Wij gaan voor ienimini in onze bikini! - Bokkers op dieet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Re: Wij gaan voor ienimini in onze bikini! - Bokkers op dieet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:43

Ik streef ook naar het gewicht toen ik 18 was (dat is ook maar 2 jaar geleden).
Waarom ik zwaarder ben geworden weet ik niet, denk omdat ik uit de pubertijd raakte. Vroeger op de middelbare snaaide ik veel en veel meer. Snackte dagelijks, minimaal 1x broodje kroket, soms zelf vaker.
Ook bij de snoepautomaat was ik elke pauze vaste klant. Met de lunch 1 of 2 gebakken eitjes met spek.
Het is echt bijzonder dat ik toen niet dichtgegroeit ben.
Jaar erna verhuisde ik voor een orientatiejaar. Op die school kreeg je s'middags warm eten, maar dat vond ik niet echt lekker, dus maakte s'avonds nog pasta of shoarma. Verder nauwelijks lichaamsbeweging.
10 kilo aangekomen en daarna niet meer afgevallen, ook al snoep ik nu heel veel minder, lang niet elke dag en chips of patat heb ik ook al tijden niet gegeten.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:46

De kilo's erbij eten is meestal niet zo'n probleem, maar ze er weer afkrijgen wel! Clown
(al zijn er ook mensen die aan willen komen en dat haast niet kunnen)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:47

Sizzy schreef:
Goedemorgen Haha!

O: magere yoghurt met fruit'n fibre
t: bakje aardbeien
t: appel
L: 1 bb met filet americain met een gekookt eitje, 1 bb met huttenkase en tomaat, kopje gado gadosoep
t: appel
t: rauwkost met wat yoghurtdressing
t: 1 bb met filet americain
D: ?
t: ?

Bew: stage, verder bar weinig gok ik Haha! Vanavond even hard werken achter de pc met m'n vriendje voor SPSS, die gaat me even helpen.

Net heerlijk gelunched Haha! echt van genoten haha, ik zit denk ik qua dagdeel nu rond de 1000/1100 kcal. Vanavond er nog bij natuurlijk.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:47

Wat is gado gado soep?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 12:49

Ik ben ook echt aangekomen tijdens mijn schooljaren (nu nog steeds Knipoog).
In de 1/2/3e klas had ik een eetstoornis en leefde ik op 1 cracker, 1 aardappel, wat groenten en een half stukje vlees per dag. In het begin van mijn 3e jaar op de havo ging het wel steeds beter en ben ik er 'over heen gekomen'. Toen begon ik juist steeds meer en meer te eten. Eerste pauze (rond 11 uur) een broodje kroket, tweede pauze een snicker, derde pauze naar het melkboertje voor een pak koekjes/zak chips die ik samen met mijn vriendin op at (die is ook niet de dunste, maar die blijft nu ook nog door eten.. en ze sport 0.0).

Tjah, zo ging het eigenlijk wel door. Wel steeds minder, geen broodjes kroket meer. Maar toen ik bv. 3 jaar geleden nog met mijn toenmalige vriend samen was, zag ik hem alleen vr t/m zo ivm afstand (R'dam/A'dam). Hij kocht dan súper veel eten voor me in het weekend en we woonden ook soort van alleen. Zijn moeder had twee banen en zagen we nauwelijks dus wij kookten voor ons zelf en zijn broertjes. En dat was niet altijd gezond! Later in de relatie ben ik gestopt met paardrijden en gaan sporten. Dat werd toen echt een verslaving (ging 6/7x per week) en viel 10 kilo af. Ben toen wel veel meer groenten gaan eten e.d. maar ben eigenlijk nooit gestopt met snoepen. Kan en wil dat gewoon niet.

Nu eet ik gewoon echt 99% van de tijd dingen die wél goed zijn voor m'n darmen (dus nu echt niet meer af en toe een sneetje wit brood of lekkere witte rijst/pasta, nee alleen volkoren producten). Maar snoep ik ook nog, en toch val ik af Lachen Dus dit vind ik wel een goede manier. Nu alleen nog 1.5 kilo en dan op gewicht blijven, en dat het liefste zonder kcal te tellen e.d.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:54

Henzz schreef:
Wat is gado gado soep?

Geen idee Haha! Smaakte wat naar saté/pinda.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:07

Even googlen leert dat er inderdaad saté/pinda in zit!
Klinkt best lekker!

Knap van je hoor, LJ, dat het je nu zo goed lukt!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:22

Idd LJ, ik wil ook niet stoppen met snoepen, daar vind ik het veel te lekker voor. En bovendien ben ik van mening dat je het langer volhoudt, wanneer je jezelf af en toe wat lekkers gunt Ja

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:25

Ik ben ook weer terug van school, was een rare dag, zowel qua eten als qua lessen Verward

O: Fruit n Fiber met magere melk, Yakult light, 1 cream cracker
T: Flesje Fruit2day, klein bakje gemengd fruit, 1 krentenbol
L: Magere yoghurt met een banaan, plakje suikervije ontbijtkoek met dun Becel light
T: 2 cream crackers met smeerworst, evt. Cup a Soup
D: Nog onbekend Knipoog

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:26

Sizzy schreef:
Idd LJ, ik wil ook niet stoppen met snoepen, daar vind ik het veel te lekker voor. En bovendien ben ik van mening dat je het langer volhoudt, wanneer je jezelf af en toe wat lekkers gunt Ja

Dat ben ik ook zeker met je eens, al moet ik nu de komende dagen toch eerst weer even helemaal van het snoep af, want ik sta me elke dag toch steeds iets te veel toe, en ik groei geloof ik langzaam dicht Clown

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:29

Ilse schreef:
Sizzy schreef:

Dat ben ik ook zeker met je eens, al moet ik nu de komende dagen toch eerst weer even helemaal van het snoep af, want ik sta me elke dag toch steeds iets te veel toe, en ik groei geloof ik langzaam dicht Clown

Tuurlijk, het hoeft ook niet elke dag Haha!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:31

Ik denk dat ook telkens: ach, ik moet mezelf ook eens wat lekkers gunnen. Maar dan geef ik mezelf weer meteen veel te veel...! Gestoord

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:31

Inderdaad ja, wat lekkers moet blijven kunnen hoor!

