Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:47

Pff, blijkbaar niet de enige met een slechte zaterdag zo te lezen. :') Op een of andere manier had ik enorm veel behoefte aan koolhydraten, was ook heel erg moe (lichamelijk) en ritme ontbreekt behoorlijk. Vandaag wel weer een goede dag, hoewel tot nu toe nog erg mager. Tussendoortjes redt ik gewoon niet echt?

Vroeg ontbeten met water+ citroen en havermout met water en een appel.
Tussendoor geen tijd gehad.
Lunch is verse tomaten soep met veel groente en een volkoren boterham met hummus, tomaat en alfalfa.

Ga zo met paard even een uurtje wandelen, hopelijk blijft het droog.

Colway hier werd het net ineens heel donker met een hele flinke regen/hagel bui. :=

Phylos

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:03

Nou zeg wat een zieke en brakke mensen. Sterkte vandaag haha.
Hier goed nachtje vanmorgen 45 min hardgelopen daarna zondags ontbijtje om vervolgens de keuken in te duiken mrt mijn moeder voor de visite vanavond. Bospaddenstoelen soep vooraf. Hoofd is kipfilet in champignon-tomatensaus aardappels uit de oven, sla en snijbonen. Toetje is ijs met vruchten uit de vriezer. Nu snel even paardrijden en omkleden voor de visite er is

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:31

Ik ben weer terug, 3-urige wandeling was geslaagd, nu de rest van de dag bankhangen haha!

Heeft iemand nog en ideetje voor gojibessen? Ik heb een hele zak, gedroogd. Gooien jullie ze wel eens in een smoothie? Ik ben bang dat mn blender er dan aangaat :')

Mri: ik heb toevallig Nederlands gestudeerd, als je het niet meteen nodig hebt, dan wil ik er vanavond ofzo wel even naar kijken? :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 13:32

graag :) zal de brief even per PB sturen :)

FIjn dat de wandeling geslaagd was! ik ga zo even met vriendlief naar zijn ouders (goh, dan zie ik ze echt 6 a 7 dagen per week := )
Ff schoonpapa inlichten dat schoonmams een sap centrifuge gaat krijgen :P
Laatst bijgewerkt door Mri op 22-04-12 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:33

Vogeltje, Ik heb gisteren een handje gojibessen in de blender gegooid. De blender had er minder moeite mee dan met het bevroren fruit. Ik had in 1x alles in de blender gegooid, dat vond hij niet zo leuk :+

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:24

5 Keer op vakantie, wow, jaloers!
Ik ben al 3 jaar niet meer op vakantie geweest :o Maarja gescheiden en nu alleenstaande moeder, maar vind het ook niet erg :+

Toad, klinkt goed die smoothie, was al verbaasd dat je zoveel op kon, maar lees dat je vriend ook wat krijgt.

Colway, een week met 2 tampons in je neus, lijkt me erg vervelend! Maar voor een goed doel..

Phormi, ik heb ook hooikoorts, al merk ik daar nu nog niks van, het is echt gemaaid gras waar ik last van heb. Heb wel een heerlijke neusspray, maar die heb ik officieel gekregen omdat ik anders zo ongeveer chronisch ontstoken amandelen had, bijkomend voordeel is dat ik nu ook nauwelijks last van hooikoorts heb. :j

Colway, dat is echt een compleet nieuwe neus dus!

Avocado's nog nooit gehad, dus kan er niet over meepraten.. Maar lees dat ik dan dus een met een bobbelige schil moet hebben..

Zijn er hier veel die 's middags warm eten? Lijkt mij op zich ook wel wat, zou dat ook beter zijn?

Phylos, lekker menu :9

Ik wil van de week mijn eigen zuurdesem gaan maken, zijn er meer die dat doen?

