Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:59

me ate some veggieburgers :9
Met patatten en bloemkool. En deze was tenminste niet gevuld met een of andere groentespijs met olijven erin.. :D

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:03

Ik heb vanavond zelf falafel broodjes gemaakt. Heeeeeeerlijk! Snel klaar en heel erg lekker!

Een korte beschrijving.
Men neme:
*Patat
*Falafel
*Pitabroodjes (opwarmen in de oven, kijk even op de verpakking)
*Saus naar keuze (cocktail/knoflook)
*Slamix/salade

Bak de patat en daarna de falafel in de frituurpan oid.
Doe de falafel, slamix en saus in het pitabroodje. Eetsmakelijk! :Y)

Patat kan je natuurlijk ook weglaten om het iets gezonder te houden.

Magrathea

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 22:49

Pfffft dan moet ik wel heel moeilijk gaan doen := Maar ik zal het even proberen.

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:52

Wat is falafel eigenlijk? Ik hoor het zo vaak terugkomen maar weet niet echt wat het is..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 22:53

Ik weet het ook niet := maar het is vegetarisch en lekker :j ook die van de doner company is goed te eten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 22:59

Afbeelding

Afbeelding

Tadam :Y)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:19

Falafel maak ik heel vaak thuis, maar nog nooit zelf de balletjes gedraaid. Het zijn vegetarische balletjes met als basis kikkererwten, en laat ik daar nou net heel dol op zijn! In een pitabroodje met wat sla en knoflooksaus zijn ze het lekkerst! Maar ik heb ze laatst naast een groentecurry en rijst gedaan, ook lekker :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:13

Mmm falafel :9
Balletjes zijn makkelijk zelf te maken hoor, gewoon zo'n mix kopen bij de appie :Y)
Ik vind ze het lekkerst in een pitabroodje met tomaat, blaadje sla en knoflooksaus :9

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:26

Ja maar ik ben wel van het made-from-scratch koken. Dus geen pakjes of mix of iets dergelijks. Weet ik tenminste wat ik eet, ipv overdosis conserveermiddel e.d. Ik probeer ook altijd producten met meer dan 12 ingredienten te vermijden.

Magrathea, die salade is mjammie! Ik heb 'm laatst nog gegeten. :D En helemaal vegan dus?

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:28

Ah oke, tja dan is zo'n mix niet zo handig. :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 12:30

Ik probeer ook zo weinig mogelijk pakjes te gebruiken, maar het is stiekem wel heel makkelijk :=

Hee maar Nelleke, die salade heeft toch wel meer dan 12 ingrediënten :D Ja ik kan er niks op ontdekken wat dierlijk is :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:36

Ik bedoel in een saus of in een mix. Of koek of brood of iets waar al 12 ingredienten voor nodig zijn om tot 1 product te komen :+

Ik ben er niet strikt in hoor, en soms is een pakje ook wel makkelijk, maar ik let er wel op :) Net zoals een curry of een chili kan ik prima zelf maken. Net zoals elke soort roomsaus, soep etc. Kwestie van basiskoken. Is veel goedkoper dan een pakje, en vaak ook veel gezonder. :) Kost wel iets meer tijd.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 12:38

_Nelleke_ schreef:
Ik bedoel in een saus of in een mix. Of koek of brood of iets waar al 12 ingredienten voor nodig zijn om tot 1 product te komen :+

Ik ben er niet strikt in hoor, en soms is een pakje ook wel makkelijk, maar ik let er wel op :) Net zoals een curry of een chili kan ik prima zelf maken. Net zoals elke soort roomsaus, soep etc. Kwestie van basiskoken. Is veel goedkoper dan een pakje, en vaak ook veel gezonder. :) Kost wel iets meer tijd.

Haha ik snapte je wel hoor ;)
Kan me er ook wel in vinden. Mja, ik heb nu eenmaal weinig tijd voor dat soort dingen.. the harsh student life ;)
Plus dat mijn koelkast dan stampvol komt te staan met sausjes enzo.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:38

Magrathea, kom jij uit Alphen ad Rijn oorspronkelijk? Dat je bij lonestar een paardje least? Ik heb daar ook nog een blauwe maandag gereden. Sorry even offtopic maar je onderschrift viel me ineens op :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 12:40

Haha nee ik kom uit Rotterdam :) Maar Lone Star was eigenlijk de dichtsbijzijnde westernmanege waar ik ook een goed gevoel bij had :+
Op zich is het prima te doen met het OV, mag toch gratis reizen.
Ws gaan mijn vriend en ik wel samenwonen in Alphen over een paar jaar, dat lijkt het beste compromis voor onze uiteenlopende eisen :=

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:51

:')

Ik ben er alleen geweest toen het net bestond dus kan er niet veel zinnigs over zeggen, wel kwamen toen de paarden al dagelijks in paddocks dus dat vond ik wel positief.

