Taarten decoreren XIV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:40

Lindas2 schreef:
Leuke taarten!! En die cupcakes zijn ook zeker gaaf! Wil ik ook nog eens proberen. Heb je die lolly gewoon in de cupcake gestoken? Zou denken dat ie naar de zijkant gaat hangen na verloop van tijd..

Ja zo in de cupcake gedaan :) gingen niet hangen hoor.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:41

LetsgoKelly schreef:
dancertje schreef:
dan nog een klein vraagje iemand enig idee hoeveel beslag ik nodig heb voor ongeveer 12 cup cakes dan wel met de biscuit mix gemaakt

Ik gebruik meestal 300 gram van de mix voor cupcakes. Maar dan zijn het wel redelijk grote papiertjes.

grote papiertjes hb ik ook wel maar zou ik die 300 gram ook aan kunnen houden voor de cupcakes te maken maar dan met biscuit mix?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:51

Het is denk ik een kwestie van een beetje proberen dancertje :). Als je te kort heb kan je er wat minder maken of maak je nog wat bij en als je teveel hebt kan je een extra cupcake maken :). weet niet hoeveel cc je wilt maken?

Edit: hebben jullie ook wel eens chocolade cupcakes gemaakt? Zou het lekker zijn als je wat cacao poeder door de gewone mix doet?
Laatst bijgewerkt door Lindas2 op 24-02-11 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

dancertje

Re: Taarten decoreren XIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:55

stuk of 12

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:04

Kinke schreef:
annastasia schreef:

Ik ga vaak naar ebay.co.uk
En dan toets ik in wilton en dan krijg ik veel hits.
Heb hele goede ervaringen met verkoper Devon197272
En de verzendkosten naar NL zijn peanuts!

Mijn besteling zoals ik die vandaag geplaatst heb zij bij DLT € 63,95 zijn (excl verzenden).
Nu kost het me incl verzenden €51,42

Annastasia,

betaal jij haar dan via paypal of kan het toch anders bij haar?

Ik betaal via paypal.
Wel zo makkelijk, maar ik meende ook dat ze andere opties erbij had staan.

Ben nu al een week bezig om de betaling voor een ander product rond te krijgen.
Iemand uit DL die dus geen paypal heeft, maar van internationale betalingen ook de ballen snapt.
Paypal is dus vele malen handiger (en veiliger).

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:05

Lindas2 schreef:
Het is denk ik een kwestie van een beetje proberen dancertje :). Als je te kort heb kan je er wat minder maken of maak je nog wat bij en als je teveel hebt kan je een extra cupcake maken :). weet niet hoeveel cc je wilt maken?

Edit: hebben jullie ook wel eens chocolade cupcakes gemaakt? Zou het lekker zijn als je wat cacao poeder door de gewone mix doet?

Idd proberen dancertje, cupcakes met biscuitmix vind ik niet echt lekker. Heb het wel eens gedaan toen ik wat over had maar dat wordt best droog.

Ik geloof dat je dan ei extra erin moet doen met choco cupcakes.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:06

Lindas2 schreef:
annastasia schreef:
Ik ga vaak naar ebay.co.uk
En dan toets ik in wilton en dan krijg ik veel hits.
Heb hele goede ervaringen met verkoper Devon197272
En de verzendkosten naar NL zijn peanuts!

Mijn besteling zoals ik die vandaag geplaatst heb zij bij DLT € 63,95 zijn (excl verzenden).
Nu kost het me incl verzenden €51,42

Vind het wel lastig dat alles in ponden wordt weergegeven... En hoe werkt dat met de betaling?

Ik heb altijd de site van DLT open staan voor de NL prijs.
Daarnaast ook een site met wisselkoersen om de boel om te rekenen naar €.
En dan kijk ik dus hoeveel het scheelt.
Met de betaling via paypal gaat eigenlijk alles automatisch. Wordt dan omgerekend naar €.
Simpeler kan haast niet ;-)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:07

Kan ik een bevroren biscuit snijden? En zo niet, hoelang duurt het voordat ie ontdooit is?

