Taarten Decoreren VIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:45

Wow Jamie, wat een mooie werkplek. Die is net zo groot als de hele keuken die ik straks ga krijgen (hoop over een maand in mijn nieuwe huisje te kunnen). Heerlijk als je zoveel ruimte hebt om te werken hoor.

Britt

Re: Taarten Decoreren VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:47

Had ik idd ook maar bedacht Mies, dan straks nog maar even plat :+

Wat een gave werkplek Jaime, lekker alle plek voor jezelf! Maar is het daar nu niet ook heel warm? En in de winter heel koud? *brr*

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:58

Ik wil zometeen mijn biscuit gaan kleuren, doe ik de kleurstof er dan bij voor ik de bloem erbij schep of tijdens, of hoe?

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:15

Jaime, gaaf hoor!! maar is het niet erg warm met dit weer in een schuur :D

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:18

BrittKitt schreef:
Ik wil zometeen mijn biscuit gaan kleuren, doe ik de kleurstof er dan bij voor ik de bloem erbij schep of tijdens, of hoe?

Je gebruikt zeker neit de mix vd webshop omdat er bloem doorheen moet?
Meestal moet je alles mixen tot het bijna klaar is, en op het laatst de kleurstof erbij en dan nog heel eventjes verder mixen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:40

Nee, ik vind de zelfgemaakt net zo handig, stukken goedkoper en net zo lekker :+

Dat heb ik net idd gedaan, ze zijn alleen niet mooi geworden. Dus misschien dat ik het straks nog een keer probeer als ik zin heb, maar ik denk dat ik cupcakes met oranje slagroomtoef ga maken ofzo :Y)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:49

Setti schreef:
Dank je voor je tips!
Het recept van de champagnecreme is:
◦De helft van de suiker met het sap van de citroen, de citroenschil en de champagne aan de kook brengen, ongeveer 5 minuten laten trekken.
◦Het vocht zeven, iets laten afkoelen.
◦De eidooiers met de andere helft van de suiker luchtig kloppen.
◦Mengsels bij elkaar doen en zachtjes verwarmen tot het gaat binden, daarna de geweekte gelatine erbij doen.
◦Slagroom stijf kloppen.
◦De champagnecrème op ijs of in ijskoud water kloppen tot het afgekoeld is.
◦De champagne crème mengen met de stijfgeklopte slagroom.

Dus echt met slagroom. Zoals het er nu uit ziet is er iets minder warm weer voorspeld (23 graden) voor maandag. Dat scheelt al wat. Ik zal inderdaad maandag die vulling pas maken. De rest is zonder slagroom en moet eerst verwarmd worden. In de koelkast blijft dat wel goed. Ik kan zondag al wel de marsepein kleuren en de roosjes maken, dus dat komt wel goed. Verder wordt er een simpele taart verlangd, dus ik hoef geen extreem moeilijke dingen te doen. Dinsdag kan ik gelukkig ook nog een en ander doen.

De botercreme is overigens alleen voor dijkjes en afsmeren. De taarten mogen incl vulling ook maar maximaal 8 cm hoog worden ivm de standaard. Wat denk je dan? Is 3 keer voldoende? Of voor de zekerheid 4? Kan de botercreme natuurlijk altijd invriezen natuurlijk.

Met slagroom zou ik niet op maandag vullen en woensdag pas eten, dan zit je al op 2 dagen en slagroom slaat om n 2 a 3 dagen na verwerken. Dus die laag zou ik echt pas dinsdag doen :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:51

Lekker veel ruimte Jaime! :)

Er komt alleen direct 1 vraag bij mij op.. Hoe hygiënisch kan het daar zijn met een reliëfmuur die je niet kan boenen (denk ik tenminste?) en met overige opslag zoals een fiets en een zadel :o

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:31

Leuk zo al je spullen binnen handbereik.

Mooie taarten gezien!

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:50

Jaime, Wat een Ge-Wel-Dige werk plek :D :D

zorro2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:20

Mayo schreef:

Er komt alleen direct 1 vraag bij mij op.. Hoe hygiënisch kan het daar zijn met een reliëfmuur die je niet kan boenen (denk ik tenminste?) en met overige opslag zoals een fiets en een zadel :o

Ben blij dat ik niet als enige kriebels kreeg ;)

Los daarvan veel plek om te werken.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:06

Hier mijn 2 laatste gemaakte taarten..

Afbeelding

Afbeelding

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:25

BrittKitt schreef:
Had ik idd ook maar bedacht Mies, dan straks nog maar even plat :+

Wat een gave werkplek Jaime, lekker alle plek voor jezelf! Maar is het daar nu niet ook heel warm? En in de winter heel koud? *brr*

Nee het is daar best aangenaam nu eigenlijk.. in de winter natuurlijk wel een beetje koud maar dan heb ik een mobiele verwarming op stroom..
Het is er iig veeeeeeeeeeel beter dan op mijn kamer nu, mennn wat een klote hitte

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:29

zorro2004 schreef:
Mayo schreef:

Ben blij dat ik niet als enige kriebels kreeg ;)

Los daarvan veel plek om te werken.

