Taarten decoreren XX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:47

En bedankt hè Ingrid!! :')

Het is inderdaad wel kort dag.
Want dan zet ik ze eind vd dag/begin van deze avond in de vriezer, om ze er morgenmiddag weer uit te halen om in de koelkast de ontdooien, zodat ze zaterdag gegeten kunnen worden.
Dan gaan ze dus voor 12 uur de vriezer in,...

Maar toch,.. wat vind de rest daarvan??

M.b.t. dat knalroze.
Even kijken of er kant en klare knal-roze kleurstof is, en anders toch maar veel (zacht)roze kleurstof gebruiken inderdaad. :j

Hoe is het met je mond Ingrid?

Mayo

Re: Taarten decoreren XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:52

Hangt van de vulling af. Met een lactose product zou ik ze nog een dagje in de vriezer doen. Bij een ander soort vulling kan het prima. Door de bekleding is de taart geïsoleerd. Je kan hem zo nog zelfs makkelijk tot zondag bewaren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:06

Is hier ook iemand die mij van tips kan voorzien om taartglazuur of slagroom op een natuurlijke manier te kleuren? Dwz: met iets wat ik in huis heb en dat is dus geen kleurstof.
Ik had zelf bedacht dat het wellicht ook wel kan met een scheutje sinaasappelsap, jam of roosvicee?

Ik wil graag rood en geel hebben en evt. oranje en roze.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:32

Valina schreef:
En bedankt hè Ingrid!! :')

Het is inderdaad wel kort dag.
Want dan zet ik ze eind vd dag/begin van deze avond in de vriezer, om ze er morgenmiddag weer uit te halen om in de koelkast de ontdooien, zodat ze zaterdag gegeten kunnen worden.
Dan gaan ze dus voor 12 uur de vriezer in,...

Maar toch,.. wat vind de rest daarvan??

M.b.t. dat knalroze.
Even kijken of er kant en klare knal-roze kleurstof is, en anders toch maar veel (zacht)roze kleurstof gebruiken inderdaad. :j

Hoe is het met je mond Ingrid?

Gaat redelijk. Begin eraan te wennen(zal wel moeten ook :D ) en kauwen gaat langzaam aan de goede kant op :j .
De pijn is gelukkig een heeeeeeeel stuk minder, dus komt goed *\o/* .

Ik ga vanavond alvast een deel maken van de gebakjes en deze gaan gewoon de koelkast in :j . Anders heb ik er morgen 45 te maken en mij kennende
bedenk ik ter plekke dat de versiering toch niet zo leuk is en ik iets anders wil, maar wat weet ik op dat moment nog niet, dus ben ik s'avonds nog aan het verzinnen hoe ik ze zal doen :D . Nee, dat gaat hem niet worden, ik begin alvast maar :j

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:34

Mayo schreef:
Hangt van de vulling af. Met een lactose product zou ik ze nog een dagje in de vriezer doen. Bij een ander soort vulling kan het prima. Door de bekleding is de taart geïsoleerd. Je kan hem zo nog zelfs makkelijk tot zondag bewaren.

In alle 3 zit botercreme en 1x hazelnootmousse gemaakt van slagroom, en 2x mousse van Mona.

Toch invriezen?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:48

Hier ook druk aan het bakken, inmiddels staat de 3e tray met cc's in de oven en de 4e staat klaar.
Ga straks ook nog cakepops maken. Ben gevraagd om een gedeelte te maken voor een high tea, het is voor de moeder van een goede vriendin.
De cc's gaan voor een gedeelte versierd worden met fondant en de andere helft met een toef erop.
Ben 2 verschillende toefjes aan het maken volgens het boek van rudolph.
Denk dat ik voor de cakepops maar het oude recept aan houd, heb straks weinig fut meer denk ik.
Merk dan wel dat ik er nog niet helemaal ben met mijn been, maar dat komt vast wel weer in de toekomst.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:58

anneliesdj schreef:
Is hier ook iemand die mij van tips kan voorzien om taartglazuur of slagroom op een natuurlijke manier te kleuren? Dwz: met iets wat ik in huis heb en dat is dus geen kleurstof.
Ik had zelf bedacht dat het wellicht ook wel kan met een scheutje sinaasappelsap, jam of roosvicee?

Ik wil graag rood en geel hebben en evt. oranje en roze.

Meer suggestie's nog trouwens?
Ik wil biscuitdeeg maken, vulling kan ik nog wel tips voor gebruiken.
Het is voor mijn dochter die morgen 2 wordt en ik wil het wat simpel versieren, haar naam erop zetten met chocolade en ik heb wat strooisels.
Ze is ook gek van Winnie the pooh dus als ik slagroom of glazuur kan kleuren kan ik daar ook wat mee doen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:04

Ben bang dat dat je niet gaat lukken. Rood is met kleurstof al lastig, dus met wat je in huis hebt lijkt het me onmogelijk. Je kunt met ranja of zo alleen een heel licht kleurtje krijgen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:05

Maar licht is wel voldoende, hoeft niets fels te zijn hoor.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:09

Slagroom is wit en als je er dan iets roods doordoet wat al vrij licht is, krijg je alleen maar roze...

