Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:20

Ik doe hier de boodschappen en ik koop nooit rotzooi, ook niet toen ik nog normaal at :n

Ik vind die shake en repen dieten wel zo onzinnig :? Hoe moet je daarmee een voedingspatroon ontwikkelen?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:21

Dat doe je ook pas daarna. Shaken en repen zijn m.i. alleen voor mensen die veel moeten afvallen. Dat gaat onder begeleiding van een consulent, die vervolgens ook samen je voedingspatroon weer opbouwt.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:23

Ik vind het ook niet lastig om KHarm te eten op het werk. Ik nam eigenlijk altijd al yoghurt of kwark als lunch. En ik neem nu ipv ontbijkkoek en sultana rauwkost mee als tussendoortjes. Geen straf voor mij hoor!

Oscar
Forumcoördinator

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:28

Als iemand gevaarlijk dik is en er is een noodzaak om heel snel gewicht te verliezen, dan denk ik dat die shakes wel een oplossing kunnen zijn. Maar als je het over een normaal voedingspatroon hebt, dan is het absurd. Om nog maar te zwijgen over de smaak van die dingen, dan zou ik nog liever wortelsalade eten :D
Ik ken een flink aantal mensen die veel afgevallen zijn met shakes/poeders, maar ik ken niemand in mijn directe omgeving die er ook daadwerkelijk een betere voedingsstijl op na heeft weten te houden. De overgang van shakes/poeders naar een normaal eetpatroon schijnt dan toch lastig te zijn. Althans, ik zie alleen maar mensen die het geprobeerd hebben en nu dikker zijn dan ooit tevoren.....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:33

Ik weet het niet zeker hoor, maar ik denk dat als je flink wat moet afvallen, dat het evengoed niet al te best is om dat snel te doen. Al die gifstoffen die dan in 1 keer vrijkomen... Nee, ik heb mijn eerste 20 kilo verspreid over 2 jaar :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:45

Te snel is inderdaad nooit goed. Maar er zijn mensen die echt 'op springen' staan (om het maar oneerbiedig te zeggen) en bijv. tegen een hartinfarct aan zitten, waardoor ze echt binnen no-time veel gewicht kwijt moeten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:47

Ach zo :) Tja, dan is het inderdaad kiezen tussen twee slechten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:50

zo, mijn lunch ligt al naar me te lonken. Sweety, kiwi en een boekweitcracker met ham :D En nee, jullie krijgen niets ;)

Volgens mij kwam dat recept idd van mij, en die kan ik er ook wel weer eens ingooien. Vanavond maar eens de keuken induiken :-) Een vriendinnetje van mij is mety Atkins begonnen, we kunnen elkaar dus goed steunen :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:55

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:58

Iedereen gaat je bashen want low-carb is slehecht! :))

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:10

Lielle schreef:
zo, mijn lunch ligt al naar me te lonken. Sweety, kiwi en een boekweitcracker met ham :D En nee, jullie krijgen niets ;)

Wat jammer nou...:P
Heb net mijn eigen lunch naar binnen gewerkt. Stand yoghurt met lijnzaad, uitgeperst sinaasappeltje en stukjes mandarijn erin. Erg lekker. :9

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:20

Ik moet nog aan de lunch! :oo Eerst maar eens douchen, dan weer eten en dan hopla, de bak in! :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:46

Met die repen en shakes leer je inderdaad nog niets bij of niets af mbt gezonder eten en leven. Dan is de kans best groot dat je net zo hard weer met je oude patroon verder gaat. Terwijl als je afvalt door beter en anders te eten dan zie je ook echt dat het zo werkt en kan je het denk ik ook weer beter volhouden, zeker als je iets kiest dat bij je past.
Ik moet zeggen al die repen in chocoladesmaak etc, dan wil je toch nog steeds chocola eten daarna? Ipv minderen met chocola? En die shakes dat houd ik ook nog geen dag vol, vind het zo vies en armoedig.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:22

Ik heb vorige week Atkins repen gevonden hier in het dorp. Ik vind ze toch wel verdomd lekker en als er geen suiker inzit (netto 3.5 g KH per reep) dan blijft je insuline laag en krijg je geen hongerdip binnen een uur. Als tussendoortje vind ik het een goede oplossing. Shakes lijkt me niks. Bij Prodimed eet je volgens mij zowel vet- als koolhydraatarm. Daar val je heel snel van af, maar is echt iets tijdelijks volgens mij voor mensen met heel veel overgewicht.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:29

Heb de choco shakes gehad en vond dat heerlijk! :)

De repen ken ik niet..

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:33

Shake als tussendoortje of ontbijt lijkt me ook prima. Maar shakes als enige voedsel wat je mag eten/drinken lijkt me niks.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:24

nee dat lijkt me ook niks.
Ik ga zo wat rijst eten, beetje neem ik na 4.5 maand wel weer hoor, smaakt me best. :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:41

Ik doe weleens een shake van atkins als ik weinig tijd heb om te ontbijten, maar dat is echt zelden. Niet eens 1x per week. Heb vanavond pasta gegeten, de rest van de dag geen KH gehad.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:34

Voordeel van Prodimed is dat je ernaast gewoon veel groenten mag en al heel snel vlees, vis of eieren. Cambridge zijn alleen shakes, dat is niks voor mij..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:50

Ik had laatst ook een chocoshake van Atkins, ik was helemaal verliefd :')

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:54

phormicola schreef:
Ik had laatst ook een chocoshake van Atkins, ik was helemaal verliefd :')

Jaaaa, die is zoooo lekker. :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:55

Echt wel :)) Ik ga ze niet meer kopen, voor ik het weet heb ik het Atkins-shake dieet uitgevonden :))

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:58

En ik vind m toch wel zo afgrijselijk vies.......toen ik net begon met Atkins had ik een startpakket besteld, zaten er twee in. Dus ik vol goeie moed op kantoor, klok klok klok, nou mooi dat ik bijna over mijn nek ging en nog een kwartier aan het kokhalzen was.....collega pieste in haar broek van het lachen!

Overigens ben ik helemaal niet van de shakes, ik vind ze eigenlijk op voorhand al smerig....Hier op kantoor volgt iemand Cambridge maar daar heb ik echt mijn twijfels over, het is heel hard gegaan maar je eet alleen vloeibaar! Dat hou je dus nooit vol.

Overigens is het altijd beter om geleidelijk af te vallen, ook voor je huid, anders hou je van die flappen.....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:01

*flapflapflap*
Ik ben eerst 20 kilo afgevallen in twee jaar tijd. Nu gaat het me nieteens echt om de kilo's, ik wil dat m'n taille slanker wordt (een daarbij ook m'n gezicht, die doet altijd vrolijk mee :)) ) en dan vind ik het wel goed :z

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:03

Das nu het probleem bij mij.. Ben 15 kg kwijt in 4.5 maand maar.. dat bekkie wordt smaller en dat staat veel harder.. :+
Ben nu weer 66, dus het wordt al weer ietsje zachter. :D