Taarten Decoreren V

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:07

Mayo schreef:
Oh maar mijn bodemaantallen zijn ook voor ruime stukken hoor, da's niet dat ze zonder zitten :D

Het is maar net hoe je het bekijkt ook. Ik wil niet dat mensen vol zitten van een stuk taart, meestal komt er nog een zoutje, drankje hapje na. Dus gewoon een goed stukje en dat red ik met mijn aantallen met gemak en ruim :)

Maar misschien bak ik ze hoger, dat ik daarom iets kleiner kan snijden, zou ook zomaar kunnen :)

Ik ben er nog niet over uit of ik mijn prijzen online wil hebben :+

zodat iedereen die dat wil er alsnog achteraan kan mailen of bellen, dan bellen ze je en dan zeg je, nee ik wil eerst even zeker weten of je echt interesse hebt, voordat je alsnog de prijs noemt. Net als bij paarden, n.o.t.k., dan bel je, vraag je om de vraagprijs, oh sorry, das toch te duur, weer een gesprek voor niks...

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:14

wereld schreef:
Ja zou kunnen dat jouw taarten hoger zijn, die van mij zijn denk ik een cm op 10 dus niet zo hoog....

Wat een onzin vind ik dat dat je je prijzen niet online wilt >;) Wat is daar erg aan?
Ik wil mijn prijzen best online, aangezien ik eerlijke prijzen hanteer.. Ik hoef namelijk niet te verdienen op mijn taarten maar heb het als hobbie..
Ik heb uitgerekend hoe veel ik kwijt ben aan de ingredienten, taartkarton + doos enz en ik houd er per taart (ligt natuurlijk ook aan de vulling die ik gebruik) 2 of 3 euro over

Onzin? En wie heeft het over erg? Kan aan mij liggen maar je komt niet heel vriendelijk over zo.

Ik ben nog niet over mijn prijzen uit, ik hanteer nu wel een vaste prijs, maar of die prijs zo blijft dat weet ik nog niet. Daarom ga ik ze nog niet online zetten. Dat is aan mij de keuze en dus geen onzin.

Mayo

Re: Taarten Decoreren V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:17

Best leuk dat mensen al conclusies trekken over waarom ik mijn prijzen niet online heb (nog) :?

Daarnaast verschilt het per klant, de basistaart kan een vaste prijs hebben, maar boetseren of puzzelen etc heeft een prijs vanaf € 5,-, hangt er maar net vanaf hoe ingewikkeld/tijdrovend/producthoeveelheid erin gaat zitten.

Daarnaast is niet elke vulling even duur.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:20

Maar ik weet wel dat ik niet duur (niet alleen een eigen mening, dat is de mening die anderen naar mij geuit hebben) ben en ik haal mijn kosten en een klein beetje extra eruit. Maar ik ga niet avond aan avond zitten werken voor 2 euro verdiensten. Ik verdien er ook echt geen tientallen euro's mee ofzo, totáál niet zelfs, ook voor mij is het een habbekrats.

Ik ben maar héél ietsje duurder, ik ga alleen nog geen vaste prijzen noemen als ik niet weet nog of dat de vaste prijzen blijven, punt.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:25

Ik ben het met je eens Mayo, vind het ook niet echt vriendelijk over komen wat je typte wereld.
Dat is toch ieder zijn eigen zaak of hij/zij de prijzen online zet ja of nee.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:25

Lisette03 schreef:
zodat iedereen die dat wil er alsnog achteraan kan mailen of bellen, dan bellen ze je en dan zeg je, nee ik wil eerst even zeker weten of je echt interesse hebt, voordat je alsnog de prijs noemt. Net als bij paarden, n.o.t.k., dan bel je, vraag je om de vraagprijs, oh sorry, das toch te duur, weer een gesprek voor niks...

Ik vraag gewoon voor hoeveel personen ze taart willen en rond of vierkant en ongeveer het soort vulling en decoratie, dan kan ik ze zo een prijs op maat geven.

Lijkt mij geen bizarre of irritante handelswijze.

Daarnaast snap ik de discussie niet, want ik heb nergens gegevens online staan, alleen wat foto's op m'n hyves en hier etc. Ik heb geen website of wat dan ook nog.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:27

LetsgoKelly schreef:
Ik ben het met je eens Mayo, vind het ook niet echt vriendelijk over komen wat je typte wereld.
Dat is toch ieder zijn eigen zaak of hij/zij de prijzen online zet ja of nee.

Schijnbaar is het een irritatiepunt :?