Ik snap je vraag, maar ik denk hygienischer dan in ons huis :') Of nouja, dat is overdreven, maar in de schuur zijn iig geen katteharen, en dat vind ik toch wel een hele grote plus. Daarnaast hebben wij plavuizen op de vloer in de schuur, dus gister heerlijk lopen stofzuigen en dweilen daar.. En als je kijkt op 1 van de foto's op dat plankje boven het keukentje staan mijn handschoentjes en desinfectiemiddel, als het aanrechtblad goed schoon is gemaakt van te voren zie ik eigenlijk geen probleem aangezien ik mijn marsepein niet op de muur uitrol :+ Daarnaast hebben wij in de eetkamer waar ik anders zou gaan werken ook een gestucte muur die je niet kan boenen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:36

Kattenharen is niet fijn idd :=

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:46

wereld schreef:
Hier mijn 2 laatste gemaakte taarten..

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er super mooi uit

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:25

Ik vind dat je echt een super gave werkplaats hebt Jaime! Misschien dat inderdaad kattenharen wel onhygienischer zijn :+

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:26

Mooie taarten wereld! +:)+ Ging het goed met de warmte?

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:46

@mayo, slaat die slagroom zelfs om bij minder warm weer? Ik ga in elk geval maar zorgen dat alle voorbereidingen getroffen zijn en dat ik echt alleen maar hoef te vullen en bekleden dinsdag. De andere taarten doe ik dan maandag. De decoraties liggen al klaar en zijn zo geplaatst gelukkig.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:48

Lindas2 schreef:
Mooie taarten wereld! +:)+ Ging het goed met de warmte?

Ja ik maak de taarten s'avinds laat na mijn werk en dat gaat prima..

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:40

Dat jullie nog berichtjes plaatsen tijdens de wedstrijd :))
Haha!

Leuk die foto's van je werkplaats!

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:41

Nou wat ik nou vanavond toch weer had... :=
Ik heb voor zondag en voor maandag een taart nodig dus ik wilde er vanavond al vast 1 bakken, vanacht af laten koelen, morgen in de koelkast en zondag bewerken.

Ik mn biscuit gemixt, in de vorm en in de oven.. Na ongeveer 5 minuten zag ik dat de taart al ver omhoog was gekomen en was open gescheurd. (tevens was het papier er een beetje aan vast gaan zitten maar ik dacht dat dat was omdat de biscuit zo snel omhoog kwam). Ik ging even douchen en na 10 minuten roept mn moeder omdat ze dacht dat het niet goed ging met mn taart en het stonk nogal.. Snel naar beneden, taart uit de oven, snel buiten gezet.. Dit is wat er al na 15 minuten uit mn oven kwam:

Afbeelding

Afbeelding

:D... Ik heb echt geen idee wat er is gebeurd! Misschien weet iemand van jullie het??

Heb 200 gram mix gepakt, 18 ml water en 3 eieren. De eieren waren nu wel warmer dan de normale kamertemp. misschien ligt het hieraan? Verder heb ik de vorm en het bakpapier al vóór ik ging mixen ingespoten met die spuitbus van Dr. Oetker.. (dat doe ik normaal nooit) Dat heeft er dus 15 min. gestaan voor de mix erin ging.. De mix zelf heb ik bijna 15 minuten gemixt en de heteluchtoven stond op 175 graden..

Iemand suggesties? Het stinkt trouwens echt enorm!!
En op de foto's staat mn 'taart' al buiten op een oude plaat voor onder een vuurkorf, voor het geval jullie denken dat mn bakplaat nogal geroest is :D

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:50

Hoe krijg je dat voor elkaar :wow: Ik wist niet dat bakpapier kon verbranden :P

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:00

Als het te dicht bij de warmtebron zit wel ja, heb je zo'n oven met van die warmtegeleiders bovenin ofzo? Maar bakpapier kan inderdaad evengoed in de fik vliegen, het gaat alleen niet zo makkelijk. Bakpapier hoef je trouwens niet in te sprayen met bakspray, dat is nogal dubbelop. Ik gebruik zelf trouwens altijd liever aluminiumfolie, dat verbrandt nooit.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:04

Ik wist ook niet dat het kon verbranden.. en ik gebruik die spray om het vast te plakken tegen de zijkant.. Maarum, aluminiumfolie in de oven? Daar kunnen ze volgens mij over het algemeen niet zo heel goed tegen :). ..

Ik weet nog steeds niet waar het fout is gegaan.. zou het aan de eieren kunnen liggen? Maar daar verbrandt het bakpapier toch niet door? ofwel? >;)

Ow en ik zet het trouwens altijd zo in de oven, normaal ging het altijd goed.