Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 08:04

Niet té streng voor jezelf worden he, Spetterlover!

Ik merk trouwens echt dat als ik te weinig eet, dat het afvallen ook minder snel gaat.. waarschijnlijk heeft dat te maken met die 'motor' die geen benzine krijgt Verward

Vanochtend was er gelukkig een halve kilo af, dus ik zit weer op de 55.5 ..die laatste kilo wil d'r maar niet af
net lekker hardgelopen, het is nu al bloedheet (blij dat ik m'n werk afgebeld heb, ik ga echt niet met 30 graden in de kas werken ), en zo lekker douchen en goed ontbijten Lachen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:48

Pff, ben dit weekend gewoon 2 kilo aangekomen! Echt puur van al die BBQs denk ik, want zoveel heb ik voor de rest niet gegeten
Nou ja
Heb nu ook absoluut geen honger, dus da's mooi Tong uitsteken Ga straks, na school, flink wat sinaasappels en aardbeien e.d. inslaan, heb echt geen puf in kleffe boterhammetjes enzo. Dus lekker fruit eten (en af en toe een cracotte) deze week Lachen

Alleen heb ik vanavond ook weer een etentje, en geen training meer.... *huilt*

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:17

ppff.. ik heb juist wel honger..

ontbijt:
1 boterham kipfilet
1 boterham 20+ kaas

tussendoor; paar worteltjes

Lunch
1 boterham kipfilet
2 boterhammen met aardbeien (+ beetje zoetstof) Vingers aflikken
1 sneetje krentenbrood met 20+ kaas

gewoon 4 !! boterhammen op dus.. en nou heb ik helemaal lekkere honger Verdrietig
en dat krentenbrood is best wel slecht Scheve mond stomme verslaving Tong uitsteken

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:24

Ik heb net ontbeten/gelunched

4 wasa lichtgewicht crackers
2 met smeerkaas 20+ en 2 met kipfilet en tomaat Lachen
+ een halve liter water.

Nu keihard aan de slag voor m'n project Scheve mond

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:38

boterhammen maken nog steeds niet uit mazzel-meid Haha!
Ja oke, krentenbrood is misschien niet zo gezond.

Mijn ontbijt : 2 droge bruine boterhammen (heel vies brood met vieze zaadjes er in) en een appel
Lunch (wacht nu tot het klaar is) 2 witte blue band boterhammen (er staat op de verpakking dat het minder kcal bevat dan volkoren brood en bruin brood) met kaas (een tosti) en ik neem er een beetje ketchup bij. Vingers aflikken

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:18

Ik heb vandaag gegeten

Broodje met appeltstroop en een cracker met boter als ontbijt.

Tussendoor plakje ontbijtkoek met boter.

ALs lunch 1 volkoren kadetje met kipfilet en een broodje met appelstroop en een cracker met boter en heel klein beetje hageslag.

En nu een appel

Netjes toch Schijnheilig

Ook nog gesport vannochtend in de sportschool. 15 min hardgelopen, 15 min gefietst en drna wat fitness aparaten voor je buik en benen enzo Lachen In totaal toch weer dik uurtje gesport Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:21

Ik heb net nog een appel en 2 broodjes met dun appelstroop gegeten
Vanavond eet ik een aardappelsalade, met allemaal groente er in en ik heb gevraagd of de mayo apart gehouden kon worden, dus daar hoop ik dan maar op Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:29

Spetterlover schreef:
Lunch (wacht nu tot het klaar is) 2 witte blue band boterhammen (er staat op de verpakking dat het minder kcal bevat dan volkoren brood en bruin brood) met kaas (een tosti) en ik neem er een beetje ketchup bij. Vingers aflikken

*LOL* Wat een humor van die Blue Band mensen. Je moet toch iets, om je product te verkopen Haha!
De reden dat witbrood ' slechter' is dan bruinbrood is niet omdat er minder calorieeen inzitten, maar omdat het totaal lege calorieeen zijn. Geen vezels, totaal geraffineerd. Je lichaam reageert daarop door je bloedsuikerspiegel omhoog te gooien en meer vet op te slaan.
Sorry, ondanks de mooie beloftes van Blue band zou ik het toch bij de grof volkoren boterhammen houden Haha!

Voor de mensen die brood ' snacken'; natuurlijk is brood beter dan chips (en ik hoop dat het grof volkoren is Knipoog ) maar echt goed is het ook niet, als je per dag 10 boterhammen eet zit je veels te hoog in de koolhydraten. Niet erg als je veel sport, maar doe je dat niet dan heb je die niet nodig. Een beter alternatief is een proteinebron (eiwit,kip,kalkoen,tonijn) want daar krijg je geen trek door, je lichaam moet meer calorieen verbruiken om het te verbranden en het is goed voor het behouden van je spieren.

