan, volkorenkoekje (tja, ze moeten toch op

Colway, ik vind dat heel beschaafd snaaien hoor

Ik vind dat boek van Amber Albarda echt interessant trouwens

En gister heb ik ook even mijn BMR berekend (dat is het absolute minimum kcals wat je lichaam nodig heeft om in zijn onderhoud te voorzien), dat is bij mij ruim 1500 kcals. Daarna vermenigvuldig je dat met je activiteitsniveau en je weet wat voor jou persoonlijk een gezond aantal kcals is. Voor mij is dat rond de 2300 kcal.
Voor degenen die mee willen rekenen:
Vrouwen BMR = 655 + (9,6 x gewicht) + (1,8 x lengte in cm) - (4,7 x leeftijd)
De uitkomst hiervan vermenigvuldig je voor een inactief leven (weinig of geen beweging, bureaubaan) met 1,4, voor een licht actief leven (enige lichte beweging) met 1,5, voor een gemiddeld actief leven (regelmatige beweging) met 1,64 en voor een zwaar actief leven (lichamelijk zware baan of serieus sporter) met 1,82.
Voor mannen is er een ander sommetje, maar ik geloof dat we hier met alleen maar meiden zijn, toch?