Wie bakt er nog meer zo graag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:42

Yasmine schreef:
Girley_ schreef:
yasmine dat klinkt niet zo heel lekker eigenlijk? heb je een recept?

Ik heb nog een half pak bastonje koeken staan, iemand een lekker recept met die dingen?

Ik vond het wel lekker :j Het is ook niet echt 100% koekjesdeeg, maar lekker smeuïg :) Dit is het recept: http://www.bakerella.com/chocolate-chip-cookie-pie…-oh-my/

Met bastogne koekjes kan je lekkere bonbons maken! Heb je roomkaas oid in huis? Dan kan je de koekjes verkruimelen, wat roomkaas erbij (moet je zelf zien hoeveel, het moet een stevig deeg worden maar teveel maakt het te plakkerig) en goed mengen. Dat rol je in balletjes, leg je op bakpapier (of iets anders dat niet kleeft) en laat je dan een uurtje opstijven in de koelkast. Daarna smelt je chocolade, je neemt zo'n balletje met een lange cocktailprikker, doopt ze in de chocolade (zorg wel dat de chocolade heel lopend is dmv wat melk bij te voegen en zorg er zeker ook voor dat de balletjes hard genoeg zijn geworden!) en dan leg je ze weer op bakpapier. Wederom in de koelkast zodat de chocolade opstijft en dan heb je overheerlijke bonbons :j

Ik vermoedde al dat je 't recept van bakerella had.. Die wil ik altijd nog eens proberen :D

Chernique

Re: Wie bakt er nog meer zo graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:57

Heeft iemand een lekker chocolate chip cookie recept waarvan het deeg echt hard wordt? :)

Die van Bakerella bleef een beetje deegachtig.. ze waren wel superlekker hoor, maar ik vind knapperige echte harde koekjes juist ook zo lekker :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 21:59

Ehh, ja, ik had er ooit goeie van Nigella's website maar ik weet niet meer welke :+ Staan echt 100 verschillende recepten op. Maar ik zal even rondzoeken hier thuis, meestal slingeren mijn recepten hier nog wel rond.
Je moet ze sowieso lang genoeg in de oven laten staan als je ze wat harder wil. Ik haal ze er altijd wat vroeger uit omdat ik ze net zo lekker vind als ze chewy zijn :9

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:02

Oké dankjewel :)

Ja ik had 2 landingen gemaakt, de eerste zaten er ong. 12 minuten in, en die waren nogal chewy ja.. de tweede lading had ik er echt 17 minuten in gedaan, maar toen werden ze een beetje eeuhm.. taai :') Maar de smaak was geweldig hoor :~

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:03

Ik ga weer even de site van Nigella weer doorspitten.. :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:32

Linkje? O:)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 10:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:04

Nigella's site en kookboeken zijn wat mij betreft sowieso een aan rader om eens goed door te spitten. Er staan echt heerlijke dingen in. :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 19:55

Oh ja, zijn die boeken van Nigella ook wat? Ik heb ze al vaak zien staan in de winkel maar eigenlijk nog nooit van dichtbij bekeken. Maar vind haar recepten wel vaak heel goed :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:57

Ik vind de boeken zeker wel een aan rader :j Vind het ook heel leuk dat er bij elk recept en verhaal zit. De recepten zijn ook heel duidelijk en met goede uitleg ect.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:12

gisteren heb ik brookies gemaakt en ze waren lekker maar ik vond de combinatie van de Choclat ship cookies niet vel aan de brownies toevoegen.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:19

Ik heb gister de regenboogcake gemaakt voor mijn zusje haar verjaardag.
Hij is heel mooi gelukt, je krijgt ook een blij gevoel als je ermee bezig bent van al die kleurtjes.
Iedereen vond hem heerlijk en vroeg hoe ik het gemaakt had, ook had ik nog een paar cupcakes gemaakt voor op het werk, mijn collega's vonden ze ook zeer geslaagd.
Zeker iets wat ik vaker ga doen, ik heb nog meer leuke dingen opgedaan op bakerella.com die ga ik zeker ook eens proberen!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 20:12

Heb je rainbow cupcakes gemaakt? Dat klinkt ontzettend schattig :D Heb je toevallig ook foto's daarvan?

Ik heb de hele middag in de keuken gestaan, heerlijk! Heb overheerlijke cupcakes gemaakt, ontzettend luchtig en licht. Recept: http://www.marthastewart.com/recipe/pre ... r-cupcakes
Als ze afgekoeld waren, met een appelboortje een gat midden in de cupcakes gemaakt, intussen zelf banketbakkersroom gemaakt en die in het gaatje gespoten. Daar botercrème overheen om te versieren. Ga er zo van proeven :9
Zal zo even foto's uploaden, want ik heb heel trots :Y)

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:17

Bij mij gaat zo de derde quiche in de oven. En ik moet eerlijk bekennen ik kan nu even geen quiche meer zien :D. Weer eens wat anders om uit te delen op werk dan altijd maar dat zoete gebak.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:39

yasmine, hoeveel boter heb je dan gebruikt? tablespoons en sticks dat zegt me niets. Hmm met banketbakkersroom!

siempie wat voor quiches heb je gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:41

Ik vind bakken ook erg leuk! :j Heb dan ook mijn 'droombaan' op de zoet-afdeling bij La Place, werk bestaat uit taarten bakken en sappen maken :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 22:31

Girley, het was iets van een 70 (of was het nou 170 :+ ) gram. Gewoon googlen 'butter stick to gram' en dan vind je zo een maattabel.

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 07:34

Een quiche lorraine en een andere versie met champignons en broccoli. Ik moet zeggen er hangt nu zo'n lekker geur in huis dat mijn maag er van gaat knorren.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:31

Yasime, ik ben benieuwd naar je foto's! :)

Ik wil ook weer wat gaan bakken vrijdag, want dan heb ik een beetje de tijd.. dus ik ga daar eens goed over nadenken!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:28

Siempie van hart gefeliciteerd! Klinkt lekker die quiches! Gisteren heb ik havermoutkoekjes gebakken, erg lekker geworden. Morgen wil ik ook weer wat koekies gaan bakken, deze waren om cadeau te geven. Iemand nog een recept voor lekkere koekjes? Chocolate chip ga ik even overslaan, ik zat meer te denken aan zandkoekjes ofzo.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:44

Weet er iemand een lekker recept van een chocolade cake rol met vulling (geen vruchten)?

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:27

Mijn chocolate cheesecake staat NU in de oven :D
*Maakt foto*

Dit is de bodem :~
Afbeelding

En zo zit het er nu uit (beetje beslagen door de warmte :') )
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Chernique op 05-09-10 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:29

Hey wat grappig. Ik heb vanmiddag ook cheescake gebakken. :)) Jammie!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:33

Emytje schreef:
Hey wat grappig. Ik heb vanmiddag ook cheescake gebakken. :)) Jammie!

Jaa is een gewone cheesecake ook lekker?
Het lijkt mij zo kaasig smaken.. en ik houd niet van kaas :')

Daarom had ik maar een chocolade versie ervan gemaakt! (recept van Nigella Lawson)
Maar ooit ga ik nog een gewone maken, want zowat iedereen vind het heerlijk.. dus nu wil ik het ook graag proeven!

Welk recept heb jij gebruikt Emytje?

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:37

hou van bakken, maar nu te weinig tijd voor.
van de winter ga ik meer in de keuken staan.