Een taart op donderdag maken voor zaterdag...zet je die in de koeling of vriezer? En hoe ontdooi je die weer goed?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:15

@ LGK: Ga dat ook eens een keer proberen met die lolly's! Ziet er heel leuk uit!
En ik zal ook eens gaan zoeken voor de chococupcakes, hoe dat werkt.. Heb nog een heel pak cacao staan, dan hoef ik niet gelijk een kilo mix te halen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:16

hele gave taarten weer voorbij zien komen... en gave cupcakes..

Als jullie de cc maken, bakken jullie die dan in zo'n vorm waar er heel veel in kunnen en daarna in het papier, of vullen jullie gewoon de hoesjes die je erom heen doet zeg maar..

Hier ook de update van mn merrie voor degene die er naar gevraagd hadden..
gister op advies van mijn eigen DA maar naar Emmeloord gereden om foto´s te maken en te scannen. Ze vertrouwde het niet omdat het steeds dikker en warmer werd. Pezen waren niet extreem gevoelig maar toch geen vertrouwen. Daar aangekomen eerst een echo gemaakt, duurde bijna 40 minuten om vervolgens foto´s te laten maken van de kogel en het griffelbeen ( dit kon gebroken zijn )

Foto uitslag was gelukkig goed, niks gebroken en alles zag er super gaaf uit. Dat was dus heel erg fijn om te horen. Hierna de uitslag de echo. De pezen die van de zomer aangetikt waren, oppervlakkige buigpees en diepe buiger waren helemaal in takt. Hier was wel litteken weefsel in de huid te zien maar die pezen waren kei gaaf. Ook heel blij mee. Wel is er een verdikking op haar tussen pees te zien. Hoe erg dit is is nog niet te zeggen omdat er ook heel veel vocht te zien is en dit dus lastig is.

Ik moet nu iedere week gaan bellen hoe het gaat, ivm stappen opbouwen. Deze week gaat ze op rust in de paddock nog en over een week als het goed blijft gaan en niet veel dikker wordt dan ga ik haar aan de hand stappen. Over een maand terug om te scannen.

Al met al is het tot nu toe gelukkig positiever als dat ik dacht. Ben benieuwd over een maand, dan weet ik meer.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:42

Ik heb weer erg leuke taarten voorbij zien komen :j

Heb enkele vraagjes:
Ik wil graag beginnen met cupcakes decoreren, maar de workshops in de buurt zitten allemaal vol tot juni en heb eigenlijk geen zin om zolang te wachten.
Ik heb gisteren nog 2 boeken gekocht, maar weet eigenlijk niet erg goed hoe eraan te beginnen en weet ook niet goed welke materialen je hiervoor allemaal nodig hebt.
Ik ga volgende week zaterdag naar Ikea, welke spullen kan ik van daar gebruiken?
Ik wil ook de blanda schaaltjes kopen om eens een boltaartje te maken :)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 13:12

ik heb muffinmix waar je geen boter in moet doen maar zonnebloemolie!
misschien s dat een goede oplossing?

ik heb trouwens een bestelling liggen vor een kindje die allergie heeft voor, koemelkeiwit, kip, ei, soja, noten
da's nog eens wat je noemt een uitdaging . marsepein valt af, fondant gaat ze nu een stukje proberen. maar ja ga maar eens een cake maken zonder melk,soja en ei :? (heb op internet wel iets gevonden met banaan en spa rood.)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:32

Nieuw topic, jeeh leuk gedaan!