Ik heb gisteren voor het eerst de Cardio Sculpting Routine gedaan uit The New York Body Plan. Is een programma van 45 min maar ik deed er twee uur en 45 minuten over (is best lastig, oefeningen doen vanuit een boek *LOL* en met een stability ball. Wat had ik een ruzie met dat ding!! Haha!) Vanmorgen een proteineshake, straks een scrambled egg met turkeybacon en mushrooms, als lunch een salade met tonijn, tussendoor een stronkje brocolli en als diner weer een proteineshake (of een salade).

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:41

Laura, jij ontbeet eerst toch met over de 500 kcal? Of heb ik nu de verkeerde voor me?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:44

ik heb tussendoor tot nu toe alleen een appeltje, en verder wat groenten (wortels, komkommer) gegeten.
Misschien zo een Cup a soup Helder, dat vult lekker.. maar soep is wel warm met dit weer Scheve mond

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:46

Mazzel-meid schreef:
ik heb tussendoor tot nu toe alleen een appeltje, en verder wat groenten (wortels, komkommer) gegeten.
Misschien zo een Cup a soup Helder, dat vult lekker.. maar soep is wel warm met dit weer Scheve mond

Haha ach, dan zweet je alles er lekker uit Tong uitsteken

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:47

Heb daarstraks een appel op en zit net nog een halve liter water weggewerkt Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:58

Ik zit nu aan de groene thee Lachen

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:06

Spetterlover schreef:
Laura, jij ontbeet eerst toch met over de 500 kcal? Of heb ik nu de verkeerde voor me?

Klopt, maar dat heb ik al verder verdeeld over de dag. Die 500 verdeel ik over ontbijt en 10 uur snack om het iets makkelijker te verteren te maken.
Ik doe deze twee weken echter een intens fitness programma, waarbij ik laag in de koolhydraten en hoog in de proteinen zit, en daarbij de maaltijden meer verdeel over de dag. Eventjes mijn routine naar ' the next level' brengen (kids, don't try this at home *LOL* ) Een soort van SB fase 1 in extremere vorm. Mijn trainer en ik wilden dat extra vet toch even (snel) aanpakken. Daarna ga ik weer terug naar het schema waaruit ik eerst at.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:21

Met dit weer is mijn hele ritme en eetpatroon op hol Verward
Overdag heb ik echt geen honger met die hitte en dan rond een uur of 8 's avonds krijg ik echt honger en blijf ik honger houden Gestoord
Niet handig dus, zeker niet als je met die hitte niet voor 3 uur 's nachts op bed gaat...

Net vond ik nog een groot blik met vruchten op lichte siroop en die heb ik in de koelkast gezet. En alvast een bakje genomen Haha!
Een groot deel van de siroop giet ik dan af en vervang dat door ijskoud water. Daar fris je echt lekker van op!
Oke, er zal best nog wat teveel suiker in zitten maar iets anders krijg ik overdag echt niet weg en ik hoop dat ik nu vanavond niet weer zo'n honger-aanval krijg.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:49

Laura schreef:

*LOL* Wat een humor van die Blue Band mensen. Je moet toch iets, om je product te verkopen Haha!
De reden dat witbrood ' slechter' is dan bruinbrood is niet omdat er minder calorieeen inzitten, maar omdat het totaal lege calorieeen zijn. Geen vezels, totaal geraffineerd. Je lichaam reageert daarop door je bloedsuikerspiegel omhoog te gooien en meer vet op te slaan.
Sorry, ondanks de mooie beloftes van Blue band zou ik het toch bij de grof volkoren boterhammen houden Haha!

Da's nou juist het mooie aan Blue Band Goede Start! Tenminste, als dat het Blue Bandbrood is dat Spetter bedoelt.
Ik quote even van de Libelle-site:
Libelle schreef:
Goede Start! brood
Energie: 880 kJ / 210 kcal
Eiwitten: 8,8 g
Koolhydraten: 41 g
Waarvan suikers: 4,7 g
Vet: 0,9 g
Waarvan verzadigd: 0,1 g
Voedingsvezels: 6,8 g
Natrium: 0,49 g
Vitamine B1: 0,27 mg
Vitamine B3: 2,4 mg
Vitamine B6: 0,25 mg
IJzer: 2,5 mg
Zink:1,43 mg

Volkoren brood
Energie: 931 kJ / 220 kcal
Eiwitten: 8,8 g
Koolhydraten: 41 g
Waarvan suikers: 4,7 g
Vet: 2,5 g
Waarvan verzadigd: 0,5 g
Voedingsvezels: 6,8 g
Natrium: 0,53 g
Vitamine B1: 0,27 mg
Vitamine B3: 2,4 mg
Vitamine B6: 0,25 mg
IJzer:2,5 mg
Zink: 1,43 mg

Laura schreef:
Een beter alternatief is een proteinebron (eiwit,kip,kalkoen,tonijn) want daar krijg je geen trek door, je lichaam moet meer calorieen verbruiken om het te verbranden en het is goed voor het behouden van je spieren.