Alphen aan den Rijn, misschien moet je je nog 'ns achter je oor krabben. Ik ben er opgegroeid (middelbare schooltijd) maar ik vind het niet zo'n florisant sfeervol dorp. Veel wijken zien er zo troosteloos uit, weinig cultuur, nergens lekker uit eten etc. Maar een hoop van m'n vriendinnen wonen er nog en vinden het er leuk, dus het kan ook aan mij liggen :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 12:56

Ja dat vindt Mel idd erg belangrijk :) En als het echt niet anders kan (sneeuw, stromende regen etc) wordt er gerouleerd in de binnenbak dat ze iig een uurtje de benen kunnen strekken.
De gemeente doet zo onwijs moeilijk, als het aan ons lag was er al een nieuwe binnenbak geweest en een heel stuk weiland erbij. Maarja _-:(
Erg offtopic, maar ga het toch even vertellen: om een grote binnenbak te mogen aanleggen, moet er archeologisch onderzoek worden gedaan want anders stamp je misschien cultuurgoed weg ofzo. Nu dat is gedaan, vreselijk duur, vervolgens komt de vergunning niet in orde, bla bla... 5 jaar later: ja u mag uw binnenbak bouwen hoor..! Alleen is uw archeologisch onderzoek verjaard :j moet u opnieuw laten doen
..... Seriously? :') Alsof er in de tussentijd een dinosauriër is gaan liggen :')

Ik ken idd wat mindere wijken maar ook wel leuke wijken :) Het is sowieso maar voor een aantal jaar, zodra ik een beetje een standvastig salaris, vast contract en een spaarpot heb opgebouwd gaan we op zoek naar een plek waar we de paarden aan huis kunnen houden :D
En ook groentjes telen in de tuin en elke dag vegetarisch eten!! <-- ontopic :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:02

Ja het hele verhaal van de binnenbak ken ik, ik weet dat daar echt vreselijk moeilijk om wordt gedaan. -O-

Oeh wil ik ook! Kruiden telen doe ik in de zomer al op het balkon! :D Paardjes aan huis is voor mij echt een droom, maar mijn vriend wil eigenlijk niet uit Amsterdam weg. Dus die combi wordt een beetje lastig, zelfs als geld geen issue is kan het nog niet :') Maargoed, ik ben heel erg blij met m'n stalletje nu. (Zie onderschrift :D )

Zoo nu weer ontopic :D

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:52

Magrathea schreef:
..... Seriously? :') Alsof er in de tussentijd een dinosauriër is gaan liggen :')

_O- _O- :')

Mijn oma tegen haar vriendinnen: "ja mijn kleindochter is geen vegetariër, maar wat anders... hoe heet dat nou? Vegetariënist ofzo..."

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:04

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 00:00

Ik kan 'm niet zien. Staan ze lekker in de wei? :)

Vandaag ook bij mijn oma, ik had die fruitburgers van Alpro meegenomen (echt een aanrader!!!!!)

Oma: "Nou, dat ziet er niet eens heel erg raar uit."
Ik: "Is ook heel lekker, wilt u proeven?"
Oma: "NEE!"

:')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 03:31

Fruitburgers? Nooit van gehoord.. Hoe eet je dat? :') Zegmaar, als tussendoortje of bij de warme maaltijd ofzo?

Nom nom, midnight snack, broodje kaassouffle met mayo <3 (kom net uit mn werk)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 03:33

Ik heb net als midnight snack tomaat gevuld met mozzarella op.
Heb ook echt trek nu, kom ook echt recht uit mijn werk haha.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 03:34

Oeh lekker! Heb ik allebei niet in huis :+

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 03:38

Ik ook niet, mocht van mijn baas wat eten zoeken uit de koelkast. Hoor morgen wel of de keuken het eigenlijk nodig had :')
We hadden een Italiaans themafeest dus hadden ze allemaal Italiaans eten gemaakt. Blijft mijn favoriet.
Zo ook de pasta met vele olijven of tomaat met mozzarella. Om maar ontopic te blijven.

We hadden ook nog heerlijk gevulde ravioli, al hou ik zelf niet perse van gevulde pasta. Vind pasta dan al snel smaken alsof het niet vers is, wat het ook totaal niet is natuurlijk.