Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LotteAnna

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:20

Een goede morgen!!

Planning:
o: magere yoghurt met cruesli
t:-
l: sla, komkommer, 1 tomaat, wat gerookte kip. 2 crackers met halvajam, glas optimel
t: appel
a: met jc

Dadelijk fitnessen en aantal km fietsen.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:37

O: Appel / thee
T: -
L: Brood iig
T: Magere yoghurt
A: Omelet met doperwten erdoor [die ik nog over heb]

Balansdag i.c.m. niets doen Knipoog

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:53

Goedemorgen!
Paardrijden ging gisteren ondanks de volle buik onwijs lekker. Hij was ietwat vrolijk en heeft mij een paar proberen te lanceren maar tevergeefs, hij moest nog harder aan het werk en hij ging zowaar gewéldig lopen Bloos! .
Man ik voelde me nu echt net Anky, heb de hele tijd ook doorkunnen zitten dus die buikspieren zijn weer flink getrained Haha! .

O: Grote kom Fruit n Fiber met magere melk, Yakult light
L: 2 volkorenboterhammen met Becel light en 20+ kaas
T: Glas Chocomel light en een kiwi oid
D: Nog onbekend

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:18

Spetterlover schreef:
Zo Annetje dat is vervelend.. hoe heb je die opgelopen??

Ik denk bij de chinees, zondag. Die avond voelde ik me namelijk al niet zo lekker, buikpijn enzo, maar dacht dat het kwam doordat ik ongesteld was. Maandagochtend voelde ik me misselijk, heb toen met moeite een boterham naar binnen gepropt. Savonds waren we op een 'feestje' en daar werd ik echt zooo ziek, dus we zijn na ander half uur al naar huis gegaan.
Meteen gaan slapen (uur of 11) en om een uur of 2 begon de ellende. Overgeven, naar de wc rennen en dan zo'n diaree hebben dat het net water was.
Gisteravond ook op de weegschaal gestaan en die gaf gewoon 62.5 kg aan Bloos! minstens 2kg vocht verloren dus, want de laatste keer dat ik me woog was het 64.5 en toen woog ik me in mijn ondergoed terwijl ik gisteravond een dikke trui aanhad en pyama enzo. Scheve mond
Ik weet wel dat ik me nog nooit zo ziek heb gevoeld als gisternacht. Bahbah. Ik voelde me echt zoo zwak en bleef maar overgeven. Ik viel steeds flauw terwijl ik al op de bank lag (liggen flauwVALLEN, kan dus blijkbaar ook Tong uitsteken ) De dokter wilde niet komen want er was niets aan te doen, ik moest gewoon wachten tot het over was en dan zoveel mogelijk water drinken.

Gisteravond wel een rijstwafel met jam naar binnen gekregen en heel wat limonadesiroop gedronken, dus toch wel iets binnen gekregen om op te teren. Vandaag zal het wel weer lukken om meer te eten denk ik zo. Lachen

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:29

Jeetje, dat klinkt wel heftig, Annetje!! Dat liggend flauwvallen heb ik ook een aantal keer gehad. Is een vreemd gevoel, hè!?

Nou veel beterschap, en probeer de komende dagen maar wat aan te sterken!!

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:30

He gedverdemme, daar ga je dus ook nooit meer eten...vervelend zeg. Beterschap!!!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:37

Dan blijken mijn vooroordelen over de chinees toch opeens niet zulke vooroordelen te zijn maar gewoon waarheid Haha!

Beterschap Annetje! En inderdaad flink blijven drinken, heb je iets van boullion in huis?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:41

Dat liggend flauwvallen is zeker raar. Maar de meeste keren heb ik het niet eens gemerkt eigenlijk. Ik voelde me al zo moe en zwak, dat ik het niet echt merkte dat ik nog wat verder weg zakte. Scheve mond

En idd Ilse, had je toch gelijk! Daar moest ik ook meteen aan denken toen ik me ziek begon te voelen.
Geen idee of we iets van bouillion hebben, ik denk van wel. Zo maar eens vragen als mijn moeder weer terug is van werken.

Ik ga nu weer even uitrusten, even slapen weer. Lachen

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:44

Beterschap annetje!!!

Planning:
o: magere melk met allbran (laat, ben weer lekker vrij)
l: geen idee
t: twee kiwi's
a: geen idee Tong uitsteken

Zometeen naar Hagar toe, heb net bericht gekregen dat ie einde van deze maand gecastreert wordt en voorlopig niet weg hoeft Haha! Heel goed nieuws dus....

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:48

Beterschap Annetje! Pff.. idd Indonesisch/Chinees/dergelijke hebben meestal van die 'niet-zo-schone-keukens' (even zacht uitgedrukt). Afgelopen keer (zondag?) nog in de Smaakpolitie. Een Chinees restaurant waar gewoon bereid en onbereid vlees bij elkaar stond, vlees op de grond stond, buiten de koelkast e.d. Maar toch kan ik het niet laten om te gaan wokken hoor Knipoog

Mijn dagje:
O: 1 stukje stokbrood, 2 bruine broodjes
T: Liga Milkbreak
L: 2 bruine broodjes
T: ?
A: bami + extra komkommer
T: halfvolle aardbeien kwark

Ga zo naar Artis, 2 baby girafjes en 1 baby olifantje bekijken Lachen

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:23

Hallo lotgenoten, ik meld mij ook weer even. Doei!

