Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:19

Wat voor mix was dat? Een uit een pakje ofzo? En hoe lang is zo'n sachertorte houdbaar, die is met slagroom en kan niet in de vriezer, toch?

*gaat de pig-in-the-mud terugzoeken*

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:37

Hier dan mijn chocopops:

Afbeelding

Afbeelding

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:48

Leuk! :D

Mensen kunnen jullie mij helpen denken, ik moet voor ca 450 mensen gebak maken, echt gebak, geen cupcakes. Hoe kan ik dit het beste en voordeligst mogelijk aanpakken ?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:52

Groot vierkant/rechthoek biscuits bakken, vullen, bekleden (alleen bovenlaag) en met een goed scherp mes in mooie stukjes snijden? Versierseltjes erop. Of Vullen en snijden en dan bedruipen/bedekken met vloeibare fondant, als je volledig beklede taartjes wil?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:05

Ja ik denk dat het idd zoiets als de eerste optie wordt!
Het plan nu:
- een zo groot mogelijk bakvorm scoren, rechthoekig het liefst. Voor een niet al te hoge prijs. Vullen met een vrij simpele vulling (bc met smaakje + jam) alleen de bovenkant bekleden, en in 4 kantjes snijden (misschien mijn logo 450x uitprinten op eetbaar papier en dat bovenop de vierkantjes)

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:09

Mayo schreef:
Tequilaatje schreef:
Dank je:)
Ganache: 250 ml slagroom opwarmen (niet laten koken), van het vuur halen en 250 gram chocola erdoorheen smelten. Goed laten afkoelen en dan opkloppen, vervolgens nog een uurtje in de koelkast, daarna was het stijf genoeg om op te spuiten:)

Dat heet ganache? Bij mij heet dat chocolademousse :=

Zo smaakte het ook wel ja;) Had het recept van een vriendin, werkte wel makkelijk opzich. Maar wat voor recept gebruik jij dan?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:15

imd schreef:
Wat voor mix was dat? Een uit een pakje ofzo? En hoe lang is zo'n sachertorte houdbaar, die is met slagroom en kan niet in de vriezer, toch?

Is een mix van Oetker. Soort chocoladeachtige cake en dan kun je er zelf Abrikozenjam tussen smeren ;)
Hoe lang zoiets houdbaar is weet ik niet :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:28

Jaime_ schreef:
Ja ik denk dat het idd zoiets als de eerste optie wordt!
Het plan nu:
- een zo groot mogelijk bakvorm scoren, rechthoekig het liefst. Voor een niet al te hoge prijs. Vullen met een vrij simpele vulling (bc met smaakje + jam) alleen de bovenkant bekleden, en in 4 kantjes snijden (misschien mijn logo 450x uitprinten op eetbaar papier en dat bovenop de vierkantjes)

Ik heb zo'n verstelbare rechthoekige bakrand. Werkt prima en is behoorlijk groot, maar ik zou niet weten tot hoe groot je ze kunt krijgen. Misschien kun je bij de plaatselijke ijzerboer zoiets op ovenformaat laten maken? Dan heb je optimale grootte! En als bakring zal dat niet zoveel kosten denk ik..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:31

Hee nu je het zegt! Ik heb zelf ook een rechthoekige bakrand :') Ideaal! Die ga ik gewoon gebruiken :j Wordt wel mooi lastig om te gaan bepalen hoeveel beslag ik nodig heb.. normaal vul ik de vorm met water en bereken ik het door het aantal liters. Maar een bakrand vullen met water lijkt me geen succes :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:39

Je kan het ook uitrekenen. Een dm3 (10 * 10 * 10) is 1 liter. Dus even de lengte * breedte * hoogte, in decimeters, en dan heb je meteen de liters.
Dus als je vorm 30cm * 30cm * 10cm is dan is het 3 * 3 * 1 = 9ltr.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:01

Cyntje schreef:
imd schreef:

Is een mix van Oetker. Soort chocoladeachtige cake en dan kun je er zelf Abrikozenjam tussen smeren ;)
Hoe lang zoiets houdbaar is weet ik niet :)

ik heb laatst een sachertorte mix besteld bij een webshop en toevallig gisteren even geprobeerd hoe dat ging met bakken en of het te eten was. Ik hou zelf helemaal niet van chocoladetaart (ik hou alleen van chocola, niet van iets met een chocoladesmaakje) maar die biscuit was echt goed te eten, heerlijk luchtig, zoals een gewone biscuit, maar dan met een lichte vleug chocola, erg lekker met kersenvlaaivulling en slagroom :9

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:03

Jaime wat trouwens ook niet duur is als vulling, maar door veel mensen wel gewaardeerd wordt, is banketbakkersroom, erg lekker in combi met jam en makkelijk klaar te maken met poeder...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:46

