Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:10

Lindas2 schreef:
Het enige wat nog geregeld moet worden is een 3 laagse standaard.. Ze willen bovenop het taartje van 20 cm en verder hebben ze cupcakes die ze erop willen zetten. Iemand enig idee waar ik die kan huren? De meeste standaards hebben namelijk een bovenste laag van 19.5 cm.. Of zou het niet erg zijn als de drum er een beetje overheen komt?

Heeft iemand een idee?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:13

muppetmayo schreef:
Dat vroeg ik me nou gister ook af tijdens t mixen rinske :+
En ik heb melkchoco gebruikt. Willde puur, volgens vriendlief hadden we dat nog, maar niet dus, was melk :(

Heb je die 1:1 gemaakt? Want die moet je namelijk met dezelfde maten maken als witte chocolade.
En hoelang heb je gewacht? Het is normaal dat het een paar uur duurt voordat ganache bruikbaar is :) .

Jaime_

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:34

Maayyoooooooooo er wachten nog steeds mensen op foto's! haha :P

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:38

Falona schreef:
Ik had begrepen dat dat namixen is om grote luchtbellen eruit te halen.

Klopt helemaal. :j
Hoeft maar een minuutje.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:50

Lindas2 schreef:
Lindas2 schreef:
Het enige wat nog geregeld moet worden is een 3 laagse standaard.. Ze willen bovenop het taartje van 20 cm en verder hebben ze cupcakes die ze erop willen zetten. Iemand enig idee waar ik die kan huren? De meeste standaards hebben namelijk een bovenste laag van 19.5 cm.. Of zou het niet erg zijn als de drum er een beetje overheen komt?

Heeft iemand een idee?

dat is dan 2,5mm rondom dat hij oversteekt? Ik denk dat dat nauwelijks opvalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:04

jeeeeeetje die koekjes :+: :+: wat leuk! Dat zijn echt gewoon kunstwerken, in het vorige topic had ik die al meer gezien van jou, zo mooi :+: Die zou ik niet op willen eten _O-
En er komen weer een paar mooie taarten voorbij zag ik wel, die amika taart is ook leuk :))

Charaz schreef:
Ik ben gisteren wat aan het spelen geweest met de cupcakes, heb je een foto van de biggetjes taart Marloes?

Boetseren is nog niet geweldig maar ik ben nog maar een beginner he :o 1e probeersels trouwens wat betreft boetseren. en de taart is op een brakke zondag ochtend gemaakt, anders had ik wel wat creatiever kunnen zijn met het boetseren! Gevuld met witte chocolademouse en aardbeien vlaaivulling.
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:57

Leuk zeg! Ik vind je boetseersels erg leuk!

Pfoeee m'n barbapapa taart is klaar. Hij is best erg leuk geworden! Zal morgen de foto's erop zetten...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:25

MaYOOoooooooooooooooooooo fotoooooooooooooooooooooooooo :P

Ben benieuwd samantha naar je barbapapa :)

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:05

Weet er iemand een 'gezondere vulling', iets met fruit ?

Ik dacht aan vanillebotercrème (dun laagje) met verse banaan en ander fruit op,
of hebben jullie een beter idee ?

Het moet natuurlijk lekker zijn hé ! ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:05

Taart fruit vulling uit blik zou je er wel tussen kunnen doen?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:08

zonnepaardje schreef:
Weet er iemand een 'gezondere vulling', iets met fruit ?

Ik dacht aan vanillebotercrème (dun laagje) met verse banaan en ander fruit op,
of hebben jullie een beter idee ?

Het moet natuurlijk lekker zijn hé ! ;)

Verse aardbeien :j

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:10

Ik zou het liefst vers fruit gebruiken...
Het zou beter zijn moest er geen botercrème tussen gaan, maar dan gewoon banaan en fruit is weer zo droog.. Dus zoek een alternatief voor die botercrème...

Seizoen van aardbeien is wel al weer gedaan, toch ? vrees dat de voorziening dat ook niet direct wil betalen :o
Het is voor te bakken in een voorziening voor mensen met een mentale beperking, dus hoe gezonder en lekkerder hoe beter ;)

woldhoeveJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:22

Jaime_ schreef:
MaYOOoooooooooooooooooooo fotoooooooooooooooooooooooooo :P

Ben benieuwd samantha naar je barbapapa :)

hoezo ongeduldig hahaha :D
Maar ehm... waar blijven die foto's eigenlijk????