Net de verjaardag van mijn broer gehad, geen taart gegeten, wel soep (uit zak, was te proeven ook) en een bruin bolletje met ham. Vanavond nog geen idee, denk makkelijk gebakken aardappeltjes met sla. Krijg zo nog visite, dus hangt er ook een beetje vanaf of ze blijft eten of niet :)

Ook slecht nieuws gelezen net, mijn achterbuurjongen is levenloos in een meer hier vlakbij gevonden, hij was al sinds woensdag vermist ;( Vind het erg sneu, nog niet gehoord of het zelfmoord of een misdrijf is, maar gezien de omstandigheden ga ik van zelfmoord uit (wat nogal een rage lijkt te zijn hier in de buurt..).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:29

Toess, Dat is best heftig :(:)
Ik heb net een smoothie met magere yoghurt gemaakt. Het recept voor een smerige keuken :') Volgende keer toch maar weer kwark. Ik had er gojibessen, diepvries en verse aarbeien, paar blaadjes munt en een eetlepen kokosschaafsel bij gegooid.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:09

Pff wat een depri weer!! Ben het helemaal zat. Ook ik ga volgende maand lekker op vakantie, naar andalusie.

Heb een muah dagje. Heb wel een flinke suikerkoek op en een australian bonbonnetje, wel enorm lekker. Verder vanochtend dus een groene smoothie, en aan het beign van de yoghurt een bakje banaan met allerlei superfoods en yoghurt. Dus op zich kan eht er mee door. Eet vanavond bij schoonouders dus zal wel weer niet heel gezond zijn :P Meestal niet op zondag helaas.

Ach verder ben ik toch al zo gezond en heb me enorm ingehouden afgelopen weekend!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:57

Dat is naar nieuws Toess.

Zou net weer even een uurtje met mijn paard wandelen. Geen best goed, paard was vrolijk maar braaf. Tot er ergens stuisvolgels rond renden met hun vleugels wijd. Nu is mijn paard die wel gewend maar dit vond hij toch wel heel spannend. Glijd in eens het touwhalster los.. -O- Dat had ik nooit verwacht. Paard in galop terug naar stal, ik naar stal bellen dat ze mijn paard konden verwachten. Komt hij weer in galop terug. Hij drufde niet in zijn eentje langs een enge hond. Gelukkig rende hij langs een andere pension stal waar ze het verkeer tegen hielde en mijn paard rustig aan het praten waren zodat ik hem weer kon pakken.

Maar goed, zal niet teveel offtopic gaan; Ik wou morgen beginnen met de eerste drie dagen van de klei kuur, maar drink normaal gesproken ook s ochtends een glas water met citroensap. Als ik s ochtends de klei drink, is dat te combineren met het water en citroensap?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:17

ohhhhh wat een rotzak hahahah, gelukkig dat ze hem tegen hebben gehouden

goeie vraag w.b. klei kuur en citroen, zat ook al te dubben

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:31

_Mara_ schreef:
Century schreef:

Wat grappig! Ik was niet echt verkleed, al was het wel verkleed genoeg voor mijzelf aangezien ik zelf nooit in een rok loop, haha. Had een bruine rok aan, dikke groene wollen trui en een mooie grote LOTR hanger. Ik heb wel iemand gezien met een angrybird op haar schouder, was jij ook bij de lezing van Brian Muir? Jij hebt beter gegeten als mij zo te zien, ik was al 'trots' op mezelf dat ik bedacht had om een appel mee te nemen, haha.

