Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:36

secricible schreef:
Nog niet := Y)(^)

_/-\o_ respect voor jou :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:42

Ze bevatten idd meer koolhydraten, maar minder suiker. De rest zijn polyolen, en ondanks dat ik dat verhaaltje eigenlijk niet helemaal geloof, heb ik de gok genomen en gekeken of ik ze kon eten, en bleef gewoon in ketose, ondanks de 12 gr khd per reep. Heb ze besteld voor de ontzettende snaaitrek-momenten tijdens mn menstruatie, en daar werken ze prima voor (en ik vind die met cocos ook serieus lekker :o :') )

Geniet ervan secricible!! Hier gelukkig ook nooit hoofdpijn van het uit ketose gaan, alleen met erin gaan.

secricible

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:51

Polyolen zijn zoetstoffen, in NL hoef je die niet te vermelden maar in amerika wel. Dus die hoef je idd niet te tellen.
Tweede magnum maar laten liggen O:)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:05

Sterk hoor! :')

Ik dacht t idd al dat polyolen zoetstoffen zijn, maar wist t niet zeker.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:30

:')

Misschien dat het ook wel met de ADHD te maken heeft dat ik hoofdpijn krijg als ik weer KH ga eten :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:43

Nu heb ik dus wel trek in een magnum :+ Zal me gedragen en niet los gaan, heb vanmiddag een broodje op en vanavond neem ik een beetje pasta. Ondanks een belabberde nacht barst ik op een hele gekke manier van de energie, raar lichaam :')

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 16:01

Denk maar aan sla en komkommer Laura :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 16:04

Haha sorry Laura :') ben nu beetje voorbij de eerste gekte, kijken of ik nu balans kan vinden voor de rest vd week. Lag wel alweer te slapen in de auto net (als bijrijder, no worries), dat heb ik 3wkn niet gedaan. Viel mijn man meteen op.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:49

Wat kan je zowel lichamelijk als geestelijk merken als je voor je eigen lichaam te weinig koolhydraten binnen krijgt?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 07:45

Wat bedoel je met te weinig binnen krijgen, Ketose?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:36

Hahaha lekker Sec! Het is dat ik niet van de magnums ben :')

Laura hoe voel je je? Gisteravond nog pasta gegeten?

Ik ging onverwachts uiteten en heb voor spareribs gekozen verder niks erbij haha :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:32

Jammie spareribs!

Ja ik heb wat pasta op, genoten :9 voel me prima, humeur is opgeklaard en beter geslapen. Nu hopen dat ik ook af ga vallen :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:43

Ze waren enkel wat pittig, Oke volgens de kok was dit echt zoet/zuur ik zei nou verbrand mijn bek man :') Haha hij wilde nieuwe maken maar ik zei, ze smaken wel enkel wat pittig :+
Was ook het verkeerde antwoord, extra drankje en niet afrekenen zei hij :Y)
Geniale vent, leveren patat aan hun dus we kennen elkaar gelukkig wel goed :P

We hebben uiteindelijk gewoon betaald al had hij in eerste instantie enkel de drankjes opgeschreven :')

Klinkt goed Laura! Vanavond maak ik de gezonde variant van kapsalon :P Gisteren zijn de flammkuchen door het etentje niet helemaal meer gelukt :P

Sec hoe was het eten in de Librije? Ik stalk je nu :') Zag die foto voorbij komen en dacht dat kan niet anders dan sec zijn, en verdikkeme it is :P
Mooie set kettlebells trouwens!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:46

Of dat dan ketose is.. geen idee.
Maar ik heb het gevoel als ik wat meer koolhydraten eet ik mij veel beter voel..
Alleen weet ik niet of het afvallen dan door gaat

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:12

Goedemiddag!

Met streng zijn bereik ik wel weer iets. Maandag 93,8 en vandaag 92,5! Dus we gaan weer de goede kant op.

Net lekkere pannenkoekjes gemaakt (55 gram mascarpone, 2 eieren, zoetstof naar smaak en kaneel):
Afbeelding

Afbeelding

Morgenavond komen m'n ouders en schoonouders op de koffie. M'n vriend heeft een nieuwe baan te vieren, met uiteraard taart! Ik heb maar besloten dat ik vanmiddag een kha appel cranberry cake ga maken. :+

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:54

Ziet een goed uit je pannenkoek! Ik moet er toch maar eens aan gaan geloven om slagroom en mascarpone te gaan halen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:57

Oh die pannenkoek ziet er goed uit! In een vorig leven ook wel eens geprobeerd maar toen lukten ze niet zo mooi :')

En lekker dat je gewicht weer zakt!

Mn moeder had commentaar op het wisselen van dieet, dat heeft me weer wat extra motivatie gegeven }:)

Net de eerste 10 minuten van de kettlebell workout van jillian gedaan, was blij dat mn jongste wakker werd en ik moest stoppen :+ heb nog wat om aan te werken :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:03

Ziet er goed uit Milatje!

Haha goed bezig Laura!
Spoiler:
Ik ben zenuwachtig :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:04

Waarvoor? :D

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:07

Laura82 schreef:
Oh die pannenkoek ziet er goed uit! In een vorig leven ook wel eens geprobeerd maar toen lukten ze niet zo mooi :')

En lekker dat je gewicht weer zakt!

Mn moeder had commentaar op het wisselen van dieet, dat heeft me weer wat extra motivatie gegeven }:)

Net de eerste 10 minuten van de kettlebell workout van jillian gedaan, was blij dat mn jongste wakker werd en ik moest stoppen :+ heb nog wat om aan te werken :')

Gewoon op een laag vuurtje zetten :D
En goed bezig! Beter 10 minuten iets doen, dan niets doen.