Ter verduidelijking mijn inziens waren we aan het converseren Wereld en was ik je niet aan het aanvallen ofzo :?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:32

Ik vind een taart toch een echt maatproduct, dus ik kan me ook voorstellen dat mensen per taart een berekening op maat doen. Sommige klanten zullen daardoor afhaken idd.

Als je bijvoorbeeld een taart in de super koopt zal de kostprijs daarvan altijd bijna gelijk zijn, net als de arbeid die erin zit. Dat is met deze taarten toch wel anders..

En ik snap heel geod dat mayo d'r prijzen (nog) niet online heeft hoor.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:32

Mayo.. ik kreeg deze reactie van paypal :( Ik moet dus of een creditcard gebruiken of geld erop storten.. maar dan moet ik eerst omrekenen van pond naar euro anders zet ik er weer teveel op en dat vind ik ook zonde..

Wij hebben uw PayPal-rekening bekeken en hebben kunnen zien dat de tarnsactie welke u wilde maken inderdaad geweigerd wordt doordat er geen creditcard beschikbaar is.Verkopers op Ebay kunnen aangeven welke betalingsmethoden zij willen accepteren. Deze verkoper accepteerd alleen directe betalingen vanaf een PayPal-rekening (U dient hiervoor voldoende saldo te hebben op uw PayPal-rekening) of een creditcard.

Dit is de reden waardoor u de melding krijgt op Ebay om een creditcard in te voeren. Om deze transactie alsnog uit te voeren kunt u geld op uw PayPal-rekening toevoegen. Dit duurt alleen 4-6 werkdagen voordat deze is bijgeschreven en verwerkt.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:36

Die vraag heb je direct bij PayPal ingedient? Ook aangegeven dat er mensen zijn waar het bedrag rechtstreeks van de bankrekening afgehaald word? Wat vreemd :? Misschien kan je bij die verkoper echt alleen met paypal+creditcard betalen.

Bel anders en leg de situatie eens uit, zo kom ik er meestal uit bij hun.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:38

Ja recht bij paypal.
Maar dat is bij baking frenzy waar jij ook besteld.. Daarom dacht ik dat het wel kon met een gewone rekening.
Misschien is het dan omdat ik vanuit een belgische rekening betaal? Dan maar ING proberen, die heb ik ook. Ben niet voor 1 gat te vangen :Y)
Ik zal vav wel eens bellen anders.. kan nu niet bellen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:41

Ik betaal bij haar rechtstreeks van mijn bankrekening via PayPal :? Snap er niks van..

Ik betaal met een ING rekening, misschien heb je daarmee wel geluk idd :D

_O-

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:41

Meiden ff een vraagje. Als ik vanille smaak toevoeg aan mijn bc (vloeibaar), moet ik dan iets minder water erin doen?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:43

:j Ongeveer de hoeveelheid van wat je erin denkt te gooien, dat verminder je op je hoeveelheid water :)

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:43

Doe ik niet :) Ik doe de smaak er achteraf bij als de creme klaar is

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:44

thnx!! ben weer met een taart bezig :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:44

Bezige bij! :D Ben benieuwd!

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:46

Mijn bc ziet er altijd een beetje, hoe noem je dat, net of er stukjes in zitten :D
Schilferig (of zoiets :D)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:49

Hoe bereid je het precies?

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:52

mix, suiker en water mengen met een spatel (zo'n sileconen dang
). Dat zet ik een uur weg. Daarna boter met mixer mixen. Na uur voeg is steeds een beetje van dat mix toe aan mijn boter en spatel ik goed door.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:53

Ik wil graag een vraag stellen over het maken van cupcakes. Nu heb ik net gevonden dat het niet zo handig
is om muffinmix te gebruiken dus daar ben ik al over uit.

heb mezelf al opgegeven voor een inloopavond bij taartopmaat en ga waarschijnlijk een workshop doen.

Nu wil ik graag alleen van te voren voor de verjaardag van mijn zoontje die 2 wordt cupcakes maken. De taart bestel ik wel :D

voor het decoren wou ik een pakket gekleurd marsepein bestellen en uitstekers om mooie rondjes te krijgen.

wat zou ik er dan bovenop kunnen doen. Het moet echt simpel want ik ben een kneus in de keuken. Heb alleen ooit
een cake gebakken en zelfs muffins mislukten. :o

SuSem

dat probleem heb ik ook nathalie, en ik doe het op dezelfde manier als jij

Nathalie1981

Sorry zit te bellen en te bokken :D

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:59

Ik maak de mix ook altijd zo.. Maar ik mix de boter wel 10 minuten.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:00

Moet je dat recept uiteindelijk niet mixen?

De BC van de mix moet je namelijk ook een uur laten rusten voordat je de boter er doorheen doet, maar dan moet je het vervolgens 10 minuten mixen.