Vrijdag eens 'iets anders' gemaakt. Chinese kip met een klein beetje een eigen draai. Helaas had ik niet door hoe heet de kleine, gedroogde pepertjes waren (euh.. oeps?) Dus hij was niet te doen zo pittig. Maar buiten dat om was het echt lekker, dus zeker de moeite waard nog een keer te maken! Met uiteraard kip, geroosterde en gezouten pinda's, lente ui, gewone ui en rijst. De kip gemarineerd ik ketjap en sesamolie met een teentje knoflook (en dus de piri piri pepertjes haha).
ellepel
Geplaatst: 07-08-16 22:37
Jaaaa die kleine chillies zijn scherp he Toevallig had ik die vandaag ook, denk 3 van die kleine dingetjes kan wel,maar pfff wat scherp.
Ik had vandaag restjes dag! , ui,gele paprika, aubergine, peultjes,knoflook en gedroogde chillies. In wat sesamolie gebakken en wat kurkuma en 5 spices kruiden van de toko er doorheen, met zilvervliesrijst Was ook scherp, vandaar de augurkjes er bij
Maanlicht
Geplaatst: 08-08-16 11:57
Lunchtijd! Soy bean noodles met garnalen, courgette en peterseliepesto:
Ik had vanavond alles uit de oven: kip met asperges in parmaham gewikkeld met aardappelpartjes en paprika, rode ui, tomaat en courgette Dit hele bord was 400 calorieën!
Gisteravond heeft onze oudste zoon gekookt (11jaar),een echte camping maaltijd
secricible
Geplaatst: 12-08-16 11:19
Lay_D, super leuk! Vond hij het leuk om te doen?
Hier heel simpel griekse yoghurt en een kom koffie vanochtend
Suliko
Geplaatst: 12-08-16 21:52
Vanavond aubergine uit de oven ingewreven met olie, knoflook en kruiden. Spaghetti met havercousine en ei met cherrytomaatjes uit de oven en verse koriander.