Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mayo schreef:Tequilaatje schreef:Dank je:)
Ganache: 250 ml slagroom opwarmen (niet laten koken), van het vuur halen en 250 gram chocola erdoorheen smelten. Goed laten afkoelen en dan opkloppen, vervolgens nog een uurtje in de koelkast, daarna was het stijf genoeg om op te spuiten:)
Dat heet ganache? Bij mij heet dat chocolademousse
imd schreef:Wat voor mix was dat? Een uit een pakje ofzo? En hoe lang is zo'n sachertorte houdbaar, die is met slagroom en kan niet in de vriezer, toch?
*gaat de pig-in-the-mud terugzoeken*
Jaime_ schreef:Ja ik denk dat het idd zoiets als de eerste optie wordt!
Het plan nu:
- een zo groot mogelijk bakvorm scoren, rechthoekig het liefst. Voor een niet al te hoge prijs. Vullen met een vrij simpele vulling (bc met smaakje + jam) alleen de bovenkant bekleden, en in 4 kantjes snijden (misschien mijn logo 450x uitprinten op eetbaar papier en dat bovenop de vierkantjes)
Cyntje schreef:imd schreef:Wat voor mix was dat? Een uit een pakje ofzo? En hoe lang is zo'n sachertorte houdbaar, die is met slagroom en kan niet in de vriezer, toch?
*gaat de pig-in-the-mud terugzoeken*
Is een mix van Oetker. Soort chocoladeachtige cake en dan kun je er zelf Abrikozenjam tussen smeren
Hoe lang zoiets houdbaar is weet ik niet
Jaime_ schreef:Bbr vind ik zelf ook heel erg lekker! Maar ik wil de zijkanten niet bekleden, opzich niet erg als ik een dijkje spuit. Maar is bbr wel goed in te vriezen?
Citaat:Botercrème (op basis van witte ganache)
Ingrediënten
200 gr witte chocolade
200ml slagroom
250 gr roomboter
Werkwijze
De room laten koken en de chocolade in een kommetje doen
Als de room kookt die over de chocolade gieten en een beetje roeren tot alles opgelost is
Dit alles laten afkoelen
De boter tot room mixen en de afgekoelde room en chocolade er langzaam bijgieten
Na nog een tijdje op hogere snelheid mixen
Je kan er nog poedersuiker onderdoen om hem nog zoeter te maken maar dat doe ik niet. Je kan hem in principe dadelijk gebruiken om te spuiten of tussen de taarten te doen.
Tequilaatje schreef:Zo smaakte het ook wel ja;) Had het recept van een vriendin, werkte wel makkelijk opzich. Maar wat voor recept gebruik jij dan?