Suliko schreef:secricible, kwam er denk ik botter uit dan dat ik het bedoelde. Uiteindelijk is iedereen wel ergens hypocriet, hoe je het ook wend of keert. En daarin is iedere bewustwording zéker een stap in de goede richting.
Maar waar gaan kippen dan heen als ze 'op' zijn? Een kip kan 10 jaar worden, een legbatterij kip haalt de 200 dagen vaak nog niet omdat dan de eerste leg voorbij is en daarvan wordt het vlees toch ook echt een restproduct van de eieren...
Magrathea, neeeee niet die burgers![]()
Aah dat vind ik echt ronduit k*t.
Ja, maar bij een kalf is het onvermijdelijk

Bij kippen is het anders. Na een x aantal dagen is het nu financieel voordeliger om het "product kip" om te zetten in vlees dan als leverancier van eieren te blijven gebruiken. Aangezien beide veel gebruikt worden is dat de financieel voordeligste keuze. De kip levert een tijdje geld op voor zijn eieren, terwijl hij ook geld kost (voer ed), om daarna nog 1x flink meer geld op te leveren en daarbij geen kosteh meer te maken (want: dood)
Als men minder vlees zou eten, maar wel eieren, dan zou het niet meer voordelig zijn om die kip al zo snel te slachten, want dat levert niks op, vlees is niks of vrijwel niks meer waard. In dat geval is de kip pas niet meer voordelig als de kosten om de kip te onderhouden hoger worden dan de eieren die hij oplevert en dat is een stuk langer. Dan laat je als boer dus dan pas je kip slachten. En komt er minder vlees op de markt en leven kippen langer.