Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:21

Ik heb ook net een lauw glas water op.. Blegh, haha. Zonder citroen, die heb ik niet.

Ik neem zo mijn ontbijt en ga vast een eitje koken voor vanmiddag. Moet werken van 1 tot 6.

MaartPaard

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:41

Haha dat is toch slim Colway! Het gaat erom dat je lichaam niet in een keer een te koude of te hete scheut naar binnen krijgt, dus wat je doet is prima ;) En ik las iets over je hoofdhuid. Mag ik misschien vragen welke shampoo je gebruikt? Geloof het of niet, al die rotzooi die in ons eten zit verwerkt, zit nog een veel ergere mate in al onze verzorgingsproducten verwerkt!!

Mijn eten van gister was een groot succes! Was er alleen wel even wat langer mee bezig dan ik zelf had gepland haha. De quinoasalade was heerlijk :D Had alleen zo enorm veel gegeten! Ik klapte echt uit elkaar. En mijn oma had ook nog speciaal gebak gehaald en van tevoren nog een klein saucijzenbroodje. Ernstig!

Kreeg alleen wel een harde toespraak van mijn vriend, die vond me doorslaan :')

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:45

Haha! Vind je vriend het wel lekker? Dan zit 't goed toch.. :P
Mijn vriend doet gelukkig ook lekker mee! Sinds gisteren heb ik 'm van de keelpastilles af, daar was hij echt verslaafd aan.. :=

Ik heb gisteren ook heerlijke tortillachipsjes gehad, wijntje heb ik maar gelaten en heb thee genomen. :)

Wat had je allemaal door de quinoa salade gedaan? Ik zag het van de week wel staan, volgende keer ook eens meenemen.

Ik ga zo aan mijn yagua sapje, ben echt benieuwd!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:48

Ja hij vindt het wel lekker maar hij is bang dat ik op een verjaardag nooit meer gezellig kan zijn en ook gewoon kan genieten van een stukje taart of dat we niet meer even langs de mac kunnen scheuren om een hamburgertje te halen.

Door de quinoa had ik munt, koriander, limoen, olijfolie en granaatappel gedaan :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:52

MaartPaard schreef:
Ja hij vindt het wel lekker maar hij is bang dat ik op een verjaardag nooit meer gezellig kan zijn en ook gewoon kan genieten van een stukje taart of dat we niet meer even langs de mac kunnen scheuren om een hamburgertje te halen.

Daar is mijn vriend ook bang voor.. Daarom doe ik ook altijd gewoon mee op verjaardagen etc. :) En ik vind ergens ook wel dat hij dan gelijk heeft.

Ik ben nu een havermoutpannenkoek met appel en kaneel aan het bakken :9 Voor de rest van vandaag weet ik het nog niet echt. Vanavond waarschijnlijk iets met verse spinazie, omdat ik die smoothie van gisteren toch te ranzig vond en nu een halve zak spinazie overheb :')

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:55

Ja het is ergens ook wel een beetje zo, de mensen die roken en drinken blijven ook gewoon overeind.. En ik ga al moeilijk doen als ik een stukje taart en frisdrank voorgeschoteld krijg terwijl ik eerst de grootste zoetekauw was die er bestond.

Maar ik moet het inderdaad misschien maar iets meer van me af zetten en gewoon op sommige dagen ook 'normaal' doen en lekker genieten.

Gaan vanavond wel nog steeds naar het biologische restaurant! :D

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:58

Nou ik heb de helft van mijn sapje verpest door mijn glas om te gooien... :+
Maar de rest is echt superlekker, dit ga ik vaker kopen! :D

Heb nu lekker 2 bio boterhammen in de broodrooster, even lichtjes roosteren en dan lekker jam erop. Dan nog wat yoghurt met chiazaad en fruit. :9

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:00

Ohhh mijn vriendinnen vinden me doorslaan :') Maarten (vriend) ook wel een beetje :+

@maartpaard hoofdhuid....ik heb speciale shampoo's zonder parabenen en dat soort rotzooi. Maar ik wissel ook wel eens. In de loop der jaren heb ik gemerkt namelijk dat het echt van binnenuit komt (voeding en stress) en niet door shampoo/hairstyling etc. Ben ook getest op allerlei allergieeen en kom nergens positief uit, maar goed tis goed onder controle alleen af en toe laait het toch op...

Al heb ik wel laatst een gloss cream gebruikt en ik heb het vermoeden dat ik daar weer wel op reageer, die ligt dus in de prullenbak

Ben ook benieuwd naar je quinoa salade!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:01

Ik zondig ook gewoon soms hoor, al zou ik een gebakje wel laten staan denk ik (behalve een moorkop) ben geen gebakmens, maar een borrel laat ik niet staan en een handje chips ook niet alleen probeer wel met mate. Ook beter voor me aangezien ik vaak niet zo goed meer weet hoe ik thuis ben gekomen :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:02

@ Roelke wat voor sapje heb je gemaakt?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:03

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:08

owjah die hebben ze bij de Appie volgens mij, goed te doen dus ;-)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:09

Klinkt goed Roelke! Waar heb je hem gekocht? Ik zie dat ze het bij de plus zouden hebben, maar bij ons op het dorp volgens mij niet...