Ik heb vanochtend mijn trouwjurk nog even aangedaan, hij past nog!
Zelfs de torselet in maat 34 past nog (dat draag je onder het bovenlijfje van de jurk), zij het dat ie wel wat krapper zit dan op de dag zelf (aangezien ik toen 6 kilo minder woog Clown )...

Gelukkig maar, want komend weekend vieren we onze bruiloft met een etentje met familie, en daarbij zouden we ook onze trouwkleding aandoen *LOL* ! Beetje erg l*llig als je dan niet meer in je jurk past Duivel , maar dat is gelukkig niet het geval.

Mijn voornemen is om nu rustiger af te gaan vallen dan vóór ons trouwen, gewoon goed sporten, lekker gezond eten en ook af en toe wat minder gezond (in het weekend bijv.).
Rustig aan de Kcal opbouwen.

Wat Sizzy (toch?) ook al zei, de overgang van mijn lijnen (rond de 1300 Kcal vaak) naar een vakantie met volop eten (ik denk zeker meer dan 2000 Kcal per dag...) zorgde er wel voor dat ik méér dan normaal aankwam, 7 kilo in 4 weken tijd.
In een rustiger tempo afvallen met méér Kcal en dan steeds verder opbouwen, dat lijkt me dus wel verstandig, zodat ik in de toekomst niet megaveel aankom als ik even een of twee weken meer dan normaal eet, op vakantie ofzo.

Ingewikkeld hoor, dat afvallen en daarna op gewicht zien te blijven Clown Haha! ...

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:35

Op gewicht blijven heb ik idd de meeste moeite want ik merk dat ik nu op me ideale gewicht zit want als ik wil afvallen lukt het me niet,ga toch weer dat ene chocolaatje pakken die ik dan eigenlijk net teveel heb gehad.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:42

oay,interessant om te lezen allemaal. samenwonen is dus ook een enorme boosdoener!

als ik weer eens wat afgevallen ben dan denk ik yes! nu mag ik wat lekkers! en dan is het alweer zaterdag dat ik weer normaal ga eten. (vanaf woensdag weegdag Nagelbijten / Gniffelen) daar moet ik ook vanaf. ik ga zo lekker hardlopen!

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:53

goede middag!!!

Sizzy leuke fotos zeg!! en ik zie een heeeele lieve shet voorbij komen!! proficiat met de nieuwe aanwinst!!

Sylhouet: wat goed dat je toch nog in de jurk past!! gelukkig ook maar natuurlijk!!

mijn dagje ziet er zo uit vandaag:
o:schandalig maar ---> Slapen Bloos
L: 2 bruine bolletjes met kaas en sla glas melk
T: appel
T: rijstwafel 2 x
L: onbekend.. Ik eet op het werk, heb slaapdienst..
T: fruit

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:58

Sylhouet, zo zie je maar hoe het jojo effect werkt! Je bent het levende bewijs! Haha! Maar ik vind dat je groot gelijk had en gewoon lekker van je huwelijk en de reis hebt genoten zonder op de kcal te letten! En nu weer rustig aan afvallen, dat komt wel goed! Je hebt hiervoor al een enoooorme prestatie geleverd dus je kunt het sowieso!!
En je hebt nu ook niet zo'n doel om naartoe te streven, dus kunt het lekker op je gemakkie doen en jezelf toch af en toe eens verwennen!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:03

Ohhhh Astrid, ik heb nog even naar jullie trouwfoto's gekeken, wat prachtig zeg! En ik had je jurk ook nog niet gezien, hoe moooooooi! Zou echt zo mijn jurk kunnen zijn! Lachen

Je ziet de liefde en het geluk echt van jullie afstralen, ik zit echt even helemaal te zwijmelen hier! Echt mooi!!

En je ziet er trouwens meeeega goed uit! Mooi slank zeg!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:18

ik ga hardlopen!!
waarom ga ik dan niet Nagelbijten / Gniffelen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 14:18

Hehehehe omdat het niet leuk is?

Het is wel lekker trouwens, maar pas als je bent begonnen.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:20

Of als je terug bent *LOL*

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:22

Ja haha erg is dat! Ik DENK altijd iedere dag dat ik buikspieroefeningen moet doen maar waarom DOE ik dat dan niet? Clown

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:26

ik heb me al omgekleed Nagelbijten / Gniffelen
en opzich heb ik er helemaal geen hekel aan!

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:49

Ik zit ook al in m'n hardloopkleren, maar moet van mezelf eerst nog een oersaaie tekst afwerken. Ik kan niet wachten om te gaan Haha! . Wisselen Tong uitsteken ?

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:54

Hup wegwezen dan Tong uitsteken!
Of ben je al weg Schijnheilig!.

Ik ben vanochtend weer begonnen met 50 buikspieroefeningen Ja en nu weer gewoon elke dag volhouden!

O: Optimel yogurth en handje kellogs k
Kamer geboend en opgeruimt
Om 12 uur gaan werken tot half 2 en daar geluncht
L: 2 donkerbruine boterhammen met dieetboter en appelstroop en 1 appel,glas melk
T: Cup a soupje
A: Aardappels,groenten vlees en appelmoes!
T:Verjaardag

Maar ga nu ff boodschapjes doen!