Annetje, beterschap!

Met mijn lijnpogingen gaat het nog steeds goed. Ik ben weer een kilo kwijt!

Mijn dagschema:

O: shake van magere yoghurt, banaan en appel.
T: twee volkoren crackers met pindakaas
L: tarwebolletje met ei en salade van volkorenpasta en kip.
T: ?
D: maaltijdsalade van AH

Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal goed gaat.

JackieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:24

Ik kom er nu achter dat bruin brood met kaas eigenlijk best wel lekker is Tong uitsteken *schaamt zich*

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:42

Yeah ik heb een Lidl vlakbij mn hok ontdekt dus ik heb even boodschappen gedaan, vandaar deze update in de planning

O: Appel / thee
L: 2 volkoren knäckebrötjes met 10+ kaas [+ extra plakje]
T: Bak Optimel kwark
A: Omelet met doperwten erdoor [die ik nog over heb], + maaltijdsalade

Haha geweldig, die 10+ kaas is echt lekker, hij doet me denken aan kaas uit Zweden...niet zo zout, lekker Cool iig honderd keer beter dan die plastic die Slankie fabriceert.
En een bak maaltijdsalade, 85 cent Cool Cool

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:53

LotteAnna schreef:
Een goede morgen!!

Planning:
t:- (gesport)
l: 2 volkoren boterhammen; 1 met tomaat, komkommer en gerookte kip, 1 met pindakaas
2 plakjes ontbijtkoek met light boter, beker optimel, kleine appel
t: nectarine of banaan

Aangepast

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:43

LotteAnna schreef:
Een goede morgen!!

Planning:
t:- (gesport)
l: 2 volkoren boterhammen; 1 met tomaat, komkommer en gerookte kip, 1 met pindakaas
2 plakjes ontbijtkoek met light boter, beker optimel, kleine appel
t: nectarine, banaan en cup a soup

Nog maar een keer aangepast. Viel zowat om.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 16:06

Zo ook eventjes aanpassen, kwam net bij de supermark een verse halve papaya liggen, leek me wel een lekker tussendoortje.
Hij viel iig wel wat tegen, ik had een papaya zoeter verwacht, maar ach, het was leuk om uit te proberen Knipoog .

Ilse schreef:
Goedemorgen!
Paardrijden ging gisteren ondanks de volle buik onwijs lekker. Hij was ietwat vrolijk en heeft mij een paar proberen te lanceren maar tevergeefs, hij moest nog harder aan het werk en hij ging zowaar gewéldig lopen Bloos! .
Man ik voelde me nu echt net Anky, heb de hele tijd ook doorkunnen zitten dus die buikspieren zijn weer flink getrained Haha! .

O: Grote kom Fruit n Fiber met magere melk, Yakult light
L: Tosti van 2 volkorenboterhammen met 20+ kaas en ham, beetje ketchup
T: Halve papaya en een flesje Knorr Vie
D: Nog onbekend

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 16:59

Mijn dag.. Waardeloos weer Lips are sealed

o: bak cornflakes met magere yoghurt
t: 2 sultana's en 500 ml flesje extran Lips are sealed
l: tosti kaas met ketchup, boterham met pindakaas en jam
t: cruesli met yoghurt, chocolade koek Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed
a: iets met zilvervliesrijst, boontjes en een vegaschijf..
t: fruit

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:19

Citaat:
Planning:
o: magere melk met allbran (laat, ben weer lekker vrij)
l: salade met olijven komkommer en tomaten en dressing
t: twee kiwi's
a: volkoren pasta met tomatensaus, ei en courgette

aanpassing

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:10

Ik voel me weer even goed, dus mijn dagje:

o: 1/2 rijstwafel
l: twee koppen bouiilionsoep (cup a soup helder)
l2: twee rijstwafels met appelstroop
d als ik het naar binnen krijg: rijst met groenten

Ik heb het nu al gehad met dat op de bank liggen. Scheve mond Maar ik heb wel mooi iemand anders blij kunnen maken met mijn kaartje voor lowlands.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:11