Ik laat meestal ook gebakjes staan, omdat ik dat niet lekker vind! Maar chocoladecake ofzo (eigenlijk alles waar chocola in zit :+ ) vind ik wel heel lekker, dus dan neem ik wel een stukje! Verder vieren mijn vrienden vaak verjaardagen in een café of zo, dus meer dan wat bittergarnituur is er dan niet :D Mijn familie viert zelden verjaardagen, maar dan zijn er wel chipjes.. En mijn schoonfamilie zet meestal fruit op tafel :P ideaal. Alcohol vond ik altijd al vies... _O- en ik reageer er ook (te) sterk op.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:11

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:19

Ik heb het sapje bij de EkoPlaza gekocht! Daar hadden ze alle smaakjes wel volgens mij.
Eigenlijk drink ik alleen water en thee.. Maar soms heb ik wel zin in een sapje, dus daarvoor zijn deze goedgekeurd. ;) Voor elke dag zijn ze ook wat te duur denk ik..

Ooh bitterballen.. :9 Ik ben geloof ik ook meer van de hartige hapjes. :D
Laatst bijgewerkt door Phrono op 17-03-12 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:20

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:23

Maartje: bedankt voor dat recept :D lijkt me erg lekker!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:27

ik vond de spinazie met banaan maar melig en smerig zoet :o
gister dus een citroen er doorgeen gedaan. Toen werd het weer net te zuur.
Vandaag minder spinazie, een banaan die veel rijper was,2 sinaasappels en een paar bramen en een paar frambozen.
Vond de variant van vandaag veel lekkerder, maar ipv een halve liter had ik een liter :o
aangezien vriendlief het smerig vind heb ik alles maar opgedronken :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:28

hahahah dan zit je goed vol ;-)

Maar ik zoek eigenlijk naar andere bladgroentes, iedere dag spinazie is ook zo eenzijdig, wil juist variatie, maar denk dat bladgroentes het lekkerste blenderen...

Jullie ideeen? Sla soorten ofzo?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:30

Ohhh dat recept....lekker...heb alleen de munt hier niet liggen :+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:31

kwart komkommer
paar stengels bleekselderij
spinazie
1 zure appel
en eventueel gember/citroentje

Errug lekker

Maar ook ongesneden boerenkool (helaas moeilijk te vinden en binnekort helemaal niet meer..... )
met een appeltje en een beetje citroen :9

Beide zijn ook errug lekker in de sapcentrifuge, maar blender kan ook :j al moet je er dan wel echt wter bij doen

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:35

ik vind alleen dan weer dat appel (met een staafmixer) krrelig wordt als appelmoes...

Bleekselderij is dat niet mega vies? Ik accepteer het in kleine hoeveelheden in de salade maar vind de smaak zo overheersend? Tis wel mega gezond he?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:35

Ik ga maar boerenkool halen, zag ik gisteren nog liggen, effe klein zakje inslaan, kan het ook invriezen in porties

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:40

Toen ik begin van dit topic vroeg om leuke recepten voor groente smoothies, kreeg ik een paar leuke pb's met heel veel tips! Hier een paar receptjes:

2 perzikken
- halve banaan
- kwart zak spinazie
- sla
- basilicum (2 takjes oid - niet eens zo heel veel)
- kiwi's
- banaan

kropsla,
komkommer,
verse munt,
goji bessen

half bakje pitloze rode druiven,
2 stengels van bleekselderij,
4 kleine appeltjes,
6 ijsblokjes en wat water

halve krop sla,
halve bak witte druiven
halve groene paprika

Sinaasappel
banaan
een hele komkommer.

halve krop sla
zwarte bessen
stengel bleekselderij
druiven
halve banaan

chinese kool,
nectarines
banana

3 nectarines,
1 banaan
een halve bos andijvie.

banaan,
peer,
andijvie

3 appels (Elstar)
1 banaan
1/2 kropsla

4 appels
1 banaan
1/2 andijvie

Deze kon ik zo even vinden, receptjes zonder spinazie. :)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:42

Over chocolade gesproken! Ik heb net ontbeten met een muffin :o En gisteravond nog gegeten met een pizza met heel veel knoflooksaus! Gisteren heel 3 uur paard gereden dus had om half 8 zoveel honger dat we maar naar de pizzaria zijn gegaan.

Over shampoo's en dergelijke gesproken, ik heb ook altijd veel last van mijn hoofdhuid. Ik heb ook een liche vorm van psoriasis, wat voornamelijk van binnenuit door stress komt. Maar met bepaalde goedkope shampoo's als Andrelon, Herbel essence, is mijn hoofdhuid erg droog na het wassen. Wanneer ik met de duurdere shampoo's was gaat het al een stuk beter. Sinds kort was ik met shampoo die wordt aangeraden voor de hoofdhuid van kankerpatienten, nu heb ik geen droge hoofdhuid meer!
Helaas vanmorgen wel weer een psoriasis streep op mijn voorhoofd. Ik heb het nogal druk gehad op school met veel stress, dat uit zich dan naar een paar dagen, helaas.