De buurman daarentegen, een biologische boer, heeft een zieke koe letterlijk laten verrotten in het land, pas toen ze (naar ik begreep na enkele weken) dood was kwam hij in actie met een trekker om haar op te halen. Daar heb ik heel veel moeite mee en dat soort dingen zet me enorm aan het twijfelen met al mijn goede bedoelingen...
Maar dat van die kaas is tegenwoordig niet meer zo moeilijk hoor! Bijna alle supermarkten hebben tegenwoordig biologische, vegetarisch gestremde kaas, AH zelfs ook nog geraspt. En bijvoorbeeld de mozzarella van Euroshopper, het goedkope merk van Appie, is ook vegetarisch gestremd! Vond ik een hele fijne ontdekking. Zo ontdek ik steeds meer producten waar ik vrolijk van word! Wat Colorado aangeeft, over snoep (en heel veel toetjes trouwens ook) met gelatine, is ook iets waar ik al jaren rekening mee houd, evenals "dierlijk vet" in allerlei koekjes bijvoorbeeld, dat is ook gewoon slachtafval. Maar ja, je kunt niet alles vermijden; aan bloem wordt varkenshaar toegevoegd en dat zit gewoon in al het brood enzo... Je kunt dus niet alles voor zijn, maar ik doe, net als jullie, mijn best en dat is al heel wat!
Op eieren kun je trouwens heel goed zien met wat voor klasse je te maken hebt; als je het doosje opent en even op de eitjes kijkt, daar zit een rode stempel op met een code. Het laatste gedeelte van die code is het bedrijfsnummer, da's allemaal minder interessant, maar de code begint met een 0, 1, 2, of 3. 0 is biologisch, 1 is vrije uitloop, 2 is scharrel (met heel veel per vierkante meter in een schuur, zoals in de reclame van Wakker Dier over kiloknallers) en 3 is legbatterij. Ik trek dus in de supermarkt altijd even de doosjes open