Dan zou ik er zwitserse room van maken. :9

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:51

Bbr vind ik zelf ook heel erg lekker! Maar ik wil de zijkanten niet bekleden, opzich niet erg als ik een dijkje spuit. Maar is bbr wel goed in te vriezen?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:53

Heb maar een advertentie op DLT geplaatst dat ik opzoek ben naar een bakvorm 40x40 of 35x35 om te lenen of 2ehands. Als iemand hier nog iets heeft? Kan evt. ook met post, betaal ik uiteraard verzendkosten! (ook met lenen) Die bakrand is denk ik niet zo'n succes, heb hem net even goed bekeken.. daarnaast heb ik in mijn taartenbakoven, enkel een rooster en geen bakplaat, dus dat wordt zo'n gedoe!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:54

Bij de bakker gaan lenen? :+
Die hebben hele grote.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:59

Dat zie ik niet als een optie :P

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:47

Jaime wat voor oven heb je dan voor je taarten?

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:08

Whiieieeeeeee heb net mn bruidstaart voor morgen afgemaakt!!! Hij is echt heel gaaf geworden, voor het eerst 3 laags gestapeld en hij is echt sjiek zeg! Ben er helemaal hyper van! Morgen zal ik m showen, als ie opgehaald is!

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 07:24

Jaime_ schreef:
Bbr vind ik zelf ook heel erg lekker! Maar ik wil de zijkanten niet bekleden, opzich niet erg als ik een dijkje spuit. Maar is bbr wel goed in te vriezen?

Wat een berg om voor 450 man gebak te moeten maken. Bbr is wel heel erg lekker, maar een dijkje spuiten heeft weinig zin als je de taart daar al aan gaat snijden denk ik. Het zullen geen hele grote punten worden, dus ik denk dat botercreme best moet kunnen. desnoods met een kleurstof erdoor voor een ander effect.

Ik heb weer veel leuke taarten gezien in het topic. En inspiratie op gedaan.
Volgende week mag ik zelf ook weer aan de slag. Ik heb er weer zin in. Biscuit is gebakken met speltbloem. Hij is gewoon mooi gerezen, dus hopelijk smaakt de taart goed. Hij rook hetzelfde als een normaal biscuit, dus dat zou goed moeten komen.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:31

Jaime, misschien een idee om plastic glaasjes te vullen met biscuit + vulling, dan hoef je niet te snijden en het ziet er mooi uit.
Bij paardekooper hebben ze al glazen van € 4,85 per 100 stuks, dus dat is ongeveer 20 euro aan bekers. En vorkjes zijn ook niet duur (staan ook op de site van paardekooper).

Hier een link naar de glazen:
http://www.paardekooper.nl/e-shop/drink ... 100_cc__ps

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:35

Vorige jaar heb ik voor mijn zoontje een taart laten maken, helaas werkt het emailadres van degene die dat toen heeft gedaan voor mij niet meer.
Zijn er hier mensen uit de omgeving Oudenbosch (of Middelbeers) die een taart kunnen/willen maken?

Of heeft iemand misschien de site waar bijna alle mensen op staan die in opdracht taarten maken?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:10

Ik zit 30 km van Middelbeers vandaan, weet niet of dat te ver is?

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:29

Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen, heb al een heel deel van het boltaartjes topic gelezen. :j

Ik wil graag een boltaartje maken maar heb 2 vraagjes. :)
Nummer 1: Ik wil graag 2 vullingen erin doen: Mona toetje kwarktaart aardbei (oid) en dan wil ik in de andere laag graag verse aardbeien. Maar ,kan dit? Moet ik er dan niet ook mona toetje bij doen? Omdat anders de cake nat wordt van de aardbeien ofzo?

Nummer 2: Ik wilde afsmeren met witte chocolade botercreme.... Nu heb ik hier een receptje gevonden:
Citaat:
Botercrème (op basis van witte ganache)

Ingrediënten

200 gr witte chocolade
200ml slagroom
250 gr roomboter

Werkwijze

De room laten koken en de chocolade in een kommetje doen
Als de room kookt die over de chocolade gieten en een beetje roeren tot alles opgelost is
Dit alles laten afkoelen
De boter tot room mixen en de afgekoelde room en chocolade er langzaam bijgieten
Na nog een tijdje op hogere snelheid mixen

Je kan er nog poedersuiker onderdoen om hem nog zoeter te maken maar dat doe ik niet. Je kan hem in principe dadelijk gebruiken om te spuiten of tussen de taarten te doen.

Maar is die botercreme goed genoeg om mijn taartje mee af te smeren? (En dan dus geen marsepein oid te gebruiken) en die chocolade? Die leg je in een bakje en daar moet je de kokende room over gooien, maar moet je niet eerst al de chocolade laten smelten ofzo? En dit kan gewoon witte ah chocolade zijn? Of moet het perse van die kleine dingen smeltchocolade zijn?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:09