Hoorde nog van iemand een vraag over de Elf, het is echt een heeeel leuk festival! Geloof dat er rond de 25.000 bezoekers waren gister, als het er al niet meer waren. Er is ook muziek maar het gaat toch vooral om zien en gezien worden. Er staan veel kraampjes, er zijn lezingen en workshops, heb dit jaar weer meegedaan met de Balfolkinstructie, heel leuk weer. :D Maar het leukste is gewoon om mensen te kijken, sommige kostuums, echt wauw! +:)+

Ja, daar was ik ook! We waren met een groepje, met allemaal een Angry Bird (ik had de rode). En inderdaad, het gaat om de sfeer en het zien en gezien worden, waren echt geweldige kostuums bij!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:55

Dan heb ik je misschien wel gezien, zat denk 1 rij achter jullie dan. Samen met een vriendin met een knalrode jas aan.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:17

Ik zat daar ook al mee te dubben maar ik doe het niet. Drink alleen de klei. Althans als ik de 10 dagen 2x per dag heb. Als ik de 3 sagen 1x per dag heb zorg ik dat ik de klei savonds drink voor het slapen gaan. Doe er trouwens altijd een druppeltje etherische citroen olie in. Moet je durven mAr ik leef nog steeds ;)

Pff hier is het weer eens vlees, patat en sla met e-nummers. Wordt er langzamerhand echt gek van, altijd als ik hier eet is het tegenwoordig patat. Oke sorry misschien ben ik iets te verwend ofzo :p

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:58

_Mara_ schreef:
Dan heb ik je misschien wel gezien, zat denk 1 rij achter jullie dan. Samen met een vriendin met een knalrode jas aan.

Dat kan ik me zo niet herinneren, maar heb ook zoveel gezien! Wij zaten linksvoor.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:10

Ben en Jerry's nog na.. Hele buik is in de war :(

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:34

Die B&J heeft niemand je door de strot geduwd neem ik aan? :P

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:40

Haha daar heb je gelijk in maar als het op tafel staat kan ik het niet laten staan haha :p ach ja morgen gewoon weer lekker gezond!! Die b&j is wel overheerlijk trouwens!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:22

Ik weet het, ik vind B&J ook heel erg lekker! Maar na 5 happen ben ik echt wel misselijk, ik kan gewoon niet tegen suiker :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:29

Ook al eet ik nagenoeg geen suiker meer, B&J beker moet op als ik het in de vriezer heb liggen :')
Haal het daarom ook maar gewoon niet meer....

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:50

Goedemorgen!!!

Nou ik heb ontbeten met een bakje fruit van de appie en een banaan ;)

Ik wil deze week deze smoothie eens maken: http://kyradevreeze.nl/recipe-pineapple ... -smoothie/

Heb bedacht dat ik gewoon eens een ananas ga kopen en die ga slachten en dan de helft ga invriezen. Dat ik dat nou nooit eerder heb bedacht :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:58

Ja ik gebruik ook de vriezer te weinig....Doe het nu wel veel meer, koop ook meer diepvriesgroentes, wel zo handig

Gisteren slechte dag geworden, ik had zoooooo'n trek in patat en frikadel haha, dus ben naar de snackbar gegaan, daarna wijn gedronken bij mijn schoonouders en een stuk chocolade, ach was wel even erg lekker ;-)

Vandaag weer back to normal.

O: Glas lauw warm water met citroen
O: Smoothie van andijvie, kiwi, 2 sinaasappels + Roggebroodje met sandwichspread
T: Roggecracker met ei
L: Verse tomaten/paprikasoep en een roggecracker met iets
T: Ga ik laat nemen uurtje of 4 , grote appel + bio.magere kwark en noten

Meteen na sporten door naar sportschool, effe 1,5 uur zweten.

D: Soep en salade

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:58

Smoothie ziet er lekker uit, alleen ik wil naast fruit echt min. 100gr. groente erin hebben eigenlijk

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:19

Doe je wat meer spinazie erin bijvoorbeeld :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 10:22

voor de mensen met een sapcentrifuge heb ik nog een hele serie recepten voor groenten sapjes :9

Heb een smoothie boek te leen van mn schoonzusje, maar meer dan de helft is voor de sapcentrifuge, en laat ik nou smorgens niet de tijd hebben om dat ding weer helemaal schoon te moeten maken na gebruik :+

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:25

Zitten er geen blenderrecepten bij?