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:25

Ik heb vandaag deze binnen gekregen <3 zo schattig voor cake pops....
ik ga ze maken voor de traktatie van mijn zoon in zijn klas...
Afbeelding

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:35

TinkerTom , wat leuk!!!
Hoe doe je dat eigelijk? gewoon wat cake er in proppen of zo?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:39

ja het is gewoon een "simpel" malletje...
dus ik vermoed op de "ouderwetse" manier cakepop biscuit maken en erin "proppe" stokkie erin en ff in de koeling...
er zitten zelfs stokjes bij en doorzichtige papiertjes om ze mooi in te pakken!

Ik kwam hem tegen en dacht "hebbuuhhhhhh"

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:40

hmm.. mams en ik hebben net onze eerste blanda gebakken.
alles gedaan volgens de beschrijving hier (eerste topic, zelfs met de genoemde c1000 mix)
nou het beslag bleef maar vloeibaar.. uiteindelijk maar meer mix toegevoegd dan nodig was..
2x zolang in de oven om hem gaar te krijgen. Uiteindelijk is hij dus ook veel gaan rijzen, dat we
nu 2 boltaartjes hebben van dezelfde grote :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:00

Die zijn ook leuk TT.

Valina ook gefeliciteerd dus :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:10

even terug.. ook jij,Valina van harte met je zwangerschap!! 10 oktober is de dag dames.. beter kan niet zegt dit weegschaaltje :D
Ik hoop voor jullie op een mooi afgebakken kindje met alles erop en eraan.

Ik heb van de week varkens en lieveheersbeestjes cc gemaakt. Was een succes .Helaas geen foto. Morgen of zo ga ik weer aan de slag met de kids. Ik vind het geweldig om te doen. Maar zeg er wel bij dat ik ook wel de rust moet hebben om iets leuks te maken. Ook zit ik nogsteeds met het "probleem"dat ik voor Willem suikervrije bekleding wil hebben waar je iets mee kan. (fondant of marsepijn) want gesmolten hagelslag en botercreme is zo saai. maar elke keer ben je wel weer inventiever.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:20

Even off-topic voor Valina,
mijn zoontje van 9 vind het fantastisch is helemaal dol op zijn broertje, en hebben ongelooflijk veel lol met elkaar, er word heel wat af gegrapt en gelachen tussen die twee, echt heerlijk om te zien.
Hij is er ook echt heel erg lief voor.

Die mal heb ik ook, wat een crime zeg, om alles er weer heelhuids uit te krijgen.
( toen had ik nog geen crisco in huis )
Wel heel leuk die mini cupcake pops.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:41

Ik wil als bedankje voor mijn stage (ouderen) cupcakes geven.
Maar ik heb geen inspiratie wat ik er op doen kan. Ik ben niet getalenteerd, het mag een kleine uitdaging worden maar geen gevorderd kunstwerk.

Ik kan evt. iets doen met botercreme, marsepein, fondant, glazuur? Maar wat :=

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:44

misschien cupcakes maken en het logo van het stage bedrijf erop doen gepuzzeld of eventueel op elke cupcake een bloem en letter en dat vormt dan bijvoorbeeld bedankt voor de leuke tijd

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:45

Saaams schreef:
Maar ik heb geen inspiratie wat ik er op doen kan. Ik ben niet getalenteerd, het mag een kleine uitdaging worden maar geen gevorderd kunstwerk.

Lente/paasthema? Dat je er paaseieren of konijntjes ofzo opmaakt? Of je maakt een afbeelding van een cupcake :))
Of evt. logo van het bedrijf?

Edit: stomme typo's ^)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:30

Ik heb inmiddels 2 taarten, een kleine van biscuitdeeg en een grote banaanchocotaart met deze als basis: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 ... Bakehouse/

Die laatste ga ik vullen met banaanvulling en chocola erover laten lopen en met poedersuiker vlinders erop maken.
De taart van biscuitdeeg doe ik gewoon met slagroom en abrikozenjam en daar wil ik fondant overheen doen, iets van vlokjes buitenom en dan mooi maken met toefjes, slagroom en met fondant iets leuks erop spuiten.
Maar wat is een juiste manier om het aan te pakken?

Ik snap dat het niet handig is om eerst de hele taart in te smeren met fondant en vervolgens nog door de vlokken te rollen, maar eerst buitenom fondant en dan het midden nog moeten doen lijkt me ook niet handig?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:56

ProudHorse schreef:
Saaams schreef:

Lente/paasthema? Dat je er paaseieren of konijntjes ofzo opmaakt? Of je maakt een afbeelding van een cupcake :))
Of evt. logo van het bedrijf?

Edit: stomme typo's ^)

Leuk idee, iets voor pasen ja!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:40

Pfffff wat een werk ,45 gebakjes :? . Moet de helft nog versieren en dan ben ik eindelijk klaar. Had gelukkig de meeste blommekes al gemaakt, anders was het vanavond heel laat geworden denk ik :j .
Nou, dat was m'n pauze :D , ga weer verder :wave:

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 14:01

Zo, Valina en Rinske, GEFELICITEERD!!! Hopelijk is het niet besmettelijk...

@Valina, je kan hard roze kleuren met de electric-colors van americolor. Ze verkopen die wel bij de taart en decoratie in Etten-Leur. Maar dan wordt het wel bijna neonroze hoor.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:57

KLaarrrrrrrrrrrrrrrrrrr *\o/* eindelijk :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op verzoek gevuld met vanille bc en aardbeien vlaaivulling ( de helft) en de andere met kersen vlaaivulling.
Nu ga ik eerst de bende maar eens opruimen, want kan m'n keuken bijna niet meer zien :D