Waarvoor ben je zenuwachtig gribaldi?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:45

Ik voel me gestalkt :D

Nee hoor, geintje. We hebben echt onwijs genoten, zo super weer. Ik vond het beter dan de vorige keer, de vorige keer was het allemaal wat stijver. Schijnt een bewuste keuze te zijn geweest sinds ze het restaurant verplaatst hebben naar het hotel ipv losse pand.
Echt fantastische dingen gegeten, alleen al de amuses waren als een droom. Vorige keer had ik ergens halverwege het eten een food-orgasm van de combinatie tussen de wijn en het eten, dat had ik nog nooit gehad en daarna ook nooit meer gehad, ook niet toen we bij ander 3*** restaurant waren. Hoopte hem gisteren weer te krijgen en uiteindelijk bij het laatste dessert :~ niet zo heftig als de vorige keer maar jaaa <3 merkte wel dat ik veel sneller vol zat dan de vorige keer, het was nu eigenlijk net teveel maar misschien ook wel doordat de dag van eten naar eten ging. Alcohol was heftig, 8 wijn (wel halve glazen gevraagd) en vooraf al champagne en gintonic dus was blij dat we alleen maar de trap op hoefde naar bed O:)
Matig geslapen, maar dat heb ik altijd na zo'n diner met veel wijn en eten en vanochtend fantastisch ontbijt gehad, we begonnen gewoon weer van voren af aan <3

En nu zitten we het meest schattige B&B van Zwolle midden in het centrum, vandaag de hele dag gevaren in Giethoorn en daar ook lekker gebakje gegeten, geborrelt en uiteindelijk gedineert. Zo nog Zwolle in.
Probeer vooral nergens naar te kijken en me daar niet schuldig over te voelen. Nog best lastig, mag van mezelf thuis niet op de weegschaal gaan staan. Genieten hoort er ook bij, balans is the key *\o/*

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:54

Wauw sec!! Klinkt geweldig!

Food orgasm had ik nog nooit van gehoord, ook niet echt beeld bij eigenlijk :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:59

Sorry sec :')

Het klinkt zo enorm fantastisch!! Ik ben heel heel jaloers! Ik weet nu niet meer of het heel prijzig was voor wat je krijgt? Of valt dat in verhouding mee?
8 wijn bij eten, jeetje haha dan is het fijn dat je zo de trap omhoog kan ja :')

Waar bestond je ontbijt uit? :)

Ik ben niet nieuwsgierig hoor :P

Varen dat is heerlijk! Dat wil ik ook graag nog eens doen. Al zou dat volgend jaar wel worden gezien de drukte thuis.

Goed bezig :D En zo te lezen heb je echt fantastische dagen daar! Geniet er nog even van!

Haha Laura ik krijg wel een beeld voor mij van een food-orgasm :')

Milatje, uiteindelijk nergens voor nodig geweest. Beest was nog gekker dan mijn eigen hond :')
Projectje gaat dat misschien worden :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:11

Ja het was heel prijzig :o
wij kiezen voor het Librije arrangement, die kost 1000euro voor 2 personen. Daarvoor heb je valetparking voor de deur, binnenkomst met een drankje en een mondvermaakje. Hotelkamer (we kregen gratig upgrade naar een junior suite) met nog een hapje en inclusief mini-bar en hotelkamer is natuurlijk super luxe. en dan 8 gangen diner en dus ontbijt.

Diner was 8 gangen maar daarnaast nog 8 amuses ofzo. Eerst in een apart zaaltje met een glas champagne en allerlei kleine hapjes waar ze je wensen komen bespreken (of je wijn wil, of je nog bepaalde dingen niet lust enz. Enz.) en daarba 8 gangen diner, met wijn of non-alcoholisch drankarrangement (dan krijg je allerlei afgestemde non-alcoholische cocktails erbij). Aan het einde nog koffie en/of thee met een afzakkertje eventueel en allerlei bonbonnetjes en chocolaatjes bij de koffie (en echt fantastische ijskoffie erbij <3 )
Ontbijt bestaat uit verse vruchtensappen, koffie, thee en als je wil melkdrank.
Op tafel hadden we plakken vers brood met jonge kaas en ham, zelfgemaakte chocopasta en pindakaas ( <3 <3 beste pindakaas ooit), muesli, zalm en ossenworst. Kon je eventueel nog seranoham, belegen kaas en nog wat belegsoorten bij krijgen als je wilde. Ze hadden 3 soorten zelfgemaakte yoghurt eventueel en nog croissantjes, zoete broodjes en nog paar broodsoorten geloof ik.
Dan krijg je een eitje, keuze uit spiegelei, gepocheerd ei of krokant eitje met paling (de rest was ook meer dan alkeen een spiegelei maar die heb ik niet genomen dus geen idee hoe die er uit zag) end ie was gepaneerd met stukjes paking erbij in soort salade.
We kregen nog een brioche met kaas en stroop er overheen met een schuim van kaas, een mini-hamburgertje en een leeg gouden eitje, gevuld met met gemarineerde ananas, kipkrokentje en een mousse van iets (ik weet het allemaal niet meer precies :') ) er waren allerlei soorten gesneden fruit en ik zal ongetwijfeld nog dingen missen.
Dus deels komen ze met kleine hapjes langs en deels is gewoon heel luxe broodontbijt met vanalles wat op je tafel uitgespreid staat.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:11

Food-orgasm... Daar krijg ik ook wel een fout beeld bij :D

Gelukkig maar Gribaldi!

De dalende lijn is weer ingezet! Heb gister nog een cake gebakken voor mijzelf. Zo even taart halen voor de rest van t bezoek :')