Mooie taart zag ik op p 1 nog :P

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:33

Eleionomae schreef:
ik ben heel erg benieuwd naar die K3 taart!

ik heb zojuist mn puzzeltje voor mn taart van morgen gemaakt, dan hoef ik morgen alleen nog te vullen en te bekleden en dan de puzzel er boven op te gooien :) voor de eerste keer ben ik er best tevreden over :)

meet Shaun (voor mn ouders die vrijdag terug komen van een winderig weekje schapen eiland Texel )
Afbeelding

leuk gedaan! kan je dit er nou makkelijk af halen of breekt het heel snel?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:34

Mireille0 schreef:
Ik zag zoveel leuke taarten voorbij komen dat ik dacht ik ga ook eens beginnen. Hier mijn allereerste taartje als traktatie voor de juffen op het kinderdagverblijf.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-S8UBO8XO.jpg[/img ]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MK4ILPYN.jpg[/img ]

mooi! lekker vrolijk taartje! :)

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:36

Leuk nieuw topic weer. Ik ben ook weer van de partij.

Leuke taarten, cc en decoraties weer gezien. Ga zo door en laat vooral veel foto's zien. Vind ik erg leuk!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:37

luxket schreef:
het komt er in het kort op neer dat haar tussen pees is verdiktl ik zal morgen even mn update pb, nu vanaf telefoon niet zo handig. Er is gelukkig niks gebroken ofzo

gelukkig niks gebroken! heeft dit nog lang herstel nodig? :(:)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:39

prakkie schreef:

mooie taarten! vind vooral die ajax mooi en leuk bedacht met die bal erop :j

LetsgoKelly schreef:
Mooie taarten prakkie! :j

Ik heb een traktatie gemaakt voor mijn nichtje, zo 30 stuks. :)

[img]http://nl.fotoalbum.eu/images1/201005/138066/524502/00000044.jpg[/img ]

leuk idee!

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:48

voor mij ook even een stipje.
Voor zondag is mijn eerste opdracht al binnen een taart voor mijn schoonvader, hij is boer, dus ik denk dat ik er maar een koeientaart van ga maken.

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:12

*komt even langs vliegen*

Zoekend;

een complimentje voor jou :D

sorry meiden ik heb het even zo druk, dus ben nu weer op het werk in de pauze aan bokken hahah maar kom er gewoon niet toe om bij te lezen. En morgen ga ik een weekendje weg *\o/*

Dus sorry en tot gauw maar weer

*vliegt weer weg*

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:22

zoiezo een maand fiona, kijk maar even in mn bovenstaande post om niet helemaal weer offtopic te gaan

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:24

annastasia schreef:
Ben nu al een week bezig om de betaling voor een ander product rond te krijgen.
Iemand uit DL die dus geen paypal heeft, maar van internationale betalingen ook de ballen snapt.
Paypal is dus vele malen handiger (en veiliger).

En da's zo simpel. Je moet van diegene uit Duitsland de volgende info hebben: IBAN (international bankaccount number) met de bijbehorende BIC code. Vaak weet diegene dat niet maar als het goed is staat het op het bankafschrift. Je kunt die info ook opzoeken als je het rekeningnummer hebt van diegene. Ze kunnen het ook eenvoudig opvragen bij hun bank. Als je de IBAN en BIC hebt dan doe je via internetbankieren een "european payment". Isse simpel :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:29

zoekend76 schreef:
ik heb muffinmix waar je geen boter in moet doen maar zonnebloemolie!
misschien s dat een goede oplossing?

ik heb trouwens een bestelling liggen vor een kindje die allergie heeft voor, koemelkeiwit, kip, ei, soja, noten
da's nog eens wat je noemt een uitdaging . marsepein valt af, fondant gaat ze nu een stukje proberen. maar ja ga maar eens een cake maken zonder melk,soja en ei :? (heb op internet wel iets gevonden met banaan en spa rood.)

pb blijheid eens hier op bokt, die mag ook geen zuivel :n en die bakt ook regelmatig :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:30

Wow, 9 pagina's alweer!!

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:44

Meiden wat gaan jullie toch hard! Maar zag weer super gave taarten en cc!!! +:)+