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:41

Nu ga ik toch ook eens reageren, mayo we willen foto! :Y)

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:44

zonnepaardje schreef:
Het zou beter zijn moest er geen botercrème tussen gaan, maar dan gewoon banaan en fruit is weer zo droog.. Dus zoek een alternatief voor die botercrème...

Seizoen van aardbeien is wel al weer gedaan, toch ? vrees dat de voorziening dat ook niet direct wil betalen :o
Het is voor te bakken in een voorziening voor mensen met een mentale beperking, dus hoe gezonder en lekkerder hoe beter ;)

Je kan ook banketbakkersroom gebruiken. Dat is minder vet dan botercreme. Bevat wel ook veel suiker, maar is heerlijk in combinatie met verse aardbeien.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:47

Ettesil schreef:
zonnepaardje schreef:

Je kan ook banketbakkersroom gebruiken. Dat is minder vet dan botercreme. Bevat wel ook veel suiker, maar is heerlijk in combinatie met verse aardbeien.

Dankje voor de tip ! Zal ik even moeten overleggen of dat het goed is !

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:16

zit ik net een heel verhaal te tikken, drukt mijn schattige dochtertje op een knopje, alles weg. :=

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:23

Daar helpt ctrl+z wel vaak bij... Voor de volgende keer... ;)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:31

@zonnepaardje, er zijn nog wel aardbeien, maar de kwaliteit is wel minder merk ik.
Misschien iets met peren doen?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:30

Dilemma dilemma dilemma..

Mijn vriezer is maar 27 cm diep, mijn andere vriezer is 34 cm diep. Ik had dus in de planning om voor de beurs groot formaat taarten te bakken (ca 40cm) omdat ik dan minder hoef te bakken.. moet namelijk voor ruim 450 personen bakken. Ik heb spontaan geen zin meer :P

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:44

pffff...kan het me voorstellen Jaime.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:03

O das wel lastig ja...

Nou mijn verhaal dus. :D
De barbapapa taart is al opgehaald, maar door een gezamelijke kennis/vriend, die naar die verjaardag gaan. Het is namelijk in den bosch. Dus ik heb de foto's nog niet op de pc gezet, want de moeder van de jarige ziet dan de taart al. Zet ze er vanmiddag op.

Ik heb wel de laatste tijd steeds ruzie met het smootheren. Dacht dat het door de warmte kwam, maar nu nog steeds last van. Ik krijg het met smootheren niet mooier, het wordt zelfs lelijker heb ik het idee?

Wat ik doe:
Biscuit vullen en afsmeren met botercreme, of meringue botercreme. Dan in de koelkast, gisteren in de vriezer gedaan, dit ging wel iets beter. Dan met een warm palletmes gladder maken, en weer een laag botercreme, en weer in de koelkast/vriezer. Dan weer warm palletmes, en de fondant eroverheen. Dit doe ik met m'n handen naar beneden afwerken, met een pizzames rondom wegsnijden, en nogmaals met m'n handen glad maken. Nou gladder dan dit wordt ie dus niet...
Dan laat ik de taart 10 min zo staan, om te drogen, anders plakt de smoother helemaal vast.
Dan smootheren. Maar het blijft plakken, of het trekt, dan trek ik er vouwen in of gaten. Als ik het zachter doe niet, maar dan zie ik helemaal niks gebeuren. Krijg er dus ook geen mooie strakke randen ofzo in?
Wat doe ik nou fout?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:25

Je smoother wordt vaak op de 1 of andere manier een beetje vettig/plakkerig, ik heb er gewoon een rol toiletpapier naast staan, ga steeds met een velletje ff over de smoother om m schoon te maken en dat helpt echt! (had er eerder trouwens nooit last van, dus wrs toch het weer.. )

Ik heb net voor bridezilla gespeeld! }:) was het helemaal zat, en toen heb ik de hele taart onder de zwarte royal icing gesmeerd :o

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:28

Ja ik heb m idd met een schone theedoek wel steeds droog gemaakt. Maar had dit eerder ook niet, is het toch nog het weer?

nou, als het goed is hebben ze de taart nu al een half uurtje, dus ik heb de foto op de site gezet.

Deze had ik vrijdag gemaakt:

Afbeelding

En de barbapapa:

Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:33

Oja, deze had ik woensdag avond nog gemaakt, kwam er ineens achter dat donderdag dag van de leidster was (kdv) en alleen de geknutselde kaarten vond ik wat karig:

Afbeelding