Nou, van mijn planning is niks meer terecht gekomen. Ging om 12 uur uit huis om naar Artis te gaan, had nog wel een broodje minder gegeten 's ochtends, en 2 broodjes mee. Maar lopend naar de tram kon ik niet meer vooruit. Had zúlke erge steken links onder mn maag. Naar huis terug gelopend. Mn vriend de dokter gebeld, die kon niet langs komen omdat het te druk was. Maar ik kon niet lopen en mn vader is op vakantie dus was er ook geen vervoer. Toen het ziekenhuis gebeld, maar daar moesten we ook zelf heen komen. Is gelukkig maar 5 min lopen maar ik kon niet eens recht op staan. Toen heeft de buurvrouw me naar het ziekenhuis gebracht. 3 uur lang daar geweest, allerlei onderzoeken, maar niks gevonden. En toen is de ergste pijn over gegaan, nu heb ik nog steeds steken, maar veel minder. Het heeft wel iets met mn darmen te maken, want de 3 artsen die bij me zijn geweest, voelden allemaal mijn dikke darm, terwijl je die niet zo duidelijk hoort te voelen..
Had wel hartstikke honger, en mn vriend vond het een heeel goed plan om langs de KFC te lopen (tussen het ziekenhuis en mijn huis). Dus dat hebben we toen gehaald. Wel kipfilet, inplaats van die hele grote stukken gefrituurde kip. Maar ja, hele planning + leuke dagje naar de ***** en voel me behoorlijk beroerd nu Huilen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:16

He bah Ladyjoy dat klinkt niet leuk
Hoe moet dat nu verder? Is het helemaal over? En wat als je het nog een keer krijgt?
Beetje eng idee dat ze echt niet weten wat het is...

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:19

Nee, het was ook niet leuk. Afschuwelijk al die onderzoekjes..
Ik heb zoiets al één keer eerder gehad, zo'n 3 maanden geleden. Het kwam savonds opeens opzetten, in één keer heel veel pijn. Toen was ik bij mn vriend en toen was er ook het plan om naar het ziekenhuis te gaan. Maar na een uur liggen, zakte de pijn langzaam weg. Net als nu dus, alleen nu had ik al sinds maandag steken. Alleen waren die veel minder erg, en vanaf vandaag kon ik bijna niks meer door de pijn. Nu heb ik nog wat steken, maar kan weer normaal op mn benen staan.
En ja, mn darmen. Ik eet heel veel vezels (altijd bruin/volkoren brood, zilvervliesrijst etc), fruit, groenten, veel water. Ik heb dus geen idee. Als ik het nog een keer krijg, kan ik een pijnstiller nemen zei de arts. Niet dat ik denk dat dat gaat helpen maar oke.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:23

Heb je niet toen iets gegeten wat je nu ook at?
Kaneel? Veel vet? Pepers? Dat schijnt namelijk ook veel buikpijn te kunnen veroorzaken. Mijn zus heeft een darmziekte en moet die drie dingen in elk geval vermijden.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:41

IK heb last van een spastisch dikke darm, kan idd erg pijnlijk zijn!
Mocht je het vaker krijgen (maar danminder hevig) dan zou je je huisarts om medicatie kunnen vragen (als het dat ook is tenminste), zijn in elk geval 2 middelen die je kunt proberen. Ik ben er bij mezelf achter gekomen dat ik regelmatiger moet eten, meer op vaste tijdstippen. En dan nog, met bv stress speelt het meer op, ook als ik ongesteld ben krijg ik nog regelmatig aanvallen. Ik ben nu van de medicatie af, maar vind het prettig te weten dat er iets is eventueel.

Verder mijn dag:
o: 2 broodjes en optimel
t: 2 biscuitjes
l: 4 broodjes met zoet
t: niks
d: nasi met een gebakken eitje
t: 2 appels

Verder vanmorgen een half uur hard gelopen en verder de hele middag gewerkt.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:19

Citaat:
Kaneel? Veel vet? Pepers?

Niet dat ik weet. Ik heb het in ieder geval nooit gehad toen ik appeltaart heb gegeten (veel kaneel Tong uitsteken), of als ik vet eet (patat of dergelijke) en van erge hete pepers houd ik niet (ook al is mn eten wel vaak heet van smaak).

Riëtte schreef:
IK heb last van een spastisch dikke darm, kan idd erg pijnlijk zijn!
Mocht je het vaker krijgen (maar danminder hevig) dan zou je je huisarts om medicatie kunnen vragen (als het dat ook is tenminste), zijn in elk geval 2 middelen die je kunt proberen. Ik ben er bij mezelf achter gekomen dat ik regelmatiger moet eten, meer op vaste tijdstippen. En dan nog, met bv stress speelt het meer op, ook als ik ongesteld ben krijg ik nog regelmatig aanvallen. Ik ben nu van de medicatie af, maar vind het prettig te weten dat er iets is eventueel.

Ik leef eerlijk gezegd al jaren met het idee dat ik PDS (prikkelbaar darm syndroom) heb, aangezien de helft van mn familie dit heeft. Paar jaar geleden was ik met mn nicht op vakantie en hadden we bijna altijd op dezelfde tijd/na hetzelfde eten buikpijn/kramp. Als ik veel 'witte' producten eet, heb ik ook last van verstopping. Bij stress/drukte is mijn buikpijn erger en heb ik het veel vaker. Als ik dan naar het toilet ben geweest, is het over.
Hier is echter nooit onderzoek naar geweest omdat ik het niet zo op dokters heb en ik weet wat voor onderzoek ze daarvoor doen. En dan heb je dat allemaal gehad, bestaan er nauwelijks medicijnen voor.. Daarom drink ik elke dag zoveel water, probeer ik niet zo vaak vet voedsel te eten en eet ik bijna altijd volkoren producten.