Hmm, hoe meer kip of kalkoen ik eet, hoe meer trek ik erin krijg. Dus geloof niet dat dat voor mij op gaat *LOL*

Heb vandaag echt té weinig gegeten maar heb nog steeds absoluut geen honger Verward Hou het maar op de BBQ's van gister en eergister...
Vanochtend ontbeten met een cracotte met kaas, heb zojuist een bakje met perzik op eigen sap op en een aantal bekers met (light) tonic.
Eet zometeen nog een stukje ontbijtkoek, voor de trek, en dan vertrek ik naar 't etentje van m'n trainer. Misschien dat ik door die ontbijtkoek ook minder eet daar Knipoog

Zal zo'n 80 minuten fietsen vandaag, morgen weer hardlopen!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:15

Dat brood bedoel ik inderdaad Lachen Er zitten dus duidelijk weinig vetten in Ja altijd leuk Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:18

Om de vetten ben ik nooit zo bezorgd met brood, meet de koolhydraten Haha!
Maar dit klinkt inderdaad goed. Ik ben alleen op zoek naar het addertje onder het gras Knipoog Ah, we hebben hier geen Blue Band dus ik moet nog even wachten met uitproberen tot augustus Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:26

Ik vind het in elk geval echt héél erg lekker brood Ja bijna te lekker eigenlijk.

Heb net mijn avondeten op, een behoorlijke bak salade, ik zit nu ook aardig vol. Er zat in; gekookte aardappel, appel, beetje augurk, wat mais, paprika en tomaat.
Best gezond als avondeten toch ? Haha!
Ik had geen dressing genomen Lachen

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:49

Spetterlover; klinkt goed! Ik vind alleen dat je wel erg laag in je vet en proteinen zit, zoals ik jouw dag nu zie eet je vnl koolhydraten, groenten en fruit. Gooi een stukkie kip door die salade of neem tonijn op je boterham, of voeg een gekookt eitje toe Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:53

Maar dat eet ik niet want ik ben nog steeds vegetarier Haha!
Net nog een bakje yoghurt op met een klein scheutje limonadesiroop er door.
Ooh en vanmiddag trouwens nog wat biscuitjes bij de thee.
Vandaag zit ik idd laag, denk omdat het zo heet is. Ik zit op 1117,5 kcal en 12 gram vet. Zal vanavond nog wel iets bijkomen trouwens.

Ei eet ik wel maar ook niet graag, zeker 's ochtends krijg ik dat niet weg. Zijn er nog andere dingen die ik in plaats van dat kan eten?

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:26

Ik zit pas op 700/800 calorien? Maar zit best wel vol, heb net als avond eten dit gegeten:
4 stukjes kip (ongeveer 1 kipfileetje) met een klein beetje saus.
1,5 (of 2?) schep sperziebonen.
Heeeel veel sla (zat tomaatjes door, en wat parmezaanse kaas en nog wat komkommer en beetje dressing, erg lekker Vingers aflikken ) daarheb ik denk6 scheppen van op ofzo Bloos
En dat was het Tong uitsteken
Ik denk dat ik maar wat vla neem nog anders is het wel erg weinig.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:35

Ja dat is wel erg weinig inderdaad, 800 calorieen Lachen

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:53

Ja vond ik ook, maar ik heb best aardig wat gegeten (toch?) ik zit iig vol. Maar heb net bakje half chocolade en half vanille vla gegeten en zag toen nog de optimel vruchten vla ofzo Tong uitsteken daar nog bakje van genomen Schijnheilig Daar zit niet zoveel vet en calorieen in verder dus kon er wel achter aan en gelijk wat meer zuivel binnen. Nu zit ik op bijna 1000 calorien (en maar 25 vet Haha! )
Dusja en anders dadelijk maar stukje komkommer nemen of wat cherrytomaatjes. Die kunnen geen kwaad toch Tong uitsteken

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:06

Spetterlover schreef:
Maar dat eet ik niet want ik ben nog steeds vegetarier Haha!
Net nog een bakje yoghurt op met een klein scheutje limonadesiroop er door.
Ooh en vanmiddag trouwens nog wat biscuitjes bij de thee.
Vandaag zit ik idd laag, denk omdat het zo heet is. Ik zit op 1117,5 kcal en 12 gram vet. Zal vanavond nog wel iets bijkomen trouwens.

Ei eet ik wel maar ook niet graag, zeker 's ochtends krijg ik dat niet weg. Zijn er nog andere dingen die ik in plaats van dat kan eten?

Eitje gekookt vind ik altijd lekker door de salade. Theelepeltje olijfolie erover met wat azijn en zout en peper als dressing, en dan heb je iig je goeie vetten binnen.

Andere bronnen voor proteine(eiwit)? Eens even denken. je hebt proteinepoeder, ei, maar het zit ook in soja, even op de ingredienten kijken.

Mbt de limonadesiroop: Probeer eens diksap, bij de bebayvoeding te vinden. Gezond alternatief voor limonadesiroop, en lekker! Lachen