Even een uitgebreidere reactie van mij, want daarnet zat ik op mijn mobiel, en dan is quoten niet zo handig.
Jetta schreef:Hier is bv. iets wat niet erg vóór McD. pleit, dat wilden jullie een tijdje geleden weten van mij. Er is nog meer op het web te vinden hoor.
Dit stuk pleit meer niet erg voor activisten dan voor de Mac, maar goed...
Jetta schreef:omdat de commerciële pers in al haar objectiviteit van mening is dat er aan mensen die aan het onrecht in de wereld op een zelfbepaalde manier wat willen veranderen geen aandacht moet worden besteed.
Nou, die activisten zijn objectief hoor, echt.....
Jetta schreef:Persverklaring, 15 oktober, actie bij McDonalds en banken, Zoetermeer.
De nacht van 15 op 16 oktober. Voorwaar een symbolische nacht. Daarom hebben wij vannacht de sloten dichtgelijmd bij, leuzen geschilderd op en tientallen vrolijke verfballen gegooid tegen de McDonald's en diverse banken in het centrum van Zoetermeer.
Nou, dat is fraai, zullen we dat ook even bij bedrijven en gebouwen doen van andere mensen??? Je moet gewoon met je poten van andermans spullen afblijven. Sloten dichtkitten, leuzen schilderen, hoe oud zijn deze "activisten", dit lijkt mij meer dat ze gewoon een vrijbrief willen voor rellen en dingen kapot maken. Met wederzijds respect bereik je volgens mij meer. De activisten willen respect, maar dan doen ze zelf dit soort dingen??
Jetta schreef:McDonald's is bijvoorbeeld geen vriendelijk, gezellig en lekker restaurantje waar kinderen zo graag komen McDonald's is een van de grootste voedselmultinationals ter wereld.
Wacht even, OMDAT het een grote multinational is is het geen leuk restaurant voor kinderen? Wat een onzin.
Jetta schreef:Zij zorgt ervoor dat er per jaar meer dan 124 miljoen ton plantaardig voedsel verloren gaat omdat zij dat aan runderen te eten geeft.
Wat moet er dan aan runderen gegeven worden? Dierlijk voedsel, zodat er weer lekker gekke koeienziekte, (Kreutzfeld Jacob) e.d. kan komen?
Jetta schreef:Dat voedsel komt uit de zogenaamde Derde Wereld-landen.
Het voedsel wat aan zogenaamde Mc Donalds koeien gegeven wordt, is het voedsel dat ook andere Nederlandse koeien gewoon krijgen. Graag een objectief bewijs dat dit voedsel uit de Derde Wereld landen komt!!!
Jetta schreef:McDonald's is daarom medeverantwoordelijk voor de steeds groter wordende honger in de zogenaamde Derde Wereld. Zij stelt eigen winst en Westerse consumptiegoederen boven het beëindigen van de ellende van tweederde van de mensheid.
Whahahahaha, nou wordt ie helemaal mooi!! Een bedrijf bestaat toch om winst te maken? Ik probeer ook winst te maken met mijn bedrijfje, anders ga ik over de kop. Moet ik die arme mensen in Afrika maar een caphoesje sturen dan? Daar zullen ze veel aan hebben.
Jetta schreef:2. Het voedsel van Junkfood-giganten is ronduit slecht. Er zitten veel kunstmatige toevoegingen in die leiden tot paranoïde en agressief gedrag. Vooral jonge kinderen zijn hier gevoelig voor. Zij leren zo al vroeg in plastic te leven.
Weer zo'n onzin. De hamburgers zijn 100% puur rundvlees, op de plaat gebakken. Volgens mij hebben de activisten juist voedsel op dat tot paranoïde en agressief gedrag leidt, want zij vernielen en bekladden eigendommen van anderen, halen onzinargumenten aan die zij als "waar" verkondigen. Nog even en ze hebben aluminium hoedjes op omdat ze denken dat de Mac vanuit de ruimte hun hersenen infiltreert
.
Jetta schreef:3. McDonald's blijft een gigantische berg afval produceren. De wegwerp-verpakkingen, asbakjes en bekers zijn niet echt bevorderlijk voor het groene imago dat grote bedrijven als McDonald's zich aan willen meten. Het milieu is in.
Volgens mij is er al enorm verbetert op verpakkingen, vroegah had je inderdaad van die kunststof warmhoudverpakkingen, tegenwoordig wordt alles verpakt in karton en papier, zelfs de tassen om mee te nemen zijn van papier!
Jetta schreef:4. McDonald's voert een slecht personeelsbeleid. Het liefst worden werknemers van onder de 18 jaar aangetrokken die slechts een paar uur per week werken. Zo vallen ze niet in de horeca-CAO en kunnen dus zwaar onderbetaald worden.
Ook voor de Mac geldt het minimumloon hoor, ik weet niet waar dit nou weer vandaan komt, maar er zijn hier in NL gewoon WETTEN die dat bepalen. En als je het niet naar je zin hebt, dan ga je toch ergens anders werken? Je bent er altijd nog zelf bij hoor. Of zie jij 9 jarige kindslaafjes achter de balie bestellingen opnemen
.
Jetta schreef:5. McDonald's is verantwoordelijk voor een onvoorstelbare hoeveelheid dierenleed. Voordat de koeien en kippen als vette hap op uw plastic bordje gegooid worden hebben de dieren al heel wat lijden achter de rug. Stress, ademhalingsmoeilijkheden en maagzweren. Eet smakelijk!
ONZIN!!! De Mac heeft een van de strengste kwaliteitscontroles op het vlees!! Het is ook niet zomaar het slachtafval wat er heen gaat, dat zijn zeer goede stukken vlees! Strenge audits, kwaliteitscontroles, staan garant voor beter vlees dan dat er in de supermarkt ligt! Het vlees komt gewoon van Nederlandse/Belgische/Duitse koeien, en niet uit een of ander apenland zoals de activisten altijd beweren.
Jetta schreef:Als blijkt dat de laatste boom is omgekapt, de laatste vogel niet meer vliegt, als blijkt dat plastic ons geen geluk kan geven, dan zal blijken dat we geld niet kunnen eten!
Dit is natuurlijk allemaal te danken aan de Mac
. Wake up
.